Performa 5400, OS 9.0 og netkort
Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-08-05 10:34

Jeg har en 5200, hvor jeg har puttet bundkortet fra en 6400 i. Det burde
gøre den til en 5400. Det siger Apple Systemprofil ihvertfald.

Der sidder et Apple Ethernet CS II i den i et brunt stik, som jeg regner med
er Apples forsøg på at kunne sælge PCI kort til overpris, men jeg kan ikke
få det til at virke. Den kører med systemudvidelsen Apple Ethernet CS II,
hvilket jeg regner med må være driverten til kortet. I Apple Systemprofil
står der under enheder at der er et indbygget netværkskort i maskinen. Men
under korttype står der 'kan ikke bruges'. Hvad er der galt? Min Mac OS er
helt nyinstalleret.

I 5200 kabinettet er der ikke plads til PCI riser kortet. Kan jeg sætte et
Realtek RTL8139C netkort direkte i PCI slottet på bundkortet, eller skal
riser kortet være imellem?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-08-05 11:34

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> wrote:

> [...]
> under korttype står der 'kan ikke bruges'. Hvad er der galt? Min Mac OS er

Har du et netværk forbundet med netværkskortet, når du ser den melding?

> I 5200 kabinettet er der ikke plads til PCI riser kortet. Kan jeg sætte et
> Realtek RTL8139C netkort direkte i PCI slottet på bundkortet, eller skal
> riser kortet være imellem?

Jeg har et 5400 bundkort i et 5200 kabinet med et PCI netværkskort.
Måske har du en forkert riser.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-08-05 12:16

Niels Jørgen Kruse wrote:

> Har du et netværk forbundet med netværkskortet, når du ser den melding?

Ja. Der er link på switchen.

> Jeg har et 5400 bundkort i et 5200 kabinet med et PCI netværkskort.
> Måske har du en forkert riser.

Det er den der sad i min Performa 6400. Den er til 2 PCI kort. Og kan
akkurat ikke klemmes ind i 5200 kabinettet.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-08-05 12:30

Nevermind. Nu virker det. Aner ikke hvad jeg har lavet om.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-08-05 06:56

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> wrote:

> Det er den der sad i min Performa 6400. Den er til 2 PCI kort. Og kan
> akkurat ikke klemmes ind i 5200 kabinettet.

du skal nok finde et riserkort fra en 5400 eller 5500, 54/5500 havde
kun plads til ét PCI kort.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT