Spørgsmål til panelet.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-08-05 17:40

Hvad vil det sige at en bil har en subframe?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian A.

Dato : 24-08-05 18:34

ssen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vil det sige at en bil har en subframe?

Google ---> subframe =
http://autorepair.about.com/library/glossary/bldef-757a.htm
Definition: The lower frame rails and structural members that comprise the
lower elements of a unibody. Steering and suspension components may be
attached directly to the subframe, or to a "cradle" or "crossmember" that
bolts to the subframe.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-05 19:05

> Hvad vil det sige at en bil har en subframe?

Mine 2 Camaro's og Astro'en havde Subframe, groft sagt sidder hele
fornden af bilen incl. motor/gear og hjulophæng på en ramme opbygget
efter helt traditionelle principper.
Denne ramme er så boltet op under chassiset.

Camaro'en var skruet sådan sammen at du blot afmonterede forskærmene og
de 4 bolte under bilen og så kunne man køre hele forenden incl
motor/gearkasse væk fra chassiset vha. forhjulene og en donkraft under
gearkassen.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-08-05 20:23

Folmer Rasmussen wrote:
> Hvad vil det sige at en bil har en subframe?

En subframe er f.eks. en løs for/bag-bro.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-08-05 21:45

On Wed, 24 Aug 2005 21:23:19 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>En subframe er f.eks. en løs for/bag-bro.

>--

Er det så godt, og hvorfor - hvorfor ikke?

Det er faktisk noget som min nye bil har, men som jeg ikke aner en
hujende fis om.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-05 12:37

> Er det så godt, og hvorfor - hvorfor ikke?
>
> Det er faktisk noget som min nye bil har,

Jamen, så finder du da uda'et med tiden ;), tillykke med nyerhvervelsen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-08-05 19:17

Folmer Rasmussen wrote:

> Er det så godt, og hvorfor - hvorfor ikke?

Om det ligefrem er godt eller om det bare er fordi bilerne er
nemmere/billigere at producere, det ved jeg ikke.

> Det er faktisk noget som min nye bil har, men som jeg ikke aner en
> hujende fis om.

Jeg tror at de fleste biler har en eller anden form for subframe.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk