GPS - fælleskøb
Fra : Mich@el

Dato : 06-06-01 13:12

Hejsa.

Så har jeg givet op .... #&%¤"¤¤#"#

Forretningerne i Danmark VIL åbenbart ikke tjene penge.

Jeg havde fået 11 tilkendegivelser fra MC ejere der ville være med til
et fælleskøb i Danmark.

Jeg har tjekket hos 14 forretninger, og bruttobeløbet for fællesindkøbet
var på CA. 66.000 Kr.

2 forretninger ville ikke giva rabat, "det var deres politik"
2 forretninger ville give ca. 8 % rabat.
9 forretninger ville give 10 % rabat.
1 forretning ville give hele 15 % rabat.

FUCK DEM !!! Sorry sprogvalget.....

Jeg kom tilfældigvis til at kigge den lokale eletronikpuscher over
skulderen da han kiggede i sit Garmin-katalog, det med
forhandlerpriserne, så jeg at garmins forhandlere får 10 % i rabat hos
Garmin når de bestiller 10 enheder.

Det vil sige at de første 4 foretninger ville have en endnu større
avance på fælleskøbet, mens 9 forretninger hverken tjente eller tabte i
forhold til deres normale avance. Sidste forhandler var så storsindet
nok til at skære 5 % af sin avance.

Igen.. FUCK DEM !!! Igen sorry for sprogvalget.

Jeg har derfor bestilt 1. stk. Garmin Emap + 32 MB hukommelseskasette +
1 stk. seriel kabel.

Billigste pris i DK: ca. 5.800 kr.

Billigste pris i UK: ca. 3.900 kr.

Købt hos: http://www.gpsw.co.uk/

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Henry

Dato : 06-06-01 13:37

> Så har jeg givet op .... #&%¤"¤¤#"#
>
> Forretningerne i Danmark VIL åbenbart ikke tjene penge.
Hmmm...

Gider du ikke forklare hvad der ligger til grund for dit valg af den GPS du
har bestilt. Det lyder interessant (læs sjovt).

Har du overvejet den fysiske side, med montering og regnvejr osv...?

mvh
Henry

Fra : Mich@el

Dato : 06-06-01 18:04

Hej Henry

Henry wrote:

> Gider du ikke forklare hvad der ligger til grund for dit valg af den GPS du
> har bestilt. Det lyder interessant (læs sjovt).

Jeg har fået den demostreret live af en god bekendt, dens display er rimeligt
"tilpas" stort, den er enkel i sin menü struktur, den vejer ikke ret meget,
prisen er ok i UK.

> Har du overvejet den fysiske side, med montering og regnvejr osv...?

Yep, jeg køber et mobiltelefonetui med bælteklips, så kan den sidde på min
tankpad, Evt. på mine kabler.

Fra : Henry

Dato : 07-06-01 07:31

> [...]
> prisen er ok i UK.

> Yep, jeg køber et mobiltelefonetui med bælteklips, så kan den sidde på min

Aha!
Dvs. du regner ikke med en "fast" montering eller med at snuppe strøm fra
MC'en?

Så slipper man selvfølgelig for en dum holder når man ikke har GPS'en med på
tur.

Hvad med i mørke, kan den læses der?

mvh
Henry

Fra : Mich@el

Dato : 07-06-01 11:20

Hej Henry.

Henry wrote:

> Aha!
> Dvs. du regner ikke med en "fast" montering eller med at snuppe strøm fra
> MC'en?

Ikke til at starte med. Jeg har nogle rimelige heftige opladelige batterier på
1800 mAH. Og da Emap kun bruger 2 batterier af gangen, og jeg har 4 sæt, så
burde jeg ikke løbe tør for strøm lige med det samme, da Emap skulle kunne køre
12 - 14 timer på 1 sæt.

Men det er da med i mine overvejelser at trække et 12v kabel op til GPS`en, og
så skære et lille hul i bunden af mobiletuiet.

> Hvad med i mørke, kan den læses der?

Yep, der skulle være lys i displayet.

Fra : Henry

Dato : 07-06-01 12:07

Uha hvor det dog frister.... skal snart sydpå, det kunne da være sjovt
med sådan en GPS, men hvor er der dog mange at vælge mellem.

mvh
Henry

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 07-06-01 12:47

kan man uploade mere end et kort ad gangen ?....så man f.eks. har til
tyskland....frankrig i maskinen ?

Lasse
CBR1000f som ikek har råd til gps da garagen skal financeres først

Fra : Mich@el

Dato : 07-06-01 12:54

Hej Lasse.

Lasse Lundberg wrote:

> kan man uploade mere end et kort ad gangen ?....så man f.eks. har til
> tyskland....frankrig i maskinen ?

Det kommer an på hvor stor hukommelse du har købt til den.

Køber du 32 el. 64 MB hukommelse skulle du være dækket rimeligt ind.

I øvrigt er der som standart et Europakort i som du kan køre efter, det viser
dog kun de store veje, men mere har du ikke brug for hvis du er undervejs fra
Danmark til frankrig, du får først brug for detailkort nå du kommer frem til din
destination.

Fra : Mich@el

Dato : 07-06-01 12:59

Hej igen

Lasse Lundberg wrote:

> kan man uploade mere end et kort ad gangen ?....så man f.eks. har til
> tyskland....frankrig i maskinen ?

I øvrigt loader man ikke hele tyskland ind i maskinen, men kun de dele af
tyskland man skal bruge.

Jeg har desværre ikke adgang til dk.binaer, for ellers kunne jeg vise hvordan
man udlælger delkort fra et land.

Tele danmark har åbenbart gennem længere tid ikke haft adgang til dk.binaer.

Fra : Palle Madsen

Dato : 08-06-01 09:14

"Mich@el" wrote:

> [...]
> burde jeg ikke løbe tør for strøm lige med det samme, da Emap skulle kunne køre

Hvis den ligger stille, uden lys og med lithium batterier.
Regn ikke med mere end et par timer eller 3 på genopladelige med lyset tændt.
(selvom det er 1800mAH)
Jeg har ikke prøvet præcis den model, men det er hvad jeg har erfaret med andre GPS
modeller.

Bare så du ikke bliver alt for overrasket

Palle

z650 (og Magellan 315 i bilen)

Fra : Mich@el

Dato : 08-06-01 12:57

Hej Palle.

Palle Madsen wrote:

> [...]
> modeller.
>
> Bare så du ikke bliver alt for overrasket

Takker, så ved jag da at jeg har til 12 timers brug, via mine 4 sæt batterier, men jeg
må nok overveje at investere i et 12v kabel.

Fra : BS

Dato : 06-06-01 15:25

Hej,
jeg har købt min gps hos
http://www.schorr-aviation-multimedia.de/start.html (Har mange forsk.
tilbud)
men har investeret i "Streetpilot" den er vandtæt, tilbud "streetpilot" +
16MB hukommelser + CD Metroguide (som koster ca 300 DM) + extra
forsyningskabel plus holder til motorcykel, alt i alt 1800 DM.
Foruden en god routeplaner (Marco Polo den store rejseplaner) 65 DM. Prog
waypoint (freeware) til at overføre route til gps.
Bernd

Fra : Mich@el

Dato : 06-06-01 18:11

Hej Bernd.

BS wrote:

> [...]
> Foruden en god routeplaner (Marco Polo den store rejseplaner) 65 DM. Prog
> waypoint (freeware) til at overføre route til gps.

Det er det billigste sted i Tyskland jeg endnu har set, men de er ca. 350 kr.
dyrere end i UK.

I øvrigt en rimelig interesant hjemmeside som jeg vil studere nærmere, deres
sortiment synes rimeligt stort.

Fra : Anders Winther

Dato : 06-06-01 18:23

> Hejsa.
Hej..

> Så har jeg givet op .... #&%¤"¤¤#"#
Æv-æv..

> [...]
> 2 forretninger ville give ca. 8 % rabat.
> 9 forretninger ville give 10 % rabat.
> 1 forretning ville give hele 15 % rabat.
For svagt..!

> FUCK DEM !!! Sorry sprogvalget.....
Det er helt i orden med mig..

> [...]
>
> Igen.. FUCK DEM !!! Igen sorry for sprogvalget.

> Jeg har derfor bestilt 1. stk. Garmin Emap + 32 MB hukommelseskasette +
Hmm.. Ok.. Men kunne det ikke være federe hvis vi havde forhørt os hos
forhandleren i UK om rabatter? Eller er de presset så meget ned i pris som
de nu kan?

> Billigste pris i DK: ca. 5.800 kr.
>
> Billigste pris i UK: ca. 3.900 kr.
Stor forskel..

> Købt hos: http://www.gpsw.co.uk/
Jeg har endnu ikke fået svar fra ham jeg kender der kender en der importerer
Garmin-produkter.. Men skulle få det meget snart..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Mich@el

Dato : 06-06-01 19:09

Hej Anders.

Anders Winther wrote:

> Hmm.. Ok.. Men kunne det ikke være federe hvis vi havde forhørt os hos
> forhandleren i UK om rabatter? Eller er de presset så meget ned i pris som
> de nu kan?

Både ja og nej. Problemet med fælleskøb er at der skal sendes mange penge ud af
landet, og jeg ved ikke om det vil give problemer med Told & Skat når 1 person
bestiller for 40.000 kr.

Desuden er jeg ved at være i tidsnød, jeg skal til københavn i næste uge hvor
jeg skal finde 5 addr. så derfor vil jeg gerne have min GPS. så hurtigt som
muligt.

Jeg var blot lidt naiv / Blåøjet Mht. hvor forhandlingsvillige de danske
forretninger ville være.

Jeg får den til 3.900 kr. og det er billigt, jeg er i hvert fald tilfreds.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 06-06-01 21:30

> [...]
ud af
> landet, og jeg ved ikke om det vil give problemer med Told & Skat når 1

Jeg tror ikke det ville være noget problem! Det er vel en af ideerne med EU?
Så længe der er betalt Engelsk moms, så kan de vist ikke sige noget!

Rasmus

Fra : Mich@el

Dato : 06-06-01 22:39

Hej Rasmus.

Rasmus Rosenquist wrote:

> ud af
> person
>
> Jeg tror ikke det ville være noget problem! Det er vel en af ideerne med EU?
> Så længe der er betalt Engelsk moms, så kan de vist ikke sige noget!

Er er ikke noget med en ordlyd som "til eget forbrug", hvordan forklarer jeg
Evt. mit forbrug af 10 - 12 stk. Garmin Emap. ???

Fra : Armand

Dato : 07-06-01 23:31

Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en
> Hej Rasmus.

> Er er ikke noget med en ordlyd som "til eget forbrug", hvordan
forklarer jeg
> Evt. mit forbrug af 10 - 12 stk. Garmin Emap. ???

Ikke mere! - Kun omkring sprit/tobak!

Hele erhvervslivets forherligelse af de åbne grænser ligger faktisk i
ubegrænset "import" / "eksport" uden at skule svare moms - Og moms af
import-momsen ved videre eksport!

Det er med samme baggrund som din GPS-erfaring at der på det seneste har
været talrige eksempler på importørers indædte kamp imod
parallel-importører (som iflg. EU vist er i sin fulde ret til at
konkurrere)!

--
Armand.

--
Armand.

Fra : John Thomsen

Dato : 08-06-01 11:22

On Wed, 06 Jun 2001 23:38:30 +0200, "Mich@el" <mick@post5.tele.dk>
wrote:

>Er er ikke noget med en ordlyd som "til eget forbrug", hvordan forklarer jeg
>Evt. mit forbrug af 10 - 12 stk. Garmin Emap. ???

Tja, vores gode ven bagermesteren kom hjem fra en tur til Østen med
godt en halv snes Rolex-kopier og lidt færre Gucci'er....

Købt billigt hos en gade-pusher, der spærrede øjnene op da han fik et
"jeg ta'r 14 af dem der og 9 af dem der"....

Men så fik svendene og pigerne i butikke altså også et ur hver...
))

Venligst
John

Fra : Armand

Dato : 06-06-01 22:34

> Både ja og nej. Problemet med fælleskøb er at der skal sendes mange
> penge ud af landet, og jeg ved ikke om det vil give problemer med Told
&
> Skat når 1 person bestiller for 40.000 kr.

Skulle det ikke gøre!
Eftersom at UK kun er endnu et amt efter at EU åbnede grænserne

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 06-06-01 23:53

"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> jeg skal finde 5 addr. så derfor vil jeg gerne have min GPS. så hurtigt

Skaf dig i stedet en WAP telefon, wap.krak.dk har en fortræffelig gratis
ruteplanlægger, det koster bare et kort wap-opkald, og man får samme
oplysninger som på krak.dk. Jeg bruger det hele tiden i bilen. På MC kører
jeg helst steder hvor der ingen veje er )))

> Jeg får den til 3.900 kr. og det er billigt, jeg er i hvert fald tilfreds.

Klart. Vær dog opmærksom på at der kan være dårligere garantibestemmelser i
andre lande, de lovsikrede 12 måneder findes ikke alle steder.

Og så dem der siger "ingen rabat". Vil de da ikke sælge varer?

Søren

Fra : Armand

Dato : 06-06-01 20:50

> [...]
+
> 1 stk. seriel kabel.
> Billigste pris i DK: ca. 5.800 kr. Billigste pris i UK: ca. 3.900 kr.

Lige til BT's ugentlige forbruger-tillæg !!

--
Armand.