/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med fartpilot
Fra : Leif Lassen


Dato : 21-08-05 18:14

Jeg har overvejet at montere en fart pilot i min Peugeot 307 HDI
årgang 2004.

Peugeot skal have ca. 5600,- kr. for pilot og montering, så det er en
slags penge.
Har jeg andre og billigere muligheder for køb og montering af en
fartpilot.
En pilot, der bare virker.

Jeg nævner lige i forbifarten, at bilen trækker en 1300 kg. tung
campingvogn.

Grunden til at jeg nævner det er, at jeg for nogle år siden købte en
pilot hos Jari Auto og fik den endda byttet ud med en anden.
Men de var ubrugelige, da de blev reguleret af bilens wakuum, så snart
bilen skulle trække, så slog piloten fra.
Så en pilot reguleret af wakuum dur ikke.
Men sådan virker de nyeste piloter måske heller ikke?

LL

 
 
Morten Fruergaard (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-08-05 18:28

Leif Lassen wrote:
> Jeg har overvejet at montere en fart pilot i min Peugeot 307 HDI
> årgang 2004.
>
> Peugeot skal have ca. 5600,- kr. for pilot og montering, så det er en
> slags penge.
> Har jeg andre og billigere muligheder for køb og montering af en
> fartpilot.
> En pilot, der bare virker.
>
> Jeg nævner lige i forbifarten, at bilen trækker en 1300 kg. tung
> campingvogn.
>
> Grunden til at jeg nævner det er, at jeg for nogle år siden købte en
> pilot hos Jari Auto og fik den endda byttet ud med en anden.
> Men de var ubrugelige, da de blev reguleret af bilens wakuum, så snart
> bilen skulle trække, så slog piloten fra.
> Så en pilot reguleret af wakuum dur ikke.
> Men sådan virker de nyeste piloter måske heller ikke?

Man kan få begge dele.
Men du kan ikke bruge vacuum på en turbo...

Jeg sælger selv Cruise, som bare virker.
Hvis prisen hos Peugeot er for en original vil jeg klart anbefale dig, at
vælge denne løsning.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Steen Andersen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 21-08-05 18:57

>Jeg sælger selv Cruise, som bare virker.
>Hvis prisen hos Peugeot er for en original vil jeg klart anbefale dig, at
>vælge denne løsning.


Hej

Jeg har en "Cruise" montreret i en mazda 626 GF fra 1999. Den er vist
monteret fra ny, men det er altså ikke mazda´s originale. Jeg oplever at den
"driver" i nærheden af +/- 10 km/t. i sætpunktet. Dette er hvis jeg har
brugt "accel" eller "coast" eller "resume". Når jeg første gang sætter
farten er det ok, men altså hvis jeg har brugt en af funktionerne begynder
det at gå galt. Har du nogen tricks eller er du "kun" sælger? Tænkte om der
måske var nogle reguleringsparametre der er til at trimme for almindelige
mennesker.

-Steen



Morten Fruergaard (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-08-05 21:06

Steen Andersen wrote:
> Jeg har en "Cruise" montreret i en mazda 626 GF fra 1999. Den er vist
> monteret fra ny, men det er altså ikke mazda´s originale. Jeg oplever
> at den "driver" i nærheden af +/- 10 km/t. i sætpunktet. Dette er
> hvis jeg har brugt "accel" eller "coast" eller "resume". Når jeg
> første gang sætter farten er det ok, men altså hvis jeg har brugt en
> af funktionerne begynder det at gå galt. Har du nogen tricks eller er
> du "kun" sælger?

Jeg både sælger og monterer dem også selv.

Er det en vacuum eller elektronisk?

> Tænkte om der måske var nogle reguleringsparametre
> der er til at trimme for almindelige mennesker.

Der sidder nogle switch som man kan justere, men når den holder farten fint,
når du sætter den, så tror jeg ikke at det hjælper.

Jeg har monteret en del af dem, men endnu ikke haft problemer, og dermed
heller ikke som du beskriver...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Steen Andersen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 21-08-05 22:14

> Jeg både sælger og monterer dem også selv.
>
> Er det en vacuum eller elektronisk?
>

Elektronisk tror jeg - tror fordi den finder tilbage til samme setpkt i både
4. og 5. gear f.eks., hvis man "
resumer" efter gearskift.....

> Der sidder nogle switch som man kan justere, men når den holder farten
> fint, når du sætter den, så tror jeg ikke at det hjælper.

Hm. Øv.

> Jeg har monteret en del af dem, men endnu ikke haft problemer, og dermed
> heller ikke som du beskriver...

Oki.

tak for info
-Steen



Leif Lassen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Leif Lassen


Dato : 21-08-05 19:01

On Sun, 21 Aug 2005 19:28:15 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:


>Men du kan ikke bruge vacuum på en turbo...
>
Nå, det var da godt, så behøver jeg ikke at være bekymret for det.

LL

Klaus D. Mikkelsen (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-08-05 19:15

Leif Lassen skriver:
>
> Peugeot skal have ca. 5600,- kr. for pilot og montering, så det er en
> slags penge.

Lidt pebret, men der er noget over originaludstyr der falder i et med
kabinen....


Klaus (med VW original monteret fartpilot til 1895 kr)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-08-05 20:36

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:4308C4A9.7AFDD874@du.kan.finde.den:

> Lidt pebret, men der er noget over originaludstyr der falder i et med
> kabinen....

Enig! Der er ikke noget værre end udstyr som skriger af Thansen...

> Klaus (med VW original monteret fartpilot til 1895 kr)

Martin (med Saab origial monteret speederfod til 0,-)

Er pt. på jagt efter en fartpilot fra en donorbil.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Valle (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Valle


Dato : 21-08-05 20:49

Hej

Jeg har en 307 2.0-110 HDI med original fart pilot, og som du skriver er det
da en lidt pebret pris, men jeg kan kun sige godt om den, jeg prøvede at
trække en 1200 kg campingvogn her i ferien, og der var overhovedet ingen
problemer, det er bare lækkert at køre med og desuden ser det også pænt ud,
da den jo er udformet ligesom den du styrer radion med !
Så hvis lille mor ikke sidder for hårdt på finanserne kan du roligt få sådan
en monteret

Mvh Jack Vallentin


"Leif Lassen" <leiflassennospam@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:n3dhg19hb0a97a46edmh67alb35jlodqkb@4ax.com...
> Jeg har overvejet at montere en fart pilot i min Peugeot 307 HDI
> årgang 2004.
>
> Peugeot skal have ca. 5600,- kr. for pilot og montering, så det er en
> slags penge.
> Har jeg andre og billigere muligheder for køb og montering af en
> fartpilot.
> En pilot, der bare virker.
>
> Jeg nævner lige i forbifarten, at bilen trækker en 1300 kg. tung
> campingvogn.
>
> Grunden til at jeg nævner det er, at jeg for nogle år siden købte en
> pilot hos Jari Auto og fik den endda byttet ud med en anden.
> Men de var ubrugelige, da de blev reguleret af bilens wakuum, så snart
> bilen skulle trække, så slog piloten fra.
> Så en pilot reguleret af wakuum dur ikke.
> Men sådan virker de nyeste piloter måske heller ikke?
>
> LL



Mureren (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 21-08-05 21:54

> Jeg har en 307 2.0-110 HDI med original fart pilot, og som du skriver er
det
> da en lidt pebret pris, men jeg kan kun sige godt om den, jeg prøvede at
> trække en 1200 kg campingvogn her i ferien, og der var overhovedet ingen
> problemer, det er bare lækkert at køre med og desuden ser det også pænt
ud,
> da den jo er udformet ligesom den du styrer radion med !
> Så hvis lille mor ikke sidder for hårdt på finanserne kan du roligt få
sådan
> en monteret

Jeg har også kun godt at sige om den orginale fartpilot i min 307 2,0 110HK
HDi.
Den fungerer rigtigt godt, ikke noget "hakkeri" el. lign., bare smooth
driving

PS: Det kan absolut betale sig at lade mere end et værksted se på bilen, jeg
fik samme "tilbud" som dig (Leif), men endte hos Peugeot Herning som lavede
det for 1500 INKL. moms.

Mvh.
Mureren



Leif Lassen (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Leif Lassen


Dato : 22-08-05 05:23

On Sun, 21 Aug 2005 22:54:21 +0200, "Mureren"
<mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote:


>PS: Det kan absolut betale sig at lade mere end et værksted se på bilen, jeg
>fik samme "tilbud" som dig (Leif), men endte hos Peugeot Herning som lavede
>det for 1500 INKL. moms.
>
>Mvh.
>Mureren
>

Der er forhåbentlig ikke tale om samme pilot og arbejde til den pris.
Der er måske også forskel på bilmodellerne
Nogle er mere forberedt til pilot end andre.
Det forklarer måske prisforskellen.

Men det skal da forsøges.


Mvh
LL

Leif Lassen (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Leif Lassen


Dato : 29-08-05 18:45

Jeg har bestilt tid i Herning onsdag i denne her uge 35 for at få en
fartpilot monteret i min Peugeot 307 110 HK HDI.

En Lite-on AP 500 Fartpilot

Så jeg er "Mureren" taknemlig for fiffet med at ringe til Herning.
Jeg har i hvert fald tjent 1500,-.

Peugeot i Holstebro skal have 6000,- kr. for det samme.
Det er mit normale værksted.

Herning kunne måske lave det for 1600,-, men så skulle bilen også være
forberedt til det.
Men max 4500,- kr.
De skulle først se bilen for at kunne afgøre, om det bliver den ene
eller anden pris.
De får først bilen af se onsdag.

Mvh
LL

Brian (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-08-05 19:46

Leif Lassen wrote:
> Jeg har bestilt tid i Herning onsdag i denne her uge 35 for at få en
> fartpilot monteret i min Peugeot 307 110 HK HDI.
>
> En Lite-on AP 500 Fartpilot

Nu har jeg selv en LiteOn AP 500 - skønner dims der virker
upåklageligt. Men den er da beregnet til at der er kabel i den
ene ende af speederen - og det har så ny en diesel da ikke ?

Jeg ville klart bløde de 1500,- ekstra og få noget originalt!

/Brian



Leif Lassen (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Leif Lassen


Dato : 29-08-05 22:28

On Mon, 29 Aug 2005 20:46:25 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg ville klart bløde de 1500,- ekstra og få noget originalt!

De 1500,- kr. ekstra i Holstebro var ikke for en mere original, men
for den samme fartpilot.

Nu for vi se, hvad Peugeot værkstedet i Herning siger på onsdag!!

Mvh
LL

Brian (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-08-05 22:33

Leif Lassen wrote:

> Nu for vi se, hvad Peugeot værkstedet i Herning siger på onsdag!!

Ifølge manualen til AP 500 skal den monteres ved at hive i selve
pedalen, hvis bilen er med elektronisk gas. Sådan noget klamp
ville jég ikke putte i min bil...

Men meld da tilbage med, hvad du kommer frem til

/Brian



Morten Fruergaard (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-08-05 22:47

Brian wrote:
> Ifølge manualen til AP 500 skal den monteres ved at hive i selve
> pedalen, hvis bilen er med elektronisk gas. Sådan noget klamp
> ville jég ikke putte i min bil...

Sådan skal det altid eftermonteres.

Der er jo ikke andre muligheder - og det kan da være det samme, om den hiver
i speederen eller kablet, som hiver i speederen...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Brian (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-08-05 22:48

Morten Fruergaard wrote:

> Sådan skal det altid eftermonteres.

Derfor virker det stadig som noget klyt...

> Der er jo ikke andre muligheder

Jow - den originale.

> - og det kan da være det samme, om
> den hiver i speederen eller kablet, som hiver i speederen...

Jaja, det er jo ligegyldigt hvor den hiver. Jeg synes bare lidt det
er ligesom at bruge strømtyve - hvorfor bruge den dårligste
løsning, når der findes et bedre alternativ ?

/Brian



Morten Fruergaard (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-08-05 23:00

Brian wrote:
> Morten Fruergaard wrote:
>
>> Sådan skal det altid eftermonteres.
>
> Derfor virker det stadig som noget klyt...
>
>> Der er jo ikke andre muligheder
>
> Jow - den originale.

Ja. Jeg tænkte på eftermonteret = uoriginal.

> Jaja, det er jo ligegyldigt hvor den hiver. Jeg synes bare lidt det
> er ligesom at bruge strømtyve - hvorfor bruge den dårligste
> løsning, når der findes et bedre alternativ ?


Det gør der jo ikke - uorginalt.
Hvis man kan få det originalt ville jeg altid vælge den løsning.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Brian (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 30-08-05 16:16

Morten Fruergaard wrote:

> Hvis man kan få det originalt ville jeg altid vælge den løsning.

Godt så, så er vi alligevel enige - et eller andet sted.

/Brian



Leif Lassen (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Leif Lassen


Dato : 31-08-05 17:08

On Mon, 29 Aug 2005 23:32:51 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:



>Men meld da tilbage med, hvad du kommer frem til
>
>/Brian
>

Så er fartpiloten monteret på min Peugeot 307 2,0 HDI årgang 2004
Det kostede 1554,- kr.
Jeg kan se på regningen, at den eneste reservedel, der er brugt er en
arm til 480,- kr.
Resten er arbejdsløn.
Så al elektronikken må have været parat og bare skulle sluttes til.
Hvorfor leverer fabrikken så ikke piloten monteret fra ny?
Men det er vel de afgifter Danmark lægger ud med, når bilen kommer til
landet.

Mvh
LL

Leif Lassen (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Leif Lassen


Dato : 22-08-05 05:19

On Sun, 21 Aug 2005 21:48:57 +0200, "Valle" <valle@jafnet.kd> wrote:

>Hej
>
>Jeg har en 307 2.0-110 HDI med original fart pilot, og som du skriver er det
>da en lidt pebret pris, men jeg kan kun sige godt om den, jeg prøvede at
>trække en 1200 kg campingvogn her i ferien, og der var overhovedet ingen
>problemer, det er bare lækkert at køre med og desuden ser det også pænt ud,
>da den jo er udformet ligesom den du styrer radion med !
>Så hvis lille mor ikke sidder for hårdt på finanserne kan du roligt få sådan
>en monteret
>

Jeg er ved at være positiv overbevist.
Det er netop sådan en bil jeg har.

Tak for anbefalingen.

Mvh
LL

Christian B. Andrese~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-08-05 13:32


"Leif Lassen" <leiflassennospam@bigfoot.com> wrote in message
news:n3dhg19hb0a97a46edmh67alb35jlodqkb@4ax.com...
> Jeg har overvejet at montere en fart pilot i min Peugeot 307 HDI
> årgang 2004.
>
> Peugeot skal have ca. 5600,- kr. for pilot og montering, så det er en
> slags penge.
> Har jeg andre og billigere muligheder for køb og montering af en
> fartpilot.
> En pilot, der bare virker.

Jeg tror du får den bedste løsning med en original. Jeg har det i min 306'er
og har en kollega som har det i hans 406'er.

> Jeg nævner lige i forbifarten, at bilen trækker en 1300 kg. tung
> campingvogn.

Fartpilot og trailer er perfekt, det er meget nemmere at holde de 80-90
km/t.

> Grunden til at jeg nævner det er, at jeg for nogle år siden købte en
> pilot hos Jari Auto og fik den endda byttet ud med en anden.
> Men de var ubrugelige, da de blev reguleret af bilens wakuum, så snart
> bilen skulle trække, så slog piloten fra.
> Så en pilot reguleret af wakuum dur ikke.
> Men sådan virker de nyeste piloter måske heller ikke?

Tror det er en lille servomotor koblet på bilens computer.


--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste