Hmm... geforce 2 mx?
Fra : Martin Bundgaard

Dato : 02-01-01 22:44

Jeg har samme problem... har lige købt MicroStar GF2MX og får følgende i
default benchmark i 3dmark v1.1:

640x480 3450
800x600 3200
640x480 2300

Jeg har geninstalleret windows og bruger NVIDIA's detonator 3 driver, og
altså ikke kortets egne.

-mb

Fra : Squize

Dato : 02-01-01 22:52

Nå!!

Jeg har lige smidt et asus7700 GTS 2 pure i min computer og får kun max.
3800.

Maskine:

Athlon 700
128 mb ram
win 2000

Jeg kører med e drivere som fulgte med kortet da alle andre drivere fucker
spillene up.

Nogen forklaringer.

Mvh

Fra : Morten Stæhr

Dato : 02-01-01 23:53

> [...]
> 800x600 3200
> 640x480 2300
>
> Jeg har geninstalleret windows og bruger NVIDIA's detonator 3 driver, og

Prøv at checke følgende
1: Bruger du den rigtige og nyeste driver ?
2: Har du installeret AGP support til bundkort/chipsæt ?
3: Er AGPX4 aktiveret ?
4:Er bios optimalt sat op ?

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 03-01-01 00:07

Burde NVIDIA's detonator 3 ikke være det bedste valg?

-mb

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 03-01-01 03:03

Jeg har fundet en del af problemet....

AGP aperture size var fejlagtigt sat til 32 fremfor 64MB,
nu er frameraten nærmest fordoblet!
Men... maskinen fryser under high-detail helikopterturen stort set
hvergang... ved nogle hvad dette kan skyldes?

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 03-01-01 10:22

Hej

>AGP aperture size var fejlagtigt sat til 32 fremfor 64MB,

Hvad er det?

Jeg har selv Asus V7100 GeForce2MX.

Min er også 32. Jeg vil lige prøve at ændre til 64 igen (jeg troede,
man skulle angive RAM på 3D-accleratoren).

Med venlig hilsen
Nils Emil P. Larsen

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 03-01-01 14:29

Det samme her. Men det er den mængde ram som grafikkortet må anvende til
textures o. lign.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 03-01-01 16:49

> [...]
> Men... maskinen fryser under high-detail helikopterturen stort set
> hvergang... ved nogle hvad dette kan skyldes?

Har du opgraderet 3DMark2K til ver. 1.1? Den skulle indeholde nogle
fejlrettelser, der gør at den spiller bedre sammen med w2k.

Hvis ikke det hjælper, så prøv at disable "AGP Fastwrites" i din BIOS.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Anders Nielsen

Dato : 03-01-01 17:20

Det er spild af tid at sammenligne benchmark fra kunstige programmer. Brug
f.eks. quake 3 eller lign. Så kan du også sammenligne med de store hardware
sites (de bruger nemlig ikke 3dmark)

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 03-01-01 17:53

Anders Nielsen wrote:

> Det er spild af tid at sammenligne benchmark fra kunstige programmer. Brug
> f.eks. quake 3 eller lign. Så kan du også sammenligne med de store
> hardware sites (de bruger nemlig ikke 3dmark)
<snip>

Tak Anders, det er jo det jeg har sagt de sidste par måneder, men ak, ingen
lytter

Quake 3 er faktisk den eneste app alle tester stort set alt med, så det er
faktisk der man skal starte.

--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Fra : sniper Nolight

Dato : 03-01-01 18:46

Brug
> [...]
> lytter
>
> Quake 3 er faktisk den eneste app alle tester stort set alt med, så det er

Hvon tester man i q3?

Fra : Hurricane

Dato : 06-01-01 18:51

> Hvon tester man i q3?

Slå konsollen ned ved at trykke ½. Skrive timedemo 1. Skriv demo demo001.
Når demoen er løbet igennem prøv da at trykke ½ igen og se hvor mange fps,
du fik.

mvh

Hurricane