Undervognsbehandling
Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 20-08-05 21:43

Hej NG
Jeg har brug for et råd.
Er det pengene værd at undervognsbehandle en bil fra 1999. Den er blevet
undervognsbehandlet én gang da bilen var ny.
Pakker man kun rusten inde? (hvis der er rust)
kh Annika

Fra : Morten

Dato : 20-08-05 22:17

Annika Leth-Olsen wrote:
> [...]
> undervognsbehandlet én gang da bilen var ny.
> Pakker man kun rusten inde? (hvis der er rust)

Auto forhandlere anbefaler det, også selv om de ikke selv gør det, eller
henviser... Så den er sikket god nok.

Det anbafales på alle nye biler 0-4 år selv på dem som er
hel-galvaniceret...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 23:03

"Morten" <cccdsada@fafqfewqfefew.com> skrev i en meddelelse

> Auto forhandlere anbefaler det, også selv om de ikke selv gør det, eller
> henviser... Så den er sikket god nok.
>
> Det anbafales på alle nye biler 0-4 år selv på dem som er
> hel-galvaniceret...

Det er rigtigt, men hvor længe har du tænkt dig at beholde den?. Det skal
kun være "for din egen skyld", regn ikke med at få mere for den af den
grund- når autoforhandlere anbefaler det, er det kun fordi den bliver
nemmere at sælge ;).

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 08:34

> [...]
> kun være "for din egen skyld", regn ikke med at få mere for den af den
> grund- når autoforhandlere anbefaler det, er det kun fordi den bliver

Ja, hvis han beholder bilen i så lang tid at der ville være rust, med mindre
den var rustbehandlet, så kan det sagtens være at udgiften til behandlingen
tjener sig hjem igen. Især hvis der sælges til privat.
Mvh Tommy

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 09:56

"Annika Leth-Olsen" <letholsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undervognsbehandlet én gang da bilen var ny.
> Pakker man kun rusten inde? (hvis der er rust)

Da bilen er mere end 4 år gammel, skal den til syn hvert andet år,
så en undervognsbehandling er absolut i egen interesse, og ved
evt. salg er det da herligt hvis man kan fremvise en "ren" synsrapport !
Hilsen John

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 21-08-05 12:36

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så en undervognsbehandling er absolut i egen interesse, og ved
> evt. salg er det da herligt hvis man kan fremvise en "ren" synsrapport !

Bilen skal ikke sælges videre. Det er kun for bilen og min egen skyld.
Jeg har bare hørt at når bilen ikke har være regelmæssig
undervognsbehandlet, så kunne skaden allerede været sket og man derfor kun
"pakkede" rusten inde.
kh Annika

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 12:42

"Annika Leth-Olsen" <letholsen@webspeed.dk> wrote in

> undervognsbehandlet, så kunne skaden allerede været sket og man derfor
> kun "pakkede" rusten inde.

Man vil altid pakke rusten ind, da du ikke kan komme til at rense/fjerne
rusten inde i vangerne, hulrum mv. Det hindrer så, forhåbentlig, rusten i
at udvikle sig mere.

Min 11 år gamle bil som just er importeret og aldrig har fået en behandling
får for første gang her inden så længe.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 19:25

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> at udvikle sig mere.
>
> Min 11 år gamle bil som just er importeret og aldrig har fået en

Min gik også uden de første 7 år.
-i Esbjerg..

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 12:47

> [...]
> Jeg har bare hørt at når bilen ikke har være regelmæssig
> undervognsbehandlet, så kunne skaden allerede været sket og man derfor kun

Er det den rigtige person der behandler bilen, bliver sådan noget
set efter først.
Den bliver renset med højtryk så er der "bløde punkter"
skal det nok vise sig ved sådan en tur.
Eller kan du køre den en tur på et ordentligt værksted og bé mek.
om at checke undervognen først (koster vel 15 min.)
John