Hvorfor ser tændrøret sådan ud ?
Fra : John T.

Dato : 21-08-05 09:25

Hej
Hvorfor ser 2 af tændrørene sådan ud ?
Det er kun de 2, som på billedet der er misfarvet.
Bilen er en Volvo 460 og tændrørene (Bosch)
er 6 mdr. gammel
Se billede her:

Hilsen John

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-05 10:37

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvorfor ser 2 af tændrørene sådan ud ?
> Det er kun de 2, som på billedet der er misfarvet.
> Bilen er en Volvo 460 og tændrørene (Bosch)

Du skal interessere dig for det som er inde i cylinderen, det fortælle
nemli' noget om forbrændingen, og den er svjks fin-fin. Det andet er kun
kosmetisk :); jeg gætter på at du har en utæt ventildækselpakning, så det er
olie. Kan det tørres af?.

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 10:55

> [...]
> kosmetisk :); jeg gætter på at du har en utæt ventildækselpakning, så det

Forbrænding er ok, fik målt det ved syn.
Det kan ikke blot bare tørres af, måske med grovere midler,
men jeg har tørt dem godt af og sat dem i igen.
Det undrer mig bare at det kun er de 2 af rørerene der
bliver misfarvet.
Bilen kører rigtig godt, men forleden skulle jeg overhale en traktor
med korn + 2 biler, så den fik fulde omdrejninger i andet gear
(på lige vej) da den nåede max. omdrejninger satte den ud,
så den er vel nok ikke HELT som den skal være - vel ?
Jeg har også kontrolleret/rettet elektrodeafstand, de 2 af dem var 0.9
de skal være 0.8
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 11:04
Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-05 11:27

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

så den fik fulde omdrejninger i andet gear
> (på lige vej) da den nåede max. omdrejninger satte den ud,
> så den er vel nok ikke HELT som den skal være - vel ?

Den har vel ramt "begrænseren". Hvis den køre ok bagefter, er der ikke noget
i det.

> Jeg har også kontrolleret/rettet elektrodeafstand, de 2 af dem var 0.9
> de skal være 0.8

Før el. efter den satte ud?.

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 11:32

> Før el. efter den satte ud?.

Efter (i dag) men skulle 1/10 del kunne gøre det ?
jeg skal på et lige stykke landevej i eftermiddag, så jeg prøver igen !
John

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-05 19:48

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Efter (i dag) men skulle 1/10 del kunne gøre det ?

Ja, er dudahelttosset? :)), Du har gjort de rør 15-20.000 km nyere. Pga af
kompressionen bliver max. gnistlængde tilsv. kortere i "fri luft", dvs. 0.1
mm svare til ~10mm. kortere gnist "på køkkenbordet". Og da der skal bruges
ca 1000V. for at lave 1mm. gnist, skal der bruges 10.000V. mere for at tænde
i de rør som er "vokset" m. 0,1mm., bare en tanke.... .

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 11:44

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in news:43083a6e$0$68321
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Se billede her:

Not Found

The requested message, <430835af$0$68323$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
could not be found.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!