Årets bedste sportsvogn
Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 15:55

Jubii, 911 er kåret til årets bedste sportsvogn.......jeg er selv
fuldstændig enig i valget.....hvilken tur jeg havde i den for et lille år
siden

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3220868/

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 24-08-05 16:05

Tom wrote:
> Jubii, 911 er kåret til årets bedste sportsvogn.......jeg er selv
> fuldstændig enig i valget.....hvilken tur jeg havde i den for et
> lille år siden

Hvilke andre var det du testede inden du valgte den som årets
bedste?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 17:00

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke andre var det du testede inden du valgte den som årets
> bedste?

Cosworth, Celica (omend det kun er udseendet da motoren er temmelig
kedelig), 206 GTI.
Cosworth har også været årets bil i flg linket

--
Tom

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-08-05 18:59

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev....

> Cosworth har også været årets bil i flg linket

Endda et helt årti's sportsvogn(80'erne).

Al ære og respekt for Sierra Cosworth, men det er godt nok et fattigt
årti der må vælge en peppet familiebil som årtiets sportsvogn.

Der er så mange andre oplagte muligheder(jeg kender ikke kriterierne
der er valgt efter), som f.eks. Mazda MX5 eller Porsche 944.

Fra : Mogens

Dato : 24-08-05 19:37

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message

> Al ære og respekt for Sierra Cosworth, men det er godt nok et fattigt
> årti der må vælge en peppet familiebil som årtiets sportsvogn.

"Al ære og respekt, men..." = betyder dermed at du mener det modsatte.
Gad vide om du nogen sinde har kørt en Cossie igennem længere tid.
I så fald ville du næppe ha' slynget dén kommentar ud...

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-08-05 20:30

Mogens wrote:

> "Al ære og respekt, men..." = betyder dermed at du mener det modsatte.
> Gad vide om du nogen sinde har kørt en Cossie igennem længere tid.
> I så fald ville du næppe ha' slynget dén kommentar ud...

Jeps, den hopper jeg også med på, en Sierra Cosworth er ikke at sammenligne
med en almindelig Sierra på nogen måde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:42

Per Beer Hansen wrote:

> Jeps, den hopper jeg også med på, en Sierra Cosworth er ikke at
> sammenligne med en almindelig Sierra på nogen måde.

Men... det er jo stadig bare en Ford

/Brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-08-05 21:37

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev....

> [...]
> modsatte. Gad vide om du nogen sinde har kørt en Cossie igennem
> længere tid. I så fald ville du næppe ha' slynget dén kommentar

Jeg har faktisk stor respekt for en Cossie. Lidt på samme måde som
jeg har respekt for min mors flæskesteg. Det smager dælme godt, men
det er altså ikke oksemørbrad.

En Cossie ER en modificeret familiebil. Hvis man indenfor en periode
på 10 år ikke kan finde noget bedre at hædre som en sportsvogn, ja så
er der da noget galt.

Kig på de øvrige årtiers vindere: Lotus Seven, Jaguar E-Type, Lotus
Esprit, McLaren F1 og Porsche 911. En Cosworth hører ikke hjemme i
det selskab. Men det er jo bare min mening.

Fra : John Sahl

Dato : 24-08-05 22:04

Kent Oldhøj wrote:
> Kig på de øvrige årtiers vindere: Lotus Seven, Jaguar E-Type, Lotus
> Esprit, McLaren F1 og Porsche 911. En Cosworth hører ikke hjemme i
> det selskab. Men det er jo bare min mening.

Hvad med den nye M5?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-08-05 22:42

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev....

> Hvad med den nye M5?

Fed bil men foretrækker Alpina B5.

Fra : langwadt@ieee.org

Dato : 24-08-05 23:03

Kent Oldhøj skrev:

> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev....

> Fed bil men foretrækker Alpina B5.

De kører med garanti ganske fremragende, og så ka' man køre
i brugsen og hente en sæk kartofler i dem, med det har sku' aldrig
været sportsvogne ...

-Lasse

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-08-05 23:47

langwadt@ieee.org skrev....

> De kører med garanti ganske fremragende, og så ka' man køre
> i brugsen og hente en sæk kartofler i dem, med det har sku' aldrig
> været sportsvogne ...

Præcis. Ovennævnte er lækre GT biler IMO.

En sportsvogn må nødvendigvis gå på kompromis med andre ting for at
blive netop en sportsvogn. Derfor er det svært at tage udgangspunkt i
en ikke-sportsvogn for at lave en sportsvogn.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-08-05 09:54

> En sportsvogn må nødvendigvis gå på kompromis med andre ting for at
> blive netop en sportsvogn.

Ikke nødvendigvis - jvf tidligere tråd kan ordet have to betydninger:

1) Sportsvogn: Den bil der kan PRÆSTERE sportslig kørsel - omgangstider mv.
2) Sportsvogn: Den der ser ud som en bil, der kan præstere sportslig
kørsel - omgangstider mv.

Man kan derfor både tale for en MX5 1,6 og en M5 som sportsvogne, uden at
bruge ordet forkert.

....men man kan selvfølgelig også have sin egen holdning til ordets
betydning - og lige såvel som andre ikke skal stå til ansvar for hvilken af
de to ovennævnte betydninger, der anvendes, skal man vel heller ikke stå til
ansvar for, hvilken definition, som man selv holder mest af.

/Jan W Nielsen - der nok ville vælge en 3. vej og kalde M5 for en
sports-sedan.

Fra : Christensen

Dato : 25-08-05 19:29

> Ikke nødvendigvis - jvf tidligere tråd kan ordet have to betydninger:
>
> 1) Sportsvogn: Den bil der kan PRÆSTERE sportslig kørsel - omgangstider
> mv.

Enig - ligesom M5'eren....selvom den jo ikke *ligner* en sportsvogn, IMO.

> 2) Sportsvogn: Den der ser ud som en bil, der kan præstere sportslig
> kørsel - omgangstider mv.

Den synes jeg faktisk ikke man kan bruge. Tag bare den VW SP2 der oppe
herinde forleden. 65 HK og hækmotor kommer der aldrig en sportsvogn ud af
selvom den ligner en million. Hvad med en MR2 MKI eller en Opel GT....? No
way.

> /Jan W Nielsen - der nok ville vælge en 3. vej og kalde M5 for en
> sports-sedan.

Det er vel også det den er.....det og lækker.

/f christensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-08-05 22:07

> [...]
> selvom den ligner en million. Hvad med en MR2 MKI eller en Opel GT....? No

Det må du gerne synes, og jeg kan også godt se din pointe.

Vi har diskuteret det før - og jeg kontaktede derfor en forsker i Dansk
Sprognævn for at vende sagen med hende.

Der ér de to "logikker" i ordet - og man kan ret beset bruge ordet på begge
måder.

/Jan W Nielsen