Pris forrude Golf4 ?
Fra : NN

Dato : 20-08-05 10:03

Hej gruppe

Jeg har lige smadret min forrude i min Golf IV.
(skulle afmontere spejlet..........så sprang den sgu)
Har set en forrude hos Højer til 1500-. kr .
Kan man selv montere eller kræver det en fagmand/specialværktøj.
Er der nogen der har et bud på hvad montering vil koste på værksted.
Mvh Jens

Fra : Henrik Ax

Dato : 20-08-05 11:08

NN wrote:
> Er der nogen der har et bud på hvad montering vil koste på værksted.

Jeg fik min skiftet for ca. 2 år siden hos Dansk Bilglas i Herlev.
Det kostede i alt ca 2.700 kr med moms.
Selve ruden kostede ca 1.400 kr ex. moms. Dertil kom limsæt, montering etc.

/Henrik

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 20-08-05 16:26

"Henrik Ax" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kostede i alt ca 2.700 kr med moms.
> Selve ruden kostede ca 1.400 kr ex. moms. Dertil kom limsæt, montering

Jeg har selv skiftet på min A4, og det er altså ikke raketvidenskab...På
mange områder vil man selv være mere omhyggelig end mange af de klamphuggere
der er rundt omkring. Se på Hoyers side der har de en monteringsvejledning.

/Carsten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 12:24

"NN" <NN@NN.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har set en forrude hos Højer til 1500-. kr .
> Kan man selv montere eller kræver det en fagmand/specialværktøj.

Vær lige ops på om der er tonet el. ej, visaversa. Jeg turde ikke rode med
det selv, har fået skiftet min af en glarmester som kunne detdér, så jeg var
kun holdvémontør ;). Husk at Gålfen ikke må køre mens limen hærder, hvor
længe det er, afh. af lim + temp. . Men den må blive skiftet hvor som helst,
bare den står plant.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 20-08-05 13:57

> [...]
> Kan man selv montere eller kræver det en fagmand/specialværktøj.
> Er der nogen der har et bud på hvad montering vil koste på værksted.

Jeg har lige fået skiftet på vores Skoda Octavia. Det kostede kr. 2300-2400
incl. montering og moms hos Dansk Bilglas, så mon ikke Golf'en ligger i
samme prislag.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming