Maxtor DM10 på Sawtooth?
Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 02-09-05 09:09

Hej

Jeg håber I har en løsning på mit problem.

Jeg havde brug for noget ekstra plads på min G4 AGP 400Mzh
(Sawtooth). Jeg besluttede mig for at købe en:

Maxtor DM10 120GB, 7200RPM, 8MB, ATA133

Nu er problemet at det kabel der kommer fra on-board IDE-controlleren
ikke har et stik der passer sammen med den HD jeg har købt Det
skulle jeg måske have undersøgt noget før...

Hvad foreslår I af løsninger?

- Køb af en IDE controller (hvilken)
- Findes der en converter?
- Vil det aldrig komme til at virke :-/

På forhånd tak!

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-05 09:25

jesper@fjernveloce.dk wrote:
> [...]

> ikke har et stik der passer sammen med den HD jeg har købt Det
> skulle jeg måske have undersøgt noget før...

det lyder som om du har fået en SATA disk istedet for en ATA, få
disken byttet.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 02-09-05 10:04

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> det lyder som om du har fået en SATA disk istedet for en ATA, få
> disken byttet.

Jeg er nu ret sikker på det ikke er en SATA. Hunstikket på disken er
blot bredere og med flere "pinde" end det kablet fra controlleren
har. Disken jeg har købt ligner dem jeg kender - jeg havde blot ikke
kigget ordetlig efter på Macen :-/

Kan det passe der er flere forskellige IDE/ATA stik?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-05 10:23

> [...]

> kigget ordetlig efter på Macen :-/

> Kan det passe der er flere forskellige IDE/ATA stik?

nej, ikke i nyere tid.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-05 16:29

> nej, ikke i nyere tid.

ud over de små stik på 2,5" enheder. Men sådan et kabel sidder der
forhåbenligt ikke i din powermac.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Erik Richard

Dato : 02-09-05 17:11

Hej Jesper

jesper@FJERNveloce.dk wrote:

> Jeg er nu ret sikker på det ikke er en SATA. Hunstikket på disken er
> blot bredere og med flere "pinde" end det kablet fra controlleren
> har.

Hm, Det lyder nu altså, som om det er en SATA disk, hvor der er sat
forkert label på.

> Disken jeg har købt ligner dem jeg kender - jeg havde blot ikke
> kigget ordetlig efter på Macen :-/

Jeg har selv en tilsv. Maxtor på min G4/1,4ghz, der opr. er en
G4/400AGP. Her var der ingen problemer med at bruge det interne kabel
til montering af disken.

> Kan det passe der er flere forskellige IDE/ATA stik?

ATA er ATA, så der findes da svjv. ikke flere typer stik - udover
selvfølgelig han- og hun-stik.

Så prøv at kontakte forhandlren og spørg, hvad du evt. skal gøre.

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 04-09-05 17:31

Hej

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in news:431878ca$0$11172$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:
> [...]
>
> Jeg har selv en tilsv. Maxtor på min G4/1,4ghz, der opr. er en
> G4/400AGP. Her var der ingen problemer med at bruge det interne kabel

Når jeg kigger på dette link:

http://geeks.com/pix/techtips-010605.htm

så er det helt bestemt den øverste jeg har. Det er "normalt" strømstik osv.
Nå jeg må lige få nogen andre til at kigge på det. Så må vi se hvad det er
for en jeg har internt... Jeg takker indtil videre

--
Jesper

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 05-09-05 07:50

"Jesper Lillesø" <jesper@veloce.SLETdk> writes:
Hej igen

> så er det helt bestemt den øverste jeg har. Det er "normalt" strømstik osv.
> Nå jeg må lige få nogen andre til at kigge på det. Så må vi se hvad det er
> for en jeg har internt... Jeg takker indtil videre

Nu kiggede jeg lidt mere grundigt her til morgen, og det var bare mig
der var en spade Der er ingen problemer, og det hele passer. Jeg
vil vælge ikke at udpensle mere Disken sidder i, og OpenBSD har
fundet den som den skulle...

Jeg takker for tålmodigheden...

--
Jesper - der skal lære at kigge grundigere efter en anden gang...

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-05 18:03

> [...]

> der var en spade Der er ingen problemer, og det hele passer. Jeg
> vil vælge ikke at udpensle mere Disken sidder i, og OpenBSD har

Det kender jeg godt. Der burde sidde et stort, rødt skilt: "Stikket
sidder i den anden ende".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 06-09-05 07:37

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:
> Det kender jeg godt. Der burde sidde et stort, rødt skilt: "Stikket
> sidder i den anden ende".

Præcis...