Opsigelse af forsikring......
Fra : - STAN -

Dato : 26-08-05 16:03

Ville lige høre om nogle skulle vide lidt om hvad der sker hvis Jeg får lyst
til at skifte forsikrings-selvskab.....
Jeg har gennem 9 - 12 måneder betalt min forsikring for 3 måneder af gangen,
men har nu fået en ny regning for 12 måneders forsikring........

Men har så valgt at tegne et par andre forsikringer i et andet
selvskab.......der ibandt også min bilforsikring......

Kan Jeg så bare opsige min tidligere bil-forsikring ????

Eller er Jeg bundet til den i et år fra opsigelsen ?????

Nogle som kan hjælpe lidt hér ???

Mvh.:

Stefan T.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 26-08-05 16:13

> Kan Jeg så bare opsige min tidligere bil-forsikring ????

Du opsiger bare forsikringen og så går der ca. 1 til 5 mdr. så får du en
check med det overskydende beløb.

Michael

Fra : Peter Juul

Dato : 26-08-05 17:23

"Michael Kirkegaard" skrev

> Du opsiger bare forsikringen og så går der ca. 1 til 5 mdr. så får du en
> check med det overskydende beløb.

Husk liiiiiige at hvis nogen har pant i bilen, kan du ikke uden videre
opsige din kasko.

Kig i øvrigt på dine forsikringsbetingelser... Der står hvor meget opsigelse
du har. Den hurtigste måde at opsige forsikring på er i de fleste tilfælde
at afmelde bilen, og få den indregistreret igen... men det koster så et sæt
nye nr.plader..

VenHils
Peter

Fra : Jimboo

Dato : 26-08-05 23:38

"Peter Juul" <pSLETt@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at afmelde bilen, og få den indregistreret igen... men det koster så et

Ikke nødvendigvis, du kan jo nøjes med at ejerskifte den, det koster svjh
350,- og er du gift er det gratis, men så er det jo konens bil

-kurt

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-08-05 17:14

- STAN - wrote:

> [...]
>
> Kan Jeg så bare opsige min tidligere bil-forsikring ????
>
> Eller er Jeg bundet til den i et år fra opsigelsen ?????

Det må da stå i de papirer du har. Eller ring til dem.

Det er vel opsigelsesvarsel du spørger til, såvidt jeg forstår.

Det er da dumt at betale for 2 forskellige samtidig. Man får ikke
dobbelt dækning.!

Mvh. Jørgen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-08-05 17:54

> [...]
>
> Det er vel opsigelsesvarsel du spørger til, såvidt jeg forstår.
>

> Det er da dumt at betale for 2 forskellige samtidig. Man får ikke dobbelt

Når man tegner en ny i et andet selskab beder man dem bare om at opsige den
gamle.
Den nye dækker så først efter den gamle stopper.
Det er standard procedure at gøre det på den måde. Man skal bare udfylde en
seddel, hvor man giver det nye selskab tilladelse til at opsige den gamle
forsikring.

Niels

Fra : - STAN -

Dato : 26-08-05 19:38

Det hele lyder rigtigt........

Skulle bare være sikker på at man ikjke var "bunet" til selvskabet med
f.eks. et års opsigelse..............

Fra : Moller

Dato : 26-08-05 19:53

- STAN - wrote:
> Det hele lyder rigtigt........
>
> Skulle bare være sikker på at man ikjke var "bunet" til selvskabet med
> f.eks. et års opsigelse..............

   Yepsen, og de 6/12mdrs binding som tidligere alt efter selskab, blir nu
ændret til 1mdr. fra september af ;) så vidt jeg husker... så man må
sige at vi forbrugere blir bedre stillet snart og derved bedre kan
forhandle en god samlerabat ind når vi har lyst.

--
VH
Lars Molnit