Golf mk2 1,8 ? nogen fansider,
Fra : Moller

Dato : 18-08-05 11:56

Hejsa,
   Har fået tilbudt en rigtig flot Golf mk2 1,8 fra 1986 , glemte så at
spørge om det var en 8v eller en 16v, men mener nu det er en 8v. til den
pris der skal gives ;)

   Men er der nogen kendte problemer med denne model jeg bør være
opmærksom på ?

   Nogen der ca. ved hvad den køre Literen ?

   Nogen der ved hvad afgift gruppe den ligger i ? altså hvad er den
årlige afgift på den ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 12:42

> Hejsa,
> Har fået tilbudt en rigtig flot Golf mk2 1,8 fra 1986 , glemte så at
> spørge om det var en 8v eller en 16v, men mener nu det er en 8v. til den
> pris der skal gives ;)

Det er kun gti'erne der er lavet i 16v, en 1,8 fra 86 har alm kaburator.

> Men er der nogen kendte problemer med denne model jeg bør være opmærksom
> på ?

Hvad vil du vide ?? det er 1000ting,

utæt dørbeklædning = vand i kabinen.
Tårnede ruster bagi = af med beklædningen og se hvordan de ser ud.
Ruster under bagsidevinduerne bagi = af med beklædningen og se hvor slem den
er.

Andre svagheder:
Dum kaburator på 1.8'erne = en ny kan købes hos en hugger for få penge (de
har det med at dø fra den ene dag til dan anden)

> Nogen der ca. ved hvad den køre Literen ?

Kommer jo helt an på din højre fod, og er det som du køre mc, så en 10kml
ellers en 12-13 ved pæn kørsel...

> Nogen der ved hvad afgift gruppe den ligger i ? altså hvad er den årlige
> afgift på den ?

Mener det er ca 1400 halvårligt...

Men se den side jeg startede i sin tid: Golf2.dk ellers er vagcars.dk også
en mulighed..

/Juel
Golf II GTI 8v fra 90' med servo, soltag **snart MS og kompressor**

Fra : Moller

Dato : 18-08-05 13:19

Juel wrote:

> Det er kun gti'erne der er lavet i 16v, en 1,8 fra 86 har alm kaburator.

   Passer mig fint, vil ik ha en hærget GTI ;)

> [...]
> Tårnede ruster bagi = af med beklædningen og se hvordan de ser ud.
> Ruster under bagsidevinduerne bagi = af med beklædningen og se hvor slem den

   Ok, de ting er fikset, den blir synet her om et par dage, så mon ik
synshallen opdager det ;) ellers tjekkes det lige.

> Andre svagheder:
> Dum kaburator på 1.8'erne = en ny kan købes hos en hugger for få penge (de
> har det med at dø fra den ene dag til dan anden)

   Hvordan dør den ?

> Kommer jo helt an på din højre fod, og er det som du køre mc, så en 10kml
> ellers en 12-13 ved pæn kørsel...

   Når jeg køre bil, opstyr der helt automatisk det at jeg går i Morfar
Mode... ala, meget rolig kørsel, holder alle fartgrænser, og unødvendige
acc. osv. forekommer ikke, så det kan ikke sammenlignes med min MC kørsel.

> Mener det er ca 1400 halvårligt...

   Og med 2600Kr. årligt i forskring, er det jo fino :) dejligt

> Men se den side jeg startede i sin tid: Golf2.dk ellers er vagcars.dk også
> en mulighed..

   Oki doki, må jeg kigge på...

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Og måske snart en A til B bil ala Golf2 1,8 årgang 1986, 100% geil fri.
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-08-05 13:49

Husk at kikke på www.clubgolf.dk - både den nye og den gamle side :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 14:19

> Passer mig fint, vil ik ha en hærget GTI ;)

Det er så her manskal passe på, for 1.8'erne er meget tit brianbiler, da de
helt unge ikke har råd til forsikringerne på gti'erne

> Ok, de ting er fikset, den blir synet her om et par dage, så mon ik
> synshallen opdager det ;) ellers tjekkes det lige.

NEJ ! det gør de sikker ikke har så sent som for 3uger siden set en 16v der
var gået igennem syn hvor bagtårnene var gennemtæret fuldstændigt, så kig
ingen du køber, se også ved baglygterne, og låsen ved bagklappen..

> Hvordan dør den ?

enten dyserne, eller en voksdåse, eller vacuumspjælp, og det er ret tricky
at fejlfinde på...

> Oki doki, må jeg kigge på...

Jeps de er begge gratis, golfklub.dk virker lidt som en snobbeklub, hvor man
skal betale osv..

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 18-08-05 21:13

Juel wrote:

> Det er så her manskal passe på, for 1.8'erne er meget tit brianbiler, da de
> helt unge ikke har råd til forsikringerne på gti'erne

   Fair nok, så kan man glæde sig over det er en ældre dame der har kørt
den ;) hmmm, skal ha en prøvetur i den, så må vi se hvad der er af lyde.

> NEJ ! det gør de sikker ikke har så sent som for 3uger siden set en 16v der
> var gået igennem syn hvor bagtårnene var gennemtæret fuldstændigt, så kig
> ingen du køber, se også ved baglygterne, og låsen ved bagklappen..

   :) listen vokser, så virker man heller ikke helt grøn når der skal kigges.

> enten dyserne, eller en voksdåse, eller vacuumspjælp, og det er ret tricky
> at fejlfinde på...

   voksdåse ? hvordan havner den i kaburatoren :) nå, men så er der endnu
en grund til at købe det store 10L ultralydsbad.

> Jeps de er begge gratis, golfklub.dk virker lidt som en snobbeklub, hvor man
> skal betale osv..

   Ja, så er interessen jo ik særlig høj :) golf2.dk ser nu nydelig ud, så
den kan man kigge lidt på... nu er alt ellers klart, ligepånær om hvad
prøveturen byder på osv.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-08-05 17:04

Juel skriver:

> Kommer jo helt an på din højre fod, og er det som du køre mc, så en 10kml
> ellers en 12-13 ved pæn kørsel...

13-14 uden problemer - det gik min 92'er Golf 2 uden at kny.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 19-08-05 05:54

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Hejsa

G'morn :)

Denne side må jo være optimale for dig: www.golf2.dk

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 07:37

> G'morn :)
>
> Denne side må jo være optimale for dig: www.golf2.dk

hehe mogens det ligner da ikke dig at være 17timer for sent på den

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 19-08-05 17:01

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> wrote in message

> hehe mogens det ligner da ikke dig at være 17timer for sent på den

Synes ellers jeg havde checket... :)