iBook, dvale
Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-09-05 08:38

Findes der programmer så jeg kan sikre at min iBook går effektivt i
dvale indenfor et givet tidsrum?
Ofte spinner harddisken lystig derudad, tilsyneladende uden processer
kørende.

Flemming Rubini

Fra : Steen Jensen

Dato : 05-09-05 12:03

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Findes der programmer så jeg kan sikre at min iBook går effektivt i
> dvale indenfor et givet tidsrum?

Hvad med 'Enegibesparelse' - virker det ikke ikke godt nok?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-09-05 19:27

Steen Jensen <panther@os.dk> wrote:

> Hvad med 'Enegibesparelse' - virker det ikke ikke godt nok?

Tak, nej.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-09-05 13:49

> [...]
> dvale indenfor et givet tidsrum?
> Ofte spinner harddisken lystig derudad, tilsyneladende uden processer

det må der være alligevel såfremt den ikke grå i dvale såfremt du har
angivet at den skal dette. (med forbehold for at du har en USB eller
Firewiedims tilsluttet, der holder den vågen)

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-09-05 17:34

> det må der være alligevel såfremt den ikke grå i dvale såfremt du har
> angivet at den skal dette. (med forbehold for at du har en USB eller
> Firewiedims tilsluttet, der holder den vågen)

det kan være jeg skal prøve at fjerne alle mine obskure pauseskærme helt
fra iBook'en, måske er det en af dem der roder?

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-05 20:05

> det kan være jeg skal prøve at fjerne alle mine obskure pauseskærme helt
> fra iBook'en, måske er det en af dem der roder?

Jeg har nu også altid haft bøvl med at få bærbare til at gå i dvale. Jeg
har efterhånden accepteret, at det sker ikke, med mindre systemet er
helt nyinstalleret. Jeg ved ikke, hvilke processer, der holder maskinen
i gang. At man har Mail åbent, og det automatisk ser efter e-mail en
gang imellem, burde vel ikke være nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-09-05 23:41

> [...]
> helt nyinstalleret. Jeg ved ikke, hvilke processer, der holder maskinen
> i gang. At man har Mail åbent, og det automatisk ser efter e-mail en

Thank you Dr. Watson. Det var sgu da en meget oplagt idé at undersøge.
Det har jeg aldrig tænkt over. Nu bliver det spændende at se hvordan de
har implementeret den slags.

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-05 19:41

> [...]

> Thank you Dr. Watson. Det var sgu da en meget oplagt idé at undersøge.
> Det har jeg aldrig tænkt over. Nu bliver det spændende at se hvordan de

Jeg har bemærket, at browsere ofte giver en del aktivitet. Det er
sandsynligvis bevægelige reklamer og den slags, der er på mange sider.
Jeg har ofte mange sider åbne som reference for noget, jeg er ved at
skrive. Jeg kan ikke se så meget andet i Aktivitetsovevågning, der
holder computeren i gang. Om Mail vækker den hvert femte minut for at
hente post, ved jeg ikke. Hvert femte minut er standardindstillingen for
Mail, men det er da lidt hyppigt.
--
Henrik Münster
Esbjerg