højreklik virker ikke i safari
Fra : Peter Ursin

Dato : 27-08-05 14:58

Hej,
jeg har fået et meget mystisk problem, højreklik eller ctrl+klik virker
ikke længere i safari. Ingen problemer i andre programmer?

mvh
Peter

Fra : Peter Ursin

Dato : 28-08-05 14:23

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Hej,
> jeg har fået et meget mystisk problem, højreklik eller ctrl+klik virker
> ikke længere i safari. Ingen problemer i andre programmer?

Jeg har prøvet at slette alle prefs, jeg har installeret Safari vha
pacifist men lige meget hjælper det.
Der er ingen problemer med højreklik i andre programmer eller i Finder.
Gode råd modtages gerne.

mvh
Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-05 14:44

> [...]

> pacifist men lige meget hjælper det.
> Der er ingen problemer med højreklik i andre programmer eller i Finder.

hvilken mus og driver bruger du? virker ctrl + venstre-click?

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Peter Ursin

Dato : 28-08-05 15:34

> hvilken mus og driver bruger du? virker ctrl + venstre-click?
Logitech mx500, ctrl + venstre-click virker heller ikke.

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 1.25GB RAM, OS 10.4.2

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-05 11:07

> Logitech mx500, ctrl + venstre-click virker heller ikke

bruger du Logitechs driver? tjek i givet fald om du har indstillet din
SW rigtigt

Fra : Peter Ursin

Dato : 29-08-05 13:14

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse

> bruger du Logitechs driver? tjek i givet fald om du har indstillet din
> SW rigtigt

Yep, jeg bruger Logitechs driver og jeg mener det er indstillet rigitgt.
Jeg kan ikke tro det er musen eller driveren der er problemer, det virker jo
som det skal i alle andre programmer. Der er kun Safari der er problemet.

mvh
Peter Ursin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-05 09:21

> [...]

> som det skal i alle andre programmer. Der er kun Safari der er problemet.

netop! nuke logitch driveren...

Fra : Peter Ursin

Dato : 02-09-05 17:06

> netop! nuke logitch driveren...

er prøvet, hjælper ikke.
Hvad er hjælper er at logge ind som anden bruger,så er problemet løst.
Giver det et finderpeg til hvad der kan gøres ?

Fra : Peter Ursin

Dato : 06-09-05 20:49

> er prøvet, hjælper ikke. Hvad er hjælper er at logge ind som anden
> bruger,så er problemet løst. Giver det et finderpeg til hvad der kan gøres
> ?

Så er problemet endelig lokaliseret. Det viste sig at være iGetter under
Library/InputManagers Så snart denne udvidelse er fjernet virker Safari
igen som det skal.

mvh Peter

Fra : Peter Ursin

Dato : 31-08-05 10:04

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
> jeg har fået et meget mystisk problem, højreklik eller ctrl+klik virker
> ikke længere i safari. Ingen problemer i andre programmer?

Jeg havde håbet at Safari opdateringen i går ville have løst problemet, men
desværre nej.
Der er vel ikke nogen der har fået en god ide i mellemtiden til løsning?
Lige nu ser jeg ikke rigtig anden løsning end at slette harddisken og
installere systemet fra bunden af.
Godt nok besværligt, især når der ikke er problemer andre steder end Safari

Jeg har ellers altid været så stolt af at man ikke behøvede at geninstallere
systemet som med XP, men jeg kan ikke rigtig se hvad jeg ellers kan gøre.

mvh
Peter

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-08-05 11:51

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:
> Der er vel ikke nogen der har fået en god ide i mellemtiden til løsning?

Har du prøvet med anden bruger?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Peter Ursin

Dato : 31-08-05 13:39

""Preben Bødker Nielsen"" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet med anden bruger?

Nej det har jeg faktisk ikke tænkt på. Det vil jeg lige prøve når jeg kommer
hjem fra arbejde.

Fra : Peter Ursin

Dato : 31-08-05 15:57

> Har du prøvet med anden bruger?

Med anden bruger er der faktisk ingen problemer, så virker højreklik
fint.
Giver det en ledetråd til hvad problemet kan være?

Jeg har haft slettet com.apple.safari.plist samt alt hvad der hed Safari
i users/library uden at det hjalp.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-08-05 21:11

> [...]

> Giver det en ledetråd til hvad problemet kan være?
>
> Jeg har haft slettet com.apple.safari.plist samt alt hvad der hed Safari

Prøv at slette indstilingerne til Logitechs kontrolpanel.

--
Mvh.
René Frej Nielsen