God oplevelse på værksted.
Fra : Agge 3480

Dato : 18-08-05 12:44

Hej Gruppe

Jeg skrev tidligere på ugen ang. et flækket bundkar på min Alfa 156 og fik
god hjælp med links osv. Derfor vil jeg lige dele min gode oplevelse med
både værksted og autoophuggeren med jer andre, så der er lidt andet at læse
om end de mange negative oplevelser på værksteder osv.

Jeg har haft en KANON oplevelse af yderst professionel karakter og det er
egentlig min første rigtig gode af slagsen, hvad angår værksteder.

Jeg havde, som nævnt, problemer med et flækket bundkar og kontaktede dem jeg
kendte rundt omkring for at få en god kontakt, da jeg bruger bilen dagligt.
En enkelt gav mig et telefonnummer på en tidligere mekaniker fra Hæren,
Morten, og fortalte mig at han med garanti kunne fikse problemet. Jeg
kontaktede så Morten mekaniker og blev overvældet over venligheden og hele
mandens holdning til det at jeg rent faktisk var på skideren ! Det kunne han
sagtens sætte sig ind i og med forlov, ville han gerne selv have lov til at
arrangere både transport af bilen og det hele. Dette sagde jeg naturligvis
ja til og det har jeg på ingen måde fortrudt.

Her er forløbet:

Mandag: Bilen flækker bundkaret, da et eller andet fjols har tabt noget på
motorvejen som jeg naturligvis brager henover. Resultatet er et flækket
bundkar og olien fosser ud af bilen. Jeg skriver ind til gruppen og får
lynhurtigt svar fra Mogens, som yderligere har den venlighed at poste indlæg
for mig på Alfa-entusiasternes site. En rigtig god oplevelse og god hjælp
fra gruppen.

Tirsdag: Jeg kommer i kontakt med Morten via nogle venner og Morten
arrangerer afhentning af bilen på min hjemmeadresse samme aften. Jeg ringer
rundt til diverse Alfa-forhandlere og forhører mig om et nyt bundkar - pris:
2300 ekskl moms. Morten fortæller mig så at han da kan skaffe mig yderligere
rabat, men også at jeg da bare kan kontakte et par autoophuggere også. Det
gør jeg og finder stumpen til 735,- inkl. moms og fragt ! Stumpen lover de
fremme onsdag og det passer jo altsammen fint.
Folkene kommer som aftalt og bilen bliver afleveret på værkstedet.

Onsdag: Morten ringer til mig kl 9 og siger at stumperne er ankommet - han
vil gå igang med det samme, da han ved at det er presserende for mig. Kl 13
smutter jeg forbi værkstedet og får at vide at bilen er færdig og at
pakningene blot skal tørre i min 6 timer, før motoren startes. Kan jeg ikke
få transport ud til værkstedet vil han gerne arrangere det, da han har en
hjælper gående derude også, som blot kan hente mig. Det skal hertil siges at
jeg er bosiddende i Fredensborg og at værkstedet ligger i Skævinge, lige
uden for Hillerød. Fantastisk service og jeg er fortsat målløs. Igår aftes
hentede jeg så bilen og blev mødt af regningen på forsædet. Hold
fast....3000 kr., inkl. ALT. Uhørt billigt !

Hvis ikke det er en mekaniker-oplevelse af de helt store, ved jeg ganske
enkelt ikke hvad der så er det. Jeg er ihvertfald personligt aldrig blevet
mødt med så megen service tidligere og vil på det varmeste anbefale manden
til andre i gruppen.

That`s all, folks - ville bare dele en positiv oplevelse af de helt store,
takke for hjælpen i gruppen fra specielt Mogens og sige at i er mere end
velkomne til at maile mig for at få Mortens nummer. Jeg vil ikke have det
til at fremstå som en reklamesøjle, men blot som en hjælp til andre, og
poster derfor ikke hans nummer her i gruppen.

Tak for en god oplevelse - min sorte kost spinner igen som en mis og
motorvejsnettet kan roligt regne med at få besøg af mig om lidt

Mvh.

Agge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 14:42

"Agge 3480" <ramsing@mail.tele.dk> wrote in

[SNIP en fed oplevelse med service]

> hente mig. Det skal hertil siges at jeg er bosiddende i Fredensborg og
> at værkstedet ligger i Skævinge, lige uden for Hillerød.

Hvad betyder det km-mæssigt? Jeg gætter på det er på Sjælland men for os
jyder kunne det ligeså godt være i Rusland

Fedt at høre du har haft en så god oplevelse.

Min egen er også på værksted pt. hos en lille mekaniker som ikke ligger
under for Saab Danmark, og jeg glæder mig til at se det færdige "resultat"
af mit bundkar-skift.

PS: Fandt du nogensinde ud af hvad du bragede henover?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Mogens

Dato : 18-08-05 17:33

www.krak.dk - www.map24.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 19:01

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in news:4304b837$0$78280
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> www.krak.dk - www.map24.dk

Alternativt min navigation.

Men det er nu unægteligt nemmere at spørge manden i en videre samtale :)

Fra : Agge 3480

Dato : 18-08-05 17:41

Hej Martin

> Hvad betyder det km-mæssigt? Jeg gætter på det er på Sjælland men for os
> jyder kunne det ligeså godt være i Rusland

Der er vel noget der minder om 20 km hver vej, så alt i alt en rigtig god
service.

> PS: Fandt du nogensinde ud af hvad du bragede henover?

Nej, desværre. Det eneste jeg kunne gøre ved sagen, var at kontakte politiet
og oplyse om genstanden. De ville så tage sig af sagen "straks"

Mvh.

Agge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 19:02

> Hej Martin

Hej!

> Der er vel noget der minder om 20 km hver vej, så alt i alt en rigtig
> god service.

Det må man sige ja til!

Man bliver så glad indvendig når man får en fed service.

> Nej, desværre. Det eneste jeg kunne gøre ved sagen, var at kontakte
> politiet og oplyse om genstanden. De ville så tage sig af sagen
> "straks"

Okay. Det kunne være rart hvis man kunne opspore ejermanden så du derved
kunne få dækket dine udgifter. Men jeg må nok indrømme du har fået lavet
dytten til en særdeles fornuftig pris!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-08-05 16:18

Hej Agge,

Jeg bor lige 7 km fra skævinge, kan du ikke lige fortælle hvad værkstedet
hedder?

Michael

Fra : Agge 3480

Dato : 18-08-05 17:43

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Agge,
>
> Jeg bor lige 7 km fra skævinge, kan du ikke lige fortælle hvad værkstedet
> hedder?
>
> Michael

Hej Michael

Det ligger i Borup, ude på det gamle teglværk, og hedder MS Biler. Et helt
nyt firma, som forhåbentlig formår at følge op og vedligeholde det gode
niveau. Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om hvor jeg henvender mig næste gang.

Mvh.

Agge

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 16:40

Agge 3480 wrote:

> [...]
> oplevelse med både værksted og autoophuggeren med jer andre, så der
> er lidt andet at læse om end de mange negative oplevelser på

God idé - folk glemmer tit at melde tilbage om de gode oplevelser.

> Igår aftes hentede jeg
> så bilen og blev mødt af regningen på forsædet. Hold fast....3000
> kr., inkl. ALT. Uhørt billigt !

Ehh... vi snakker skift af bundkar, ikke ? Og bundkarret kom du
selv med ?
Det kan godt være at I kører med andre priser på øen, men det lyder
sgutte billigt i mine ører

Men selvfølgelig, den ekstra service han har ydet, skal han jo også
hente hjem igen - og du er åbenbart ganske tilfreds, hvilket jo et eller
andet sted er det vigtigste

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 17:35

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men selvfølgelig, den ekstra service han har ydet, skal han jo også
> hente hjem igen - og du er åbenbart ganske tilfreds, hvilket jo et eller

Jeg sad og tænkte det samme. Her er der da flere uautoriserede mekanikere
der har en timepris på omkring 300 Kr......så jeg kan heller ikke se at det
ligefrem skulle være uhørlig billigt med 3.000 Kr incl. det hele.
Her fragter de også folk til arbejde eller man får lov at låne en bil gratis
mens egen bil bliver repareret.
Men OK på nogle bilmodeller kan det være halv besværlig at skifte bundkar,
da man er nød til at løsne motoren eller fjerne forbroen

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 19:05

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> [...]
> Men OK på nogle bilmodeller kan det være halv besværlig at skifte
> bundkar, da man er nød til at løsne motoren eller fjerne forbroen

Tja.

Med ægte jyske priser regner jeg med at komme af med 2300,- alene i
arbejdsløn.

Dertil kommer prisen på et bundkar, 1300,- brugt, og transport af bil frem
og tilbage.

Så 3000,- inkl moms for en eksotisk bil inkl. alt er billigt IMHO.

På nogle biler er det et helvede at skifte bundkar og tager _timer_ i
massevis - på andre er det bare af med 10 skruer og 30 min senere er man
kørende igen..

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 19:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> Med ægte jyske priser regner jeg med at komme af med 2300,- alene i
> arbejdsløn.

Er der særlige forhindringer på en Saab som din, for at pille bundkaret af ?
Udover de 18 skruer til en samlet værdi af 800,-

> Dertil kommer prisen på et bundkar, 1300,- brugt, og transport af bil
> frem og tilbage.

Jeg synes nu heller ikke Agge's pris er så slem igen, når det er inklusiv
bundkaret - den del havde jeg ikke lige fanget.

> Så 3000,- inkl moms for en eksotisk bil inkl. alt er billigt IMHO.

En Alfa 156 er vel ikke ligefrem eksotisk...

> På nogle biler er det et helvede at skifte bundkar og tager _timer_ i
> massevis - på andre er det bare af med 10 skruer og 30 min senere er
> man kørende igen..

Som min f.eks

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 20:03

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in

> Er der særlige forhindringer på en Saab som din, for at pille
> bundkaret af ? Udover de 18 skruer til en samlet værdi af 800,-

Forrør af, Forbro af, drivaksler af, motor halvt ud af rummet :)

> En Alfa 156 er vel ikke ligefrem eksotisk...

Nja. Mere eksotisk end en Toyota :)

> Som min f.eks

Er den så nem? Dejligt :)

Jeg mener virkeligt at den designer som har designet min motor burde
skydes. Med et bundkar der sidder så udsat, at der endda er lavet
ekstraudstyr i form at en beskyttelsesplade, så laver man det ikke så der
skal bruges mellem 5-8 timer om arbejdet (prof.) - det gør man bare ikke :/

Det er ligesom de moderne biler hvor et forpære skift er lig med revne
hænder og adskillelse af den halve motor.

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 20:10

Martin Johansen [6000] wrote:

> Forrør af, Forbro af, drivaksler af, motor halvt ud af rummet :)

Jesus Chrisitan - konstruktørerne sidder nok og griner endnu

> Jeg mener virkeligt at den designer som har designet min motor burde
> skydes.

Er din motor virkelig så elendig ?

> [...]
> ekstraudstyr i form at en beskyttelsesplade, så laver man det ikke så
> der skal bruges mellem 5-8 timer om arbejdet (prof.) - det gør man

Som sagt - der sidder nogle gutter i Trollhättan og griner...

> Det er ligesom de moderne biler hvor et forpære skift er lig med revne
> hænder og adskillelse af den halve motor.

Jeps. Til gengæld er montering tit inklusiv i pærens pris, hvis man finder
sig en bette mekaniker

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 20:17

> Jesus Chrisitan - konstruktørerne sidder nok og griner endnu

Det har været så stive de ikke kan huske det...

> Er din motor virkelig så elendig ?

Bundkaret min ven, BUNDKARET :)

Selve motoren og teknikken er i en klasse for sig :)

> Som sagt - der sidder nogle gutter i Trollhättan og griner...

Se ovenfor

> Jeps. Til gengæld er montering tit inklusiv i pærens pris, hvis man
> finder sig en bette mekaniker

Alligevel.

Et pæreskift er for mig lig prisen på en pære (dvs. under 100 kr) og så 5
min. fingerarbejde.

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 20:25

Martin Johansen [6000] wrote:

> Et pæreskift er for mig lig prisen på en pære (dvs. under 100 kr) og
> så 5 min. fingerarbejde.

Køb dig en C5, så er den lille 5 minutters leg ovre. Det samme med
tågelygter (mine, ihvertfald). Jeg kan sgutte ligge under bilen, og de er
noget nemmere at komme til, hvis bilen er på en lift.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 20:30

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:4304e080$0$18638$14726298
@news.sunsite.dk:

> Køb dig en C5,

Helst ikke.

> tågelygter (mine, ihvertfald). Jeg kan sgutte ligge under bilen,

Jeg kan nu heller ikke være under min, men det tager meget få minutter at
smide en donkraft under :)

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 20:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg kan nu heller ikke være under min, men det tager meget få
> minutter at smide en donkraft under :)

Jaa... joo... jeg har haft spænding nok for et helt liv allerede, så at
lægge
mig under en bil der er holdt oppe af en donkraft har jeg ikke lige den
store
lyst til, men fair nok...

Hvordan går det forøvrigt med at finde en vinterbil ?
Jeg vil vædde med at du ender op med en bette tøsebil, når du
er så nærig

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 20:38

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:4304e2bf$0$18648$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> lægge
> mig under en bil der er holdt oppe af en donkraft har jeg ikke lige den

Det gjorde jeg altid førhen - sygt, men jeg var jo heller ikke så gammel :)

I dag kigger jeg end ikke ind under den uden at have bukke under.

> Hvordan går det forøvrigt med at finde en vinterbil ?

Nåeh ikke så godt - tænker lidt på at køre vinter i min Såb nu hvor jeg har
fundet en fornuftig kasko til den. Har de lækreste vinterhjul til at ligge,
samt en komplet undervognsbehandling i baghånden klar, så der er intet til
hinder for det - ud over at jeg synes det vil være syn at vise den dansk
vinter.

> Jeg vil vædde med at du ender op med en bette tøsebil, når du
> er så nærig

Om den så er lyserød så er jeg ligeglad Planter jeg den i et træ skal
den helst være så grim, at jeg griner af det.. så ved du hvor jeg vil hen
med det og hvad jeg søger

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 6000,-!

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 20:48

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> til at ligge, samt en komplet undervognsbehandling i baghånden klar,
> så der er intet til hinder for det - ud over at jeg synes det vil

Pjat med dig - det er vel en brugsgenstand.

> Om den så er lyserød så er jeg ligeglad Planter jeg den i et træ
> skal den helst være så grim, at jeg griner af det..

Du mener - griner af det på vej til hospitalet i ambulancen ?

> så ved du hvor
> jeg vil hen med det og hvad jeg søger

Til 6000,- skal du vist være heldig at finde en der kan køre fra sælger
og hjem...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 20:54

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:4304e5e1$0$18645$14726298
@news.sunsite.dk:

> Pjat med dig - det er vel en brugsgenstand.

Ja ligeså meget som det er min hobby, min lidenskab.

> Du mener - griner af det på vej til hospitalet i ambulancen ?

Noget i den stil ja :)

> Til 6000,- skal du vist være heldig at finde en der kan køre fra sælger
> og hjem...

Ikke nødvendigvis, men man skal holde GODT øje. Det er blandt andet også en
af grundene til at overvejer at droppe det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-08-05 17:26

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> Ikke nødvendigvis, men man skal holde GODT øje. Det er blandt andet også en
> af grundene til at overvejer at droppe det.

Jeg kan da levere en der kan det Brian skriver. Du kan få den for prisen
på 4 nye dæk til efterfølgeren.

(Men du skal skynde dig. Den skal synes inden d. 8. i næste månede.)

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-08-05 18:12

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Jeg kan da levere en der kan det Brian skriver. Du kan få den for
> prisen på 4 nye dæk til efterfølgeren.
>
> (Men du skal skynde dig. Den skal synes inden d. 8. i næste månede.)

Hehe :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-08-05 21:03

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev :

>Til 6000,- skal du vist være heldig at finde en der kan køre fra sælger
>og hjem...

Han ska' da bare finde en afdanket sierra - der *må* da være en eller
2 derude ;)

Ellers kan han købe en nysynet, men skadet kaskett stationcar af mig,
og selv lime forhjulet på igen ;)

( de quinder, de quinder ........ )

--
jan@stevns.net

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 21:07

jan@stevns.net wrote in news:79q9g1da85vu18tlho7dlkep73bio9etj0
@dtext.news.tele.dk:

> Han ska' da bare finde en afdanket sierra - der *må* da være en eller
> 2 derude ;)

Det er også det jeg primært kigger efter - mest pga. baghjulstræk,
sekundært pga. de ikke koster en meter..

> Ellers kan han købe en nysynet, men skadet kaskett stationcar af mig,
> og selv lime forhjulet på igen ;)

Lime.. hehe.

Men en Sierra står ret højt på listen. Er den iorden kan konen jo overtage
den når hun mener hun har råd til at forsikre den. Indtil da kan den køre
vinter jo :)

Meeen hælder da lidt til at droppe projektet og køre i min egen.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 4000,-!

Fra : John Sahl

Dato : 19-08-05 00:23

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det er også det jeg primært kigger efter - mest pga. baghjulstræk,
> sekundært pga. de ikke koster en meter..

Hvad med en nysynet Ascona? Jeg kender måske en der er til salg.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-05 04:29

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:43051845$0$67262$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Hvad med en nysynet Ascona? Jeg kender måske en der er til salg.

Hvad er prisen?

Fra : John Sahl

Dato : 19-08-05 08:43

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvad er prisen?

Vender lige tilbage med mere info, enten om den er solgt, eller
med info du kan bruge til noget..

Fra : John Sahl

Dato : 19-08-05 12:41

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvad er prisen?

9000,- Den er nysynet, den er fra '85, det er en Opel Ascona 1.6SC,
sølvgrå men kender ikke kilometer eller noget..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-05 17:42

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:4305c55b$0$67259$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> 9000,- Den er nysynet, den er fra '85, det er en Opel Ascona 1.6SC,
> sølvgrå men kender ikke kilometer eller noget..

OK tak.

Da jeg stadig er i tvivlzonen (om jeg skal have 2 biler eller ej) så vender
jeg lige tilbage såfremt det bliver aktuelt.

Du skal ikke holde den tilbage, jeg må tage chancen :)

Fra : John Sahl

Dato : 19-08-05 17:42

Martin Johansen [6000] wrote:
> Du skal ikke holde den tilbage, jeg må tage chancen :)

Helt ok

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 21:09

jan@stevns.net wrote:

> Han ska' da bare finde en afdanket sierra - der *må* da være en eller
> 2 derude ;)

Der findes vist ikke meget andet end afdankede Sierra'er, men for en knejt
som Martin, er en bagskubber nok for farlig som vinterbil

> Ellers kan han købe en nysynet, men skadet kaskett stationcar af mig,
> og selv lime forhjulet på igen ;)

En Opel ville helt sikkert klæde ham - forhjul eller ej

> ( de quinder, de quinder ........ )

Ved hun godt at du giver hende skylden, så snart hun slipper dig fri
på Usenet ?

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-08-05 22:03

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev :

>Der findes vist ikke meget andet end afdankede Sierra'er, men for en knejt
>som Martin, er en bagskubber nok for farlig som vinterbil

Åehh mon - den vil da kunne holde ham vågen og opmærksom, når sneen
lægger sig - til vinterkørsel er forhjulstræk da alt for kedeligt ;)

>En Opel ville helt sikkert klæde ham - forhjul eller ej

Hehe.....

>Ved hun godt at du giver hende skylden, så snart hun slipper dig fri
>på Usenet ?

I dette tilfælde var det nu den store af tøserne, der ikke kunne styre
sit temperement, hvilket kostede et forhjulsophæng livet. Noget
ærgeligt da bilen faktisk blev synet ganske kort tid før.
(sådan er der jo så meget)
--
jan@stevns.net

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-05 04:30

jan@stevns.net wrote in

> Åehh mon - den vil da kunne holde ham vågen og opmærksom, når sneen
> lægger sig - til vinterkørsel er forhjulstræk da alt for kedeligt ;)

Heelt enig. Der er sjældent noget så morsomt, som at lægge sidelæns gennem
svingene så let som ingenting

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-05 04:29

> Der findes vist ikke meget andet end afdankede Sierra'er, men for en
> knejt som Martin, er en bagskubber nok for farlig som vinterbil

Jeg er verdensmester i en bagskubber

Fra : Brian

Dato : 19-08-05 15:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg er verdensmester i en bagskubber

Se nu bare - sådan en kommentar var lige hvad jeg henviste til
den anden dag. Den der vil jeg dog ikke kommentere yderligere, den
er simpelthen _for_ nem!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-05 17:42

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:4305f1dd$0$18650$14726298
@news.sunsite.dk:

> Se nu bare - sådan en kommentar var lige hvad jeg henviste til
> den anden dag.

Du bad selv om den :)

> Den der vil jeg dog ikke kommentere yderligere, den
> er simpelthen _for_ nem!

Selvfølgelig er jeg ikke verdensmester i det - ikke til at kontrollere det
ihvertfald.

Men jeg er verdensmester i, at underholde mig selv i sådan en :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-08-05 20:51

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev :

>NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 6000,-!

det bliver da værre og værre med dig ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 20:54

jan@stevns.net wrote in

> det bliver da værre og værre med dig ;)

Jeg er slet ikke færdig endnu

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-05 20:35

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jesus Chrisitan - konstruktørerne sidder nok og griner endnu

Det er nu knapt så voldsomt, som Martin skriver. Drivaksler løsnes, forbro
sænkes, motor løftes en smule = bundkar kan skiftes.

Maks 5 timer, nok nærmere 4, iflg. en dygtig Saab-mand.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-08-05 21:49

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> Det er nu knapt så voldsomt, som Martin skriver. Drivaksler løsnes,
> forbro sænkes, motor løftes en smule = bundkar kan skiftes.

En smule er ikke nok :)

> Maks 5 timer, nok nærmere 4, iflg. en dygtig Saab-mand.

5-8 timer. 5 hvis alt går godt. 8 hvis alt driller. Og da det er mig og min
bil det handler om så driller alt nok :)

Fra : Agge 3480

Dato : 18-08-05 18:02

Hej Brian

> God idé - folk glemmer tit at melde tilbage om de gode oplevelser.

Ja, jeg tænkte at det måtte være på sin plads med en god historie, da
gruppen ofte er præget af det modsatte.

> [...]
> selv med ?
> Det kan godt være at I kører med andre priser på øen, men det lyder

Nej, det var inklusive prisen på bundkaret, pakningen, monteringen, ny olie
og transporten - alt i alt en ret god pris, i forhold til Alfa-værkstederne,
som skulle have det dobbelte. Jeg bestilte bundkaret og fik det sendt til
værkstedet hvor han tog imod det og betalte det, uden overhovedet at have
set mig eller kende mig.

Og ja, havde han sagt 3500 kr, havde jeg sgu også glædeligt betalt. Han
havde min bil i under 2 døgn, holdt mig underrettet om tidshorisonten,
ringede et par gange som aftalt, spurgte til diverse ting omkring service og
servicerede mig i h & r

..
Mvh.

Agge

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 19:52

Agge 3480 wrote:

> Nej, det var inklusive prisen på bundkaret, pakningen, monteringen,
> ny olie og transporten -

Når bundkaret er inklusiv, virker det knap så skræmmende...

> alt i alt en ret god pris, i forhold til
> Alfa-værkstederne, som skulle have det dobbelte.

Sådan er det jo altid med autoriseret. De ville vel også hellere sætte
et nyt bundkar på

> [...]
> tidshorisonten, ringede et par gange som aftalt, spurgte til diverse
> ting omkring service og servicerede mig i h & r

Jamen, jeg giver dig da helt ret. Det er sjælden god service - noget man
ikke
ser for tit i den branche. På den anden side, betaler det sig jo også i form
af anbefalinger - du er et glimrende eksempel.

Jeg har også tit undret mig over at de autoriserede ikke tilknytter en
bestemt
mekaniker til hver kunde, istedet for at alt skal gå igennem en værkfører
der i bedste fald virker ligeglad.

/Brian