Hvad er dette for en "bil"
Fra : Thomas

Dato : 26-08-05 17:10

Hej NG

Jeg har i flere år spekuleret over om det var en lotus esprit jeg havde som
matchboxbil da jeg var knejt. Nu har jeg så endelig taget mig sammet til at
søge et loft igennem og har fundet frem til vidunderet.

Det eneste der står i bunden er "Siva" og jeg har fundet dette billede via
google..........

Er der en herinde der kan sige mig om det er en bil der har eksisteret og i
såfald lidt historie om den

På forhånd tak

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 26-08-05 17:13

> Det eneste der står i bunden er "Siva" og jeg har fundet dette billede
> via
> google..........

hm af en eller anden grund kom linket ikke med men her er det igen

http://auta5p.car.cz/modely/modely_s/s024.jpg

Mvh

Thomas

Fra : Klaus Andersen

Dato : 26-08-05 20:56

"Thomas" <bambanosFJeRN@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Hmm - jeg havde en magen til - mener at jeg engang som knægt fik at hvide at
det var en DeTomaso af en slags? - men har ellers ikke den ringeste ide om
det.

Men Prøv at spørge Verner ovre i dk.binaer.motor - hvis nogen ved det, så er
det ham.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 26-08-05 23:19

On Fri, 26 Aug 2005 21:56:11 +0200, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

>Men Prøv at spørge Verner ovre i dk.binaer.motor - hvis nogen ved det, så er
>det ham.

Tak for tilliden, men det er ikke nødvendigt, Niels Bengaard er
allerede på sporet.
Modellen er en Siva S160 Spyder, som er en engelsk Kit Car bygget på
VW bund.

Siva lavede en del forskellige modeller, ofte baseret på specielle
kundeønsker.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-08-05 17:34

"Thomas" <bambanosFJeRN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
billede via
> google..........
>

> Er der en herinde der kan sige mig om det er en bil der har eksisteret

Jeg syntes det ligner en Simca Matra Bagheera :
http://dinsen.net/espace/badge/Matra-Simca-Bagheera.jpg
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Rasmus

Dato : 26-08-05 17:52

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> billede via

> og i
>
> Jeg syntes det ligner en Simca Matra Bagheera :

Det kunne også være en Lotus Elite den skulle forestille...
http://www.autoreview.ru/new_site/year2004/n16/lotus/800/28.jpg

/Rasmus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-08-05 17:51

> [...]
> via google..........
>

> Er der en herinde der kan sige mig om det er en bil der har eksisteret og

Hvis du søger på Siva Spyder kommer der mange hits.
Så vidt jeg hurtigt lige kan se, er det en kitcar bygget på en VW bund.

Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 15:35

Niels Bengaard wrote:
> Hvis du søger på Siva Spyder kommer der mange hits.
> Så vidt jeg hurtigt lige kan se, er det en kitcar bygget på en VW bund.

Men ikke et eneste til en rigtig bil. :-/

Det er modelbiler alle sammen.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-08-05 16:39

> Men ikke et eneste til en rigtig bil. :-/
>
> Det er modelbiler alle sammen.
>
> --

Hvis man leder kan man da finde noget.

SIVA (GB) 1969-1976

Founded by car designer Neville Trickett, the Siva Motor Car Co. of
Aylesbury produced various kit cars in small quantities, including a veteran
car replica called Edwardian, a small off-road vehicle called Llama and a
sports car called S160 or Spyder, which was based on a VW Beetle platform
but was often fitted with V8 engines of US origin. Several attempts to find
other companies willing to produce Siva cars in larger quantities under
license remained unsuccessful.

Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 17:13

Niels Bengaard wrote:
> [...]
> other companies willing to produce Siva cars in larger quantities under

Har du så også et link? Evt. med billeder?

Fra : Verner Johnsen

Dato : 27-08-05 18:24

On Sat, 27 Aug 2005 18:13:16 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Har du så også et link? Evt. med billeder?

<http://home.deds.nl/~willitas/siva2.htm>

Tryk på 'NEXT' for at bladre gennem de forskellige modeller
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 20:11

Tak for jeres svar. Så blev jeg da lidt klogere. Kan ihvertilfælde
konstatere at den er flottere som legetøjsbil end i 1:1

Mvh

Thomas