Lægeerklæringsproblem
Fra : Lothario

Dato : 06-06-01 13:02

Hej

Jeg står i lidt af et problem. Jeg skal i slutningen af juni til Roskilde
Festival, men arbejdet kræver en lægeerklæring fra første sygedag. Jeg har
ingen ferie til gode (har arbejdet der i 2 mdr.) og jeg har ingen andre
indkomst-muligheder. Hvad skal jeg gøre? Salg af roskilde-billetten ser jeg
ikke som løsning.

Fra : John Sahl

Dato : 06-06-01 13:28

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen ferie til gode (har arbejdet der i 2 mdr.) og jeg har ingen andre
> indkomst-muligheder. Hvad skal jeg gøre? Salg af roskilde-billetten ser

Det er ikke lægeerklæringen der er dit problem, det er din indstilling til
hvordan det fungerer her i verden. Gå hjem og spørg din mor om hun kan
skrive en seddel i din kontaktbog, lige som i første klasse

Kender du det ordsprog der hedder:
Ingen arme: Ingen småkager!

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Lothario

Dato : 06-06-01 14:08

Roskilde
> jeg
>
> Det er ikke lægeerklæringen der er dit problem,

Teknisk set, jo.

> det er din indstilling til
> hvordan det fungerer her i verden.

Hm. Og hvilken ny indstilling skal jeg så tilegne mig?

> Gå hjem og spørg din mor om hun kan
> skrive en seddel i din kontaktbog, lige som i første klasse

Da du har tilført en , går jeg ud fra du ikke prøver at håne mig.

> Kender du det ordsprog der hedder:
> Ingen arme: Ingen småkager!

Nej.

Fra : John Sahl

Dato : 06-06-01 15:06

> Hm. Og hvilken ny indstilling skal jeg så tilegne mig?

Prøv den med at yde og nyde, i nævnte rækkefølge. Hvis du ikke har ferie til
rådighed er det jo fordi du ikke har fortjent den ferie, ikk?

> Da du har tilført en , går jeg ud fra du ikke prøver at håne mig.

Kunne da ikke falde mig ind at håne dig, men jeg kunne godt finde på at håne
din indstilling til at nasse sådan på samfundet og være så totalt ligeglad.
Bare du kommer til festival, så er du glad, ikk?

> Nej.

Tænkte jeg nok.

Fra : Lothario

Dato : 06-06-01 15:20

> Prøv den med at yde og nyde, i nævnte rækkefølge. Hvis du ikke har ferie
til
> rådighed er det jo fordi du ikke har fortjent den ferie, ikk?

Indtil for nylig har jeg studeret. Men da jeg stoppede frafaldt min
fortjenstret åbenbart, mens alle
nuværende studerende får lov til at få ferie. Men jeg ved selvfølgelig ikke
om du mener et studie er et arbejde.

> Kunne da ikke falde mig ind at håne dig, men jeg kunne godt finde på at
håne
> din indstilling til at nasse sådan på samfundet

At have en indstilling til at nasse på samfundet er nødvendigvis ikke det
samme som at gøre det.

>og være så totalt ligeglad.

Vi lever i 2000-generationen. At være ligeglad med samfundet er en livsstil.

> Bare du kommer til festival, så er du glad, ikk?

Jo. Det er det eneste sjov jeg får i år.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-01 09:03

Lothario wrote:

> Indtil for nylig har jeg studeret. Men da jeg stoppede frafaldt min
> fortjenstret åbenbart, mens alle
> nuværende studerende får lov til at få ferie.

Hvor har du dog den ide fra?

Studerende har ikke "ferie". De har bare undervisningsfri.

> Men jeg ved selvfølgelig ikke
> om du mener et studie er et arbejde.

Det vil jeg sandelige håbe, at han mener (John ved, hvad jeg
mener)

> Vi lever i 2000-generationen. At være ligeglad med samfundet er en livsstil.

> Jo. Det er det eneste sjov jeg får i år.

John har ret. Få dig en anden indstilling. Eller for at blive i dit
ordvalg: en ny livsstil.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-01 19:35

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> wrote in message
> [...]
> fortjenstret åbenbart, mens alle
> nuværende studerende får lov til at få ferie. Men jeg ved selvfølgelig

Jeg mener ikke et studie er et arbejde, jeg mener det er meget mere end et
arbejde!
Der er sgu ingen studerende der får lov at nøjes med sølle 37timer om ugen.
Så arbejdet der gerne kommer efter studiet er den rene svir i forhold til

> At have en indstilling til at nasse på samfundet er nødvendigvis ikke det
> samme som at gøre det.

Er det ikke? Det er da ellers hvad du lægger ret tydeligt op til, eller
hvad?

> Vi lever i 2000-generationen. At være ligeglad med samfundet er en
livsstil.

Måske, men så sandelig ikke min livsstil, jeg bliver helt bekymret for vores
børns fremtid i dette land hvis din indstilling er standard for de unge i
dag ;-(

> Jo. Det er det eneste sjov jeg får i år.

Uha, holder de ikke festival igen til næste år?

Og ja, Carsten, jeg VED hvad du mener!

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 06-06-01 13:26

In <9fl65e$16n5$1@news.cybercity.dk> "Lothario" <iamnot@hippie.dk> writes:

> [...]

>indkomst-muligheder. Hvad skal jeg gøre? Salg af roskilde-billetten ser jeg

Du har krav paa ferie dog uden loen, selvom du ikke har optjent ferie-penge.
Det er ulovligt at forfalske en loege-erklaering og at melde sig syg uden at vaere det.

/Martin

Fra : Lothario

Dato : 06-06-01 14:10

> Du har krav paa ferie dog uden loen, selvom du ikke har optjent
ferie-penge.

Også under aktivering? Men tak for det passende svar

> Det er ulovligt at forfalske en loege-erklaering og at melde sig syg uden
at vaere det.

Det var heller ikke det jeg havde tænkt på. Det var mere et alternativ til
at miste arbejdet pga lægeerklæringen
jeg søgte. Og som du gav mig. Jeg vil nu finde ud af om det er muligt

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 06-06-01 15:58

In <9fla4i$1ar9$1@news.cybercity.dk> "Lothario" <iamnot@hippie.dk> writes:

>har
>jeg

>ferie-penge.

>Også under aktivering? Men tak for det passende svar

Ja, det er jeg naesten sikker paa. Det er vistnok en aendring iforhold til tidligere.

/Mvh
Martin

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-06-01 13:33

Lothario wrote:

> Jeg står i lidt af et problem. Jeg skal i slutningen af juni til Roskilde
> Festival, men arbejdet kræver en lægeerklæring fra første sygedag.

Du regner på forhånd med at blive syg under festivalen? Tag noget mere varmt
tøj med og hold dig fra orange scene...

> Jeg har ingen ferie til gode (har arbejdet der i 2 mdr.) og jeg har ingen
> andre
> indkomst-muligheder. Hvad skal jeg gøre?

Overarbejde og afspadsering. Overarbejde og opsigelse. Ekstra arbejde og
opsigelse. - Find selv på flere kombinationer.
Der er ingen naturlov (og så vidt jeg ved heller ingen danske retsregler),
der sikrer folk ret til at tage på Roskildefestival uden at have råd.
Hvis du virkelig ønsker at beholde dit job, er en falsk lægeerklæring nok
ikke det bedste udgangspunkt...

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Lothario

Dato : 06-06-01 14:02

Roskilde

> Du regner på forhånd med at blive syg under festivalen? Tag noget mere
varmt
> tøj med og hold dig fra orange scene...

Jeg mente nu mere at jeg måske ville blive fyret hvis jeg ikke stillede med
en lægeerklæring. Der er nogle steder hvor man har 7 dage før
lægeerklæringen skal indsendes.

> Overarbejde og afspadsering. Overarbejde og opsigelse. Ekstra arbejde og
> opsigelse. - Find selv på flere kombinationer.

Øhh, det skal nok lige nævnes at jeg er i aktivering. Der forekommer disse
muligheder ikke.

> Der er ingen naturlov (og så vidt jeg ved heller ingen danske
retsregler),
> der sikrer folk ret til at tage på Roskildefestival uden at have råd.

Jeg har råd. Jeg har bare ikke penge nok til de to kommende måneder uden
arbejde.

> Hvis du virkelig ønsker at beholde dit job,

Tja...

> er en falsk lægeerklæring nok
> ikke det bedste udgangspunkt...

Det har jeg slet ikke rygrad nok til at prøve.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-06-01 15:41

Lothario wrote:

> varmt
>
> Jeg mente nu mere at jeg måske ville blive fyret hvis jeg ikke stillede med
> en lægeerklæring. Der er nogle steder hvor man har 7 dage før
> lægeerklæringen skal indsendes.

En lægeerklæring hænger normalt sammen med sygdom... Jeg tror ikke tilfældet
falder under "Roskildesyge".

> Øhh, det skal nok lige nævnes at jeg er i aktivering. Der forekommer disse
> muligheder ikke.

Ekstra arbejde = Lortejob (hos anden arbejdsgiver) der giver penge nok til at
overleve. Aviser, jordbærplukning o.s.v.

> Jeg har råd. Jeg har bare ikke penge nok til de to kommende måneder uden
> arbejde.

Det betragter jeg også som "har ikke råd".

Har du prøvet at spørge din arbejdsgiver, om I kan planlægge dit arbejde, så
du kan holde fri de dage, det drejer sig om?

M.v.h.

Jonathan

Fra : Ole Thomsen

Dato : 09-06-01 07:42

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote

> Har du prøvet at spørge din arbejdsgiver, om I kan planlægge dit arbejde,

> du kan holde fri de dage, det drejer sig om?

Tænk at skulle læse så langt ned i tråden inden det
forslag kom.

Det var det der faldt mig først ind. Personligt vil jeg
da se med stor sympati på en medarbejder som
ærligt og redeligt kommer i god tid og spørger om
fri et par dage.

Derimod har jeg intet tilovers for falske sygemeldinger,
lægeerklæring eller ej.

Ole Thomsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-01 09:10

Lothario wrote:

> Jeg mente nu mere at jeg måske ville blive fyret hvis jeg ikke stillede med
> en lægeerklæring.

En lægeerklæring for hvilken sygdom?????

Jeg håber sandelig, at din læge nægter at give dig en lægeerklæring?
Men du vil måske også lyve overfor ham/hende?

Det udvander ligesom ideen med lægeerklæringer, hvis de gives til folk
som bare tager på RF.

> Der er nogle steder hvor man har 7 dage før
> lægeerklæringen skal indsendes.

Lægeerklæring forudsætter at man er _syg_. Du ved: Det modsatte af
rask.

Det du faktisk siger du vil gøre er, at tage på RoskildeFestival, mens
du er syg? Hvor syg er man så, hvis man tager på Festival?????

Kan eller vil du ikke se, at du nasser på systemet, hvis du
gennemfører dit "projekt" med at vil have en lægeerklæring fordi du
tager på RoskildeFestival.

> Øhh, det skal nok lige nævnes at jeg er i aktivering. Der forekommer disse
> muligheder ikke.

Hvorfor så snyde?

Man bør tage kontakt til dit aktiveringssted.

> retsregler),
>
> Jeg har råd. Jeg har bare ikke penge nok til de to kommende måneder uden
> arbejde.

Så lad vær med at ta på Festival. Så sparer du de penge + at du
beholder din aktivering eller hvad du har gang i.

Fra : Amazing Pudding

Dato : 06-06-01 13:45

> [...]
> ingen ferie til gode (har arbejdet der i 2 mdr.) og jeg har ingen andre
> indkomst-muligheder. Hvad skal jeg gøre? Salg af roskilde-billetten ser

Hvis du gravalvorligt mener at en ligegyldig festival er vigtigere end dit
arbejde, så vil jeg da anbefale dig at droppe arbejdet. Det vil din
arbejdsgiver sandsynligvis også være bedst tjent med i det lange løb!

Hvad er det da også for et møjsamfund vi lever i! Tænk at man ikke bare kan
gøre som man har lyst til *S*.

A.P.

Fra : Lothario

Dato : 06-06-01 14:04

Roskilde
> jeg
>
> Hvis du gravalvorligt mener at en ligegyldig festival er vigtigere end dit
> arbejde,

Det mener jeg

> så vil jeg da anbefale dig at droppe arbejdet.

Og hvad så bagefter?

> Det vil din
> arbejdsgiver sandsynligvis også være bedst tjent med i det lange løb!

Jeg tror egentlig han er lidt ligeglad. Det er som sagt aktivering jeg er i.

> Hvad er det da også for et møjsamfund vi lever i! Tænk at man ikke bare
kan
> gøre som man har lyst til *S*.

Ud med Nyrup!!!

Fra : Anders Kondrup Risag~

Dato : 06-06-01 14:43

du godeste...
Lothario <iamnot@hippie.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fl9qb$1ako$1@news.cybercity.dk...

Fra : Anders

Dato : 06-06-01 14:54

Egentlig kan jeg slet ikke se du har noget problem ( økonomisk...) . For så
vidt jeg har forstået er det sociale sikkerhedsnet her i landet så
fintmasket, at sansynligheden for at gå ned i løn ved at komme til at gå
arbejdsløs forsvindende lille....

Så bare klø på, tag på festival, bliv arbejdsløs, læn dig tilbage og nyd
livet.
Det er sgu da ikke så svært!

Hurra for "systemet"

\Anders
Anders Kondrup Risager <lkj@person.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9flbi6$t3m$1@sunsite.dk...

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-01 09:15

Lothario wrote:

> Hej
>
> Jeg står i lidt af et problem.

Du har lidt af et indstillings-problem IMNSHO.

Fra : Niels L

Dato : 07-06-01 09:48

On Wed, 6 Jun 2001 14:02:06 +0200, "Lothario" <iamnot@hippie.dk>
wrote:

> [...]
>indkomst-muligheder. Hvad skal jeg gøre? Salg af roskilde-billetten ser jeg

Det kan godt irretere mig at læse alle dem, som skriver i forlængelse
af denne tråd med hellige ubrugelige meninger. Hvis man ikke har lyst
til at hjælpe Lothario udfra de forusætninger, som han skriver, så
skal man holde mund, men det er det typiske ved usenet; Hellig
Prædiken. ("hør mig, jeg er moralsk, og vil omvende dig, eller svine
dig til")

Lothario´s 1) Prøv at snakke med din arbejdsgiver, om I ikke kan
finde ud af noget.
2) To dage før Roskilde(og så er det vigtigt at du intet har nævnt om
Festival) melder du dig syg, og faker en sygdom ved lægen. Gå ind på
www.netdoktor.dk og find inspiration

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-01 12:26

Niels L wrote:

> Det kan godt irretere mig at læse alle dem, som skriver i forlængelse
> af denne tråd med hellige ubrugelige meninger.

Det irriterer mig, at nogen åbenlyst nasser, så andre skal betale al
den skat.
Spørger man hvordan man nasser på systemet irriterer mig faktisk endnu
mere. Hvis man ville nasse, så bør man være så klog, at man selv
finder ud af det.

> Hvis man ikke har lyst
> til at hjælpe Lothario udfra de forusætninger, som han skriver, så
> skal man holde mund,

Nej, man bør banke noget fornuft i manden. ALtså bare sådan verbalt
ik.

> men det er det typiske ved usenet; Hellig
> Prædiken. ("hør mig, jeg er moralsk, og vil omvende dig, eller svine
> dig til")

Det typiske ved usenet er, at det altid er nogen som er så hellige, at
de prædiker, at andre ikke skal prædike.

Har du husket din glorie?

> Lothario´s 1) Prøv at snakke med din arbejdsgiver, om I ikke kan
> finde ud af noget.

Det var vist det mest naturlige. Og så vidt jeg kan forstå Lot-manden,
så er det vist prøvet.

> 2) To dage før Roskilde(og så er det vigtigt at du intet har nævnt om
> Festival)

Når man skal til Roskilde i sæsonen for festivaler, hva tror du så
manden skal til?????
Og at man ikke "lige kan få fri til det" af sin
arbejdsgiver/aktiveringssted.

Lidt logisk tænkning skader ikke.

Hvis han ikke skulle til festivalen, så ville han jo have protesteret
for længe siden.

> melder du dig syg, og faker en sygdom ved lægen. Gå ind på
> www.netdoktor.dk og find inspiration

tsk tsk tsk tsk tsk tsk.

Fra : Niels L

Dato : 07-06-01 16:28

On Thu, 07 Jun 2001 13:26:05 +0200, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

> [...]
>Spørger man hvordan man nasser på systemet irriterer mig faktisk endnu
>mere. Hvis man ville nasse, så bør man være så klog, at man selv

Så start en tråd om det et andet sted om danskeres moral. Usenet bør
være et sted, hvor man kan få svar på det man spørger om. Hvis det
strider imod, det du har lyst til at svare på, så hold mund.

>Nej, man bør banke noget fornuft i manden. ALtså bare sådan verbalt
>ik.

Nej, gu skal vi ej. Vores samfund har til overflod af dømmende folk,
det behøver vi ikke mere af. Folk må selv tage et ansvar og selv stå
til regnskab for deres handlinger.
Manden er udemærket klar over at det er forkert, det han vil, men det
må hans egen moral afgøre. Det er så plat, når man skal lege opdrager.

>Det typiske ved usenet er, at det altid er nogen som er så hellige, at
>de prædiker, at andre ikke skal prædike.
>Har du husket din glorie?

Jeg kan vel låne din, hvis du ikke har glemt den, sidst du besøgte Vor
Herre.

> [...]
>manden skal til?????
>Og at man ikke "lige kan få fri til det" af sin

Hvis du nu gad at lade være med at citat-fuske, og spille karl-smart.
kunne du jo prøve at læse hvad jeg skrev:
"2) To dage før Roskilde(og så er det vigtigt at du intet har nævnt
om Festival) melder du dig syg, og faker en sygdom ved lægen. Gå ind
www.netdoktor.dk og find inspiration "

Jeg siger jo netop at han skal holde mund omkring at han skal til
Roskile!

>Hvis han ikke skulle til festivalen, så ville han jo have protesteret
>for længe siden.

ikke forstået.

>tsk tsk tsk tsk tsk tsk.

Ja, uha, og du har naturligvis betalt for din Windows, din
news-browser, og det hele. Det er flot.
*klap.wav

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-06-01 19:09

Niels L wrote:

> Nej, gu skal vi ej. Vores samfund har til overflod af dømmende folk,
> det behøver vi ikke mere af. Folk må selv tage et ansvar og selv stå
> til regnskab for deres handlinger.

"Vores samfund har til overflod ligeglade folk, der ikke reagerer selv om
andre er ved at lave noget dumt". Tingene afhænger af øjnene, der ser.
Når man skriver i et offentligt forum, at man vil foretage sig noget
tåbeligt, må man regne med at blive gjort opmærksom på det - og det kan ske i
en lettere sarkastisk tone...

M.v.h.

Jonathan

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-01 22:27

Niels L wrote:

> Ja, uha, og du har naturligvis betalt for din Windows, din
> news-browser,

ja faktisk.

> og det hele. Det er flot.
> *klap.wav

hvis så fremt i fald, at jeg kopierede computerprogrammer, så ville
jeg ALDRIG blande andre ind i mine gøremål eller spørge om, hvordan og
hvorledes jeg bør gøre tingene.

Det er der forskellen er.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-01 23:13

Niels L wrote:

> Så start en tråd om det et andet sted om danskeres moral. Usenet bør
> være et sted, hvor man kan få svar på det man spørger om.

Aahhhh, skal man så have svar på, hvordan man begår noget moralsk
forkasteligt?

IMHO: Nej.

> Hvis det
> strider imod, det du har lyst til at svare på, så hold mund.

Jeg har da lyst til at svare. Bare ikke lige det svar som manden
leder efter.

Hvis man spørger efter et eller andet og kun ønsker at få medhold i
sine moralsk forkastelige aktiviteter, så er usenet det forkerte sted
at spørge.

Hvis man kun vil høre de svar som man vil høre, så er usenet altså
ikke rette forum.

Sandheden er ille hørt

> Nej, gu skal vi ej.

Nå, og det er du rette til at dømme over?

Hvem er den værste "dommer"?
Den som vil stoppe noget som er forkert.
Eller den som vil stoppe andre i at stoppe noget som er forkert?

> Vores samfund har til overflod af dømmende folk,

ja ik.

> det behøver vi ikke mere af. Folk må selv tage et ansvar og selv stå
> til regnskab for deres handlinger.

Ja, det er netop, hvad man forsøger at fortælle manden.

han har forpligtet sig til sin aktivering. Og han bør ikke bare tage
fri på en lægeerklæring for at komme på Roskilde Festival.

Det underminerer lægeerklæringers respekt som arbejdsgiverne
forhåbentlig har.

> Manden er udemærket klar over at det er forkert, det han vil, men det
> må hans egen moral afgøre. Det er så plat, når man skal lege opdrager.

Tja, hvad hans forældre ikke har lært ham er da vist på høje tid, at
han skal lære.

xfut: dk.admin.netikette

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 07-06-01 13:20

"Niels L" <Laursen2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 2) To dage før Roskilde(og så er det vigtigt at du intet har nævnt om
> Festival) melder du dig syg, og faker en sygdom ved lægen. Gå ind på

Og næste gang du, Niels L, bliver syg og fremviser en lægeerklæring siger
din arbejdsgiver "Den er god med dig, jeg har hørt hvordan folk snyder med
dem, jeg trækker de 2 dage du påstår du var syg fra din løn".

--
Anders Ebbesen
Web Developer

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-01 14:30

Anders Ebbesen wrote:

> Og næste gang du, Niels L, bliver syg og fremviser en lægeerklæring siger
> din arbejdsgiver "Den er god med dig, jeg har hørt hvordan folk snyder med
> dem, jeg trækker de 2 dage du påstår du var syg fra din løn".

Desværre går det ikke. Man bliver desværre nød til at stole på
lægeerklæringer.

Derfor bør man heller ikke misbruge lægeerklæringers "autoritet".

Fra : René Jørgensen

Dato : 10-06-01 20:00

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre går det ikke. Man bliver desværre nød til at stole på
> lægeerklæringer.
>
> Derfor bør man heller ikke misbruge lægeerklæringers "autoritet".

Ved misbrug kan arbejdsgiveren hyre sin egen læge til at lave en uvildig
undersøgelse af "den syge patient".

Selvom man får en lægeerklæring har arbejdsgiveren jo ret til at ringe hjem
til "patienten" og høre om hvornår han kan forvente at komme tilbage, så er
det nok ikke så godt at være væk hjemmefra i flere dage.

Hilsen

René

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 07-06-01 16:34

[snip]

> [...]
> skal man holde mund, men det er det typiske ved usenet; Hellig
> Prædiken. ("hør mig, jeg er moralsk, og vil omvende dig, eller svine

OK.

a) Jeg vil gerne proppe folk som Lothario i en kasse og bytte med 10
fattigdomsflygtninge fra de varme lande pr. stk., men må jeg godt bruge vold
i dette tilfælde? Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg får det
gjort uden at blive straffet?

b) Endnu bedre. Jeg vil gerne købe en pistol og skyde folk der generer mig,
men jeg er lidt bange for at blive straffet - nogen gode råd?

Husk nu - ingen moraliseren! Du må kun hjælpe mig ud fra de forudsætninger
jeg giver udtryk for i ovenstående - ellers skal du holde dig bort fra
diskussionen!

/Kristian

PS. Jeg er udemærket klar over at a'eren ikke løser problemet - for hvordan
skulle vi kunne betale portoen?? For slet ikke at tale om
befolkningstilvæksten på omkr. 20 millioner...

Fra : Lothario

Dato : 11-06-01 13:55

Jeg talte med min arbejdsgiver og fandt ud af at jeg kunne holde ferie uden
løn, eller få noget der hedder "aktiveringsfri". Tak til dem der gav mig et
ordentligt svar.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-06-01 14:54

Lothario wrote:

> Jeg talte med min arbejdsgiver og fandt ud af at jeg kunne holde ferie uden
> løn, eller få noget der hedder "aktiveringsfri". Tak til dem der gav mig et
> ordentligt svar.

Tillykke med det! - Men faldt den mulighed dig virkelig ikke ind før du
begyndte at tænke på falske lægeerklæringer?
Det er lige før jeg får lyst til at pudse glorien og citere et gammel
ordsprog: "Ærlighed varer længst". - Det er sgu ikke helt løgn...

M.v.h.

Jonathan