Stakkels Henrik
Fra : Pizzaman

Dato : 06-06-01 00:18

Bliver du aldrig nogensinde træt af at bekæmpe alle dem, der overtræder
reglen om ingen links i dk.helbred.slank?

Er det aldrig aldrig nogensinde kommet på tale her at tillade links i
gruppen, så længe de ikke har et kommercielt formål for øje?

Hvis vi træder et skridt tilbage - er det ikke såre logisk, at folk af og
til gerne vil gøre opmærksom på en ikke-kommerciel side som kan inspirere os
andre fede læsere af DHS? Hvad skulle de ellers gøre? Kopiere teksten over
fra hele websteder ind i beskeder, alene fordi man ikke må bringe links?

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 06-06-01 01:02

"Pizzaman" <langenaeseREMOVETHIS@THISREMOVEyahoo.com> writes:

> Bliver du aldrig nogensinde træt af at bekæmpe alle dem, der overtræder
> reglen om ingen links i dk.helbred.slank?

Det håber jeg sandelig ikke...

> Er det aldrig aldrig nogensinde kommet på tale her at tillade links
> i gruppen, så længe de ikke har et kommercielt formål for øje?

Nej, da det svjv bryder mod grundlæggende principper i dk.* hierakiet.

> [...]
> kan inspirere os andre fede læsere af DHS? Hvad skulle de ellers
> gøre? Kopiere teksten over fra hele websteder ind i beskeder, alene

Måske nok set isoleret, men set ud fra et samlet billede vil det være
yderst beklageligt at tillade det... reklame for websites hører hjemme
i dk.opslag.

Hvis man vitterlig gerne vil gøre reklame for websites kan man gøre
det samme sted som alle andre, nemlig i sin signatur....

Carsten

XFUT: dk.admin.netikette
--
/"\ | Carsten Svensgaard
\ / ASCII ribbon campaign | carsten@svensgaard.org

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 07-06-01 16:38

"Pizzaman" <langenaeseREMOVETHIS@THISREMOVEyahoo.com> wrote in message
> Bliver du aldrig nogensinde træt af at bekæmpe alle dem, der
overtræder
> reglen om ingen links i dk.helbred.slank?

To bemærkninger til det udsagn:

1) Jeg håber ikke Henrik bliver træt af det. Jeg har ikke haft tid til
at være voldsomt aktiv i den sidste tid, ellers ville jeg have støtte
og deltaget aktivt i bekæmpelsen af SPAM.

2) Der er ikke nogen regel om "ingen links" i gruppen - der er derimod
en regel der siger, at man skal undgå reklamer for websider -
kommercielle som ikke-kommercielle. Den slags hører hjemme i
dk.opslag.internet. Deril kommer, at det ikke er tilladt at reklamerer
for produkter o.l. i gruppen, men det behøver vist ikke nærmere
forklaring, hvorfor det ikke er tilladt.

> Er det aldrig aldrig nogensinde kommet på tale her at tillade links
> gruppen, så længe de ikke har et kommercielt formål for øje?

Næh, det synes jeg ville være ærgeligt, da gruppen så ville blive
oversvømmet af intetsigende indlæg - der er allerede for mange nu,
hvor det er forbudt...

> [...]
af og
> til gerne vil gøre opmærksom på en ikke-kommerciel side som kan

Der er efter min mening ingen grund til at reklamere for et websted
medmindre det har relevans for en igangværende diskussion. Dertil
kommer, at man kan lægge linket i sin signatur, hvis man gerne vil
"gøre reklame" for det (som eksempel tillader jeg mig at henvise til
min egen signatur).

Mikkel

NB! bemærk at indlægget er XFUT'tet til dk.admin.netikette.

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906