Godt jég har en fartpilot!
Fra : Mogens

Dato : 20-08-05 08:23

De nye klippekort regler og -grænser står nævnt i dagens JP.
30% for stærkt betyder eet klip - altså >66 km/t, hvor man må
køre 50, er nok. Godt jég har en fartpilot i min bil...

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Non-Desperado

Dato : 20-08-05 08:42

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev:

>De nye klippekort regler og -grænser står nævnt i dagens JP.
>30% for stærkt betyder eet klip - altså >66 km/t, hvor man må
>køre 50, er nok. Godt jég har en fartpilot i min bil...

Bare du husker at en fartpilot også kan sættes til at holde en
for høj fart....

Men ja, det er lækkert med fartpilot især over længere
strækninger.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-08-05 09:02

Non-Desperado skriver:

> Bare du husker at en fartpilot også kan sættes til at holde en
> for høj fart....

jeps, man skal lige slå den fra, når man kommer til en by...

> Men ja, det er lækkert med fartpilot især over længere
> strækninger.

Også på kortere strækninger. Vi kører mest småture (ca 20 km) her er det
ofte i brug...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-08-05 09:22

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> jeps, man skal lige slå den fra, når man kommer til en by...

Og hvis man kan huske dét, kan man vel også huske at man kun må køre 50
km/t i byerne. Hvor svært kan det i grunden være ...?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Brian

Dato : 20-08-05 09:58

Kim Jensen wrote:

> Og hvis man kan huske dét, kan man vel også huske at man kun må køre
> 50 km/t i byerne. Hvor svært kan det i grunden være ...?

Det er ikke særlig svært at huske man skal sætte farten ned, men den kan
nemt snige sig op igen nogen steder. "Alle" byer har vel et område
med 50km/t grænse, hvor det er helt skudt i hovedet - på den ene og den
anden vej. Her i Horsens har vi et godt stykke åben to-sporet vej omkring
byen, hvor der er 60km/t grænse. Her kører folk (mig selv incl.) konsekvent
nærmere de 80-90 stykker, hvilket er fuldt forsvarligt efter min smag.
På sådan en strækning vil 79km/t jo give et klip, og på en 80km/t strækning
vil 105km/t give et klip - hvilket er lidt ude af proportioner.

Jeg er forøvrigt tilhænger af klippekort ordningen, men jeg er meget imod
den måde som fartgrænserne ligger på - både den ene og anden vej.

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 20-08-05 10:26

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det er ikke særlig svært at huske man skal sætte farten ned, men den kan
> nemt snige sig op igen nogen steder.

Præcis.

Har man kørt lastvogn, ved man, hvor god anvendeligheden af en fartpilot kan
være.
Dér er det jo rimeligt svært i bymæssig bebyggelse at holde farten nede på
50 km/t,
når alle andre eksempelvis må køre 70 km/t...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-05 08:50

Kim Jensen wrote:

> Og hvis man kan huske dét, kan man vel også huske at man kun må køre
> 50 km/t i byerne. Hvor svært kan det i grunden være ...?

Det grundlæggende problem ér jo, at det ikke altid er lige logisk at man kun
må køre fx. 50 km/t et givent sted - vi, der fik kørekort på et tidspunkt
hvor "kørsel efter forholdene" var et mantra har nok siddende i blodet at
man netop "kører efter forholdene".

Inden _jeg_ fik fartpilot lå jeg "altid" på 170 km/t når jeg var færdig med
at køre tværs over Fyn
Hans

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 22-08-05 15:40

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse news:4308323a$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> forholdene".
>
> Inden _jeg_ fik fartpilot lå jeg "altid" på 170 km/t når jeg var færdig med at køre tværs over Fyn

Skal du bruge så langt et tilløb for at nå 170 km/t?

Trist

/Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-08-05 23:06

Jakob Jeppesen skrev:

> Skal du bruge så langt et tilløb for at nå 170 km/t?

Det var i min _gamle_ bil

> Trist

Hans

Fra : Brian

Dato : 20-08-05 10:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Også på kortere strækninger. Vi kører mest småture (ca 20 km) her er
> det ofte i brug...

Jeg bruger den storset bare det går ligeud mere end 1 kilometer, uanset
fartgrænsen.
Og efter at klippekortet (endelig) bliver indført, er der jo bare endnu mere
grund til det

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 13:03

> Jeg bruger den storset bare det går ligeud mere end 1 kilometer, uanset
> fartgrænsen.

Ditto her.

> Og efter at klippekortet (endelig) bliver indført, er der jo bare endnu
mere
> grund til det

En fartpilot er perfekt til kørsel med trailer for det er svært at holde sig
på 80-90 uden

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 09:09

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> Men ja, det er lækkert med fartpilot især over længere
> strækninger.

KBH tur/retur (780 km) uden farpilot forløber mig bekendt uden problemer
hvad fart/komfort angår.
Fødderne er alligevel nede i pedalbrønden og kan lige så godt hville
på speederen ??

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-05 09:30

Hey,

On Sat, 20 Aug 2005 10:09:08 +0200, "Olesen" <n/a> wrote:

>KBH tur/retur (780 km) uden farpilot forløber mig bekendt uden problemer
>hvad fart/komfort angår.
>Fødderne er alligevel nede i pedalbrønden og kan lige så godt hville
>på speederen ??

Har du prøvet at køre længere stræk med det?

Jeg syntes - ligesom n-d at det er rigtig lækkert at køre med. Udover
at hastigheden holdes konstant (jeg syn's altså der er en tendens til
at min fod bliver tungere efter tilstrækkelig meget motorvej) syntes
jeg det er langt mere afslappende at køre med fartpiloten slået til.
Og er ikke et sekund i tvivl om at jeg også har det i min næste bil.

Jeg havde i øvrigt sammen holdning til fartpilot før jeg selv fik det,
at det var ikke noget jeg lige kunne bruge til noget, men det har jeg
måtte revurdere. Nøjagtig som jeg syntes automatgear var noget juks
indtil jeg fik kørt et par biler med det...

** Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 13:36

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at køre længere stræk med det?

Ja

> Jeg syntes - ligesom n-d at det er rigtig lækkert at køre med.

Det dræber HELE trafikkens "dynamik"- evnen til hurtige hastighedændringer.
Derfor er de forbudte at bruge på nogen veje i NL... .

Udover
> at hastigheden holdes konstant

NEMLIG, "din" hastghed har andre nu partou bare at sætte deres efter, hvis
de ikke ville "flette" ind&ud :(. Meget generende at folk ikke i det mindste
sætter dem på det samme i fx. morgentafikken, nogen køre langsom, nogen
hurtig-. Hvad hjælper det så, at de hverisær holder den samme hastighed??.

syntes
> jeg det er langt mere afslappende at køre med fartpiloten slået til.

NEMLIG, åndsfraværende, du bruger X millisekunder på at "vågne" og finde
pedalerne igen . Men måske for sent :(.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-08-05 18:17

> Ja

> Det dræber HELE trafikkens "dynamik"- evnen til hurtige
> hastighedændringer. Derfor er de forbudte at bruge på nogen veje i NL... .

Evnen til hurtige hastighedsændringer afhænger af bilen når man først
trykker på speederen for at komme hurtigt forbi nogen. Og om man gider at
geare ned (størst effekt i benzinbil).

> Udover
>
> NEMLIG, "din" hastghed har andre nu partou bare at sætte deres efter, hvis
> de ikke ville "flette" ind&ud :(.

Du mener at andre skal tage hensyn til dig fordi du absolut vil køre
hurtigere end de andre ved at flette ind og ud?

> Meget generende at folk ikke i det mindste sætter dem på det samme i fx.
> morgentafikken, nogen køre langsom, nogen hurtig-. Hvad hjælper det så, at
> de hverisær holder den samme hastighed??.

Uanset om der er fartpilot i bilen eller ej vil folk køre med forskellig
hastighed. Du bliver bare irriteret over dine medtrafikanter fordi du
betragter dem som modtrafikanter.

> syntes
>
> NEMLIG, åndsfraværende, du bruger X millisekunder på at "vågne" og finde
> pedalerne igen . Men måske for sent :(.

Sludder. Tværtimod kan du sidde med foden på bremsen og være klar til at
bremse, hvis der skulle ske noget uforudset.

Uanset hvor mange km man har kørt uden at have rørt gaspedalen ved man altid
hvor pedalerne sidder i bilen når man skal bruge dem, uanset hvilken af dem.
De flytter sig nemlig ikke blot fordi man kører med fartpilot ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 19:29

> Evnen til hurtige hastighedsændringer afhænger af bilen når man først
> trykker på speederen for

Evnen afhænger af om du gider trykke på etellerandet, så den går ud af
"pilot-mode". Men hvis du er som de flest andre, lader du den bare passe sig
selv, så andre tvinges til at "passe" din hastighed.

> Du mener at andre skal tage hensyn til dig fordi du absolut vil køre
> hurtigere end de andre ved at flette ind og ud?

Næh jeg vil gerne have lov til at fx. at overhale, på den måde at folk enten
"giver plads" el. afslutter deres i en fart. Det gør folk på "pilot" bare
sjældent, de lader den passe sig selv, liiiidt hurtigere, så de ligge "på
siden af" mig 2-3 km :(.

> Uanset om der er fartpilot i bilen eller ej vil folk køre med forskellig
> hastighed.

Folk uden er mere "oppe på dubberne", friske, dynamiske, de sidder ikke og
½-sover.

> Sludder. Tværtimod kan du sidde med foden på bremsen og være klar til at
> bremse, hvis der skulle ske noget uforudset.

Den "vise" har jeg hørt før :(. Det gør du bare ikke, for i 97½% af biler er
det så !"#¤§ ukomfortabelt at sidde med foden på bremsen hele tiden, så det
får du mig ikke til at tro på !!.

> De flytter sig nemlig ikke blot fordi man kører med fartpilot ;)

Nej, men først skal du vågne, og så skal foden løftes, for den hviler med
garanti på gulvet ;), og SÅ skal der trædes. I modsæt til hvis den og
hjernen allerede er på "job", så er det en bevægelse i fod,knæleddet. Derfor
et der forbud mod "pilot" visse steder i NL., hvordan det håndhæves??.
Du har ret i at den er komfortabel, men set ud fra et "trafikmæssigt"
synspunkt er den noget fanden har skabt, og høre kun hjemme på "prærien"-
hvor man kan køre timer uden at møde andre... ;).

Fra : Brian

Dato : 20-08-05 19:40

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> på "pilot" bare sjældent, de lader den passe sig selv, liiiidt
> hurtigere, så de ligge "på siden af" mig 2-3 km :(.

Hvor tit oplever du i praksis at en overhaling af dig, tager 2-3 km. ?

Man ser nemt på motorvejen hvem, der ikke er begavet af fartpilot.
Hvis en overhaling virkelig tager 2-3 km, er begge parter da vist på
fartpilot - eller også har du en ekstrem rolig fod

På den anden side, hvis jeg kører 114 og gutten jeg er ved at overhale
kører 113, ville jeg være fløjtende ligeglad med om det tager 2 km at
overhale - sålænge jeg ikke er til gene for bagfrakommende.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 20:15

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor tit oplever du i praksis at en overhaling af dig, tager 2-3 km. ?

Tit. Som regel har han en "hale" af biler efter sig, som egentlig kunne
tænke sig at komme forbi. Hvoff' køber de ikke billet hos DSB? ;).

> Man ser nemt på motorvejen hvem, der ikke er begavet af fartpilot.

??

> Hvis en overhaling virkelig tager 2-3 km, er begge parter da vist på
> fartpilot - eller også har du en ekstrem rolig fod

Næ, jeg høre bare til en af dem som bruger mine spejle, INDEN jeg trækker
ud. Og forsøger ikke at være til ulempe, det er bare ikke gensidigt. For mig
er det et sprgs. om at komme fra A til B hurtigt&let, for andre er trafikken
er en stor konkurrence om at få styrket egoet mest muligt = være mest mulig
til ulempe, blive lagt mærke til :(.

- sålænge jeg ikke er til gene for bagfrakommende.

Hvad er forskellen?, en overhaling skal "afsluttes hurtigt og sikkert".

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-08-05 20:54

> "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, jeg høre bare til en af dem som bruger mine spejle, INDEN jeg trækker
> ud. Og forsøger ikke at være til ulempe, det er bare ikke gensidigt.

Du kører for sent om morgenen og er til ulempe for dem der kører foran dig.

>For mig er det et sprgs. om at komme fra A til B hurtigt&let, for andre er
>trafikken er en stor konkurrence om at få styrket egoet mest muligt = være
>mest mulig til ulempe, blive lagt mærke til :(.

Styrker man ikke netop ego´et ved at køre stærk?

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 21:26

> Du kører for sent om morgenen og er til ulempe for dem der kører foran
> dig.

??.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-08-05 01:43

> [...]

Du har ret. Den var ikke tydelig nok.

Betragt dine modtrafikanter som medtrafikanter, så får du det bedre.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 20-08-05 21:04

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> ??

Læg mærke til hvem der cykler op og ned i tempo, og hvem der ikke
gør. Det er ikke unormalt at man bliver overhalet, hvorefter man 5 minutter
senere overhaler vedkommende...

> [...]
> hurtigt&let, for andre er trafikken er en stor konkurrence om at få
> styrket egoet mest muligt = være mest mulig til ulempe, blive lagt

Hvorfor har du den indstilling til dine medtrafikanter at alt de gør, er
enten
for at genere dig, eller for at du/andre skal lægge mærke til dem ?

> Hvad er forskellen?, en overhaling skal "afsluttes hurtigt og
> sikkert".

Jaa... og hvad er mest sikkert - træde klampen i bund og overhale, eller
holde den fart som nu engang gør en overhaling nødvendig ?
Sålænge du ikke generer andre, er det da fløjtende ligegyldigt. Hvis du ikke
kan lide at andre kigger på dig under en overhaling, må du tage et par
solbriller på, eller rykke din solskærm.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 21:49

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Det er ikke unormalt at man bliver overhalet, hvorefter man 5 minutter
> senere overhaler vedkommende...

Og..?. Enten køre du hurtigere el. han langsommere.

> Hvorfor har du den indstilling til dine medtrafikanter at alt de gør, er
> enten
> for at genere dig, eller for at du/andre skal lægge mærke til dem ?

Det er fordi de handler ulogisk, uden "øje" for hvordan den givne situation
løses hurtigt&nemt. Eller direkte ulovligt, med sats på at "det går nok",
eller "fjolset giver jo sikkert plads" :(.

> Jaa... og hvad er mest sikkert - træde klampen i bund og overhale, eller
> holde den fart som nu engang gør en overhaling nødvendig ?

Hvem sagde klampen i bund?, + 1-2 kmt. er chikane. Hvis man ikke ønsker at
køre hurtigere, burde det være muligt at få tid til at give plads?..

Fra : Brian

Dato : 20-08-05 21:49

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Og..?. Enten køre du hurtigere el. han langsommere.

Jeg troede jeg havde slået fast at jeg kører med fartpilot, men okay...

> Det er fordi de handler ulogisk, uden "øje" for hvordan den givne
> situation løses hurtigt&nemt. Eller direkte ulovligt, med sats på at
> "det går nok", eller "fjolset giver jo sikkert plads" :(.

Og du mener at folk med fartpilot ikke orker at slå den fra når de indhenter
dig, og derfor skaber en farlig situation ?

> Hvem sagde klampen i bund?

Ingen, men det lader til at du gerne vil have at vi overhalder dig
hurtigt...

> + 1-2 kmt. er chikane. Hvis man ikke
> ønsker at køre hurtigere, burde det være muligt at få tid til at give
> plads?..

Jeg forstår ikke - følder du dig generet af dem der overhaler dig med
fartpilot
slået til, eller dem du gerne vil overhale, men som har fartpilot slået til
?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 22:55

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og du mener at folk med fartpilot ikke orker at slå den fra når de
> indhenter
> dig, og derfor skaber en farlig situation ?

Det virker ofte sådan. Der er ingen "dynamik", folk sidder og "sover" ved
den hastighed deres "pilot" er sat til.

> Ingen, men det lader til at du gerne vil have at vi overhalder dig
> hurtigt...

Ja tak... eller giver plads, så jeg kan komme ud.

> Jeg forstår ikke - følder du dig generet af dem der overhaler dig med
> fartpilot
> slået til, eller dem du gerne vil overhale, men som har fartpilot slået
> til ?

Jeg er generet af at de ikke "læser" trafikken, så hvis de kan se at hvis en
i inderste vognbane ønsker at overhale fx. en lastvogn, enten giver plads
el. overhaler i en "ruf"- nej,nej de er passive,åndsfraværende og
fortsætter med de + 1-2 kmt som piloten er sat til. De har faktisk samme
effekt som når der afholdes "elefantvæddeløb": Alt bag ved sættes i stå, for
som regel er de heller ikke villige til at smutte ind til højre...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 13:12

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> [...]
for
> som regel er de heller ikke villige til at smutte ind til højre...

Jeg udnytter nu tit den mulighed for at acc. med speederen og så falder den
selv tilbage til udgangshastigheden.

Fra : Verner Olsen

Dato : 24-08-05 14:15

On Sat, 20 Aug 2005 23:55:02 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
> [...]

>effekt som når der afholdes "elefantvæddeløb": Alt bag ved sættes i stå, for
>som regel er de heller ikke villige til at smutte ind til højre...

Jeg ser ikke problemet.

Du bliver overhalet af en (som altså med al synlighed kører hurtigere
end du). I kommer op til en langsommerekørende og du kan ikke komme ud
og overhale, fordi du selv er ved at blive overhalet! Jamen, så sænker
du farten en lille smule og lader dig glide ud bagved ham som
alligevel kører hurtigere end du. I får begge overhalet den
langsommere. Hvad er problemet?

Verner

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-08-05 17:58

"Verner Olsen" <here@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> du farten en lille smule og lader dig glide ud bagved ham som
> alligevel kører hurtigere end du. I får begge overhalet den

Som regel at der ikke bliver plads i venstre kørebane før den kø af biler
der har bygget sig op er afviklet - fordi folk er meget utilbøjelige til at
give plads.

Danskere .....

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:37

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Som regel at der ikke bliver plads i venstre kørebane før den kø af
> biler der har bygget sig op er afviklet - fordi folk er meget
> utilbøjelige til at give plads.

I en periode prøvede jeg det med at holde lidt igen for at lukke folk ud,
men
dey virker altså rigtigt dårligt i praksis. 9/10 forstår ikke at man
holder lidt igen for at de kan komme ud, og så ryster de bare på
hovede af en, når man endelig overhaler dem...

/Brian

Fra : Verner Olsen

Dato : 24-08-05 20:56

On Wed, 24 Aug 2005 18:57:44 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Som regel at der ikke bliver plads i venstre kørebane før den kø af biler
>der har bygget sig op er afviklet - fordi folk er meget utilbøjelige til at
>give plads.

Enig - Så er det en tåbe, hvis han altså ikke kan se at han trækker en
større kø efter sig. Men sådan een ville altså være en tåbe uanset om
han bruger fartpilot eller ej.

Meeen - Det _kunne_ være fordi man ikke har læst trafikken ordentligt.

>Danskere .....

Sydbengalere....

Verner

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 13:38

> [...]
> der har bygget sig op er afviklet - fordi folk er meget utilbøjelige til at

Som de har lært det af tyskere. (De vil end ikke give plads i
fletregelzoner.)

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 10:20

Brian wrote:
> På den anden side, hvis jeg kører 114 og gutten jeg er ved at overhale
> kører 113, ville jeg være fløjtende ligeglad med om det tager 2 km at
> overhale - sålænge jeg ikke er til gene for bagfrakommende.

Indtil det er to lastbiler der gør det samme.

Fra : Mogens

Dato : 21-08-05 10:28

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Indtil det er to lastbiler der gør det samme.

Prøv at læse igen, hvad der står !

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 12:19

Mogens wrote:
> Prøv at læse igen, hvad der står !

Det ændrer ikke noget.

To lastbiler der overhaler er jo, pr. definition, til gene for alt der
har dem indenfor synsvidde bagfra.

Det er bare dobbeltmoralen jeg er ude efter. At en lastbil der kører 90
km/t overhaler en anden der kører 87 km/t er grueligt galt.

Mens en personbil der også kører 90 km/t mens den over lastbilen der
kører 87 km/t ikke gør så meget.

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 12:48

Finn Guldmann wrote:

> To lastbiler der overhaler er jo, pr. definition, til gene for alt der
> har dem indenfor synsvidde bagfra.

Hvem siger det ?

> [...]
> 90 km/t overhaler en anden der kører 87 km/t er grueligt galt.
> Mens en personbil der også kører 90 km/t mens den over lastbilen der

Der er jo ingen dobbeltmoral i det - du læser bare teksten, så du kan køre
lidt "alle hader lastbiler" tudefjæs kampagne på det.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 13:07

Brian wrote:
> Hvem siger det ?

Et stort antal dyttende og/eller blinkende bilister.

> Der er jo ingen dobbeltmoral i det - du læser bare teksten, så du kan køre
> lidt "alle hader lastbiler" tudefjæs kampagne på det.

Nu baserer min opfattelse sig ikke på hvad jeg læser herinde, men på
hvad jeg observerer dagligt ude i trafikken.

At en VW Transporter T1 er ude i en overhaling med + 1 km/t udløser ikke
nær samme mængde dyt og blink som en lastbil der er ude i en overhaling
med + 5 km/t.

Et andet aspekt i det, som undrer mig lidt, er at det at jeg overhaler,
før omtalte T1 med + 5 km/t ikke udløser samme mængde dyt og blink som
hvis det er en anden lastbil jeg overhaler med + 5 km/t.

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 13:17

Finn Guldmann wrote:
> Et stort antal dyttende og/eller blinkende bilister.

Hvis de dytter er du jo nok til gene - og jeg tror simpelthen ikke på
at folk dytter 500 meter inden de når en lastbil.

> Nu baserer min opfattelse sig ikke på hvad jeg læser herinde, men på
> hvad jeg observerer dagligt ude i trafikken.

Jow tak... dét ved jeg.

> At en VW Transporter T1 er ude i en overhaling med + 1 km/t udløser
> ikke nær samme mængde dyt og blink som en lastbil der er ude i en
> overhaling med + 5 km/t.

Nej - man dytter sgu da heller ikke efter en Austin Healey eller andet i den
stil.
Hvis ikke du kan forstå at folk reagerer anderledes på lastbiler og den
slags
køretøjer, er du for alvor arbejdsskadet.

> Et andet aspekt i det, som undrer mig lidt, er at det at jeg
> overhaler, før omtalte T1 med + 5 km/t ikke udløser samme mængde dyt
> og blink som hvis det er en anden lastbil jeg overhaler med + 5 km/t.

Se ovenfor - du er virkelig arbejdsskadet

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 13:34

Brian wrote:
> Hvis de dytter er du jo nok til gene - og jeg tror simpelthen ikke på
> at folk dytter 500 meter inden de når en lastbil.

Om de dytter kan jeg jo ikke høre, når de er mange hundrede meter bag
mig. Men at de begynder at blinke på usædvanlig lang afstand, når de får
øje på to eller flere lastbiler der kører efter hinanden (uanset om de
overhaler eller ej) tolker jeg som noget i retning af "dyt i roen".

> Jow tak... dét ved jeg.

Og skal jeg opfatte det som at det jeg læser her er mere rigtig end det
jeg ser ude på vejene? ;-D

> Nej - man dytter sgu da heller ikke efter en Austin Healey eller andet i den
> stil.

Hvis den er ude at overhale en lastbil med + 5 km/t?

(Ok, i den situation var det måske mere relevant at ringe efter polisen
og bede dem medbringe en ballon.)

> Hvis ikke du kan forstå at folk reagerer anderledes på lastbiler og den
> slags køretøjer, er du for alvor arbejdsskadet.

Naturligvis er jeg arbejdsskadet. Det er en logisk konsekvens af den
behandling jeg udsættes for ude på vejene.

> Se ovenfor - du er virkelig arbejdsskadet

Nu strammer du den.

Nå, jeg kommer jo nok til at se det fra en anden vinkel også i den
nærmeste fremtid. Sådan en gammel Shogun har det vist bedst når
hastigheden ikke kommer meget over 90 km/t.

Da det er samme motor (2,5 TD) som var i den Pajero jeg havde engang
regner jeg med at den har samme forslugenhed hvis den kommer ret meget
højre.

180 km med 120 km/t kostede næsten dobbelt så meget diesel som samme tur
med 90 km/t. Så jeg tror nok jeg ved hvad min "march-hastighed" bliver.

Og kommer jeg så op til en polsk (eller tysk) lastbil bliver det heller
ikke den hurtigste overhaling der er set.

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 14:34

Finn Guldmann wrote:

> Og skal jeg opfatte det som at det jeg læser her er mere rigtig end
> det jeg ser ude på vejene? ;-D

Nej, men dine observationer er (selvfølgelig) meget ensidet.

> Hvis den er ude at overhale en lastbil med + 5 km/t?

Så gamle biler kan ikke forventes at overhale med fuld skrald - og
hvis man har en klassiker som Healey'en kører man den sikkert pænt

> Naturligvis er jeg arbejdsskadet. Det er en logisk konsekvens af den
> behandling jeg udsættes for ude på vejene.

Der er det igen - du føler at alle er efter dig.

> Nu strammer du den.

Jaja, det er selvfølgelig ikke negativt ment. Jeg har selv en trucker i
familien, men
hans synspunkter minder overhovedet ikke om dine. Gudskelov kan man
sige, ellers kunne vi diskutere en hele familie-tamtam væk

> Nå, jeg kommer jo nok til at se det fra en anden vinkel også i den
> nærmeste fremtid. Sådan en gammel Shogun har det vist bedst når
> hastigheden ikke kommer meget over 90 km/t.

Du trænger ihvertfald til at komme lidt ned fra højden, og se det fra den
anden side også

> [...]
>
> 180 km med 120 km/t kostede næsten dobbelt så meget diesel som samme
> tur med 90 km/t. Så jeg tror nok jeg ved hvad min "march-hastighed"

Hvad værre er, at man vel skal sidde med høreværn, for ikke at udvikle
mellemsvær tinitus.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 15:24

Brian wrote:
> Nej, men dine observationer er (selvfølgelig) meget ensidet.

Men der er mange af dem, og de er over lang tid. Hjælper det?

> Så gamle biler kan ikke forventes at overhale med fuld skrald - og
> hvis man har en klassiker som Healey'en kører man den sikkert pænt

Jamen det der irriterer mig er ikke at man passer på sin bil. Og laver
en lang overhaling. Men hvis jeg gør det med lastbilen er det åhhh så
grueligt. Og der er ikke grænser for de tiltag der skal gøres for at
forhindre mig i det.

> Der er det igen - du føler at alle er efter dig.

Jeg tror du skal med ud at køre en dag eller to. Så kan du selv se at
der er noget om det.

> [...]
> familien, men hans synspunkter minder overhovedet ikke om dine.
> Gudskelov kan man sige, ellers kunne vi diskutere en hele

Der er ikke grænser for hvad jeg er blevet kaldt, også af mine kolleger,
for at sige det jeg mener. Desværre har jeg så draget mig den erfaring
at der oftest er langt mellem ord og handling for dem der klandrer mig
(kollegerne).

> Du trænger ihvertfald til at komme lidt ned fra højden, og se det fra den
> anden side også

Så må en eller anden stille med en bil der kan kør hurtig nok til at jeg
kan "se det fra den anden side".

Ikke fordi andet end den afdankede der står her ude kunne nu godt følge
med. Måske er det fordi jeg er arbejdsskadet, men jeg havde da ikke
problemer med lastbilerne.

Det havde jeg derimod med de fjolser der ikke kunne finde ud af at køre
forbi en eller flere lastbiler med noget nær den tilladte hastighed.

Jeg har sågar oplevet at lastbilernes hastighed, et sted hvor de ikke
måtte overhale, var højre end personbilernes i venstre spor.

Hvorfor kan sådanne fjolser ikke trække et spor til højre? (Nåååh nej.
Det skal de ikke, for så skulle jeg jo til at sætte hastigheden ned hvis
jeg kom i lastbilen.)

For mig at se er det ikke lastbilerne der er problemet. De gør nogle,
for det meste, logiske og forudsigelige ting. Det helt samme kan ikke
siges om personbilerne.

> Hvad værre er, at man vel skal sidde med høreværn, for ikke at udvikle
> mellemsvær tinitus.

Hvis det var sådan at jeg skulle køre i den hver dag, over et længere
stræk, tror jeg nok der blev anskaffet et eller andet.

Men nok ikke "hørebøffer". Jeg tror det ville virke provokerende.

(Pajeroen var heller ikke ligefrem lydsvag.)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 15:32

> Jeg har sågar oplevet at lastbilernes hastighed, et sted hvor de ikke
> måtte overhale, var højre end personbilernes i venstre spor.

Måske fordi der alligevel har været en lastbil ude og overhale?

Jeg så det så sent som i forrige uge på vej hjem fra Århus.

Og det skaber en lang kø som i nederste række er lang tid om at komme op i
fart igen.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 16:14

Martin Johansen [6000] wrote:
> Måske fordi der alligevel har været en lastbil ude og overhale?

Der var ingen lastbiler der overhalede i den situation. Hvorfor skulle
de også det? De var jo blot kommet til at køre langsommere af det.

> Jeg så det så sent som i forrige uge på vej hjem fra Århus.

Overhaler hvor det er forbudt? Jeg tænker også somme tider at der må
være nogle kolleger der får en bedre løn end jeg gør.

> Og det skaber en lang kø som i nederste række er lang tid om at komme op i
> fart igen.

Det gør det uanset om det er en lastbil der overhaler, eller om det er
en sløv pade i en personbil. Eller om det er to tyskere der kører ud på
Vejlefjordsbroen en sommer fredag eftermiddag. (Den sidste gav op til 10
km kø den næste time.)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 16:58

> Der var ingen lastbiler der overhalede i den situation. Hvorfor skulle
> de også det? De var jo blot kommet til at køre langsommere af det.

Måske der havde været en længere fremme? Jeg ved det ikke jeg var der ikke,
men muligheden kan måske have været der.

> Overhaler hvor det er forbudt?

Ja fanme ja.

> Jeg tænker også somme tider at der må
> være nogle kolleger der får en bedre løn end jeg gør.

Hvad giver det i bøde/konsekvens?

> Det gør det uanset om det er en lastbil der overhaler, eller om det er
> en sløv pade i en personbil.

Ja, men nu er det sjældent der er personbiler der overhaler med 90 :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 17:58

Martin Johansen [6000] wrote:
> Måske der havde været en længere fremme? Jeg ved det ikke jeg var der ikke,
> men muligheden kan måske have været der.

Men der var ingen. Jeg kunne blot observere at der lå en personbil på
siden af en lastbil, og der blev han liggende.

> Ja fanme ja.
> Hvad giver det i bøde/konsekvens?

Fra 1. september = et klip i kortet. Det gælder så også personbiler.

> Ja, men nu er det sjældent der er personbiler der overhaler med 90 :)

Der findes nok af dem til at jeg ser dem hver dag.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 18:09

> Men der var ingen. Jeg kunne blot observere at der lå en personbil på
> siden af en lastbil, og der blev han liggende.

OK.

> Fra 1. september = et klip i kortet. Det gælder så også personbiler.

Apropos klippekortet så hilser jeg det velkomment på alle punkter.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 19:21

Martin Johansen [6000] wrote:
> Apropos klippekortet så hilser jeg det velkomment på alle punkter.

Det gør jeg så ikke. Men det er mest fordi risikoen for at få et klip er
100 gange størrere for mit, i mit erhverv, end den er for personbiler.

Bl.a. fordi i nogle tilfælde vil den samme overtrædelse blive optegnet
til evt. senere forfølgelse, mens det samme ikke er tilfældet i personbilen.

Hastighed er nok den mest relevante i denne forbindelse.

Personbilen skal tages i en kontrol, mens det sker. Jeg kan straffes op
til to år efter efter skiverne.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 20:30

> Det gør jeg så ikke. Men det er mest fordi risikoen for at få et klip
> er 100 gange størrere for mit, i mit erhverv, end den er for
> personbiler.

OK.

> Hastighed er nok den mest relevante i denne forbindelse.

Jeg ser gerne (jeg håber) at klippene bliver fordelt på alle dem som kører
for tæt, over for rødt/møggult, ikke overholder deres vigepligt, osv.

Hastigheden ligger helt nede i bunden på min liste da hvis alle andre
regler overholdes, så ville der ikke ske ulykker om man så kom med 400
km/t. (overdrevent jeg ved det, men da jeg arbejder med pap i det daglige
er jeg god til at skære det ud i pap)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 21:01

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> regler overholdes, så ville der ikke ske ulykker om man så kom med 400
> km/t. (overdrevent jeg ved det, men da jeg arbejder med pap i det daglige

Det er vist også meningen. Men jeg er bange for at myndighederne, vanen
tro, hopper over hvor gærdet er lavest og koncentrerer deres indsats på
hastigheden.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 21:28

> Det er vist også meningen. Men jeg er bange for at myndighederne,
> vanen tro, hopper over hvor gærdet er lavest og koncentrerer deres
> indsats på hastigheden.

Du har desværre nok ret. For det _er_ jo det nemmeste og det med flest
penge i.

Staten er jo ikke en forretning for ingenting...

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-05 14:29

> Hvis de dytter er du jo nok til gene - og jeg tror simpelthen ikke på
> at folk dytter 500 meter inden de når en lastbil.

Næææh, men de blinker lystigt med lyset.

> Hvis ikke du kan forstå at folk reagerer anderledes på lastbiler og den
> slags
> køretøjer, er du for alvor arbejdsskadet.

Forklar mig lige hvorfor?

> Se ovenfor - du er virkelig arbejdsskadet

Huh?

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 14:54

Henrik B. wrote:

> Forklar mig lige hvorfor?

At folk reagerer anderledes på en lastbil kontra en veteranbil ?
Jeg vil tro det er noget så simpelt som respekt - og den respekt som
lastbiler
kunne nyde, har de få ødelagt for de mange.

/Brian

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 11:22

Finn Guldmann wrote:

> Indtil det er to lastbiler der gør det samme.

Læg mærke til det sidste Finn - sålænge lastbilerne ikke er til gene, kan
jeg ikke være mere ligeglad.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 12:47

Brian wrote:
> Læg mærke til det sidste Finn - sålænge lastbilerne ikke er til gene, kan
> jeg ikke være mere ligeglad.

For en hel del bilister er lastbilerne til gene uanset hvordan de så
kører.

Og nogen bliver harmdirrende arrige hvis de kan se at om et til to
minutter skal de til at sætte farten ned fordi to lastbiler er igang med
en overhaling. Jo jeg kender det. Jeg ser det hver dag.

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 13:19

Finn Guldmann wrote:

> For en hel del bilister er lastbilerne til gene uanset hvordan de så
> kører.

Den holdning har i selv plantet i folk. Jeg ved ikke hvordan du kører, men
lastbiler skal jo ikke bruge meget plads, før de finder det OK at trække
ud til en overhaling.

> Og nogen bliver harmdirrende arrige hvis de kan se at om et til to
> minutter skal de til at sætte farten ned fordi to lastbiler er igang
> med en overhaling. Jo jeg kender det. Jeg ser det hver dag.

Kan du se at folk er arrige ?

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 13:42

Brian wrote:
> Den holdning har i selv plantet i folk. Jeg ved ikke hvordan du kører, men
> lastbiler skal jo ikke bruge meget plads, før de finder det OK at trække
> ud til en overhaling.

Det nærmeste jeg kommer til at presse mig ud til en overhaling er at jeg
begynder at blinke. I Tyskland har det som regel den virkning at en
eller anden kommer i tanke om at de har en regel om at skulle give plads
til overhalinger, og at det også gælder overfor lastbiler. Den regel har
vi ikke herhjemme, så der får man sommetider lov at vente til der kommer
en tysker der tror det.

> Kan du se at folk er arrige ?

Når de begynder med at blinke vildt med fjernlyset, og evt ligger og
siksakker frem og tilbage i sporet bag mig, regner jeg med at det er
fordi de er arrige. Fordi jeg afskærer dem fra at køre så stærkt at der
er chance for at de dør når de kører galt og ikke kun risiko for at de
slår sig til lirekassemand.

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 14:38

Finn Guldmann wrote:

> Det nærmeste jeg kommer til at presse mig ud til en overhaling er at
> jeg begynder at blinke.

Det forklarer en del. Jeg synes man oplever alt for ofte, at under
overhaling
af en lastbil begynder den pludselig at blinke ud i min vejbane.
Det er altså temmelig skræmmende...

> [...]
> fordi de er arrige. Fordi jeg afskærer dem fra at køre så stærkt at
> der er chance for at de dør når de kører galt og ikke kun risiko for

De ligger altså 1-2 minutters kørsel bag ved dig - dernede ligger de næppe
og blinker af dig. Desuden er det ikke dit job at regulere trafikken.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 15:21

> af en lastbil begynder den pludselig at blinke ud i min vejbane.
> Det er altså temmelig skræmmende...

Især når man ligger på siden af svinet, undskyld den uskyldige langturs
chauffør, og man se han ikke kun nøjes med at blinke, men rent faktisk
skifter vejbane. Og får han fingeren får man igen for det er da ih og åh
ikke ham der lige har været ved at slå en hel familie ihjel fordi han
absolut skal ud og overhale med de 3 km/t han kører hurtigere velvidende at
de sænkes til 0.5 km/t hurtigere når han mister slipvinden... og ham i
inderbanen kunne slet ikke finde på at sænke hastigheden så tåben i
ydersporet kan komme forbi tåben i indersporet..

Og ja jeg generalisere frygligt lige nu, men 8/10 lastbiler kører som røv
og nøgler og de vil bare overhale selvom de stort set kører lige hurtigt så
FUCK da om det sænker trafikken og laver km-lange køer...

De burde hver og en hives ind til siden til en større overhaling - og
vognmanden burde underrettes om at hans medarbejdere er til kæmpe gene i
det daglige og skaber farlige situationer. Er han en moden leder, så får
den enkelte medarbejder en næse og hjælper det ikke så kan han passende
miste hans job til han har lært at geberde sig i trafikken.

Sjovt det altid er de unge der hænges ud ... jeg så hellere det var
lastbilchaufførerne...

Jeg talte engang med en chauffør som sagde at "de" udelukkende gjorde det
for at provokere.. _kun_ derfor. De RAGEDE dem en høstblomst at de fik 20
bilister på nakken. Hamrende ligeglade. De ELSKEDE de situationer det
skabte pga. så kunne regeringen måske se det åndsvage i den 90-grænse de er
underlagt.

Jeg siger med dette ikke at jeg skal have ret til at ligge med 140 km/t
konstant. Men overhaler en personvogn med 120km/t så når han som regel at
trække ind igen inden jeg når ham eller også kan jeg lige lette på
speederen - når en lastbil laver stuntet så skal jeg _meget_ ned i fart
(altså op og bremse), ligesom de mange andre i "min" bane - det giver et
allerhelvedes øget brændsstofsforbrug med de ændrede hastigheder konstant.
Det ødelægger ALT flow.. og humøret :(

Jeg så gerne at lastbiler skulle forbydes at overhale i hele landet. Og
gjorde de det så kostede det KASSEN.

Pyha så kom det da ud... :)

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 15:35

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> han mister slipvinden... og ham i inderbanen kunne slet ikke finde på
> at sænke hastigheden så tåben i ydersporet kan komme forbi tåben i

Helt enig...

> Og ja jeg generalisere frygligt lige nu, men 8/10 lastbiler kører som
> røv og nøgler og de vil bare overhale selvom de stort set kører lige
> hurtigt så FUCK da om det sænker trafikken og laver km-lange køer...

8/10 er vist lige højt nok sat - jeg mener stadig at det er de få der
ødelægger
det for de mange. Men det undrer mig at lastbilerne gør så meget ud af at
blinke for at hjælpe hinanden, men som du nævner kan de ikke slække lidt
på farten, for at få overhalingen overstået hurtigst muligt - måske en
chauffør kan forklare det ?

> Sjovt det altid er de unge der hænges ud ... jeg så hellere det var
> lastbilchaufførerne...

Det er det samme for begge grupper, de få ødelægger det for de mange.

> Jeg så gerne at lastbiler skulle forbydes at overhale i hele landet.
> Og gjorde de det så kostede det KASSEN.

Det ser jeg så ingen grund til. Nogen motorvejsstrækninger er så
øde, at sådan et forbud ville være at tage pis på chaufførerne.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 15:50

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:4308910e$0$18648$14726298
@news.sunsite.dk:

> 8/10 er vist lige højt nok sat - jeg mener stadig at det er de få der
> ødelægger

Det kan nok være højt sat, men mit humør er også lidt "højt sat" lige nu :)

> [...]
> blinke for at hjælpe hinanden, men som du nævner kan de ikke slække lidt
> på farten, for at få overhalingen overstået hurtigst muligt - måske en

Det gad jeg også godt at vide.

> Det er det samme for begge grupper, de få ødelægger det for de mange.

Ja men hvorfor bliver de ikke hængt ud ligesom de unge?

Vent den kan jeg selv svare på.. det er ikke populær læsning blandt folk.

> Det ser jeg så ingen grund til. Nogen motorvejsstrækninger er så
> øde, at sådan et forbud ville være at tage pis på chaufførerne.

E20 og E45 er vist sjældent så øde at de vil være at tage pis på dem.

Sjælland kender jeg intet til, men trafikken er nok ikke mindre derovre.

Jeg kan bare ikke lige se hvad der ellers skulle hjælpe. Nogle gode idéer?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 16:58

Martin Johansen [6000] wrote:
> Ja men hvorfor bliver de ikke hængt ud ligesom de unge?

Jeg syntes da ellers ikke at der mangler noget.

Den lastbilchauffør der blev "underkørt" af en cyklist der pludselig
svingede ud i siden på hans bil bliver da sikkert også hængt ud for det.
Hvis ellers tingene "behandles" af pressen som vanlig.

> Vent den kan jeg selv svare på.. det er ikke populær læsning blandt folk.

I dette tilfælde kan "folk" så ikke omfatte personbil bilister.

> E20 og E45 er vist sjældent så øde at de vil være at tage pis på dem.

Den der kommer ved Åbenrå kan ikke betragtes som andet. (Se andet indlæg)

> Sjælland kender jeg intet til, men trafikken er nok ikke mindre derovre.
> Jeg kan bare ikke lige se hvad der ellers skulle hjælpe. Nogle gode idéer?

F.eks. stille samme erfaringsmæssige krav til personbil bilisten som til
lastbilchaufføreren.

Tilsyneladende betragtes det at køre personbil som en medfødt evne.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 17:41

> Jeg syntes da ellers ikke at der mangler noget.

Synes ikke jeg har set et: "Endnu en lastbilpsykopat!" i avisen..

> Den der kommer ved Åbenrå kan ikke betragtes som andet. (Se andet
> indlæg)

Åh den er nu særdeles fyldt med trafik de tidspunkter jeg kommer der på.

> F.eks. stille samme erfaringsmæssige krav til personbil bilisten som
> til lastbilchaufføreren.

Hvad vil de hjælpe på lastbilechaufførene?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 18:11

Martin Johansen [6000] wrote:
> Åh den er nu særdeles fyldt med trafik de tidspunkter jeg kommer der på.

Men forbudet kommer til at gælde i døgndrift.

> Hvad vil de hjælpe på lastbilechaufførene?

De ville få 50% færrere biler at støde ind i.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 18:18

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:deacj3$vgc$2
@newsbin.cybercity.dk:

> Men forbudet kommer til at gælde i døgndrift.

Man kunne jo sige at efter kl. 19 og før kl. 6 må der overhales. Men med
samme regler på alle motorveje i landet så der ikke er tvivl.

> De ville få 50% færrere biler at støde ind i.

LOL

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 19:28

Martin Johansen [6000] wrote:
> Man kunne jo sige at efter kl. 19 og før kl. 6 må der overhales. Men med
> samme regler på alle motorveje i landet så der ikke er tvivl.

eller endnu bedre. Man kunne sige at i retning mod den store by ar det i
tiden fra 6 (7) til 9 om morgenen og i retning væk fra den mellem 15 og
17 (18).

Og så kunne man, for min skyld, lave det ved de fleste store byer der
har motorveje.

Men det de laver nu kan jeg ikke opfatte som ret meget andet end at tage
p*s på lastbilerne.

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 19:12

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det kan nok være højt sat, men mit humør er også lidt "højt sat" lige
> nu :)

Hva dælen - har du lige været nede ved rødderne i parken ?

> Ja men hvorfor bliver de ikke hængt ud ligesom de unge?

Det gør de nok også - du lægger bare ikke mærke til det.

> Vent den kan jeg selv svare på.. det er ikke populær læsning blandt
> folk.

Du er paranoid

> E20 og E45 er vist sjældent så øde at de vil være at tage pis på dem.

Nu er den jo åben 24/7, ikke kun når lille Martin er ude at lufte Saab'en.
Trekantsområdet er jo også det værste, du må prøve at bevæge dig
lidt længere væk en dag du kan få lov af konen

Man kan gøre forbudet tidsbestemt, men totalt er til grin.

> Sjælland kender jeg intet til, men trafikken er nok ikke mindre
> derovre.

Det er samme som som herovre sålænge du holder dig fra
hovedstadsområdet. Når først du når ind omkring Sverige siden af
lille Danmark, er det ikke sjovt for en bette jyde-tamp uden navi

> Jeg kan bare ikke lige se hvad der ellers skulle hjælpe. Nogle gode
> idéer?

Inddrage deres Walkie samt kaffekande, så er det pjat slut

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 20:24

> Hva dælen - har du lige været nede ved rødderne i parken ?

Ja men jeg har stadig ikke set dig...

> Det gør de nok også - du lægger bare ikke mærke til det.

Jeg er meget neutral hvad det angår - og jeg har ikke set "sjove"
overskrifter som "Lastbilspsykopater" og lign...

> Du er paranoid

Nej.

De populistiske aviser skriver kun hvad der kan få folk til at købe dem. De
skriver det populære og viser ikke altid dagligdagen som den er hvis du kan
følge mig?

Det er mest populært at hænge unge mennesker ud fordi "ungdommen nutildags
tsk tsk".

Men at hænge nogle stakkels chauffører ud.. herregud de passer jo bare
deres arbejde.

Kan du se forskellen?

> Trekantsområdet er jo også det værste, du må prøve at bevæge
> dig lidt længere væk en dag du kan få lov af konen

Det er nok det sidste hun bestemmer og jeg kommer, trods dine
tankeforvridninger, væk fra området tit og ofte :)

> Man kan gøre forbudet tidsbestemt, men totalt er til grin.

Jeg går med til tidsbestemt. Overalt.

> Det er samme som som herovre sålænge du holder dig fra
> hovedstadsområdet. Når først du når ind omkring Sverige siden af
> lille Danmark, er det ikke sjovt for en bette jyde-tamp uden navi

Så er det godt jeg har navi :)

> Inddrage deres Walkie samt kaffekande, så er det pjat slut

Uha du er hård nu! :)

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 21:10

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja men jeg har stadig ikke set dig...

Det var mig der sad i hjørnet og pillede navle.

> De populistiske aviser skriver kun hvad der kan få folk til at købe
> dem. De skriver det populære og viser ikke altid dagligdagen som den
> er hvis du kan følge mig?

Jaja... man skriver selvfølgelig om det der sælger - det er jo en
forretning.

> Det er mest populært at hænge unge mennesker ud fordi "ungdommen
> nutildags tsk tsk".

Men her tror jeg du tager fejl. Med populistiske aviser går jeg udfra at du
mener
EB/BT ? Deres primære målgruppe er helt sikkert ikke dem der tænker
"ungdommen nutildags tsk tsk"
Grunden til at man hører mere om unge, er at når de laver noget lort, er det
virkelig slemt. Du kan jo bare se dig rundt omkring hvor mange knejtrøve
der skal lege med andres liv på landevejene.

> Men at hænge nogle stakkels chauffører ud.. herregud de passer jo bare
> deres arbejde.

Når en lastbilchauffører knalder en cyklist i et sving, bliver der ellers
ikke
lagt fingre imellem.

> Kan du se forskellen?

Ja og nej - lige meget hvor neutral du tror du er, vil du føle dig ramt
sålænge
det går på den med "ungdommen nutildags tsk tsk"

Men bare rolig - det går nok over med alderen

> Det er nok det sidste hun bestemmer og jeg kommer, trods dine
> tankeforvridninger, væk fra området tit og ofte :)

Et lille tip - vi har alletiders park her i Horsens

> Jeg går med til tidsbestemt. Overalt.

Jeps - så kan der ingen tvivl være.

> Så er det godt jeg har navi :)

Det havde jeg så ikke på min første tur derovre. Det foregik i chefens
VW Transporter - og chefen mener at rigtige mænd bruger kort

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 21:31

> Det var mig der sad i hjørnet og pillede navle.

Dig med det lange hår og den der lunkne nossebajer?

> [...]
> "ungdommen nutildags tsk tsk"
> Grunden til at man hører mere om unge, er at når de laver noget lort,

Ja men nok ikke mere slemt end førhen og når de kaldes for fartpsykopater
for at have kørt eks. 90 i byen så knækker filmen altså for mig.

> Du kan jo bare se dig rundt omkring hvor mange
> knejtrøve der skal lege med andres liv på landevejene.

Yes.

> Når en lastbilchauffører knalder en cyklist i et sving, bliver der
> ellers ikke
> lagt fingre imellem.

Jeg synes ikke det er slemt. Det sker jo ikke med "vilje" forstået på den
måde at chaufføren simpelthen ikke kan se cyklisten.

Jeg har endnu ikke set en artikel om emnet hvor en chauffør er blevet kaldt
psykopat.

> Ja og nej - lige meget hvor neutral du tror du er, vil du føle dig
> ramt sålænge
> det går på den med "ungdommen nutildags tsk tsk"

Måske. Måske ikke.

> Men bare rolig - det går nok over med alderen

Nåh er da 25 snart så det går da den rigtige vej :) Den billige forsikring
kommer så først når jeg er 50 :)

> Et lille tip - vi har alletiders park her i Horsens

Du har været der tit kan jeg høre?

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 22:08

Martin Johansen [6000] wrote:

> Dig med det lange hår og den der lunkne nossebajer?

LOL - lige præcis!

> Ja men nok ikke mere slemt end førhen og når de kaldes for
> fartpsykopater for at have kørt eks. 90 i byen så knækker filmen
> altså for mig.

Kommer an på hvor i byen det er. Ham gutten i Birkerød(?) vil jeg
da helt klart også kalde en fartpsykopat.

> [...]
> den måde at chaufføren simpelthen ikke kan se cyklisten.
>
> Jeg har endnu ikke set en artikel om emnet hvor en chauffør er blevet

Det kan du så have ret i...

> Måske. Måske ikke.

Haha... ja, så er man da dækket ind

> Nåh er da 25 snart så det går da den rigtige vej :) Den billige
> forsikring kommer så først når jeg er 50 :)

Jeg er også kun lige et pubes-hår fra at fylde 25, og det er nok ikke
helt forkert at vi skal skifte biltype, før det bliver rigtigt billigt

> Du har været der tit kan jeg høre?

Fast adresse på stedet. Billig leje og midt i byen

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-05 04:58

> Jeg er også kun lige et pubes-hår fra at fylde 25, og det er nok ikke
> helt forkert at vi skal skifte biltype, før det bliver rigtigt billigt

Yes, men det kan de glemme de kære selskaber.

Fra : Brian

Dato : 22-08-05 17:31

Martin Johansen [6000] wrote:

> Yes, men det kan de glemme de kære selskaber.

Jeg har vænnet mig til at betale en månedslån i forsikring om året.
Min grænse for at skifte bil af økonomiske grunde, kommer den dag
jeg ender op med at betale 1,50,- pr. km. i benzinudgift alene.

Indtil da nyder jeg bare den kære gamle spand

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-05 19:57

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:4309fdb4$0$18649$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg har vænnet mig til at betale en månedslån i forsikring om året.

Jeg skal til at vænne mig til det men indtil videre sluger jeg tanken om
det.

> Indtil da nyder jeg bare den kære gamle spand

Samme her :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 16:45

Brian wrote:
> [...]
> blinke for at hjælpe hinanden, men som du nævner kan de ikke slække lidt
> på farten, for at få overhalingen overstået hurtigst muligt - måske en

Jeg gør det. Men jeg mangler et tegn, mellem chaufførere, hvor jeg kan
fortælle at ham der ligger lige bag ved, og ærgre sig over at han ikke
kan komme om fordi han kun kører +1 km/t mere end mig, at han blot skal
gå igang med at overhale når der er plads. Og jeg så nok skal sætte
hastigheden ned så vi kan få det overstået let, elegant og hurtigt.

At jeg så ikke møder den modsatte handling (hvor jeg er den der gerne
vil overhale) får mig ikke til at lade være.

> Det ser jeg så ingen grund til. Nogen motorvejsstrækninger er så
> øde, at sådan et forbud ville være at tage pis på chaufførerne.

Der findes et, og der kommer et mere, hvor det, med mit kendskab til de
danske motorveje, med meget god vilje ville være relevant med et
overhalingsforbud for lastbiler.

Det ene af dem kommer det ikke. Det er de første km fra Storebælt mod
Kbhstrup. Der hvor der ingen nødspor er.

Det andet er det stunt de har tænkt sig at lave på Lillebæltsbroen med
at skabe plads til et nødspor ved at gøre to af de tre spor smallere.

At man så kommer til, når man lægge de signaler der er kommet omkring de
der overhalingsforbud sammen, at dem der har planlagt dem kun har brugt
de hjerneceller de har på tyndtarmen er en anden ting.

Et af signalerne er at der, fredag for 8 dage siden, kom udmeldinger fra
færdselsstyrelsen der tydede på at de har gennemtrawlet motorvejsnettet
og søgt med lys og lygte efter steder hvor de kunne finde et eller andet
de kunne bruge som plausibel grund til at lave et overhalingsforbud.

Herovre gør de det at de flytter et 10 km lang overhalingsforbud fra
omkring Christiansfeld og ned til syd for Åbenrå. Samtidig gør de det
tidsubegrænset.

Grunden til forbudet ved Åbenrå opgives til at være "stigning".

Den eneste stigning jeg kan få øje på på det stræk er den lille en der
knap kan ses på skiven i et 48 tons vogntog med en 380 Hk motor.

Forbudet bliver begge veje trods det at der i sydgående retning slet
ingen stigning er.

Overfor dette står en stigning fra Christiansfeldt og nord på der nok
kan få turboen igang på de fleste vogntog. Men der ophæver man forbudet.

Er der nogen der kan forstå hvorfor jeg er begyndt at tænke
"Tarm-hjerne-logik"?

(Til dem der ikke følger med i Illustreret Videnskab henvises til:
http://www.illustreretvidenskab.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=8628
Eller nr. 10/2004 side 44-45.)

Fra : Verner Olsen

Dato : 24-08-05 16:02

On Sun, 21 Aug 2005 17:44:56 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>gå igang med at overhale når der er plads. Og jeg så nok skal sætte
>hastigheden ned så vi kan få det overstået let, elegant og hurtigt.

Jamen det er jo slet ikke et tegn der mangler. Det er handlingen.
Altså det at slække farten når nu den frustrerede chauffør er begyndt
sin overhaling. Det sker jo netop ikke - For så ville der ikke være
alt det palaver omkring 1km/t overhalinger og 10 kilometer "hale" etc.

Verner

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 13:34

Verner Olsen wrote:
> [...]
> sin overhaling. Det sker jo netop ikke - For så ville der ikke være
> alt det palaver omkring 1km/t overhalinger og 10 kilometer "hale" etc.

Nej, det jeg mener et tegn jeg kan give den kollega der ligger "og
slikker mig i r*ven" om at jeg tager farten af hvis han trækker ud. Så
han kan komme til at overhale selvom han kun kører ½-1 km/t hurtigere
end mig.

Når han først er trukket ud er det jo ikke et problem.

Problemet er at få ham til at trække ud, så jeg er fri for at havde ham
liggende så tæt at jeg kan se genskin fra mine baglygter i hans øjne.

Fra : Verner Olsen

Dato : 28-08-05 20:40

On Sat, 27 Aug 2005 14:34:03 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>slikker mig i r*ven" om at jeg tager farten af hvis han trækker ud. Så
>han kan komme til at overhale selvom han kun kører ½-1 km/t hurtigere

Nå - Jeg tog det som en selvfølge, at man naturligvis ved at farten
bliver taget af, når man lægger ud til overhaling...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-08-05 21:53

Verner Olsen wrote:
> Nå - Jeg tog det som en selvfølge, at man naturligvis ved at farten
> bliver taget af, når man lægger ud til overhaling...

Er du vimmer mand?
Tage farten af når man bliver overhalet?
Det kan da slet ikke komme på tale. Nærmest tværtimod.

Når man ruller derned af kører man med 83-85 km/t. Når så en tåbelig
kollega formaster sig til at ville foran sætter man farten op til 87-89
km/t. Men naturligvis først når han er kommet næsten op på siden af een
selv.

Og så er det man skal se hvor længe man kan holde ham der,inden han
giver op.

Mit problem er at de fleste regner med at jeg kører sådan, for det gør
de selv.

Men det er også derfor vi ikke har et accepteret tegn til den bagved
kørende om at man sætter farten hvis de overhaler.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 16:08

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> miste hans job til han har lært at geberde sig i trafikken.
> Sjovt det altid er de unge der hænges ud ... jeg så hellere det var

Og det skal jeg love for du gør.

Du skal være glad ved at jeg ikke sidder på en post med stor indflydelse
i folketinget. For så blev du underlagt de samme kontrol -muligheder,
-foranstaltninger og -frekvenser som jeg er underlagt i lastbilen.

Bl.a. at du i op til to år efter ville kunne straffes for at havde kørt
for stærkt. (Bliver, svjh, lavet om til fem år i nærmeste fremtid.)

> [...]
> bilister på nakken. Hamrende ligeglade. De ELSKEDE de situationer det
> skabte pga. så kunne regeringen måske se det åndsvage i den 90-grænse de er

Jeg vil ikke sige at jeg ikke har kolleger med den der holdning. Men det
er ikke min opfattelse at der er mange af dem.

Derimod kan det nemt havde været noget han har fyret af for at tage
fusen på nogle folk. I mit erhverv er der mange der er store i munden.

> [...]
> allerhelvedes øget brændsstofsforbrug med de ændrede hastigheder konstant.

Så må du jo bare lære at acceptere at lastbilerne er nødvendige. At du
ingenting havde hvis ikke lastbilerne måtte bringe dem frem til dig.

At lastbilchaufførene har nogenlunde samme høje tanker om personbilerne
som den anden vej.

Og den svære; At 50-90% af den persontransport der foregår med
personbiler grundliggende er unødvendig. Og kunne afvikles på anden måde.

Det samme er ikke fysisk muligt med godstransporten. (Blot for at du
ikke bare begynder med den med jernbanerne. Den holder nemlig ikke en
meter.)

> Jeg så gerne at lastbiler skulle forbydes at overhale i hele landet. Og
> gjorde de det så kostede det KASSEN.

Kan jeg så til gengæld få indført at lige så snart en lastbil, der ikke
må overhale, begynder at blinke til venstre forsvinder de personbiler
der ligger på venstre side af den, som dug for solen?

Hvorfor dog det, spørger du så. Jo for at jeg kan komme udenom den (dig,
f.eks.) der sidder lidt længere fremme i nødsporet med r*ven helt ude på
stregen og er ved at skifte sit venstre baghjul.

Og hvis du ikke mener det er nødvendig, så ring lige næste gang du skal
skifte et hjul på venstre side af din bil, så skal jeg nok arrangere
nogle lastbiler der kører helt inde ved stregen.

> Pyha så kom det da ud... :)

Du er ikke færdig.

(Du fik trykket på en knap. (Men du får vente til næste weekend med min
videre deltagen. Så tænk godt over et evt. svar.))

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 16:56

> Og det skal jeg love for du gør.

Jeg gør mit bedste :)

> Bl.a. at du i op til to år efter ville kunne straffes for at havde
> kørt for stærkt. (Bliver, svjh, lavet om til fem år i nærmeste
> fremtid.)

Hvad mener med at kunne blive straffet efter? Jeg troede jeg blev
straffet med det samme?

Jeg er ikke helt med tror jeg.

> Jeg vil ikke sige at jeg ikke har kolleger med den der holdning. Men
> det er ikke min opfattelse at der er mange af dem.

Ok - det er så også kun en jeg har snakket med. Af hensyn til mit
blodtryk har jeg holdt mig fra dem siden så godt som det har været
muligt :)

> Så må du jo bare lære at acceptere at lastbilerne er nødvendige. At du
> ingenting havde hvis ikke lastbilerne måtte bringe dem frem til dig.

Nej. I skal lære ikke at overhale bare fordi den ene kører 1km/t
hurtigere end den anden.

> At lastbilchaufførene har nogenlunde samme høje tanker om
> personbilerne som den anden vej.

Tror jeg gerne eller rettere - det SES tydeligt.

> Og den svære; At 50-90% af den persontransport der foregår med
> personbiler grundliggende er unødvendig. Og kunne afvikles på anden
> måde.

En personbil er for mig ikke kun et transportmiddel.

> Det samme er ikke fysisk muligt med godstransporten. (Blot for at du
> ikke bare begynder med den med jernbanerne. Den holder nemlig ikke en
> meter.)

Begynder på hvad?

> Kan jeg så til gengæld få indført at lige så snart en lastbil, der
> ikke må overhale, begynder at blinke til venstre forsvinder de
> personbiler der ligger på venstre side af den, som dug for solen?

Nej. Men du kan pænt vente til de er væk så de ikke udsætter nogen for
fare. (jeg siger ikke du gør det. Jeg bruger ordet "du" som henledning
til faget).

> Og hvis du ikke mener det er nødvendig, så ring lige næste gang du
> skal skifte et hjul på venstre side af din bil, så skal jeg nok
> arrangere nogle lastbiler der kører helt inde ved stregen.

Gør bare det. Jeg noterer nummeret og så er de færdige i branchen :)

> Du er ikke færdig.

Nope :)

> (Du fik trykket på en knap. (Men du får vente til næste weekend med
> min videre deltagen. Så tænk godt over et evt. svar.))

Nej du kan da ikke lade mig hænge så lang tid!!

PS: Hvis jeg ikke svarer dig så er det ikke mangel på ord jeg lider af,
men mere at indlægget er "forsvundet" i mængden.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 17:55

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvad mener med at kunne blive straffet efter? Jeg troede jeg blev
> straffet med det samme?
> Jeg er ikke helt med tror jeg.

Det var hvis jeg fik min vilje om at du, som personbil bilist, skulle
leve med de samme kontrolforanstaltninger som jeg skal som lastbilchauffør.

Alt hvad jeg laver bliver optegnet på nogle skiver som skal gemmes i to år.

Men kom jeg ind og blev i stand til at stille kravet, med en vis vægt,
tror jeg nu nok det blev til at lempe på kontrollen af lastbilerne i
stedet. Mit krav ville nemlig ikke være om der skulle være mere kontrol
med personbilerne, men at den skulle være den samme for begge parter.

> Ok - det er så også kun en jeg har snakket med. Af hensyn til mit
> blodtryk har jeg holdt mig fra dem siden så godt som det har været
> muligt :)

Gør ikke mig noget.

> Nej. I skal lære ikke at overhale bare fordi den ene kører 1km/t
> hurtigere end den anden.

Så må du lære vores kunder, og vores speditørere, at vi kommer når vi
kommer. Det er ikke lykkedes for nogen at gøre det endnu.

Jeg har så en idé til hvordan det kan gøres, men den er der heller ikke
så mange der er med på.

> Tror jeg gerne eller rettere - det SES tydeligt.

Lige for lige, når venskab skal holdes.

> En personbil er for mig ikke kun et transportmiddel.

Med den betragtning skal jeg nok ændre det til 70-90%.

> Begynder på hvad?

Ok. Du er så ikke en af de der "alt gods på jernbane" fanatikere. Alt
godt ved det.

> Nej. Men du kan pænt vente til de er væk så de ikke udsætter nogen for
> fare. (jeg siger ikke du gør det. Jeg bruger ordet "du" som henledning
> til faget).

Hvordan tror du min lastbil vil opføre sig hvis jeg begynder at bremse
ned til nul på de 100-200 meter jeg har til det? Fordi du ikke vil give
af din plads?

Jeg tror nok at det vil være mere smart, for dig, at give mig den plads
jeg beder om.

Men er du som bilister er flest har du slet ikke opdaget hvorfor jeg gør
det.

End ikke gult eller blåt blink kan folk opdage i den situation. De ser
blot en lastbil der vil til venstre. Og sådan en skal kanøfles.

> Gør bare det. Jeg noterer nummeret og så er de færdige i branchen :)

Hvorfor det?

De gør jo ikke noget ulovligt.

Jeg skriver jo ikke "inde OVER" stregen, men "inde VED". Det er mig
bekendt ikke ulovligt.

Da det er dig der holder der er det jo dig der skal træffe afgørelse om
at "det her er s*u for farligt" og så ringe efter Falck der kan komme
med en servicevogn og holde og spærre det halve spor så han kan arbejde
rimeligt uforstyrret.

> Nej du kan da ikke lade mig hænge så lang tid!!

Det kom du så heller ikke til.

> PS: Hvis jeg ikke svarer dig så er det ikke mangel på ord jeg lider af,
> men mere at indlægget er "forsvundet" i mængden.

Hvilken mængde?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 18:08

> Alt hvad jeg laver bliver optegnet på nogle skiver som skal gemmes i
> to år.

Okay.

> Så må du lære vores kunder, og vores speditørere, at vi kommer når vi
> kommer. Det er ikke lykkedes for nogen at gøre det endnu.

Hvad vinder du ved at overtale med 1 km/t ekstra ? Ikke en meter :)

> Lige for lige, når venskab skal holdes.

LOL

> Med den betragtning skal jeg nok ændre det til 70-90%.

Jamen jeg skal ikke lægge skjul på at min bil ligeså meget er min hobby.

> Ok. Du er så ikke en af de der "alt gods på jernbane" fanatikere. Alt
> godt ved det.

Så er jeg med - nej det er jeg ikke :)

> Hvordan tror du min lastbil vil opføre sig hvis jeg begynder at bremse
> ned til nul på de 100-200 meter jeg har til det? Fordi du ikke vil
> give af din plads?

Hov hov .. hvordan mener du at du skal bremse ned til nul ved at jeg
ligger på siden af dig og din "kollega" ligger foran med 1km/t mindre
end dig... ?

Enten er du langt ude nu eller også snakker vi ganske enkelt slet ikke
om det samme :)

> Jeg tror nok at det vil være mere smart, for dig, at give mig den
> plads jeg beder om.

I ovenstående situation vil du altså have mig til at klodse bremsen med
fare for at de 5 biler bagved knalder op bagi.

Jeg tror nu nok den chauffør der tvang mig til det kommer til at æde
noget ret så "ufordøjeligt" ...

Men som skrevet jeg tror ikke vi snakker om det samme - det håber jeg
virkeligt ikke...

> Hvorfor det?

Hvis jeg bliver jordet ned?? Gæt selv..

> De gør jo ikke noget ulovligt.

Se ovenfor.

> Jeg skriver jo ikke "inde OVER" stregen, men "inde VED". Det er mig
> bekendt ikke ulovligt.

Det har jeg været så vant til så det rører mig ikke, men hvis jeg/man
decideret bliver jordet så...

> Det kom du så heller ikke til.

Tak for det :)

> Hvilken mængde?

Mængden af indlæg :)

Jeg mangler en watch funktion i dette program her så det hænder jeg
misser nogle svar til mig..

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 19:13

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvad vinder du ved at overtale med 1 km/t ekstra ? Ikke en meter :)

Jeg vinder det at jeg har en chance for at få disponentens tidsplan til
at passe med virkeligheden, samtidig med at der er en vis risiko for at
jeg også overholder de regler der er for hor længe jeg må køre.

Det sidste er det sværeste, for slige regler gælder jo ikke for dem når
de selv kører bil.

> Jamen jeg skal ikke lægge skjul på at min bil ligeså meget er min hobby.

Det vil jeg så ikke kunne bryste mig af at sige.

Den ene (lastbilen) er et arbejdsredskab. Den anden er et
transportmiddel der blot skal være så stabil som økonomien nu tillader
det. (Og så også lige stor nok til at man ikke får associationer i
retning af at jeg "tager bilen på".

> Så er jeg med - nej det er jeg ikke :)

Godt, for mig.

> Hov hov .. hvordan mener du at du skal bremse ned til nul ved at jeg
> ligger på siden af dig og din "kollega" ligger foran med 1km/t mindre
> end dig... ?

Snakker vi ikke om at jeg vil have dig til at give mig plads til at
komme væk fra det et-eller-andet der holder i nødsporet? Endda i en
verden hvor du havde fået indført totalt forbud mod lastbiloverhalinger.

Den situation jeg snakker om ville give mig tre valgmuligheder. Enten
køre r*ven af ham der sidder og er ved at skifte hjul, bremse ned til
nul på meget kort afstand, med slinger og/eller udskridning som
sansynlig følge, eller at brage ind i siden af dig.

Jeg tror nok jeg på forhånd kan sige hvad jeg vil vælge.

> Enten er du langt ude nu eller også snakker vi ganske enkelt slet ikke
> om det samme :)

Vi snakkede, tilsyneladende, ikke om det samme.

> I ovenstående situation vil du altså have mig til at klodse bremsen med
> fare for at de 5 biler bagved knalder op bagi.

Det vil være ret meget nemmere for dig, og de andre fem, at nedbringe
jeres hastighed fra 130 til 90 km/t på den givne afstand, end det vil
være for mig at bringe min ned på nul.

> Jeg tror nu nok den chauffør der tvang mig til det kommer til at æde
> noget ret så "ufordøjeligt" ...

Du skal ikke undre dig, hvis du ikke er villig til at give pladsen selv,
hvis dit spor pludselig bliver en halv eller hel meter smallere.

> Men som skrevet jeg tror ikke vi snakker om det samme - det håber jeg
> virkeligt ikke...

Se ovenfor.

> Hvis jeg bliver jordet ned?? Gæt selv..

Jeg snakker ikke så meget om at blive jordet. Men mere om at du står med
egnen omkring doktorhullet i vejret og er ved at skifte dit hjul og der
så kommer et 48 tons vogntog forbi dig med 90 km/t 5-10 cm fra dig.

Jeg tror ikke der er ret mange der vil være upåvirket i den situation.

Derfor er det at jeg gerne så at personbiler til venstre for en lastbil
der blinker til venstre, specielt hvis den allerede er begyndt at køre
helt ude på stregen mellem sporene, gør hvad de kan for at forsvinde
derfra hurtigst muligt.

> Det har jeg været så vant til så det rører mig ikke, men hvis jeg/man
> decideret bliver jordet så...

Er du vandt til at blive passeret af lastbiler i få cm's afstand?

> Mængden af indlæg :)
> Jeg mangler en watch funktion i dette program her så det hænder jeg
> misser nogle svar til mig..

Må man foreslå Mozilla?

Den har den ønskede funktion. Men den har også den funktion at man kan
ignorere en tråd.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 20:28

> [...]
> komme væk fra det et-eller-andet der holder i nødsporet? Endda i en
> verden hvor du havde fået indført totalt forbud mod

Hmm nej jeg snakker om at jeg ligger i overhalingsbanen med dig i
indersporet og du vil ud og overhale.

> Vi snakkede, tilsyneladende, ikke om det samme.

Tror jeg heller ikke - se ovenfor :)

> Det vil være ret meget nemmere for dig, og de andre fem, at nedbringe
> jeres hastighed fra 130 til 90 km/t på den givne afstand, end det vil
> være for mig at bringe min ned på nul.

Se igen ovenfor. Du skal højst ned på 88 km/t.

> Se ovenfor.

Nemlig :)

> [...]
> lastbil der blinker til venstre, specielt hvis den allerede er begyndt
> at køre helt ude på stregen mellem sporene, gør hvad de kan for at

Det kommer helt automatisk når det store skrummel i indersporet vil ud
og brede sig.. jeg skal squtte nyde noget :/

> Er du vandt til at blive passeret af lastbiler i få cm's afstand?

Der var engang hvor jeg absolut skulle se hvor meget jeg kunne køre af
en tankfuld. Så derfor hændede det at jeg kørte tom :)

Så ja.

> Må man foreslå Mozilla?

Helst ikke - den har jeg forsøgt mig med mange gange - jeg kan ikke enes
med den.

Eneste på Windows platformen jeg kan lide indtil nu (og som selvfølgelig
er freeware eller lign.) er Xnews.

> Den har den ønskede funktion. Men den har også den funktion at man kan
> ignorere en tråd.

Var det en hentydning?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 21:00

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hmm nej jeg snakker om at jeg ligger i overhalingsbanen med dig i
> indersporet og du vil ud og overhale.

Nej, udgangspunktet var jo at der var overhaling forbudt for lastbiler
overalt.

Og så er det jeg nævnet at jeg godt kunne tænke mig at du gav mig plads
så jeg kunne blive fri for at køre r*ven af den lidelsesfælle du havde
til at holde i nødsporet.

> Se igen ovenfor. Du skal højst ned på 88 km/t.

Ikke for at komme til fuld stop. for ikke at køre ham "hjulskifteren" ned.

> Det kommer helt automatisk når det store skrummel i indersporet vil ud
> og brede sig.. jeg skal squtte nyde noget :/

Jeg kan ellers garantere dig for at der er mange der har den modsatte
holdning.

Så snart en lastbil begynder at blinke til venstre kan der pludselig ære
fire biler på siden af den, hvor der før kun kunne være to eller tre. :-/

> Der var engang hvor jeg absolut skulle se hvor meget jeg kunne køre af
> en tankfuld. Så derfor hændede det at jeg kørte tom :)
> Så ja.

Det skal man så kun gøre med biler med påfyldning i højre side.

> Helst ikke - den har jeg forsøgt mig med mange gange - jeg kan ikke enes
> med den.
> Eneste på Windows platformen jeg kan lide indtil nu (og som selvfølgelig
> er freeware eller lign.) er Xnews.

Mozilla er ellers udviklet under samme forhold som Linux. Du ved
freeware og Open Source.

Og den fungerer ganske udmærket, til de meste. Jeg savner "Rot13" og så
har den ikke mulighed for at kombinere de der billeder der er delt over
flere filer. Men det er sikkert kun et spørgsmål om at hente det
nødvendige plug-in hjem.

> Var det en hentydning?

Ikke her. Men ovre i "trafikken" hvor jeg også kommer har en tråd
udviklet sig til mudderkastning mellem tre-fire stykker. Og de får så
lige et "k".

Det samme gør folks trivielle problemer med, specielt, fordvogne og
Skodaer, her.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 21:27

> Nej, udgangspunktet var jo at der var overhaling forbudt for lastbiler
> overalt.

Så har du tabt mig et eller andet sted i tråden :)

> Og så er det jeg nævnet at jeg godt kunne tænke mig at du gav mig
> plads så jeg kunne blive fri for at køre r*ven af den lidelsesfælle du
> havde til at holde i nødsporet.

Jamen det vil jeg da også gerne, men det nytter jo ikke noget når jeg først
ligger der og jeg kan altså ikke lige klampe den og være forbi på 1/10000
sekund...

> Jeg kan ellers garantere dig for at der er mange der har den modsatte
> holdning.

Jeg ved bare hvem det gør mest ondt på..

> Så snart en lastbil begynder at blinke til venstre kan der pludselig
> ære fire biler på siden af den, hvor der før kun kunne være to eller
> tre. :-/

I det sekund den blinker så bliver jeg bagved eller håber tumpen bliver
hvor han er til jeg er væk.

> Det skal man så kun gøre med biler med påfyldning i højre side.

Det havde den heldigvis :)

> Mozilla er ellers udviklet under samme forhold som Linux. Du ved
> freeware og Open Source.

Yes det ved jeg :)

> Og den fungerer ganske udmærket, til de meste.

Ja den fungerer perfekt, teknisk set.

> Det samme gør folks trivielle problemer med, specielt, fordvogne og
> Skodaer, her.

hehe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 15:37

Brian wrote:
> Det forklarer en del. Jeg synes man oplever alt for ofte, at under
> overhaling af en lastbil begynder den pludselig at blinke ud i min vejbane.
> Det er altså temmelig skræmmende...

Så ved jeg ikke om det er fordi jeg (desværre) har kolleger der mener at
det at aktivere blinklyset til venstre er noget de lige så godt kan gøre
når hånden alligevel kommer forbi kontakten når de begynder at dreje ud.

Jeg har ingen intentioner om at forsvare den handlemåde, men tænkte at
"man" regnede med at jeg gjorde det samme straks jeg begyndte at blinke.

> De ligger altså 1-2 minutters kørsel bag ved dig - dernede ligger de næppe
> og blinker af dig. Desuden er det ikke dit job at regulere trafikken.

En del gør. De regner åbenbart med at jeg skal tage hensyn og acceptere
at når de trækker i venstre spor 2-3 km bag mig er de begyndt at
overhale mig. Og når jeg så ikke gør det, kommer de med høj hastighed op
bag mig og bremser hårdt ned, samtidig med at de blinker vildt.

Jeg har overvejet at få installeret noget video-hejs så jeg kan
dokumentere de forhold jeg omtaler.

Jeg har blot ikke set noget udstyr jeg kan bruge. Og slet ikke i en
prisklasse jeg vil være med til.

Men noget med et (eller flere) kamera(er) der optager konstant. Men som
så smider det væk efter 30 sekunder. Det skulle så sættes op sådan at
når jeg trykkede på en knap blev de sidste 30 sekunder før trykket gemt
sammen med de efterfølgende 30 sekunder.

Jeg ville tro jeg kunne "lave" mellem 10 og 30 minutters optagelser på
de to timer det tager at køre fra Padborg til Hamborg. Og lidt mindre på
de to timer det tager at køre fra Padborg til Århus. Hvilken
dramadokumentar kunne der ikke komme ud af det?

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 15:44

Finn Guldmann wrote:

> Jeg har overvejet at få installeret noget video-hejs så jeg kan
> dokumentere de forhold jeg omtaler.

God idé... :)

> [...]
> sådan at når jeg trykkede på en knap blev de sidste 30 sekunder før
> trykket gemt sammen med de efterfølgende 30 sekunder.

Eftersom du kan se dem 1-2 minutter inden de når dig, har du jo ikke
brug for at den optager konstant.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 16:50

Brian wrote:
> God idé... :)
> Eftersom du kan se dem 1-2 minutter inden de når dig, har du jo ikke
> brug for at den optager konstant.

Jo, for det er ikke kun den situation der skal dokumenteres.

Også, f.eks., når en eller anden tåbe afslutter sin overhaling så snært
foran mig at jeg ikke kan se ham ud af forruden. Og der skal jeg jo
først se ham inden jeg kan trykke. Så derfor de 30 sekunder.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-08-05 20:51

> Evnen afhænger af om du gider trykke på etellerandet, så den går ud af
> "pilot-mode". Men hvis du er som de flest andre, lader du den bare passe
> sig selv, så andre tvinges til at "passe" din hastighed.

Jeg forsøger at køre sådan at jeg ikke generer andre ved at se at komme af
vejen - men hvis der er nogen der laver en mega accelleration efter at have
lagt bagved og nosseret i lang tid er jeg lidt ligeglad med at komme af
vejen :)

> [...]
> bare sjældent, de lader den passe sig selv, liiiidt hurtigere, så de ligge

Det kan da godt ske at der er nogen der gør det. Men de der ikke gør - og
som alligevel kører med fartpilot - dem finder du jo så aldrig ud af kører
med fartpilot netop fordi de accellerer væk.

> Folk uden er mere "oppe på dubberne", friske, dynamiske, de sidder ikke og
> ½-sover.

Folk der kører med fartpilot kan koncentrere sig mere om hvad der foregår
omkring dem end dem der konstant skal holde øje med speedometeret.

Jeg kører tit lange strækninger og overhaler nogle gange den samme bil 2-3
gange før de får taget sig sammen til enten at sørge for at komme væk eller
holde sig bagved. Hold da kæft hvor er de irriterende, dem der kører uden
fartpilot ;)

> Den "vise" har jeg hørt før :(. Det gør du bare ikke, for i 97½% af biler
> er det så !"#¤§ ukomfortabelt at sidde med foden på bremsen hele tiden, så
> det får du mig ikke til at tro på !!.

Nej, men man gør det jo heller ikke hele tiden - kun når det er nødvendigt,
ikke!

> [...]
> hjernen allerede er på "job", så er det en bevægelse i fod,knæleddet.
> Derfor et der forbud mod "pilot" visse steder i NL., hvordan det

Ja, hvordan håndhæves det? Og hvad står der på skiltene, når man ikke må
bruge fartpilot?

> Du har ret i at den er komfortabel, men set ud fra et "trafikmæssigt"
> synspunkt er den noget fanden har skabt, og høre kun hjemme på "prærien"-
> hvor man kan køre timer uden at møde andre... ;).

Dem der kører uden fartpilot hører til på prærien!

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 22:18

men hvis der er nogen der laver en mega accelleration efter at have
> lagt bagved og nosseret i lang tid er jeg lidt ligeglad med at komme af
> vejen :)

Men hvis de har "ligget og nosset " fordi du sad og sov, hvor du ikke gad
holde til højre?.

> med fartpilot netop fordi de accellerer væk.

Fartpilot+accelerere??, går det ikke ud på at holde en konstant hastighed??.

> omkring dem end dem der konstant skal holde øje med speedometeret.

Min bil "passer sig selv" inden for de par %% der er tolerancen ifht.
færdselsloven.

Hold da kæft hvor er de irriterende, dem der kører uden
> fartpilot ;)

Nøjagtigt som en abe der ikke kan nosse sig færdig med at overhale. Han køre
sikkert med "pilot", for hast ændres ikke, han kravler bare langsomt frem.

> Nej, men man gør det jo heller ikke hele tiden - kun når det er
> nødvendigt, ikke!

Hvor hurtigt opdager du det er nødvendigt?. Uanset hvad du hævder, risikere
du at tabe fatale millisekunder :(.

> Ja, hvordan håndhæves det? Og hvad står der på skiltene, når man ikke må
> bruge fartpilot?

Der er din lektie at finde ud af det :), jeg har bare læst/hørt det ifbm.
nogle indfaldsveje. Men hvis der er "kød på", går der nok ikke lang tid
inden det foreslås ifht fx. Kbh. :).

> Dem der kører uden fartpilot hører til på prærien!

Hvorfor ikke bare købe billet hos DSB.?, de holder en rimelig konstant
hastighed.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-08-05 08:28

Hej,

On Sat, 20 Aug 2005 23:18:07 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Hvorfor ikke bare købe billet hos DSB.?, de holder en rimelig konstant
>hastighed.

Gør de det? Tænk.. Jeg syntes de har en irriterende vane med at
standse alle mulige steder hvor jeg ikke har det mindste brug for at
holde stille - det ødelægger da gennemsnitshastigheden

I øvrigt er det vel interessant at holde en rimelig konstant hastighed
på motorvejen (?) - med mindre man kører i tæt trafik, altså.

** Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-05 08:56

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

> I øvrigt er det vel interessant at holde en rimelig konstant hastighed
> på motorvejen (?) - med mindre man kører i tæt trafik, altså.

Vi kan ikke være mere enige. De er ok. når man køre alene.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-08-05 02:14

> [...]
>
> men hvis der er nogen der laver en mega accelleration efter at have
>>
> Men hvis de har "ligget og nosset " fordi du sad og sov, hvor du ikke gad

Jeg holder altid til højre. Jeg har gjort det til en sport at holde til
højre. Faktisk har jeg i hele mit liv kun set en bil holde lige så meget til
højre som jeg gør en eneste gang .. p.t. kører jeg 50-60.000 om året.

> Fartpilot+accelerere??, går det ikke ud på at holde en konstant
> hastighed??.

Jeg har intet som helst imod at træde på speederen for at komme forbi og ind
til højre igen. Jeg befinder mig bedst i højresporet fordi der er meget
mindre stress end i 2. og 3. spor :)

> [...]
>>
> Nøjagtigt som en abe der ikke kan nosse sig færdig med at overhale. Han
> køre sikkert med "pilot", for hast ændres ikke, han kravler bare langsomt

Det nytter ikke at skælde ud over fartpiloterne - du kan reelt ikke se om de
har nogen eller om de bruger dem.

> Der er din lektie at finde ud af det :), jeg har bare læst/hørt det ifbm.
> nogle indfaldsveje. Men hvis der er "kød på", går der nok ikke lang tid
> inden det foreslås ifht fx. Kbh. :).

Jeg kommer nok ikke til Holland så´en lige. Man skal dreje for langt til
højre når man skal sydpå - ned til det gode vejr :)

> Hvorfor ikke bare købe billet hos DSB.?, de holder en rimelig konstant
> hastighed.

Ja, det er da et argument der vil noget.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-08-05 16:46

> Det nytter ikke at skælde ud over fartpiloterne - du kan reelt ikke se om
> de har nogen eller om de bruger dem.

Det har du ret i, men hvis man gennemføre en overhaling med +2-3kmt., når
man kan se at den overhalede er nød til at bremse pga. et langsommere
køretøj, uden pilot- har man overhovdet ingen undskyldning. Jeg nægter at
tro på nogen gør dette med vilje, derfor min teori om ubetænksomhed + pilot.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-08-05 13:51

> [...]
> køretøj, uden pilot- har man overhovdet ingen undskyldning. Jeg nægter at
> tro på nogen gør dette med vilje, derfor min teori om ubetænksomhed +

Når jeg kører ind til højre for at lade nogen komme forbi så undrer jeg mig
over hvor langsomt nogen er om at komme forbi - til trods for at de kan se
at jeg er ved at nærme mig et køretøj i min (nye) vognbane.

Så får den lige en spand kul og så over i venstre vognbane igen ind foran
ham jeg er ved at overhale.

Så kan de lære det, kan de.

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-08-05 14:03

On Tue, 23 Aug 2005 14:50:39 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>at jeg er ved at nærme mig et køretøj i min (nye) vognbane.
>
>Så får den lige en spand kul og så over i venstre vognbane igen ind foran

Det vil jeg tro.

Laver jeg manøvren med mit vogntog er der straks en helvedes hoben
skribenter herinde der har noget på hjerte, og det begynder alt sammen
med: Og så væltede møgdyret lige ud foran mig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-08-05 14:50

> [...]
> skribenter herinde der har noget på hjerte, og det begynder alt sammen
> med: Og så væltede møgdyret lige ud foran mig.

Læg mærke til rækkefølgen af mine handlinger ;) - først får den en spand kul
(så er man hurtigt langt foran) og så over i venstre vognbane .....

--
Per, Esbjerg

Fra : BJ

Dato : 22-08-05 03:04

KLIP

> Der er din lektie at finde ud af det :), jeg har bare læst/hørt det ifbm.
> nogle indfaldsveje. Men hvis der er "kød på", går der nok ikke lang tid
> inden det foreslås ifht fx. Kbh. :).

Jeg ville da også frygtelig gerne hører mere om det forbud i
Nederlandene...?

Jeg har aldrig hørt noget om sligt eller set et skilt i Holland omhandlende
et sådan forbud.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 22-08-05 05:45

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Jeg ville da også frygtelig gerne hører mere om det forbud i
> Nederlandene...?
> Jeg har aldrig hørt noget om sligt eller set et skilt i Holland
> omhandlende et sådan forbud.

Det er en and:
www.fdm.dk/dinferie/europa/feriebase/newshowcountry.asp?Countries=38&Alle=on#fardsel

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 07:38

| Jeg har aldrig hørt noget om sligt eller set et skilt i Holland
omhandlende
| et sådan forbud.

Jeg er også blevet korrekset til at det er ved Antwerpen, som ligger i B. .
Men det er deromkring :).

Fra : Mogens

Dato : 11-09-05 19:14

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> Jeg er også blevet korrekset til at det er ved Antwerpen, som ligger i B.
> .
> Men det er deromkring :).

Ja, jeg så det i min netop ovestået ferie - skiltning, at fartpilot
må ikke anvendes over et givent vejstykke, der var under rep...

Fra : Verner Olsen

Dato : 24-08-05 20:02

>Fartpilot+accelerere??, går det ikke ud på at holde en konstant hastighed??.

Mjo, men nogle gange er det rart at komme væk fra sådan en som ligger
og overhaler og derefter sænker hastigheden, i et væk. Kommer man bare
et par hundrede meter foran dem, kommer de som regel i tanke om, hvad
de egentlig laver (kører bil) og hvor de er på vej hen....

>Nøjagtigt som en abe der ikke kan nosse sig færdig med at overhale. Han køre
>sikkert med "pilot", for hast ændres ikke, han kravler bare langsomt frem.

Ja, eller også overhaler man en af dem som bare ikke _vil_ lade sig
overhale... Når man kører med fartpilot opdager man at der er
mollioner af dem... Du nærmer dig, kommer tæt nok på og lægger ud til
overhaling. Pludselig kører "inderaben" hurtigere. Du trykker lidt på
speederen men "inderaben" gør det samme.. Så giver man den et
"ordentligt tryk" trækker ind og lader fartpiloten overtage igen. Og
sørme om ikke "inderaben" begynder at falde tilbage i bakspejlet...
Sådan nogle knoldesparkere!

>Hvor hurtigt opdager du det er nødvendigt?. Uanset hvad du hævder, risikere
>du at tabe fatale millisekunder :(.

Når man har det ekstra overskud til at følge og forudse trafikken (for
man skal jo ikke holde øje med speedometeret) giver det sig selv
hvornår man opdager nødvendigheden. (=hurtigere end een som konstant
sidder med øjnene på fartmåleren)

>Der er din lektie at finde ud af det :), jeg har bare læst/hørt det ifbm.
>nogle indfaldsveje. Men hvis der er "kød på", går der nok ikke lang tid
>inden det foreslås ifht fx. Kbh. :).

Jeg har også hørt at rødhårede af hunkøn ikke kan køre bil!??!

Verner

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 13:45

Verner Olsen wrote:
> [...]
> et par hundrede meter foran dem, kommer de som regel i tanke om, hvad
> de egentlig laver (kører bil) og hvor de er på vej hen....

Det skal du nu ikke være sikker på.

> Jeg har også hørt at rødhårede af hunkøn ikke kan køre bil!??!

Var det ikke blondinerne?

Fra : Verner Olsen

Dato : 28-08-05 20:44

On Sat, 27 Aug 2005 14:45:26 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det skal du nu ikke være sikker på.

Nøh - Men så er det ikke længere mit problem.

>Var det ikke blondinerne?

Der kan du se - Det er ikke nødvendigvis rigtigt, alt det man hører

Verner

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-05 21:26

Hej,

On Sat, 20 Aug 2005 20:29:02 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"

>Evnen afhænger af om du gider trykke på etellerandet, så den går ud af
>"pilot-mode". Men hvis du er som de flest andre, lader du den bare passe sig
>selv, så andre tvinges til at "passe" din hastighed.

Du har tydeligvis ikke kørt meget med fartpilot. Kombineret med
automatgear i min gør det at jeg sætter en hastighed - fx 110 km/t på
motorvejen. Hvis jeg vil hurtigere frem trykker jeg på speederen,
trykker jeg hårdt gearer den ned og rykker. Når jeg slipper speederen
igen falder den ned på den satte hastighed. Skal jeg have den til at
sænke farten trykker jeg på en knap på rattet og den slipper gassen.
For at komme op i fat igen trykker jeg på en anden knap i samme side
af rattet.

Det er meget lækkert og fedt at køre med syntes jeg, og gør absolut
ikke at jeg ikke tager hensyn i trafikken.

Til gengæld er jeg ikke én der først overhaler, trækker ind, sætter
farten ned (for det gik jo lidt hurtigt), så bliver overhalet, sætter
farten op igen og overhaler, så <repeat> - som mange af dem uden
"pilot" kører.

> [...]
>sjældent, de lader den passe sig selv, liiiidt hurtigere, så de ligge "på

Hvor ved du fra at dem der opfører sig således bruger fartpilot?

>Folk uden er mere "oppe på dubberne", friske, dynamiske, de sidder ikke og
>½-sover.

Hvor ved du det fra? Hvordan kommer man op på dupperne af at sidde og
trykke på speederen?

** Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 22:26

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ved du fra at dem der opfører sig således bruger fartpilot?

Det ved jeg heller ikke, det er et kvalificeret gæt, pasivitet er jo det
nemmeste ;).

> Hvor ved du det fra? Hvordan kommer man op på dupperne af at sidde og
> trykke på speederen?

Sandsynligheden for at man er vågen, er nok større, når man bliver holdt
beskæftiget ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 10:09

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> sjældent, de lader den passe sig selv, liiiidt hurtigere, så de ligge "på

Det der tror jeg ikke har meget med fartpiloten at gøre. Ud over at den
bruges til det.

Derimod er det en 'virus' der er kommet ind fra vores nabo i syd.

Dernede har de praktiseret det med at cikanere sine medtrafikanter, ved
at sætte farten lidt op når man bliver overhalet, i rigtig mange år.

For en tysker gælder det om at ligge forrest, at komme først frem til en
forhindring så man kommer nemmest igennem. Den hastighed man så ligger
forrest med er ikke så afgørende.

Men det giver bl.a. at tyskere simpelthen hader at blive overhalet,
hvorfor de gør hvad de kan for at trække overhalingerne i langdrag.

Jeg ved ikke om politiet er begyndt at sætte fokus på problemet når det
handler om personbiler. Men med lastbiler er de begyndt at den lastbil
der bliver overhalet over flere km med ind til kontrol, i stedet for den
der overhaler. De har nemlig fundet ud af at når en overhaling "går i
stå" når den overhalende er oppe på siden af den der overhales, er det
ikke fordi den overhalende har sat farten ned.

> Folk uden er mere "oppe på dubberne", friske, dynamiske, de sidder ikke og
> ½-sover.

Men bruger derimod halvdelen af deres opmærksomhed på at holde øje med
speedometret. I stedet for trafikken omkring dem.

> Den "vise" har jeg hørt før :(. Det gør du bare ikke, for i 97½% af biler er
> det så !"#¤§ ukomfortabelt at sidde med foden på bremsen hele tiden, så det
> får du mig ikke til at tro på !!.

Det skal du såmen heller ikke. Men forskellen er at du med fartpilot
skal bevæge din højre fod een gang og i een retning, og ikke i ændre
retning to gange som du skal hvis har foden på speederen. Det er en
lille forskel, men den er der.

> [...]
> synspunkt er den noget fanden har skabt, og høre kun hjemme på "prærien"-
> hvor man kan køre timer uden at møde andre... ;).

Jeg tror ikke på at det forbud, som jeg ikke har observeret i Holland,
men derimod på ringvejen ved Antwerpen i Belgien, har ret meget med
reaktionstiden at gøre.

Men derimod med folks generelle aversioner mod at slå CC fra. Hvorfor de
holder på til de er meget tæt på den forankørende, for "sæt det nu ikke
bliver nødvendig at slå CC fra".

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-05 11:19

> Dernede har de praktiseret det med at cikanere sine medtrafikanter, ved at
> sætte farten lidt op når man bliver overhalet, i rigtig mange år.

Dernede har de stortset fri hastighed, det har vi ikke her. Så derfor er det
med modsat fortegn her, man tvinger andre til at underordene ens egen
hastighed, som "næsten" er den korrekte. Men "mekanismen" er den samme, man
vil helst være forrest, "sætte sig på andre" ;).

> Men bruger derimod halvdelen af deres opmærksomhed på at holde øje med
> speedometret. I stedet for trafikken omkring dem.

Min bil passer stort set "sig selv", så jeg bruger min tid på at se fremad
og på spejlene. Hvis man sidder med øjnene på speedo ½'delen af tiden, er
det fordi man er urutineret billist ;).

Men forskellen er at du med fartpilot
> skal bevæge din højre fod een gang og i een retning, og ikke i ændre
> retning to gange som du skal hvis har foden på speederen.

??, hvordan er din motorik? ;).

> Jeg tror ikke på at det forbud, som jeg ikke har observeret i Holland, men
> derimod på ringvejen ved Antwerpen i Belgien, har ret meget med
> reaktionstiden at gøre.

Undskyld jeg husker forkert, men det var nede i de regioner :). Og
begrundelsen fejler heller ikke noget; folks uvilje til at slå den fra på
trods af tæt trafik, ændre på deres hastighed. Om den skal slås fra af den
ene eller den anden grund, kan være et. Men hvordan føres der kontrol med
det?.
Jeg har intet imod "pilot" uden for tæt trafik, men lige så snart den bliver
tæt, er det en pestilens.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 12:43

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Min bil passer stort set "sig selv", så jeg bruger min tid på at se fremad
> og på spejlene. Hvis man sidder med øjnene på speedo ½'delen af tiden, er
> det fordi man er urutineret billist ;).

Hvis jeg kan få lov at bruge den, på min mølle, kan jeg komme væsentlig
højere op end de 50% jeg mener ikke skulle have kørekort.

For enten hører det ikke med til at være rutineret om man kan holde en
konstant hastighed uden at kigge på speedometret, eller også er der
usædvanlig mange der ikke er rutineret.

> Men forskellen er at du med fartpilot

> ??, hvordan er din motorik? ;).

Medmindre du har en helt speciealbygget bil, regner jeg med at du skal
1) trække din fod tilbage fra speederen, 2) flytte den en pedal til
venstre og 3) træde på bremsepedalen, hvis du sidder med foden på
speederen når du kører. (Uanset om du har CC eller ej.)

Hvorimod du skal bevæge foden 1) fra en plads på gulvet og til
bremsepedalen hvis du kører med CC.

Det skulle gerne sidde på rygraden, men du skal stadig foretage to
bevægelser mere på den ene måde end på den anden.

> [...]
> ene eller den anden grund, kan være et. Men hvordan føres der kontrol med

Det udelukker så ikke at de måske også har det i Holland, jeg har blot
ikke set det.

Hvordan de kontrollerer? Det har jeg ikke den fjerneste idé om. Kan ikke
lige få øje på hvordan de skulle gøre det.

Men nu har de tavler der står i Antwerpen heller ikke karakter af
forbudstavler. De er store, som orienteringstavler, gule og med sort
tekst. Så måske de løber an på at alene skiltningen har en vis virkning.

> Jeg har intet imod "pilot" uden for tæt trafik, men lige så snart den bliver
> tæt, er det en pestilens.

Nu har jeg jo et par tons ekstra at holde styr på, så uanset om
trafikken er tæt eller ej er jeg jo begyndt at reagere lige så snart jeg
ser at der kan opstå et problem med et køretøj der kører langsommere end
mig.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-05 20:59

> [...]
> kører. (Uanset om du har CC eller ej.)
>
> Hvorimod du skal bevæge foden 1) fra en plads på gulvet og til

Hvilket svare til at du skal løfte foden fra gulvet, finde pedalen, flytte
den, og træde ned. Hvor var det du sparede? ;). Når jeg køre uden cc. skal
jeg bare vride i fod og knæled, så er foden på bremsen, DET er sparsomlighed
.. Tror du Raikkonen &Co. sidder og løfter og flytter rundt på fødderne?- det
gør jeg heller ikke, jeg køre fa... ikke truck. ;).

> Men nu har de tavler der står i Antwerpen heller ikke karakter af
> forbudstavler. De er store, som orienteringstavler, gule og med sort
> tekst. Så måske de løber an på at alene skiltningen har en vis virkning.

Altså de håber at folks intellekt, gør at de følger opfordringen. Hmm, det
er spildte guds ord på Balle-Lars her hjemme ;)).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 22:11

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> . Tror du Raikkonen &Co. sidder og løfter og flytter rundt på fødderne?- det
> gør jeg heller ikke, jeg køre fa... ikke truck. ;).

Jamen hvis du ikke flytter på foden så må enten din bil være
specialbygget eller også må du have en usædvanlig stor fod.

Men du må da medgive mig at selvom alle bevægelserne sidder på rygraden,
så er der en bevægelse på den ene måde men tre på den anden.

Jeg ved godt at tidsforskellen skal måles i små mængder, men jeg vil
stadig hævde at den er der.

> Altså de håber at folks intellekt, gør at de følger opfordringen. Hmm, det
> er spildte guds ord på Balle-Lars her hjemme ;)).

Jeg er ikke helt med på hvordan skiltereglerne er i Belgien. Men
personligt regner jeg ikke et skilt, i samme farve og format som et
skilt herhjemme der advarer om at der er kommet en ny rundkørsel, er et
decideret påbudsskilt.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 07:34

| så er der en bevægelse på den ene måde men tre på den anden.

Nix det er det samme, det er kun et sprs. om fra hvor til hvor. Jeg ved ikke
hvon' du køre i din privatbil, men i min sidder pedalerne sådan at hælen
aldrig forlader gulvet, det er rent tåarbejde at betjene pedalerne.

| Jeg ved godt at tidsforskellen skal måles i små mængder, men jeg vil
| stadig hævde at den er der.

Nemlig, og da mine fod allerede er på "job", anbragt i en fordelagtig
position, er tiden ikke så lang. Men jeg giver dig ret i at det andet er
behageligere i længden, det er jo derfor folk med cc. kvier sig ved at slå
den fra og "lader stå til" i stedet :(.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 01:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> behageligere i længden, det er jo derfor folk med cc. kvier sig ved at slå

Det kan der være noget om.

Men i lastbilen har jeg det lidt lettere. Der har jeg den første
bremsning i en knap ved rattet. (Motorbremsen (Som efterhånden er blevet
ret effektive))

Fra : Verner Olsen

Dato : 24-08-05 20:16

On Sun, 21 Aug 2005 13:43:10 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvorimod du skal bevæge foden 1) fra en plads på gulvet og til
>bremsepedalen hvis du kører med CC.

Nah - Den køber jeg ikke Finn

Man flytter simpelthen foden fra speederen til bremsepedalen, ganske
som man flytter foden fra gulvet til bremsepedalen

>Det skulle gerne sidde på rygraden, men du skal stadig foretage to
>bevægelser mere på den ene måde end på den anden.

Og ja - Det sidder på rygmarven, og nej - der skal ikke flere
bevægelser til.

Tværtimod næsten.
Jeg drejer egentlig bare foden fra speeder til bremse. Hvis jeg skal
fra gulvet skal jeg først til at løfte foden... Hmmm. Måske er det
derfor jeg altid har foden på speederen, om jeg så bruger den eller
ej?? - Nå, ligemeget

Verner

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 13:51

Verner Olsen wrote:
> Nah - Den køber jeg ikke Finn
> Man flytter simpelthen foden fra speederen til bremsepedalen, ganske
> som man flytter foden fra gulvet til bremsepedalen

1) tilbage, til venstre, frem.
2) frem

> [...]
> fra gulvet skal jeg først til at løfte foden... Hmmm. Måske er det
> derfor jeg altid har foden på speederen, om jeg så bruger den eller

Så må du jo passe på du ikke får foden under bremsepedalen. Det bremser
den vist ikke så godt ved.

Ok, vi er vist enige om at vi er ude i flueknepperiet her.

(Men jeg holder altså på mit)

Fra : Verner Olsen

Dato : 24-08-05 14:07

>Evnen afhænger af om du gider trykke på etellerandet, så den går ud af
>"pilot-mode". Men hvis du er som de flest andre, lader du den bare passe sig
>selv, så andre tvinges til at "passe" din hastighed.

Tja - Du mener altså at man ikke gider justere farten når man kommer
op til en langsommere kørende og derfor bare presser på til "idioten"
sætter hastigheden op eller bliver påkørt bagfra?

> [...]
>sjældent, de lader den passe sig selv, liiiidt hurtigere, så de ligge "på

Du kan da bare slække lidt på farten, så kommer han meget hurtigere
forbi - Men du VIL vel bare bestemme hvilken hastighed aller andre
skal køre med?

>Folk uden er mere "oppe på dubberne", friske, dynamiske, de sidder ikke og
>½-sover.

Nah - Deres fod bliver tungere og tungere, men de opdager det bare
ikke før der er en "idiot" som "næsten holder stille" foran dem.

>Nej, men først skal du vågne, og så skal foden løftes, for den hviler med
>garanti på gulvet ;), og SÅ skal der trædes. I modsæt til hvis den og

I min bil hvilker foden på speederen "altid". Jeg behøver bare ikke
spekulere på, hvor hårdt jeg skal træde.

>hjernen allerede er på "job", så er det en bevægelse i fod,knæleddet. Derfor
>et der forbud mod "pilot" visse steder i NL., hvordan det håndhæves??.

Det er nok de steder hvor der er "udskænkning" af hash

>Du har ret i at den er komfortabel, men set ud fra et "trafikmæssigt"
>synspunkt er den noget fanden har skabt, og høre kun hjemme på "prærien"-
>hvor man kan køre timer uden at møde andre... ;).

Nah - Snakker "vi" ikke altid om hvor dejligt det er når trafikken
glider? Det gør den jo netop med fartpilot!

Verner

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-05 21:19

Hej,

On Sat, 20 Aug 2005 14:35:41 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"

>Det dræber HELE trafikkens "dynamik"- evnen til hurtige hastighedændringer.

Hvad mener du? Min fod hviler normalt på speederen - hvis jeg er i
gang med en overhaling - og der kommer en hurtigere kørende bagfra -
giver jeg den normalt lidt ekstra pedal for at komme forbi så hurtigt
som muligt. Dog skal man også huske at max +30 km/t er en ret hård
grænse her i det svenske....

>Derfor er de forbudte at bruge på nogen veje i NL... .

Nå.. Sjovt at kun hollænderne har fundet på det, syn's du ikke?

> [...]
>hurtig-. Hvad hjælper det så, at de hverisær holder den samme hastighed??.

Ikke noget problem hvor jeg kører. Der er rigelig plads i
morgentrafikken på motorvejene her i Sverige - så det er blot at
skifte vognbane. Det er absolut ikke noget problem.

Tro mig, jeg gør faktisk meget ud at af overhale til mindst mulig gene
for mine medtrafikanter og absolut ikke en af dem der partout skal
overhale lastbilen der kører 105 km/t med præcist 110 km/t...

> syntes
>NEMLIG, åndsfraværende, du bruger X millisekunder på at "vågne" og finde
>pedalerne igen . Men måske for sent :(.

Nej, med øjnene på kørebanen og i trafikken i stedet for på
speedometeret for at holde øje med farten hele tiden. Min højre fod
hviler sædvanligvis blot på speederen uden at trykke på den.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 09:08

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> De nye klippekort regler og -grænser står nævnt i dagens JP.
> 30% for stærkt betyder eet klip - altså >66 km/t, hvor man må
> køre 50, er nok. Godt jég har en fartpilot i min bil...

Ej...et unødven digt onde som er aldeles
unødvendig.

Mit speedo viser 2-3 km. forkert, til den lave side
ved alt over 70 så holder man øje med sin kørsel
og instrumenteringen, så er der andre ting i livet
som er vigtigere end en dum pilot.

Fra : Brizz

Dato : 20-08-05 10:20

Olesen wrote:
> Mit speedo viser 2-3 km. forkert, til den lave side
> ved alt over 70 så holder man øje med sin kørsel
> og instrumenteringen, så er der andre ting i livet
> som er vigtigere end en dum pilot.

LÆS= der var ikke råd eller mulighed for fartpilot da du købte din bil

De sidste 2 biler jeg har haft var jeg også ovenud glad for min
fartpilot. Det gør det bare så meget nemmere at holde den samme fart
derud af. Det kan selvfølgelig sagtens klares uden men man behøver ikke
være urolig for at foden lige pludselig bliver lidt tungere og løber
10-20km over på motorvejen fx.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-08-05 10:18

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Ej...et unødven digt onde som er aldeles
> unødvendig.

Onde?

Du aner ikke hvad du snakker om!

> Mit speedo viser 2-3 km. forkert, til den lave side
> ved alt over 70 så holder man øje med sin kørsel
> og instrumenteringen, så er der andre ting i livet
> som er vigtigere end en dum pilot.

Du skulle prøve at køre med en, så ville du ane en lille smule hvad du
snakkede om. Det er ikke alle der kører med biler hvor man kan holde
hastigheden efter bilens lyde.

--
Per, Esbjerg
Første fartpilot i 1987 - og har _altid_ haft en i mine biler siden!

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-05 09:23

Hey,

On Sat, 20 Aug 2005 09:22:51 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>De nye klippekort regler og -grænser står nævnt i dagens JP.
>30% for stærkt betyder eet klip - altså >66 km/t, hvor man må
>køre 50, er nok. Godt jég har en fartpilot i min bil...

Hehe.. Min fartpilot kan uden problemer låses på 180 km/t

** Lars

Fra : BJ

Dato : 20-08-05 11:25

> [...]

> 30% for stærkt betyder eet klip - altså >66 km/t, hvor man må
> køre 50, er nok. Godt jég har en fartpilot i min bil...

Jeg er specielt glad for den i sammenhæng med automatgearet.

Når jeg har varetraileren hængt bagpå, kører hele "toget" helt efter
reglerne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 20-08-05 15:56

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Jeg er specielt glad for den i sammenhæng med automatgearet.

Du tænker på "resume"? - dét virker først ab 40 km/t på min...

> Når jeg har varetraileren hængt bagpå...

Bruger heldigvis ikke dén slags :)

Fra : BJ

Dato : 20-08-05 17:26

KLIP

> Du tænker på "resume"? - dét virker først ab 40 km/t på min...

Også det, bakker klares også nemt, jo stejlere des bedre.

Min virker også ab. 40 km/t, men i modsætning til min hedengangne Mazda 929
3.0, der var låst til maks 160 km/t., kan Volvos klare klampen i bund.

Bemærkelsesværdigt, når det nu er en Volvo..:)

> Bruger heldigvis ikke dén slags :)

Du kommer for nemt til din indtægt..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 20-08-05 17:32

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Du kommer for nemt til din indtægt..;)

Du vil næppe bytte !

Fra : BJ

Dato : 20-08-05 19:52

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du vil næppe bytte !

I hvert fald ikke med min selvstændighed..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-05 17:50

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Du tænker på "resume"? - dét virker først ab 40 km/t på min...

Så'n er det vist på alle.

Har ikke mødt nogen biler - endnu - hvor min. grænsen ikke har været 40
km/t. Selv på lastbiler er den 40 km/t.

Fra : John Sahl

Dato : 20-08-05 18:05

Henrik B. wrote:
> Så'n er det vist på alle.

Opel Tigra, ny model = 30km/t
http://www.mandezonen.dk/article.php4?sid=206

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 00:55

Henrik B. wrote:
> Har ikke mødt nogen biler - endnu - hvor min. grænsen ikke har været 40
> km/t. Selv på lastbiler er den 40 km/t.

Det gælder så ikke alle. Den der står ude i indkørslen kan klare det fra
25 km/t.

At den også er udstyret med tomatkasse gør det ikke mindre sjovt når man
trækker ud fra en rasteplads.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-05 01:24

> Det gælder så ikke alle. Den der står ude i indkørslen kan klare det fra
> 25 km/t.

Så er det ikke en svensker du kører i...

> At den også er udstyret med tomatkasse gør det ikke mindre sjovt når man

Er alle lastbiler ikke det idag? Eller rettere: Elektronisk styret
gearkasse.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 11:36

Henrik B. wrote:
> Så er det ikke en svensker du kører i...

Nej, den er tysk. M.A.N. TGA 26.480.

> Er alle lastbiler ikke det idag? Eller rettere: Elektronisk styret
> gearkasse.

Tomatkasser er dyrere, også i lastbiler. Og så er der også en del
kolleger og vognmænd der lever i den overbevisning at lastbiler med
tomatkasser ikke er rigtige lastbiler. Så det er faktisk de fleste
lastbiler der har manuel gear.

Men med 480 hypper, tempostaten sat på 89 og en tom 40' container bag
efter, laver den mere end "man" lige regner med.

I mange tilfælde kan jeg være helt oppe i hastighed inden jeg kommer ud
af tilkørslen.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-05 21:30

Hej,

On Sat, 20 Aug 2005 12:24:48 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Jeg er specielt glad for den i sammenhæng med automatgearet.

Jeg syn's bare at hvis jeg resume'er min mod lad os sige 90 hvor jeg
har været helt nede på 30 går det noooooget trægt op til de 90, omend
man når derop. Så jeg plejer at accelere "manuelt" og så trykke resume
cirka 20 km/t før det den er sat på - så fungerer det bedst

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 20-08-05 21:32

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> Jeg syn's bare, at hvis jeg resume'er min mod lad os sige 90, hvor jeg
> har været helt nede på 30, går det noooooget trægt op til de 90..

Hvad kører du i? - min vogn har ikke dén kval :)
--
Mvh MK
http://z28.transpotech.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-05 21:49

Hej,

On Sat, 20 Aug 2005 22:31:43 +0200, "Mogens"

>Hvad kører du i? - min vogn har ikke dén kval :)

Hrm.. Det er en 2002 BMW 530dA touring. Den accelererer ganske morfar
agtigt hvis du med let speederfod trykker resume som nævnt.

Det er lidt sjovt faktisk, for hvis man giver den lidt gas så trækker
den pænt med samme speedertryk efter tryk på resume - INDTIL den
skifter gear, så går det igen ganske astadigt.

Så derfor virker det at jeg giver den manuel gas til den når næsten op
på ønsket hastighed og så trykker resume.

Og der er altså ikke tale om at den får max pedal når jeg accelererer
manuelt - men vil tro at 40-100 hvis man bare trykker resume ligger på
12-15 sekunder...

** Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-05 21:53

> Hvad kører du i? - min vogn har ikke dén kval :)

Ej heller min.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-05 21:57

Hej,

Hrm.. jeg vil ha' min byttet!

** Lars

Fra : BJ

Dato : 20-08-05 22:19

> [...]

> man når derop. Så jeg plejer at accelere "manuelt" og så trykke resume
> cirka 20 km/t før det den er sat på - så fungerer det bedst

O.k., nu afhænger det naturligvis af, hvilken bil man kører i.

Jeg føler ikke, jeg har samme problem som du.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-08-05 02:24

> [...]

> man når derop. Så jeg plejer at accelere "manuelt" og så trykke resume
> cirka 20 km/t før det den er sat på - så fungerer det bedst

Min erfaring de 2 sidste biler jeg har haft er at accellerationen er
konstant. Hvis jeg sætter min fartpilot til ved 50, stiger hastigheden med
2.4 km/t pr. sekund uanset gear (med speederen i bund stiger hastigheden
nemt 5 km/t pr. sekund i højeste gear).

Mindre biler er ikke i stand til at præstere den accelleration, f.eks. små
60 HK´s biler.

Ovenstående er konstateret ved brug af gps, der har udlæsning af nye data
hvert sekund.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Holst

Dato : 21-08-05 13:30

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> said in news:4306da4f$0$67261
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> De nye klippekort regler og -grænser står nævnt i dagens JP.
> 30% for stærkt betyder eet klip - altså >66 km/t, hvor man må
> køre 50, er nok. Godt jég har en fartpilot i min bil...

I løbet af sommeren har jeg haft muligheden for at sammenligne biler med
og uden CC (fartpilot) fordi jeg havde en del langture i biler med og
uden.

Jeg må konstatere at CC er trafikfarligt.

Det mindsker klart reaktionstiderne og kan være
koncentrationsforstyrrende som mobilsnak, rygning og høj radio.

Det er komfortabelt men egoistisk og fjerner enhver trafikant fra det
hellige budskab om at være hensyntagende fordi mange har tendens til at
prioritere hensyntagen til fartpilotens indstilling i stedet for de
omgivende forhold som f.eks. andre bilers placering, hastighed og
retningsændringer.

Specielt er det livsfarligt for de bilister (og dem som kører i nærheden)
som finder sig selv med krydsede fødder efter et stykke tids kørsel med
piloten på.
Til dem vil jeg sige: lad være med nogensinde at bruge den!!!!

Fodhvileren til venstre for en koblingspedal har den funktion at gøre en
chauffør beredt til at reagere prompte med aktivering af koblingen i fald
en nødsituation opstår.
Det har man ikke vurderet nødvendigt i modastte side af pedalbrønden
fordi man traditionelt har højre fod på speederen og dermed kan reagere
prompte med at flytte højre fod dra speeder til bremse i tilfælde af
nødsituationer.
Det har man bare ikke hvis CC er slået til og dermed mindskes
reaktionstiden betragteligt.

Kun de mennesker som har ekstremt meget erfaring i sikker og
hensyntagende kørsel og som samtidig er meget bevidst om disse
kendsgerninger bør overhovedet overveje at benytte CC. og de bør
endvidere kun benytte CC uden for alle områder med myldretid og
omskiftelig trafik.

Dermed er 90% af alle indehavere af CC anbefalet ikke at benytte den!

Vær opmærksom på at CC er specielt farligt at benytte når det er et
nyanskaffet og ukendt stykke udstyr i bilen.

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 13:48

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vær opmærksom på at CC er specielt farligt at benytte når det er et
> nyanskaffet og ukendt stykke udstyr i bilen.

Det er automatgear også.

Det giver fuldstændig umotiverede panikopbremsninger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 13:51

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det mindsker klart reaktionstiderne og kan være
> koncentrationsforstyrrende som mobilsnak, rygning og høj radio.

Du er garanteret en af dem som taler med håndfri under kørsel i dit
automobil..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Holst

Dato : 21-08-05 16:15

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> said in news:43087896$0$183
> [...]

> KLIP

> Du er garanteret en af dem som taler med håndfri under kørsel i dit

Hvis jeg nogensinde benytter min mobil i bilen så er det med bluetooth
håndfri.

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 16:22

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis jeg nogensinde benytter min mobil i bilen så er det med bluetooth
> håndfri.

Det tror jeg så på, du har gjort i al den tid det har været lovpligtigt med
håndfri betjening af mobilos.

PS: Jeg kører ret meget i hverdagen og ser flere med "skallen" op til øret
end folk der enten plaprer ud i det blå eller har en "snegl" på.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Holst

Dato : 21-08-05 16:34

> [...]
>
> PS: Jeg kører ret meget i hverdagen og ser flere med "skallen" op til
> øret end folk der enten plaprer ud i det blå eller har en "snegl" på.

Jeg er sådan set bedøvende med hvad du tror på, Islam, Hinduisme eller
Bluetooth.

Du spurgte ikke hvad jeg gjorde før ruder konge var knægt så din
uintelligente udredning/konklusion er ikke brugbar.

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 16:37

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er sådan set bedøvende med hvad du tror på, Islam, Hinduisme eller
> Bluetooth.

Nar.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Lars Holst

Dato : 21-08-05 17:31

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> said in news:43089fa6$0$180
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nar.

Er det tudekiksetid nu hvor du har tabt mælet.

Det er en naturlig reaktion når man løber tør for argumenter og må se i
øjnene at det er på tide at skifte holdning.

--
Lars Holst

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-05 18:02

> Er det tudekiksetid nu hvor du har tabt mælet.

Mon ikke du skal fedte "Over" i en anden nuhedsgruppe. For du får ikke den
store tilslutning - eller svar - herinde, med den attitude på.....

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 18:03

> [...]

> Det er en naturlig reaktion når man løber tør for argumenter og må se i
> øjnene at det er på tide at skifte holdning.

Du har *ikke* kørt lovligt i den tid reglen/loven har været i kraft.

Jeg vil tro du er blevet lovlydig, da du har firmaet til at betale for dig.

EOD.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Holst

Dato : 22-08-05 04:27

> [...]
>
> Du har *ikke* kørt lovligt i den tid reglen/loven har været i kraft.
>
> Jeg vil tro du er blevet lovlydig, da du har firmaet til at betale for

Nu er det sådan at der skal to til en diskussion men en til en kommentar.
Så EOD er ok men jeg bliver nødt til at tilføje at jeg har kørt lovligt,
hvad angår placering og brug af mobilos, siden loven trådte i kraft og
jeg har ikke fået betalt noget af noget firma.

Jeg bruger magnetholdere som ikke skader bilens interiør fordi de er
monteret på skrivepladen i min bil.
Det har altid virket for mig.
Gået gennem både syn og politikontroller.

--
Lars Holst

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 17:32

BJ wrote:
> Nar.

Ku' I ikke bare gå udenfor og slås? Der er plads nok.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-08-05 17:58

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Ku' I ikke bare gå udenfor og slås? Der er plads nok.

Det er da mere underholdende at se på her ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 18:49

jan@stevns.net wrote:
> Det er da mere underholdende at se på her ;)

Så skal de gøre det ordentligt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-05 18:01

BJ skriver:

> PS: Jeg kører ret meget i hverdagen og ser flere med "skallen" op til øret
> end folk der enten plaprer ud i det blå eller har en "snegl" på.

Jeg vil sige det sådan at det er svært at se om folk snakker "ud i
luften". Til gengæld ser jeg rigtigt mange der sidder med "mobilos" ved
øret.....

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 18:15

KLIP

> Jeg vil sige det sådan at det er svært at se om folk snakker "ud i
> luften". Til gengæld ser jeg rigtigt mange der sidder med "mobilos" ved
> øret.....

Øvelse gør mester.

Jeg kan selv vælge om jeg vil plapre ud i den blå luft, bruge bluetooth,
køre ind til siden og benytte det i bilen indbyggede håndsæt eller tagen
"skallen" op til øret.;)

PS: Jeg har en del håndfri indbygningssæt liggende til tidligere tiders
Ericsson. Var det noget..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-05 19:13

BJ skriver:

> Jeg kan selv vælge om jeg vil plapre ud i den blå luft, bruge bluetooth,
> køre ind til siden og benytte det i bilen indbyggede håndsæt eller tagen
> "skallen" op til øret.;)

Jep, men ikke alt er lige lovligt.

Det ser for øvrigt ret svot ud, når afviserarmen skal betjenes med højre
hånd, fordi mobilos er i venstre.....

> PS: Jeg har en del håndfri indbygningssæt liggende til tidligere tiders
> Ericsson. Var det noget..

Til 628'eren ?

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 19:22

KLIP

> Jep, men ikke alt er lige lovligt.

Er det blevet forbudt at holde stille og tale ikkehåndfrit..?

> Det ser for øvrigt ret svot ud, når afviserarmen skal betjenes med højre
> hånd, fordi mobilos er i venstre.....

Så skulle du gøre forsøget med mit indbyggede "talerør"..

> Til 628'eren ?

Jeg tog fejl af mærkerne.

Jeg har sæt liggende til Nokia 2110.. og dens efterfølger..;)

Moderen til alle mobilosser.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-05 22:16

BJ skriver:

> Er det blevet forbudt at holde stille og tale ikkehåndfrit..?

Nej, men at bruge "blåtanden" uden at mobilen er fastspændt....

> Jeg har sæt liggende til Nokia 2110.. og dens efterfølger..;)
>
> Moderen til alle mobilosser.

Cool (og sludder, var det ikke mobira cityman?)

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 22:44

KLIP

> Cool (og sludder, var det ikke mobira cityman?)

Ikke efter historien.

2110 var den første rigtige brugbare mobilos, men et velfungerende
menusystem.

Jeg har også haft Motorola med klap, håndslæbbare og slæbbare Siemens.

Så hut jeg visker, blev den også en gigantsucces.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 23:06

BJ wrote:
> Ikke efter historien.
> 2110 var den første rigtige brugbare mobilos, men et velfungerende
> menusystem.

Det kan ikke passe. For Nokia 1610 havde også et velfungerende menu
system. der var ikke den store forskel på det og den senere 2110.

Startede med den ene (dog i den udgave de kaldte Tecnophone 705) og
skiftede til den anden da den kom på tilbud.

En af de ting jeg finder en stor fordel ved Nokia er at grundstammen i
menusystemet er den samme fra den første og indtil 9110.

Fra : BJ

Dato : 22-08-05 00:21

KLIP

> Det kan ikke passe. For Nokia 1610 havde også et velfungerende menu
> system. der var ikke den store forskel på det og den senere 2110.

Det kan godt passe, men jeg mener bestemt at huske salget eksploderede med
(2010) 2110 og alle andre forsøgte at efterligne metodikken.

Men jeg kan naturligvis tage grueligt fejl..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-08-05 05:48

BJ wrote:
> Det kan godt passe, men jeg mener bestemt at huske salget eksploderede med
> (2010) 2110 og alle andre forsøgte at efterligne metodikken.
> Men jeg kan naturligvis tage grueligt fejl..;)

Som jeg husker det falder det godt nok sammen med at 1610 var med fra
starten og 2110 var fra da "alle" pludselig skulle have GSM.

Men jeg tror nu ikke at 2110 var den udløsende faktor.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-05 05:19

BJ skriver:

> Ikke efter historien.

Jeg er overbevist om at cityman'en var en "Nokiaklon". Næsten samme
udseende og praktisk talt samme menusystem

> Jeg har også haft Motorola med klap

Samme her 5700 var det vidst den hed....

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 18:40

Lars Holst wrote:

> Hvis jeg nogensinde benytter min mobil i bilen så er det med bluetooth
> håndfri.

Hvilket jo heller ikke er lovligt, medmindre telefonen sidder i en holder.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 18:45

> Hvilket jo heller ikke er lovligt, medmindre telefonen sidder i en
> holder.

Hvad er egentlig argumentet fra lovens side ang. dette? Ud over at man
tvinges til at investere i en holder, evt ødelægge kabinen ved at skrue,
når telefonen fint kan ligge i lommen eller i en hylde på instrumentbordet?

Personligt har jeg ingen holder i min bil og får det heller ikke. Hvis en
betjent vil give mig en bøde for dette, så fint med mig. Så kan han give
mig 2, hvoraf den ene er for at forlempe en embedsmand i funktion.. skal
jeg have en bøde så skal jeg føle jeg har gjort noget ulovligt ellers har
jeg svært ved at betale og se fornuften i det :) (delvist en joke må jeg
hellere skrive med det samme)

Når det så er sagt så tror jeg slet ikke det vil ske - Jeg synes at have
gode erfaringer med at politiet ser igennem fingre med det som de godt selv
kan se er hul i hovedet.

Fra : Brian

Dato : 21-08-05 19:03

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad er egentlig argumentet fra lovens side ang. dette?

Ikke andet end at loven er tilbage fra '98 og forholdene var lidt
andre.

> Ud over at man
> tvinges til at investere i en holder, evt ødelægge kabinen ved at
> skrue, når telefonen fint kan ligge i lommen eller i en hylde på
> instrumentbordet?

Jeg har også bare min til at ligge, og så smutter jeg ørebommelommen
i øret, hvis én eller anden ringer.

> Personligt har jeg ingen holder i min bil og får det heller ikke.
> Hvis en betjent vil give mig en bøde for dette, så fint med mig.

Det vil han sikkert ikke, medmindre konen lige er skredet med
kollegaen.

> [...]
> ulovligt ellers har jeg svært ved at betale og se fornuften i det :)
> (delvist en joke må jeg hellere skrive med det samme)

Pjat med dig - vi ved at du mener det, Sjovt nok vil du altid tæske dem, der
ikke lige følger dit hoved

> Når det så er sagt så tror jeg slet ikke det vil ske - Jeg synes at
> have gode erfaringer med at politiet ser igennem fingre med det som
> de godt selv kan se er hul i hovedet.

Nemlig - et eller andet sted er de også mennesker... ligesom
lastbilchaufførerne

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 19:47

Brian wrote:
> Nemlig - et eller andet sted er de også mennesker... ligesom
> lastbilchaufførerne

Hovhov den så jeg godt!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 20:20

> Jeg har også bare min til at ligge, og så smutter jeg ørebommelommen
> i øret, hvis én eller anden ringer.

Samme her. Skal bare ud og have en ny hørebøf da den gamle er kaputski.

> Det vil han sikkert ikke, medmindre konen lige er skredet med
> kollegaen.

Nemlig.

> Pjat med dig - vi ved at du mener det, Sjovt nok vil du altid tæske
> dem, der ikke lige følger dit hoved

ROFL - det ender sq nok omvendt i så fald..

> Nemlig - et eller andet sted er de også mennesker... ligesom
> lastbilchaufførerne

:)

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-05 13:57

> [...]

> Vær opmærksom på at CC er specielt farligt at benytte når det er et
> nyanskaffet og ukendt stykke udstyr i bilen.

*ROFL*

Ja, man må sgu dig, at du har humor.

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 14:00

KLIP

> *ROFL*
>
> Ja, man må sgu dig, at du har humor.

Jep, for det kan da ikke være det pludselige temperaturskifte i vort
land..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 21-08-05 15:38

> Jep, for det kan da ikke være det pludselige temperaturskifte i vort land

Skribenten har nu ret, hvis I tørrer øjnene og læser igen:
"...når det er et nyanskaffet og ukendt stykke udstyr i bilen..."

Jeg er helt ening i dén betrgatning !

/Mogens
Camaro Z28 m/fartpilot

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 15:52

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in

> Skribenten har nu ret, hvis I tørrer øjnene og læser igen:
> "...når det er et nyanskaffet og ukendt stykke udstyr i bilen..."
>
> Jeg er helt ening i dén betrgatning !

Også her, men det er ikke det han lægger op til i resten af indlægget.

Det sidste han skriver og som du er enig i er jeg med på men ellers ikke.

Hans indlæg må være farvet af at han ikke er vant til at køre med det. Når
han bliver det så vil han æde hans bogstaver med varm mælk :)

Fra : Mogens

Dato : 21-08-05 15:58

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message

> Også her, men det er ikke det han lægger op til i resten af indlægget.

OK - lagde jeg så ikke mærke til...

> Det sidste han skriver og som du er enig i er jeg med på men ellers ikke.

Man bliver overrasket første gang - især i en musclecar som min.
Den er jo hamrende ligeglad med, at der dukker noget op (bremse)
og skruer blot lidt op for blusset MEDMINDRE man kender vognen...

> Hans indlæg må være farvet af at han ikke er vant til at køre med det.

Jep - fartpilot ér en god ting og lægger en dæmper på trafikken.
Se blot United States, hvis du har været der - dér kører det som i olie...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 16:50

> OK - lagde jeg så ikke mærke til...

Jeg læser det som om at fartpilot burde forbydes.

> Jep - fartpilot ér en god ting og lægger en dæmper på trafikken.
> Se blot United States, hvis du har været der - dér kører det som i
> olie...

Det har jeg desværre ikke.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-08-05 02:35

> [...]

> Den er jo hamrende ligeglad med, at der dukker noget op (bremse)
> og skruer blot lidt op for blusset MEDMINDRE man kender vognen...

Den nye Passat sætter pænt hastigheden ned når man indhenter et forankørende
køretøj - når fartholderen er sat til ...

Men rolig nu - det kommer nok også i de amerikanske muskelbiler ...
eventually ;)
--
Per, Esbjerg

Fra : BJ

Dato : 22-08-05 03:07

KLIP

> Den nye Passat sætter pænt hastigheden ned når man indhenter et
> forankørende køretøj - når fartholderen er sat til ...

Det er en gammel nyhed og VW er ikke den første.

Mon ikke sligt bliver standard i fremtiden, når man vælger cruise control.

Det ville i øvrigt være rart, hvis head up display ligeledes var med i
pakken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Holst

Dato : 21-08-05 16:18

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> said in

> [...]
>
> Hans indlæg må være farvet af at han ikke er vant til at køre med det.
> Når han bliver det så vil han æde hans bogstaver med varm mælk :)

Du tager helt fejl.
Jeg holdt op med at indtage varm mælk da jeg blev 40.
Jeg mener det yderst seriøst.
Og jeg har ikke som sådan noget problem med at vænne mig til CC men jeg
fravælger det oftest fordi det generelt udgør en sikkerhedsrisiko.

Jeg mener at det er af den type ekstraudstyr som bør forbydes.

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 16:24

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg mener at det er af den type ekstraudstyr som bør forbydes.

Skal man være helt sikker, skal eks. passagerer, radio, rygere, telefon,
varmeapparat osv. osv. forbydes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Holst

Dato : 21-08-05 16:39

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> said in news:43089c7f$0$168
> [...]

> KLIP

> Skal man være helt sikker, skal eks. passagerer, radio, rygere, telefon,

Rygning bør forbydes i biler, ja.
Radio med en for høj volumen, ja.
Passagerer nej. Men Ms. Hyacinth Bucket skal placeres på bagsædet i stramme
seler.
Telefon, for min skyld gerne. Men som loven er nu, hvis det ellers blev
efterlevet, er det ok.
Varmeapparat.................skal vinterdæk så også forbydes.
Dine udredninger er til tider mystiske.

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 16:41

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dine udredninger er til tider mystiske.

Din trang til forbud er altid mystiske.

--
Bjørn J.
~~hail atlantis~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 17:33

Lars Holst wrote:
> Rygning bør forbydes i biler, ja.
> Radio med en for høj volumen, ja.
> Passagerer nej. Men Ms. Hyacinth Bucket skal placeres på bagsædet i stramme
> seler.

Og med mundkurv på.

> Telefon, for min skyld gerne. Men som loven er nu, hvis det ellers blev
> efterlevet, er det ok.
> Varmeapparat.................skal vinterdæk så også forbydes.
> Dine udredninger er til tider mystiske.

Hvorfor ikke bare forlange at folk kan køre bil?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 17:42

> Hvorfor ikke bare forlange at folk kan køre bil?

Nej nej nej da er du gal mand!!

Du må da ikke forlange at folk skal til at lære at køre bil samt tænke selv
... du ved da godt hvorfor vores færdselslov er indrettet som den er.. netop
for at folk ikke skal tænke selv samt give plads til dem som aldrig burde
have haft er kørekort.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 18:18

Martin Johansen [6000] wrote:
> Nej nej nej da er du gal mand!!

Det kan da godt være, men ikke det jeg har fået konstateret.

> [...]
> for at folk ikke skal tænke selv samt give plads til dem som aldrig burde

Det ville ellers glæde mig om vejene blev forbeholdt dem der kunne tænke
selv. sikke plads det ville give.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 18:23

> Det kan da godt være, men ikke det jeg har fået konstateret.

:)

> Det ville ellers glæde mig om vejene blev forbeholdt dem der kunne
> tænke selv. sikke plads det ville give.

Også her, men det er ikke populært at snakke om da det ikke er politisk
korrekt og derved skaber ramaskrig blandt dem det rammer dvs. en
allerhelvedes stor del af befolkningen :)

Derfor skriver aviserne ikke om sådan noget, men kun om det populær som
pøblen kan tilslutte sig og forstå. Aviserne er her EB og BT som flest.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 19:30

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> Derfor skriver aviserne ikke om sådan noget, men kun om det populær som
> pøblen kan tilslutte sig og forstå. Aviserne er her EB og BT som flest.

Hvorfor tror du det står højt på min ønskeseddel at komme i folketinget
og sætte lidt lus i skindpelsen?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-08-05 20:04

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Hvorfor tror du det står højt på min ønskeseddel at komme i folketinget
>og sætte lidt lus i skindpelsen?

Åehh himmel - Nu har der ellers været både en afdanket sømand, og en
uforståelig pølsemand..... stakkels pels ;)

--
jan@stevns.net

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 20:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Åehh himmel - Nu har der ellers været både en afdanket sømand, og en
> uforståelig pølsemand..... stakkels pels ;)

Én gøgler fra eller til, betyder det så meget for velfærden..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 20:49

BJ wrote:
> Én gøgler fra eller til, betyder det så meget for velfærden..

Hvad hulen har jeg med gøgler at gøre?

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 20:52

KLIP

> Hvad hulen har jeg med gøgler at gøre?

Sorry ... og jeg som var overbevist om, du ville ind på tinge for at træde
op..)

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 22:04

BJ wrote:

> Sorry ... og jeg som var overbevist om, du ville ind på tinge for at træde
> op..)

Træde op? Nej rode op i tingene.

Skulle jeg komme der ind bliver det ikke som medlem af et parti. Jeg kan
godt selv finde ud af hvad jeg mener.

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 22:46

KLIP

> Skulle jeg komme der ind bliver det ikke som medlem af et parti. Jeg kan
> godt selv finde ud af hvad jeg mener.

Du må gå i Jakobs fodspor.

Kan du love at alle bakker bliver jævnet ud i Danmark, er du sikker på
valg..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 23:08

BJ wrote:
> Du må gå i Jakobs fodspor.

De er for små.

> Kan du love at alle bakker bliver jævnet ud i Danmark, er du sikker på
> valg..

Det kan jeg ikke. Men jeg vil love at der bliver plads på motorvejene.
(Men jeg skal nok gå lidt stille med dørene om hvordan jeg vil skaffe
den plads.)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 20:31

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:deah6t$11gi$2
@newsbin.cybercity.dk:

> Hvorfor tror du det står højt på min ønskeseddel at komme i folketinget
> og sætte lidt lus i skindpelsen?

Gør noget ved det :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 21:02

Martin Johansen [6000] wrote:
> Gør noget ved det :)

Er skam i gang.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-08-05 18:24

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> skrev :

>Dine udredninger er til tider mystiske.

Naehhh - helt skævt på den er Bjørn vidst ikke ;)

(måske alternativt debatterende)

Anyway - forbud mod en dynge ting, er nok den elendigste
opdragelsesmetode der findes.

(noget folk med børn, nok kun alt for godt har erfaret)

--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 17:27

BJ wrote:
> Skal man være helt sikker, skal eks. passagerer, radio, rygere, telefon,
> varmeapparat osv. osv. forbydes.

Og gear.

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 18:05

KLIP

> Og gear.

Jep.

Det er dybt bekymrende, så nogen ønsker forbud om snart sagt alt, hvad der
kræver bare en smule ansvarsbevidsthed.

Det bør lovgives, så alle får en støttepædagog..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 18:53

BJ wrote:
> Jep.
> Det er dybt bekymrende, så nogen ønsker forbud om snart sagt alt, hvad der
> kræver bare en smule ansvarsbevidsthed.
> Det bør lovgives, så alle får en støttepædagog..

Eller en privatchauffør.

Så kommer problemet blot at de ikke selv må være i bilen, fordi de jo så
forstyrrer ham.

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 15:52

> [...]

> Skribenten har nu ret, hvis I tørrer øjnene og læser igen:
> "...når det er et nyanskaffet og ukendt stykke udstyr i bilen..."

Det kan du have ret i.

Så bør man også medregne nye bilister, søndagsbilister samt aldeles håbløse
bilister som ville få problemer i selv en trædebil.

Hvad med automatisk nedblændbare spejle..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 21-08-05 15:55

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Det kan du have ret i.

Tak :)

> Så bør man også medregne nye bilister, søndagsbilister samt aldeles
> håbløse bilister som ville få problemer i selv en trædebil.

He, he...

> Hvad med automatisk nedblændbare spejle..?

Dét er en amerikanerbil jo kednt for - ingen pråblem

Fra : BJ

Dato : 21-08-05 16:06

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dét er en amerikanerbil jo kednt for - ingen pråblem

Ha, jeg har været glad for det både i MV6'eren og Völlen..

De kan jo være helt farlige for den utrænede/uøvede, da hele "billedet"
bliver sort..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-08-05 16:23

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Jeg er helt ening i dén betrgatning !

Øehh - hvori mener du det "specielt farlige" består ?

--
jan@stevns.net

Fra : Mogens

Dato : 21-08-05 20:24

<jan@stevns.net> wrote in message

> Øehh - hvori mener du det "specielt farlige" består ?

Der er high lightet nogel eksempler i denne tråd :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-08-05 21:00

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Der er high lightet nogel eksempler i denne tråd :)

*Det* er så gået let og elefant hen over hovedet på moi ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Mogens

Dato : 21-08-05 21:02

> *Det* er så gået let og elefant hen over hovedet på moi ;)

Øvelse gør mester - og man taber meget nemt færdigheden. Kan jeg se

Fra : Lars Holst

Dato : 21-08-05 16:21

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> said in news:43087a27$0$183
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> *ROFL*
>
> Ja, man må sgu dig, at du har humor.

Det har jeg også.

Men jeg har også alvorsstunder som denne.

--
Lars Holst

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-05 18:02

> Det har jeg også.
>
> Men jeg har også alvorsstunder som denne.

<Hovedrysten.avi>

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-08-05 18:26

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Hva' er'ed lige du er fyld ? <grin>

Jeg har alt andet end SAAb, og er vist lidt mere grå i toppen

--
jan@stevns.net

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-05 08:45

Verner Olsen wrote:

> [...]
> "ordentligt tryk" trækker ind og lader fartpiloten overtage igen. Og
> sørme om ikke "inderaben" begynder at falde tilbage i bakspejlet...

Helt enig !

mvh
Christian