Utilfreds med Appe-danmark
Fra : Allan

Dato : 17-08-05 14:13

Hej med jer, lige en histore fra den virkelige verden,

Jeg har købt en powerbook brugt for USA, via nettet, og den har stadig
garanti og det er jo fedt. Den havde nogle buler da jeg fik den, men
ikke noget særligt.

Her for et par dage siden, fandt jeg så en lysende gul prik, i højre
side af skærmen, der var yderst irriterende at kigge på, når
skærmen var sort(fx ved film)
Jeg ledte på apple.dk for et telefonnummer til en supportlinje,
hvilket var fuldstændigt umuligt. Jeg er efterhånden en
hjemmesidehaj, men det nummer var dælme svært at finde. tilsidst
brugte et gammel trick og ringede til deres salgslinje, den fungerer
altid.
Anyway, jeg kom igennem til support, og han hørte pænt på mit
brokkeri. Problemet var at den lysende prik, hvad enten det var en
pixelfejl eller hvad, kun viste sig engang imellem. Jeg endte dog med
at blive henvist til et af de to reparationsstede inærheden af
københavn, hvilket viste sig at være i ballerup og skovlunde. Tilmed
langt ude i industrikvarterer, fuldstændig besværlige at finde hen
til med offentlig transport.
Jeg tog hen til den nærmeste (Ballerup) og da jeg kom derud var
pixelfejlen selvfølgelig væk. Jeg viste også nogle andre fejl ved
computeren, bl.a. hænger batteriet lidt ud osv. Det eneste jeg fik ud
af denne tur, var noget der lignede en skideballe for at behandle min
puter dårligt (selvom jeg havde forklaret at den var brugt) samt et
meget mistænksomt blik da jeg forklarede at fejlen kun var der engang
imellem. De ville gerne tage den ind, men det ville kort sagt blive
rigtig rigtig dyrt, samt ikke nødvendigvis løse problemet.

Skuffet tog jeg den lange vej hjem, og næste da dukkede fejlen
selvfølgelig op igen. Denne gang tog jeg til skovlunde,hvor
værkstedet viste sig at være endnu længere ud og endnu mere gemt af
vejen. Igen forsvandt fejlen selvfølgelig da jeg skulle fremvise den,
men de tog dog imod computeren, selvom de aldrig havde hørt om en
sådan fejl.

Nu sidder jeg så og skriver dette på en pc, og håber at få min
powerbook tilbage, helst repareret, da en tur til værkstedet tager ca.
en halv dag.

Hvorfor kan apple ikke have et ordentlig værksted centralt i
københavn, og hvor for skal servicen være så dårlig.?

nogle der har været ude for noget lignende?

Fra : Peter Ursin

Dato : 17-08-05 14:51

"Allan" <minkonto@gmail.com> skrev i en meddelelse

>københavn, og hvor for skal servicen være så dårlig.?

arh, nu er det vel svært at kalde det dårlig service når fejlen rent faktisk
ikke er der ved fremvisning.
Hvad skal manden sige?

mvh
Peter

Fra : Steen Jensen

Dato : 17-08-05 15:24

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Jeg tog hen til den nærmeste

Du er jo bare heldig, at bo i nærheden af et værksted.
Normalt må den slags foregå med UPS eller lign.

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 17-08-05 15:36

Allan skrev:
> [...]
> københavn, og hvor for skal servicen være så dårlig.?
>
> nogle der har været ude for noget lignende?

Hej Allan

Nu sidder jeg selv i en EDB support stilling på det lokale sygehus, og
hvis vi ikke kan frem provokere, eller på anden måde se, at der er en
direkte fejl, hvordan skal vi så fejlsøge?
Vi kan selvfølgelig teste udstyret, men så må brugeren, jo undvære sit
udstyr.

Om det skal koste noget, at teste en PowerBook, der er under garanti,
tja, det tror jeg faktisk ikke.

Ud fra det du siger, så tror jeg ikke, at det er et Apple værksted, men
blot et værksted er er autoriseret af Apple, til at reparere deres
computere.

Jeg har også arbejdetet hos en lokalt EDB forhandler på deres værksted,
og jeg har aldrig oplevet, at kunder er blevet dårligt behandlet.
Du har måske "ramt" en dårlig dag på værkstedet.

Hvorfor Apple ikke har et centralt værksted i København, tjaa... Det må
du spørge Apple Danmark om.

Med venlig hilsen.

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Bruno

Dato : 17-08-05 16:03

Allan wrote:
> Hej med jer, lige en histore fra den virkelige verden,

Tak for det morsomme indlæg

> Jeg har købt en powerbook brugt for USA, via nettet, og den har stadig
> garanti og det er jo fedt. Den havde nogle buler da jeg fik den, men
> ikke noget særligt.

Hmm, gjorde du en god handel eller endte told og moms med at bringe
prisen op på DK niveau?

> [...]
> hjemmesidehaj, men det nummer var dælme svært at finde. tilsidst
> brugte et gammel trick og ringede til deres salgslinje, den fungerer

Nummeret er et klik væk fra forsiden på Apple.dk, jeg fandt det på
mindre end 10 sekunder!

Prøv evt. selv, du går til apple.dk og klikke på "kontakt os" nederst på
siden. Herefter skimmer du så afsnittet "Kundeassistance & teknisk
support" og bingo.

> [...]
> københavn, hvilket viste sig at være i ballerup og skovlunde. Tilmed
> langt ude i industrikvarterer, fuldstændig besværlige at finde hen

Tjah, du kunne jo også indlevere tingesten til forhandleren

Jeg forstår helt ærligt ikke hvad du brokker dig over, hvis du havde
købt den i DK og ikke brugt fra USA kunne du havde indleveret den hos
din forhandler som ligger lokalt. Alternativt havde du købt den direkte
fra Apple vil du blot skulle sende den til dem, det er da helt normalt.

For alle andre end dem i centrum af Kbh ligger både Ballerup og
Skovlunde udemærket, der er ikke nævneværdige trafikale problemer og
indkøbsprisen på computerne skal ikke financiere en husleje der er dyere
end højst nødvendigt.

> [...]
> imellem. De ville gerne tage den ind, men det ville kort sagt blive
> rigtig rigtig dyrt, samt ikke nødvendigvis løse problemet.

Logisk, hvis de skal bruge tid på at kigge efter en periodisk fejl så
koster det penge og uden at havde set fejlen kan de da heller ikke
garantere at kunne lave den - hvad nu hvis fejlen slet ikke viser sig
mens de leder efter den!

> [...]
> vejen. Igen forsvandt fejlen selvfølgelig da jeg skulle fremvise den,
> men de tog dog imod computeren, selvom de aldrig havde hørt om en

Pænt af dem.

> [...]
> en halv dag.
>
> Hvorfor kan apple ikke have et ordentlig værksted centralt i

Huslejen er høj og så er placeringen upraktisk for alle andre end lige
dem der bor centralt i Kbh.

og hvor for skal servicen være så dårlig.?

Hvis du synes det er så slemt, så køb din næste maskine i DK og lav en
service aftale. Man får hvad man betaler for.

> nogle der har været ude for noget lignende?

Ja, men der jeg lader mig altså ikke ophidse af så lidt.

Mvh

Bruno

Fra : jesper outzen

Dato : 17-08-05 18:44

Allan wrote:

> [...]
> københavn, hvilket viste sig at være i ballerup og skovlunde. Tilmed
> langt ude i industrikvarterer, fuldstændig besværlige at finde hen

Du er åbenbart ikke en haj til adresser i Kbhn. Men for dem der bor i
Ballerup eller skovlunde ligger det meget centralt. Men for alle andre
er det vel lidt af vejen. ;.)

jespero

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-08-05 20:17

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Jeg har købt en powerbook brugt for USA, via nettet, og den har stadig
> garanti og det er jo fedt. Den havde nogle buler da jeg fik den, men
> ikke noget særligt.

Hvor gammel er den?

Flemming Rubini

Fra : Allan

Dato : 18-08-05 08:54

> [...]
>
> Prøv evt. selv, du går til apple.dk og klikke på "kontakt os" nederst på
> siden. Herefter skimmer du så afsnittet "Kundeassistance & teknisk

- Fandt følgende på Apple.dk

"Hvis du vil have teknisk assistance over telefonen, skal du ringe til
7010 20 07. Er dit produkt er inden for den gratis 90-dages
supportperiode eller dækket af en AppleCare Protection Plan, skal du
ikke betale for supporten. "
Hmmm. Tilsyneladende står der man skal betale for supporten, hvis ens
computer er over 90 dage gammel. Det skulle jeg dog ikke...

Fra : Allan

Dato : 18-08-05 08:56

Godt spørgsmål. Tage den ind og undersøge den. Jeg mener, hvad skal
jeg gøre? Der er vel ingen der afleverer den ind for sjovt?

Fra : Allan

Dato : 18-08-05 08:57

> Om det skal koste noget, at teste en PowerBook, der er under garanti,
> tja, det tror jeg faktisk ikke.
Synes heller ikke det kan være rigtig.

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-08-05 12:53

Allan - minkonto@gmail.com on 18/08/05 9:56 wrote:

> Synes heller ikke det kan være rigtig.

Hvis den viser sig at være uden garantidækkede fejl (f.eks. software), så
der det da ganske rimeligt. De autoriserede værksteder kan, ligesom alle
andre virksomheder, ikke leve af at arbejde gratis.
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Allan

Dato : 18-08-05 08:59

Den er vel 10 mdr gammel, og blev lidt billigere via ebay. Iøvrigt
burde en wordwide service vel gøre at servicen var lige god worldwide?

Fra : Allan

Dato : 18-08-05 14:39

jeg synes nu også apple burde gå ind og dække...

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-08-05 15:52

Allan - minkonto@gmail.com on 18/08/05 15:39 wrote:

> jeg synes nu også apple burde gå ind og dække...

Kan du ikke quote det du svarer på. Det gør det lidt lettere at finde ud af
hvad du mener Apple skal dække.