Allan wrote:
> Hej med jer, lige en histore fra den virkelige verden,
Tak for det morsomme indlæg
>
> Jeg har købt en powerbook brugt for USA, via nettet, og den har stadig
> garanti og det er jo fedt. Den havde nogle buler da jeg fik den, men
> ikke noget særligt.
Hmm, gjorde du en god handel eller endte told og moms med at bringe
prisen op på DK niveau?
>
> Her for et par dage siden, fandt jeg så en lysende gul prik, i højre
> side af skærmen, der var yderst irriterende at kigge på, når
> skærmen var sort(fx ved film)
> Jeg ledte på apple.dk for et telefonnummer til en supportlinje,
> hvilket var fuldstændigt umuligt. Jeg er efterhånden en
> hjemmesidehaj, men det nummer var dælme svært at finde. tilsidst
> brugte et gammel trick og ringede til deres salgslinje, den fungerer
> altid.
Nummeret er et klik væk fra forsiden på Apple.dk, jeg fandt det på
mindre end 10 sekunder!
Prøv evt. selv, du går til apple.dk og klikke på "kontakt os" nederst på
siden. Herefter skimmer du så afsnittet "Kundeassistance & teknisk
support" og bingo.
> Anyway, jeg kom igennem til support, og han hørte pænt på mit
> brokkeri. Problemet var at den lysende prik, hvad enten det var en
> pixelfejl eller hvad, kun viste sig engang imellem. Jeg endte dog med
> at blive henvist til et af de to reparationsstede inærheden af
> københavn, hvilket viste sig at være i ballerup og skovlunde. Tilmed
> langt ude i industrikvarterer, fuldstændig besværlige at finde hen
> til med offentlig transport.
Tjah, du kunne jo også indlevere tingesten til forhandleren
Jeg forstår helt ærligt ikke hvad du brokker dig over, hvis du havde
købt den i DK og ikke brugt fra USA kunne du havde indleveret den hos
din forhandler som ligger lokalt. Alternativt havde du købt den direkte
fra Apple vil du blot skulle sende den til dem, det er da helt normalt.
For alle andre end dem i centrum af Kbh ligger både Ballerup og
Skovlunde udemærket, der er ikke nævneværdige trafikale problemer og
indkøbsprisen på computerne skal ikke financiere en husleje der er dyere
end højst nødvendigt.
> Jeg tog hen til den nærmeste (Ballerup) og da jeg kom derud var
> pixelfejlen selvfølgelig væk. Jeg viste også nogle andre fejl ved
> computeren, bl.a. hænger batteriet lidt ud osv. Det eneste jeg fik ud
> af denne tur, var noget der lignede en skideballe for at behandle min
> puter dårligt (selvom jeg havde forklaret at den var brugt) samt et
> meget mistænksomt blik da jeg forklarede at fejlen kun var der engang
> imellem. De ville gerne tage den ind, men det ville kort sagt blive
> rigtig rigtig dyrt, samt ikke nødvendigvis løse problemet.
>
Logisk, hvis de skal bruge tid på at kigge efter en periodisk fejl så
koster det penge og uden at havde set fejlen kan de da heller ikke
garantere at kunne lave den - hvad nu hvis fejlen slet ikke viser sig
mens de leder efter den!
> Skuffet tog jeg den lange vej hjem, og næste da dukkede fejlen
> selvfølgelig op igen. Denne gang tog jeg til skovlunde,hvor
> værkstedet viste sig at være endnu længere ud og endnu mere gemt af
> vejen. Igen forsvandt fejlen selvfølgelig da jeg skulle fremvise den,
> men de tog dog imod computeren, selvom de aldrig havde hørt om en
> sådan fejl.
Pænt af dem.
>
> Nu sidder jeg så og skriver dette på en pc, og håber at få min
> powerbook tilbage, helst repareret, da en tur til værkstedet tager ca.
> en halv dag.
>
> Hvorfor kan apple ikke have et ordentlig værksted centralt i
> københavn,
Huslejen er høj og så er placeringen upraktisk for alle andre end lige
dem der bor centralt i Kbh.
og hvor for skal servicen være så dårlig.?
>
Hvis du synes det er så slemt, så køb din næste maskine i DK og lav en
service aftale. Man får hvad man betaler for.
> nogle der har været ude for noget lignende?
>
Ja, men der jeg lader mig altså ikke ophidse af så lidt.
Mvh
Bruno