Fælge BLIVER stjålet
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-08-05 12:27

For noget tid siden var der her i gruppen en diskussion af, hvorvidt det
kunne betale sig at investere i låsebolte, og hvorvidt fælge overhovedet
blev stjålet. Det GØR de:

Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 23-08-05 13:08

I artiklen står der at test bilen netop IKKE var udstyret med låse bolte.

Thomas Mikkelsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-08-05 13:27

Thomas Mikkelsen skriver:

> I artiklen står der at test bilen netop IKKE var udstyret med låse bolte.

Netop.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-05 13:28

"Thomas Mikkelsen" <thmhomeNoSp@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>I artiklen står der at test bilen netop IKKE var udstyret med låse bolte.

Ja og....?

Fra : Tøsen

Dato : 23-08-05 14:44

> "Thomas Mikkelsen" <thmhomeNoSp@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja og....?

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Hvis de endelig vil have de fælge får de dem om der er låsebolte på eller
ej ...
Enste man får ud af låsebolte er hærværk for vil de have fælgene gør de alt
hvad de kan for at få dem

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 17:08

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis de endelig vil have de fælge får de dem om der er låsebolte på eller
> ej ...
> Enste man får ud af låsebolte er hærværk for vil de have fælgene gør de
> alt hvad de kan for at få dem

jaja, men det tager sgu "noget" længere tid at pille et hjul af med en
låsebolt i hærdet stål (x4).

--
Tom

Fra : Fer

Dato : 26-08-05 10:31

Tøsen wrote:

> [...]
> ej ...
> Enste man får ud af låsebolte er hærværk for vil de have fælgene gør de alt

Ja, og så kan man også lade bilen være ulåst og med nøglerne siddende i
tændingen således at der ikke er nogen der smadre ruden og tændingen
hvis de vil stjæle den?

mvh Tommy Fer

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-08-05 13:30

Thomas Mikkelsen wrote:
> I artiklen står der at test bilen netop IKKE var udstyret med låse bolte.

Og i den tidligere diskussion her i gruppen, blev det hævdet at
låsebolte slet ikke var nødvendige, fordi ingen gad at stjæle fælge.

Og svar venligst under det du kommenterer:

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 13:29

Lars L. Hansen wrote:
> For noget tid siden var der her i gruppen en diskussion af, hvorvidt
> det kunne betale sig at investere i låsebolte, og hvorvidt fælge
> overhovedet blev stjålet. Det GØR de:

Og jeg var så én af dem der aldrig havde set en bil, hvor kun fælgene
var stjålet - det har jeg så nu

/Brian

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-08-05 13:46

Brian wrote:

> Og jeg var så én af dem der aldrig havde set en bil, hvor kun fælgene
> var stjålet - det har jeg så nu

Ja, for ifølge artiklen var bilen klodset op på fire dæk(!), som
erstatning for dem der sad på fælgene. Så der er stjålet fire fælge, og
foretaget ufrivillig ombytning af fire dæk :)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-08-05 13:53

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430b1687$0$18649$14726298
@news.sunsite.dk:

> Og jeg var så én af dem der aldrig havde set en bil, hvor kun fælgene
> var stjålet - det har jeg så nu

Jeg har også set det een gang. Der var det min nabos Suzuki swift eller
lign (ældre model) der havde fået rippet sine 4 14" alufælge. Bilen stod
simpelthen bare på skiver/tromlerne efter en nat.

Man kan måske "forstå" det hvis det er high-end fælge eller lign. Men at
nogle ganske alm. fælge der vel kan sælges for max 1000kr kan man undre sig
lidt over.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 17:10

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan måske "forstå" det hvis det er high-end fælge eller lign. Men at
> nogle ganske alm. fælge der vel kan sælges for max 1000kr kan man undre

Det er da let "tjente" penge

--
Tom

Fra : Morgan Jones