ImageList
Fra : Jens

Dato : 06-06-01 03:16

Hvad gør jeg forkert her......?

Private Sub Form_Load()

Me.Picture = LoadPicture(ImageList1.ListImages(1).Picture)

End Sub

Den skriver at den ikke kan finde billede .... men jeg har lagt et ind i
Index 1

Er der ikke også en måde hvor man kan skrive den key som man har kald
billede ...hvordan ?

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 06-06-01 06:37

har du kun et billede i din Imagelist er det index 0

kan det være det der er smuttet

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-06-01 06:40

Hej Jens
> [...]

> Me.Picture = LoadPicture(ImageList1.ListImages(1).Picture)

> Den skriver at den ikke kan finde billede .... men jeg har lagt et ind

Det er fordi du prøver at hente et billede fra disk.. LoadPicture loader
et billede.. Når du allerede har puttet det i en ImageList er det
allerede hentet ind i hukommelsen. Så prøv i stedet:

Set Me.Picture = ImageList1.ListImages(1).Picture

> Er der ikke også en måde hvor man kan skrive den key som man har kald
> billede ...hvordan ?

Du erstatter bare index nummeret med billedets key.. F.eks. hvis du har
givet et billede en key ved navn "Pic1" så:

Set Me.Picture = ImageList1.ListImages("Pic1").Picture

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Jens

Dato : 06-06-01 07:00

Tak Kim

Nu virker det !

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-06-01 07:02

Hej Jens

> Nu virker det !

Det var så lidt... Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe.