Benzinlampe i en Honda Civic fra 1996
Fra : Vince

Dato : 21-08-05 21:52

Har ovennævnte Civic 1,4 is og det undrer mig at der ikke er en indikator
lampe for lav benzin stand - kan det passe ??

Pft

Vince

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-08-05 22:26

"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Har ovennævnte Civic 1,4 is og det undrer mig at der ikke er en indikator
> lampe for lav benzin stand - kan det passe ??
>
> Pft
>
> Vince

Ja det er rigtigt, men de øvrige modeller med større motor har.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Vince

Dato : 21-08-05 22:52

Ok, men mystisk da det jo ikke er såååå gammel en model..... men tak for det
hurtige svar

Fra : Mikael L

Dato : 22-08-05 06:36

"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, men mystisk da det jo ikke er såååå gammel en model..... men tak for
> det hurtige svar

En Escort fra 1997 har heller ikke.

Mikael

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-08-05 10:40

"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, men mystisk da det jo ikke er såååå gammel en model..... men tak for
> [...]
Det var så lidt.

Nu havde en 1,4i S forholdsvis meget udstyr efter standarten som ny,
forskellen i udstyr fra "den mindste model" til "de større" er begrænset men
det er en af dem. Så den 3 og 4 dørs 1,4i S har ikke denne lampe, modellen
med 5 døre og 1,4 motor har som Martin skriver denne lampe.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Vince

Dato : 22-08-05 00:40

Ok takker for det hurtige svar, men det er da mystisk at en relativ ny bil
ikke har sådan en ting som standard !!!

Fra : Brian

Dato : 22-08-05 17:14

Vince wrote:
> Ok takker for det hurtige svar, men det er da mystisk at en relativ
> ny bil ikke har sådan en ting som standard !!!

Har du tjekket om du ikke bare kan ploppe pæren i ?

/Brian

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-05 07:43

> [...]
> Har ovennævnte Civic 1,4 is og det undrer mig at der ikke er en indikator
> lampe for lav benzin stand - kan det passe ??

Min Civic fra 95 har en - Det er en 1,4 5 dørs.
Jeg undrede mig også over, at symbolet var der, men den lyste aldrig - Lige
ind til en dag, hvor jeg tog en smuttur til Tyskland.
Jeg må åbenbart have lagt lidt lavt den dag, for benzinforbruget var noget
større end normalt

Anyway - jeg fandt ud af, at den kan køres LAAAAANNGT ned , før den tænder.

Måske din pære er sprunget - eller også har du ikke haft den langt nok nede

Men hvis du vil se om den virker, så husk at have en fyldt reservedunk med -
just in case

Hygge
MJ

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-08-05 10:45

"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nede

> Men hvis du vil se om den virker, så husk at have en fyldt reservedunk

Det er rigtigt 5 dørs har, jeg gik ud fra at Vince har en 3 eller 4 dørs da
den 5 dørs (ifølge kataloget) hedder 1,4i mens 3 og 4 dørs hedder 1,4i S.
Der er af en eller anden grund en del forskel på udstyret i den japansk
produceret, og den engelsk producerede model.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-05 19:01

> [...]
> Der er af en eller anden grund en del forskel på udstyret i den japansk
> produceret, og den engelsk producerede model.

He He - Japanske biler og deres udstyr
Det er et hav af modeler mht. udstyr.. Det er ikke til at hitte ud af..

Den 5 dørs model hed eks. 1,4 i 95 , men i 96 er der 2 modeler 1,4 med 90 hk
til 189500kr, og 1,4is med 90 hk til 174950kr.

Det er ikke så nemt at gennemskue.

Men har eks. alt i el (på nær bagsædevinduer), men der er ikke intervalg
styring på vinduesviskeren i bag ?
Det må så høre til super duper DeLuxe udgaven *LOL*

Hygge
MJ

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-08-05 09:39

> He He - Japanske biler og deres udstyr
> Det er et hav af modeler mht. udstyr.. Det er ikke til at hitte ud af..

Jeg tror nu ikke at japanerne er værre eller bedre end andre nationaliteter
på det punkt, men lige de år du nævner var noget rodet for Civic's
vedkommende. Den 5 dørs Civic afløste i 95 Concerto, og i 96 kom der så en
ny 3 og 4 dørs model. Så det har givet vis været et spørgsmål om at tilpasse
priser og udstyr på den 5 dørs til den nyankomne konkurrence fra egne
rækker, at der har været en større omrøring i gryden. Det jeg syntes var
mest mystisk da jeg købte min 4 dørs i 97 var at jeg ikke kunne få et
soltag, i brochuren var der billeder af alle 4 dørs modellerne med soltag. I
DK kunne kun 1,5 og opefter leveres med soltag, men købte man en 5 dørs
kunne man slet ikke slippe for soltaget uanset motorstørrelse.

Men sådan er der jo så meget, undtagen nå man skal ha' løn for så er der
ikke en skid.

> [...]
hk
> til 189500kr, og 1,4is med 90 hk til 174950kr.

Den første 5 dørs og den anden 4 dørs regner jeg med (har ikke set efter),
men der var jo også en 3 dørs 1,4i med 75 hk og en 1,4i S med 90 hk.

Med venlig hilsen Kim