Nogen der kender eurofoneuk.com?
Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 06:08

Hej Mac folk

Er der nogle af jer der har erfaringer med en firma der hedder EUROFONE UK
Limited?
www.eurofoneuk.com

Ganske kort fortalt har de nogle usandsynlig favorable priser på
elektronik/hifi osv og bla også på den Powerbook jeg går og savler over
(knapt 10.300 for en 15" combo model).

Ifølge firmaet kan de levere med dansk tastatur, og garantien skulle dække i
hele europa, så den ikke skal sendes til england hvis der går noget itu.

De fortæller mig også, at den er "custom cleared", dvs der ikke følger et
girokort fra told skat med ved modtagelsen.
Da england er et EU land burde der jo heller ikke komme dansk moms på ved
import.

Jeg har mailet lidt frem og tilbage med firmaet og søgt at finde en
forklaring på, hvordan de kan sælge så billigt, og om jeg kommer til at
hænge på noget, for jeg synes det lyder for godt til at være sandt.

Jeg vil gerne høre, om nogen her evt kender firmaet og har erfaringer, da
jeg ikke vil brænde fingrene.

På forhånd tak.

/Ian

Fra : Tom

Dato : 29-08-05 21:32

Priserne er 100 procent identiske med apple.com/uk
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/ukstore.woa/90601/wo/tC7CpnNXg7lY2ox
2LqyCd7KmLcx/0.0.11.1.0.6.23.1.1.1.1.0.0.1.0
Så det er nok bare UK priserne der er "bedre" end herhjemme..
Tom

Måske har de et enkelt slagtilbud, men ellers er priserne identiske

http://eurofoneuk.com/index.php?cPath=35_55_60

On 30/08/05 7:08, in article
43136b81$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk, "Ian" <ian_snabela_it.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 07:37

"Tom" <nospam@fakemail.dk> wrote in message
> [...]
> 2LqyCd7KmLcx/0.0.11.1.0.6.23.1.1.1.1.0.0.1.0
> Så det er nok bare UK priserne der er "bedre" end herhjemme..

Ja det kan du have ret i. Havde jeg ikke lige checket. I deres forklaring
til mig hævdede de flg:
"We are a bulk exporter and we practice wholesale prices, for large orders.

The normal shops have retail prices because they sell by unit.

So, that`s why our prices are so low."

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 07:42

"Ian" <ian_snabela_it.dk> wrote in message news:43138047$0$78283
> Ja det kan du have ret i. Havde jeg ikke lige checket.

Hov var alligevel for hurtig. For mig at se ligge deres priser langt under
dem i apples UK butik.
Eksempelvis 17" Powerbook koster det ene sted 1260 pund og det andet 1849
pund. Det er da en hvis forskel..

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 30-08-05 07:13

Ian <ian_snabela_it.dk> wrote:

> Eksempelvis 17" Powerbook koster det ene sted 1260 pund og det andet 1849
> pund. Det er da en hvis forskel..

1849 euro
--
Mvh. Poul

Fra : hansen

Dato : 29-08-05 22:32

"Ian" <ian_snabela_it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hænge på noget, for jeg synes det lyder for godt til at være sandt.
>
> Jeg vil gerne høre, om nogen her evt kender firmaet og har erfaringer, da

Dette er ikke godt ud:
Customs and duty - Please note that all shipments to EU and Rest of World
destinations may be subject to import duties and taxes, which are levied
once a shipment reaches your country. Additional charges for customs
clearance must be borne by you; we have no control over these charges and
cannot predict what they may be.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 07:35

> [...]
> once a shipment reaches your country. Additional charges for customs
> clearance must be borne by you; we have no control over these charges and

Nej jeg så det, og skrev til dem og spurtge. Fik flg svar:
Hello,

It is brand new, never used, under full warranty and with invoice.

It comes with danish keyboard, software and manuals included.

There will be no taxes because all our products are custom cleared.

Your fast answer will be highly appreciated.

Thank you!

Best Regards

Fra : Peter Ursin

Dato : 29-08-05 23:08

Ian <ian_snabela_it.dk> wrote:

> [...]
> hænge på noget, for jeg synes det lyder for godt til at være sandt.
>
> Jeg vil gerne høre, om nogen her evt kender firmaet og har erfaringer, da

I og med priserne er så meget billigere end hvad man kunne forvente
ville jeg være på vagt. Jeg kan se en powerbook 17" sælges f.eks. 7000,-
under Apples pris. Måske sendes maskinen ikke fra UK men USA?
Under alle omstændigheder så brug VISA eller andet kreditkort hvis du
slår til. Så kan du altid få pengene returneret hvis det er svindel.

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 1.25GB RAM, OS 10.4.2

Fra : hansen

Dato : 29-08-05 23:37

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Under alle omstændigheder så brug VISA eller andet kreditkort hvis du
> slår til. Så kan du altid få pengene returneret hvis det er svindel.

Er betalingen med kreditkort sikker (altså penge tilbage i tilfælde af
plat?)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-08-05 05:28

hansen <hansen@ʯÂ.dk> wrote:

> Er betalingen med kreditkort sikker (altså penge tilbage i tilfælde af
> plat?)

Ja, du kan altid afvise en betaling foretaget med kreditkort, når du får
opgørelsen. Det kræver lidt papirarbejde.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 07:41

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote in message
> Under alle omstændigheder så brug VISA eller andet kreditkort hvis du
> slår til. Så kan du altid få pengene returneret hvis det er svindel.

Præcis min tanke. Derfor lagde jeg igår en ordre ind og tastede mit Visa
kortnummer.
I morges modtog jeg så flg:
"Thank You for ordering with Eurofone UK Ltd. !
Unfortunately we can`t process credit cards anymore due the last large
number of fraud attempts online.

As a result your credit card will not be charged.

Please make the payment using the Western Union service to:" osv...

De sendte mig i øvrigt en mail om, hvor mange tilfredse kunder de havde, og
at jeg kunne slå dem op og se, de var et registreret lovligt selskab osv.

Til sidst fik jeg et telefonnummer til deres salgschef, så jeg kunne tale
med ham. Dette har jeg dog ikke gjort endnu.

Er der nogen der kender til betingelser/sikkerhed ved betaling via Western
Union?

/Ian

Fra : Peter Kiil

Dato : 30-08-05 22:56

Ian - ian_snabela_it.dk on 31/08/05 8:40 wrote:

> Er der nogen der kender til betingelser/sikkerhed ved betaling via Western
> Union?

Hos mobile.de faldt jeg over den advarsel for et par dage siden:

http://www.mobile.de/unternehmen/sicherheit_en.shtml?NAV=StaticUnternehmen,S
taticSicherheit&sprache=2

Jeg ville nok holde mig væk...
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Peter Kiil

Dato : 30-08-05 22:58

Ian - ian_snabela_it.dk on 31/08/05 8:40 wrote:

> Er der nogen der kender til betingelser/sikkerhed ved betaling via Western
> Union?

Iøvrigt er den gal med datoen på din computer. Dine indlæg er altid postet
imorgen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 23:16

"Peter Kiil" <spam@kiil.net> wrote in message
> Iøvrigt er den gal med datoen på din computer. Dine indlæg er altid postet
> imorgen.

Tak. Det havde jeg ikke lige spottet. Min tidszone stod 8 timer galt. Håber
det er ok nu.
Og tak for jeres inputs alle sammen. Henrik, jeg kan selvfølgelig godt se,
jeg ville kunne bidrage med et godt grin her i gruppen, men tror sgu jeg
holder nallerne væk...
I øvrigt er jeg helt enig i at Western Union lyder som en lucky luke
telegrafstation

Ian

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-05 23:05

Ian <ian_snabela_it.dk> wrote:

> Er der nogen der kender til betingelser/sikkerhed ved betaling via Western
> Union?

Hvis jeg lige må løbe med en halv vind. Det er jo bedre at løbe med en
halv vind end slet ikke at løbe med nogen vind. Jeg mener bestemt,
Western Union er det firma, der blev brugt af alle svindlerne for et år
eller to siden, da det var moderne at prøve at sælge en næsten ny
PowerBook meget billigt. Folk købte den og betalte via Western Union i
den tro, det var sikkert. De modtog bare aldrig en PowerBook, og da de
ville trække deres betaling tilbage, var pengene væk. Det er vist noget
med, at kiosker og den slags kan være agenter for Western Union. De må
først udbetale pengene, når det er clearet, som det hedder på dansk.
Problemet er bare, at pengene alligevel er udbetalt, og så er der ikke
noget at gøre. Om kioskejeren er i ledtog med svindleren eller selv
bliver snydt, er ikke til at sige.
Jeg kender ikke noget til Western Union, men når jeg hører
navnet, minder det om et gammelt selskab, der har været med siden
diligencens dage og de første telegrafer. Jeg kommer altid til at tænke
på Lucky Luke. Derfor tror mange, at det er et solidt og velrennomeret
gammelt firma, man kan stole på. Det er åbenbart ikke tilfældet. I hvert
fald er deres betalinger ikke så sikre.
Tag ikke mine ord for gode varer. Jeg mener blot at huske, det
er sådan, det hænger sammen. Måske er der flere firmaer, hvis navn
ligner hinanden, som jeg forveksler. Det kan være, der er andre, der
husker bedre end mig. Om ikke andet, så synes jeg da, du skulle prøve at
købe den billige computer. Vi andre kan jo lære af dine erfaringer, gode
som dårlige. Og går det galt, så trænger vi jo altid til et billigt grin
her i gruppen.

P.S. - og bagefter skal jeg altså i seng: Jeg læste en gang en beretning
om en, der skulle sælge en PowerBook til en, han opdagede var en
svindler. Han regnede ud, at han aldrig ville få sine penge. Det var en
lang beretning om alle de e-mail, de sendte, og aftaler, de lavede. Det
endte med, at han sendte en fupcomputer lavet af et ringbind med
påmalede tangenter og Apple-logo. Det var en drønsjov historie. Der
skulle vel ikke være nogen, der har et linkt til den?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 23:27

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote in message
> Det endte med, at han sendte en fupcomputer lavet af et ringbind med
> påmalede tangenter og Apple-logo. Det var en drønsjov historie. Der
> skulle vel ikke være nogen, der har et linkt til den?

Søgte lidt og fandt den. Ret sjov læsning må jeg indrømme:
http://www.zug.com/pranks/powerbook/

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 31-08-05 05:07

Ian <ian_snabela_it.dk> wrote:

> www.eurofoneuk.com

Det giver vist sig selv!

Nu står der "Account for domain eurofoneuk.com has been suspended" på
deres hjemmeside!

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/