/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
aj - det KØRER bare ikke for de franske :-~
Fra : jk


Dato : 18-08-05 07:27
 
 
Brian S. Jensen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian S. Jensen


Dato : 18-08-05 07:53


"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43042a51$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=269673
>
> /JK
>

Ja, rigtige mænd kører fransk

......vi andre tø'r sku' ikke

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v
Toyota Previa 2.4i



Marco (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Marco


Dato : 18-08-05 14:42


"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4304303a$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:43042a51$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=269673
> >
> > /JK
> >
>
> Ja, rigtige mænd kører fransk
>
> .....vi andre tø'r sku' ikke
>
> Mvh.
> Brian S Jensen
> BMW 525i 24v
> Toyota Previa 2.4i
>
>
Næh - I er nogen tøsedrenge



Basil (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 18-08-05 07:51

jk wrote:
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=269673
>
> /JK

De skulle have stoppet produktudviklingen ved Simca 1307.
Hvis man have købt personlige plader til sådan en bil, så efter 5 år er alt
rustet væk, og man står med 2 plader og 5 dæk, man kan tage med til næste
bil LOL
Kai



Kim Kristensen (18-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 18-08-05 10:07


"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43042a51$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=269673
>
> /JK
>
>
Ifølge denne skulle det omhandle flere mærker modeller end den fra DR, dog
stadig samme nationalitet.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307148

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-08-05 07:56


"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43042a51$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=269673

Ja, jeg behøver vist ikke fortælle hvad jeg mener.

Jeg bekræftes blot endnu engang i min holdning.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Peter Weis (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 20-08-05 08:18

Henrik B. wrote:

> Jeg bekræftes blot endnu engang i min holdning.

Har du nogensinde checket fdm's liste over tilbagekaldelser?

I år er flere VW-modeller fx blevet tilbagekaldt p.gr.a. brandfare.

Sidste Saab tilbagekaldelse er fra 2002 p.gr.a. en defekt i hængertræk.
Den berørte 38.000 biler.

Toyota har her i sommer indkaldt en flere Avensis og Corolla (2.0 4D4)
p.gr.a. fejl ved vakuumslangen i bremsesystemet.

mvh
peter

Aardvark (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 20-08-05 08:44

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote in news:4306dccb$0$18644
$14726298@news.sunsite.dk:

> Henrik B. wrote:
>
>> Jeg bekræftes blot endnu engang i min holdning.
>
> Har du nogensinde checket fdm's liste over tilbagekaldelser?
>
> I år er flere VW-modeller fx blevet tilbagekaldt p.gr.a. brandfare.
>
> Sidste Saab tilbagekaldelse er fra 2002 p.gr.a. en defekt i
hængertræk.
> Den berørte 38.000 biler.
>
> Toyota har her i sommer indkaldt en flere Avensis og Corolla (2.0 4D4)
> p.gr.a. fejl ved vakuumslangen i bremsesystemet.
>

Og Volvo eller SAAB i USA, berørte vist temmelig mange biler pga. defekt
i brændstof pumpe...

/Aardvark
*** Pug. 306 2.0 HDI ***

TDN (20-08-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 20-08-05 10:53


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:4306dccb$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. wrote:
>
>> Jeg bekræftes blot endnu engang i min holdning.
>
> Har du nogensinde checket fdm's liste over tilbagekaldelser?
>
> I år er flere VW-modeller fx blevet tilbagekaldt p.gr.a. brandfare.
>
> Sidste Saab tilbagekaldelse er fra 2002 p.gr.a. en defekt i hængertræk.
> Den berørte 38.000 biler.
>
> Toyota har her i sommer indkaldt en flere Avensis og Corolla (2.0 4D4)
> p.gr.a. fejl ved vakuumslangen i bremsesystemet.
>
> mvh
> peter

Undskylder det at Peugeot's biler brænder trods de er checket og fået en
erklæring på at der ikke er fare ??? Undskylder det at Peugeot og Citroën
bruger så dårlig en kvalitet af fjedre at der kan opstå livstruende
situationer ??? Mener du at fordi andre mærker laver tilbagekaldelser er det
iorden at PSA laver nogle livsfarlige "lortebiler". Hvis jeg var Peugeot
ejer ville jeg have meget svært ved at have tillid til Peugeot og deres
værksteder....

Mvh
Thomas



Jens (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 20-08-05 11:12

TDN <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
> news:4306dccb$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> > Henrik B. wrote:
> >
> >> Jeg bekræftes blot endnu engang i min holdning.
> >
> > Har du nogensinde checket fdm's liste over tilbagekaldelser?
> >
> > I år er flere VW-modeller fx blevet tilbagekaldt p.gr.a. brandfare.
> >
> > Sidste Saab tilbagekaldelse er fra 2002 p.gr.a. en defekt i hængertræk.
> > Den berørte 38.000 biler.
> >
> > Toyota har her i sommer indkaldt en flere Avensis og Corolla (2.0 4D4)
> > p.gr.a. fejl ved vakuumslangen i bremsesystemet.
> >
> > mvh
> > peter
>
> Undskylder det at Peugeot's biler brænder trods de er checket og fået en
> erklæring på at der ikke er fare ??? Undskylder det at Peugeot og Citroën
> bruger så dårlig en kvalitet af fjedre at der kan opstå livstruende
> situationer ??? Mener du at fordi andre mærker laver tilbagekaldelser er det
> iorden at PSA laver nogle livsfarlige "lortebiler". Hvis jeg var Peugeot
> ejer ville jeg have meget svært ved at have tillid til Peugeot og deres
> værksteder....

Næ. Men det sætter det lidt i perspektiv, at når PSA lever fejl er det
bare typisk fransk lort - når Mercedes laver en bil, der vælter, VW
laver biler der brænder, SAAB eller Toyota fejler, er det beklagelige,
undskyldelige enkeltstående svipsere.

Det var nok derfor Peter reagerede på Henriks "holdning".
--

Jens F

TDN (20-08-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 20-08-05 11:27


"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:1h1ldpd.1q3knab146twtyN%spam@finds.dk...
> TDN <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:
>
>> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
>> news:4306dccb$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Henrik B. wrote:
>> >
>> >> Jeg bekræftes blot endnu engang i min holdning.
>> >
>> > Har du nogensinde checket fdm's liste over tilbagekaldelser?
>> >
>> > I år er flere VW-modeller fx blevet tilbagekaldt p.gr.a. brandfare.
>> >
>> > Sidste Saab tilbagekaldelse er fra 2002 p.gr.a. en defekt i hængertræk.
>> > Den berørte 38.000 biler.
>> >
>> > Toyota har her i sommer indkaldt en flere Avensis og Corolla (2.0 4D4)
>> > p.gr.a. fejl ved vakuumslangen i bremsesystemet.
>> >
>> > mvh
>> > peter
>>
>> Undskylder det at Peugeot's biler brænder trods de er checket og fået en
>> erklæring på at der ikke er fare ??? Undskylder det at Peugeot og Citroën
>> bruger så dårlig en kvalitet af fjedre at der kan opstå livstruende
>> situationer ??? Mener du at fordi andre mærker laver tilbagekaldelser er
>> det
>> iorden at PSA laver nogle livsfarlige "lortebiler". Hvis jeg var Peugeot
>> ejer ville jeg have meget svært ved at have tillid til Peugeot og deres
>> værksteder....
>
> Næ. Men det sætter det lidt i perspektiv, at når PSA lever fejl er det
> bare typisk fransk lort - når Mercedes laver en bil, der vælter, VW
> laver biler der brænder, SAAB eller Toyota fejler, er det beklagelige,
> undskyldelige enkeltstående svipsere.
>
> Det var nok derfor Peter reagerede på Henriks "holdning".
> --
>
> Jens F

Jow jow, men problemet er jo ikke så meget fejlene men Peugeot's måde at
håndtere det på. Ingen kan vel være i tvivl om at Peugeot brugte alt for
langt på at reagere på brandene på 307'eren, og nu brænder 307'eren videre
SELVOM den er checket, Det er mindst et år siden jeg har læst om brækkede
fjedre i PSA bilerne, trods det er det først nu de erkender problemet og
tilbagekalder. VW og de andre som bliver nævnt reagerede med det samme både
da den første og anden bil brændte, de ventede ikke til der var brændt over
20 biler og kun gjorde det, for at komme en avis i forkøbet som ville bringe
historien....

Mvh
Thomas



Henrik B. (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-08-05 17:53


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43070573$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...

>> Næ. Men det sætter det lidt i perspektiv, at når PSA lever fejl er det
>> bare typisk fransk lort - når Mercedes laver en bil, der vælter, VW
>> laver biler der brænder, SAAB eller Toyota fejler, er det beklagelige,
>> undskyldelige enkeltstående svipsere.
>>
>> Det var nok derfor Peter reagerede på Henriks "holdning".
>> --
>>
>> Jens F
>
> Jow jow, men problemet er jo ikke så meget fejlene men Peugeot's måde at
> håndtere det på. Ingen kan vel være i tvivl om at Peugeot brugte alt for
> langt på at reagere på brandene på 307'eren, og nu brænder 307'eren videre
> SELVOM den er checket, Det er mindst et år siden jeg har læst om brækkede
> fjedre i PSA bilerne, trods det er det først nu de erkender problemet og
> tilbagekalder. VW og de andre som bliver nævnt reagerede med det samme
> både da den første og anden bil brændte, de ventede ikke til der var
> brændt over 20 biler og kun gjorde det, for at komme en avis i forkøbet
> som ville bringe historien....

Netop! Og hos de øvrige, som nævnes, kan antallet af tilbagekaldelser/fejl
tælles på to hænder. Hos de PSA skal man vist efterhånden op på 10 hænder.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Peter Weis (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 20-08-05 22:48

Henrik B. wrote:

> Netop! Og hos de øvrige, som nævnes, kan antallet af tilbagekaldelser/fejl
> tælles på to hænder. Hos de PSA skal man vist efterhånden op på 10 hænder.

Nå Henrik, du turde ikke svare direkte ... !

Fortæl mig så lige hvor lang tid der gik fra Toyota havde de første
rapporter om problemer med bremsesystemet til de reagere på det.

PS. Jeg kender ikke svaret. Jeg synes bare du er så letkøbt hellig når
det gælder om at bashe visse bilmærker.

mvh
Peter

Henrik B. (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-08-05 13:05


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:43081ab0$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...

> Fortæl mig så lige hvor lang tid der gik fra Toyota havde de første
> rapporter om problemer med bremsesystemet til de reagere på det.

Aner det ikke. Men alt andet lige, så kom der en korrekt
fejlangivelse/løsning første gang. Man solgte ikke en sang fra de varme
lande først, for så at ændre forklaring senere - vel?

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Peter Weis (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 21-08-05 16:08

Henrik B. wrote:

> Aner det ikke. Men alt andet lige, så kom der en korrekt
> fejlangivelse/løsning første gang. Man solgte ikke en sang fra de varme
> lande først, for så at ændre forklaring senere - vel?

Aner det ikke.

Men det har jo heller ikke været tilfældet med den aktuelle sag om
Citroen og Peugeot. Jeg har i hvert faldikke hørt eksotiske vokaler i
den anledning. Der kom bareet brev med en indkaldelse.
Alligevel benytter du dette til at kommentere at du bekræftes i dine
holdninger. Men, ret skal være ret: du specificerer selvfølgeligt ikke
holdningerne.

mvh
Peter

Henrik B. (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-08-05 18:04


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:43089ae4$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...

> Men det har jo heller ikke været tilfældet med den aktuelle sag om
> Citroen og Peugeot. Jeg har i hvert faldikke hørt eksotiske vokaler i
> den anledning. Der kom bareet brev med en indkaldelse.

Nej, men det var sagsforløbet i "brandsagen".

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Peter Weis (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 21-08-05 21:25

Henrik B. wrote:

> Nej, men det var sagsforløbet i "brandsagen".

Hvordan så du så dine holdninger til Peugeots ageren i brandsagen
bekræftet i den nuværende sag?

mvh
Peter

KASO (22-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 22-08-05 07:42


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43075fd3$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:43070573$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Næ. Men det sætter det lidt i perspektiv, at når PSA lever fejl er det
>>> bare typisk fransk lort - når Mercedes laver en bil, der vælter, VW
>>> laver biler der brænder, SAAB eller Toyota fejler, er det beklagelige,
>>> undskyldelige enkeltstående svipsere.
>>>
>>> Det var nok derfor Peter reagerede på Henriks "holdning".
>>> --
>>>
>>> Jens F
>>
>> Jow jow, men problemet er jo ikke så meget fejlene men Peugeot's måde at
>> håndtere det på. Ingen kan vel være i tvivl om at Peugeot brugte alt for
>> langt på at reagere på brandene på 307'eren, og nu brænder 307'eren
>> videre SELVOM den er checket, Det er mindst et år siden jeg har læst om
>> brækkede fjedre i PSA bilerne, trods det er det først nu de erkender
>> problemet og tilbagekalder. VW og de andre som bliver nævnt reagerede med
>> det samme både da den første og anden bil brændte, de ventede ikke til
>> der var brændt over 20 biler og kun gjorde det, for at komme en avis i
>> forkøbet som ville bringe historien....

Hmm - hvor mange år var VW om at erkende, at Passat og A4 ikke kunne bremse
i regnvejr?
(_Efter_ at problemet havde været diskuteret i månedsvis i pressen!)
- eller at de havde et problem med forhjulsophæng på samme biler (den tager
de fortsat ikke fuldt ansvar for!)

Audi TT slog X antal personer ihjel _før_ Audi erkendte problemet (der er
pt. fortsat ingen, der er kommet til skade i de franske som følge af
fejlene)!

Toyota nægtede at rette fejlen på Corolla'en, der tabte dækkene (man ændrede
kun konstruktionen på de efterfølgende modeller ved et facelift)!


> Netop! Og hos de øvrige, som nævnes, kan antallet af tilbagekaldelser/fejl
> tælles på to hænder. Hos de PSA skal man vist efterhånden op på 10 hænder.

Prøv lige at check VAG's liste over tilbagekaldelser hos FDM - den er
temmeligt lang:

VW: 26
Seat: 3
Audi: 15
Skoda: 2

Ialt VAG: 46


Peugeot: 18
Citroën: 10

Ialt PSA: 28

Toyota: 9

Ford: 22



Klaus D. Mikkelsen (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-08-05 07:49

KASO skriver:
>
> Hmm - hvor mange år var VW om at erkende, at Passat og A4 ikke kunne bremse
> i regnvejr?

_Længe_

> Prøv lige at check VAG's liste over tilbagekaldelser hos FDM - den er
> temmeligt lang:
>
> VW: 26
> Seat: 3
> Audi: 15
> Skoda: 2
>
> Ialt VAG: 46
>
> Peugeot: 18
> Citroën: 10
>
> Ialt PSA: 28
>
> Toyota: 9
>
> Ford: 22

Hvilket ikke siger en dyt om, hvor mange problemer der er med de
enkelte biler, eller om virksomhedernes vilje til at lave
tilbagekaldelser.


"Pug" er bare i varmen for tiden. Se bare, hvordan aviserne skriver en
masse crap: "tænk, hvad der var sket, mens jeg havde mit barn
med".....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Robert Piil (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 22-08-05 07:51

On Mon, 22 Aug 2005 08:41:51 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Prøv lige at check VAG's liste over tilbagekaldelser hos FDM - den er
>temmeligt lang:

Antallet af tilbagekaldelser siger ikke noget direkte sammenlignligt
om antallet af alvorlige problemer hos de forskellige mærker. Et af
dine eksempler er jo netop at Toyota ikke ville tilbagekalde
Corollaen.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

KASO (23-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 23-08-05 11:38


"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:430975e0$0$85763$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> On Mon, 22 Aug 2005 08:41:51 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:
>
>>Prøv lige at check VAG's liste over tilbagekaldelser hos FDM - den er
>>temmeligt lang:
>
> Antallet af tilbagekaldelser siger ikke noget direkte sammenlignligt
> om antallet af alvorlige problemer hos de forskellige mærker. Et af
> dine eksempler er jo netop at Toyota ikke ville tilbagekalde
> Corollaen.

Enig - men nu besvarede jeg et indlæg, der netop gik på antallet af
tilbagekaldelser hos PSA ifht. "andre"!



Jens (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 21-08-05 16:30

TDN <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> "Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
> news:1h1ldpd.1q3knab146twtyN%spam@finds.dk...
....snip...
> >
> > Næ. Men det sætter det lidt i perspektiv, at når PSA lever fejl er det
> > bare typisk fransk lort - når Mercedes laver en bil, der vælter, VW
> > laver biler der brænder, SAAB eller Toyota fejler, er det beklagelige,
> > undskyldelige enkeltstående svipsere.
> >
> > Det var nok derfor Peter reagerede på Henriks "holdning".
> > --
> >
> > Jens F
>
> Jow jow, men problemet er jo ikke så meget fejlene men Peugeot's måde at
> håndtere det på. Ingen kan vel være i tvivl om at Peugeot brugte alt for
> langt på at reagere på brandene på 307'eren, og nu brænder 307'eren videre
> SELVOM den er checket, Det er mindst et år siden jeg har læst om brækkede
> fjedre i PSA bilerne, trods det er det først nu de erkender problemet og
> tilbagekalder.

Det indeholder tråden intet om. Den oprindelige historie, der blev
linket til, indeholdt ikke det perspektiv. Henriks holdning blev ikke
begrundet i et forsinkelsesforhold. Dit tidligere indlæg gik i rette med
Peter fordi han påpegede, at andre mærker havde tilbagekaldelser, der
passerede upåtalt. Først nu kommer Du til det egentlige: Håndteringen af
fejlene.

Men det handler tråden som sagt ikke om.
--

Jens F

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste