Forvirringen er total
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-08-05 19:47

Deltag i test, lokkede EB i dag. Godt så - efter 31+ år på bagen kunne det
jo ikke gå så skidt, så jeg kastede mig ud i det.

Til min store overraskelse kalder EB det blå skilt med hvide pile, hvor
højre vognbane går over i venstre, for noget med fletteregel. Jeg ville
kalde den noget med vognbaneskift.

Hvad siger dommerne?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-05 20:03

> [...]
>
> Til min store overraskelse kalder EB det blå skilt med hvide pile, hvor
> højre vognbane går over i venstre, for noget med fletteregel. Jeg ville

Er der stiplede linier på skiltet, så er det vognbaneskift. Er der ingen
stiplede linier, er det fletteregel - elementært kære Watson.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-08-05 20:01

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> hvor højre vognbane går over i venstre, for noget med fletteregel.
> Jeg ville kalde den noget med vognbaneskift.

Ved ikke live præcist hvilket skilt du har i tankerne.
Hvis der er vognbane striber mellem højre og venstre bane, så er det
vognbaneskift.
Hvis de ikke er der, så er det efter flettereglen...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 20:33

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com>
..
> Hvis der er vognbane striber mellem højre og venstre bane, så er det
> vognbaneskift.
> Hvis de ikke er der, så er det efter flettereglen...

De tilh. tavler er her, i tilf. af vejen fx. er dækket af sne ;):
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=5042

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-08-05 21:45

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> De tilh. tavler er her, i tilf. af vejen fx. er dækket af sne ;):

Jeg mente nu striberne på skiltene...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 22:31

meddelelse

> Jeg mente nu striberne på skiltene...

Så er det tekstet for blinde, der er striber både på vejen og skiltene :)).

Fra : Leonard

Dato : 20-08-05 20:35

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Deltag i test, lokkede EB i dag. Godt så - efter 31+ år på bagen kunne det
>jo ikke gå så skidt, så jeg kastede mig ud i det.

Men du er da ikke med i artiklen med resultaterne:

Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-08-05 20:44

> Men du er da ikke med i artiklen med resultaterne:

Papirsavisen har en minitest på 5 billeder man kan prøve sig frem med ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 08:51

> Til min store overraskelse kalder EB det blå skilt med hvide pile, hvor
> højre vognbane går over i venstre, for noget med fletteregel. Jeg ville
> kalde den noget med vognbaneskift.
>
> Hvad siger dommerne?

Det er sammenfletning, hvis der derimod havde været hvide stiplede linier
var det et påtvunget vognbanskift.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk