Google Earth
Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-05 16:20

En af mine venner anbefalede Google Earth, og jeg har nu leget lidt med
det henne på arbejdet. Det findes nemlig kun til Windows. Det er godt
nok sjovt at kunne drøne rundt og se hele verden med satellit-billeder.
De skriver, at de arbejder på en Mac-version, og det kan vi kun glæde os
til.

<http://earth.google.com/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-08-05 17:27

> [...]
> nok sjovt at kunne drøne rundt og se hele verden med satellit-billeder.
> De skriver, at de arbejder på en Mac-version, og det kan vi kun glæde os

Jeg har også brugt en del timer med det program. Det er utroligt
fascinerende. Det kan dog klart anbefales at gå ind i indstillingerne
og skrue så højt op for dens hukommelsescache som muligt. Med 2 GB RAM
i maskinen kunne jeg sætte den op til 1 GB RAM, og så er den MEGET
hurtigere til at scrolle rundt, da den cacher mere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 24-08-05 19:22

Henrik Münster skrev:
> [...]
> nok sjovt at kunne drøne rundt og se hele verden med satellit-billeder.
> De skriver, at de arbejder på en Mac-version, og det kan vi kun glæde os

Hej Henrik

Ja, Google Earth er ganske sjov at lege med.
Jeg har puslet lidt med den i frokostpauserne på mit arbejde.

Det skal nok blive sjovt, når der kommer en Mac udgave.

Har du iøvrigt chekket Esbjerg?

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW, sΠmΠI
gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-05 19:28

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.dk> wrote:

> Ja, Google Earth er ganske sjov at lege med.
> Jeg har puslet lidt med den i frokostpauserne på mit arbejde.
>
> Det skal nok blive sjovt, når der kommer en Mac udgave.
>
> Har du iøvrigt chekket Esbjerg?

Ja. Grænsen for god opløsning går lige i udkanten af havnen, så Fanø er
i dårlig opløsning. Jeg kan se den ene Fanø-færge i Esbjerg havn, men
den anden kan jeg ikke få øje på. Vores hus er også med. Det træ, naboen
fældede sidste år, kan man også se.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 24-08-05 19:41

Henrik Münster skrev:

> [...]
> i dårlig opløsning. Jeg kan se den ene Fanø-færge i Esbjerg havn, men
> den anden kan jeg ikke få øje på. Vores hus er også med. Det træ, naboen

Hej

Ja, det er imponernede, ikke.

Jeg bor i Vejle, men der er det kun en stor gang "grums", tilgængæld er
Billund lufthavn og by ganske fin.

Så jeg glæder mig til en opdateret version (Meget gerne til Mac), så kan
det være, at der er et bedre kortmateriale over Vejle, hvor jeg bor.

På arbejdet fik af min kollege iøvrigt, at vide hvor han bor i Billund.

Jeg fandt iørigt også min gamle arbejdsplads i København: Lyngbyvej 20.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-05 22:39

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.dk> wrote:

> Jeg bor i Vejle, men der er det kun en stor gang "grums", tilgængæld er
> Billund lufthavn og by ganske fin.

Orv, mand! Så skal jeg da se efter Legoland, når jeg kommer på arbejde.
Det er ellers meget interessant at se, hvilke områder, der er i høj
opløsning. Det er åbenbart lufthavne bl.a.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-05 02:01

> Det er ellers meget interessant at se, hvilke områder, der er i høj
> opløsning. Det er åbenbart lufthavne bl.a.

Og så området mellem Viborg og Bredebro. Gad vide, hvad der sker der af
spændende ting.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 26-08-05 08:48

In article <1h1vs18.1illfv916b4w6aN%news@muenster.dk>,
news@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Og så området mellem Viborg og Bredebro. Gad vide, hvad der sker der af
> spændende ting.

For ikke at nævne Donskær hede i Vestjylland. Min første skole er
faktisk lige nøjagtig med på kortet. Gad vide hvorfor man har lavet
satellitbilleder af af en ehde og ikke af fx Lystrup.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-08-05 09:06

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> For ikke at nævne Donskær hede i Vestjylland. Min første skole er
> faktisk lige nøjagtig med på kortet. Gad vide hvorfor man har lavet
> satellitbilleder af af en ehde og ikke af fx Lystrup.

Ligger der en flyveplads i nærheden (bare en lille en)?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 26-08-05 11:24

In article <yu23box6s23.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Ligger der en flyveplads i nærheden (bare en lille en)?

En meget lille svæveflyveplads i Rom, men den er i udkanten af området.
Den havde dog betydning under 2. Verdenskrig - tyskerne havde en
kæmpebunker i skoven ved siden af. Man mener, at forsvaret af vestkysten
skulle koordineres herfra.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-08-05 11:37

> [...]

> Den havde dog betydning under 2. Verdenskrig - tyskerne havde en
> kæmpebunker i skoven ved siden af. Man mener, at forsvaret af vestkysten

Det er indtil videre det eneste fælles jeg har bemærket ved
højopløsningsområderne at der er en flyveplads på, men fx ved Viborg
ligger det nederst i området.

Måske skyldes det at Goggle har delt hele verden ind i felter og hvert
felt kan være i en given opløsning, og at for Danmark tager de alle
flyvepladserne først.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-08-05 08:09

> [...]

> Måske skyldes det at Goggle har delt hele verden ind i felter og hvert
> felt kan være i en given opløsning, og at for Danmark tager de alle

Som jeg har forstået det, så er højopløsningsbillederne taget fra fly.

Fra : Christian Bech

Dato : 28-08-05 21:40

In article <yu2u0hdrnm1.fsf@luhmann.netc.dk>,
> [...]

> Det er indtil videre det eneste fælles jeg har bemærket ved
> højopløsningsområderne at der er en flyveplads på, men fx ved Viborg

Forklaringen i Vestjylland kan være, at der også er en lille
landingsbane nederst i samme billede,

> Måske skyldes det at Goggle har delt hele verden ind i felter og hvert
> felt kan være i en given opløsning, og at for Danmark tager de alle
> flyvepladserne først.

Det undrer mig bare lidt, at man så ikke har valgt Tirstrup før Rom og
Lindtorp (den sidste er dog asfalteret).

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-08-05 19:34

Henrik Münster skrev:

> Det er godt nok sjovt at kunne drøne rundt og se hele verden med
> satellit-billeder.

Imponerende! Jeg gik egentlig og troede, at den Widget ved navn
Google Maps kunne nogenlunde det samme (den sad jeg nemlig og
studerede forleden), men efter at have hentet Google Earth til
Windows, kan jeg godt se, at der er væsentlig mere at studere dér.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-08-05 20:09

In article <1h1t6qm.iwuzrq1f476q1N%news@muenster.dk>, Henrik Münster wrote:
> [...]
> nok sjovt at kunne drøne rundt og se hele verden med satellit-billeder.
> De skriver, at de arbejder på en Mac-version, og det kan vi kun glæde os

Og hvis man vil have gamle kort, så har Microsoft et svar på den.
Men Californien kortet er fra før Infinite Loop var opfundet.

Fra : Christian Bech

Dato : 26-08-05 11:37

> [...]

> nok sjovt at kunne drøne rundt og se hele verden med satellit-billeder.
> De skriver, at de arbejder på en Mac-version, og det kan vi kun glæde os

Tak for linket. Er det dig, der har fået swimmingpool? Du plejer da
altid at vende den slags investeringer med os inden.