Audi A8
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 23:28

Hvad er egentligt forskellen på en A8 og en S8 ?

Allan

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-05 09:48

Hej,

On Sat, 20 Aug 2005 00:27:53 +0200, "Allan Møller" <nosmap> wrote:

>Hvad er egentligt forskellen på en A8 og en S8 ?

Oh.. S8 fås vel kun i én udgave - den vilde. 0-100 på under 6 sekunder
og 360 hk... Design og interiør... Til gengæld koster en S8 kassen
både i indkøb, men i særdeleshed også forsikring og vedligehold.

Men utvivlsomt dejlig at køre i. Jeg ville nu nok hellere ha' en M5 at
muntre mig med hvis det var

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 10:28

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og 360 hk... Design og interiør... Til gengæld koster en S8 kassen
> både i indkøb, men i særdeleshed også forsikring og vedligehold.

Og så er S modellerne bygget på ved Quattro Gmbh.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Frederik C

Dato : 20-08-05 11:20

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> Hvad er egentligt forskellen på en A8 og en S8 ?
>

> Allan

En S8 er til en A8, hvad en M3 er til en 3-serie eller en M5 til en 5-serie.

Kort sagt er det topmodellen, hvad angår motorkraft og udstyr.

Indtil der kommer en RS8.

Mvh.

Frederik

Fra : ct

Dato : 20-08-05 07:48

S8 er sportsvarianten, så lidt flere HK....og en halv mill. kr..