Reparere disktilladelser på delt drev
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-08-05 17:16

Hej,

Jeg har en OS X Server kørende, hvortil der er koblet en ekstern
Firewire-disk, som er delt blandt nogle brugere, som alle kører
OS X. Der er dog nogle problemer med rettigheder, tyder det på,
for hvis en af brugerne gemmer et dokument på den delte disk, er
dokumentet skrivebeskyttet for alle de andre, trods det at de er
medlem af den samme gruppe.

Engang kunne man på serveren gå ind i Workgroup Manager > Sharing,
vælge det delte drev og klikke på Copy-knappen ud for 'Copy these
privileges to enclosed items' for at kopiere de valgte rettigheder
ud til samtlige filer og mapper på drevet, men den knap har ikke
være klikbar i måneder og går jeg ind i diskværktøjet på serveren,
kan jeg slet ikke se den delte disk derinde, så hvordan reparerer
jeg disktilladelser på sådan et drev?

Vælger man blot drevet, trykker Æble + I, vælger ejer og gruppe +
rettigheder og klikker på 'Apply to enclosed items', eller hvad?

--
Hilsen
Madsen