Konfabulator vs. Dashboard
Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-05 20:17

Nu er Konfabulator jo blevet gratis, efter Yahoo købte det. Jeg har
installeret Konfabulator på en Windows-pc på mit arbejde, da jeg nu er
blevet vant til at have Dashboard på min Mac. På nogle punkter synes jeg
egentlig, Konfabulator er bedre. Weather widget ligner meget Apples, men
den har flere oplysninger. Lader man markøren hvile på den, kommer der
bl.a. oplysninger om vindretning og -hastighed. Jeg prøvede også widget
med aktiekurser, og til min overraskelse kan den også vise danske
aktier. Apples kan kun vise amerikanske, selv om de begge får kurser fra
quote.com.
Nu overvejer jeg at installere Konfabulator på min Mac. Giver
det nogle ulemper, hvad ydelse angår? Jeg vil sådan set gerne fortsætte
med at bruge Dashboard, da jeg i øvrigt er godt tilfreds med det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Terje Rydland

Dato : 16-08-05 20:35

> [...]
> det nogle ulemper, hvad ydelse angår? Jeg vil sådan set gerne fortsætte
> med at bruge Dashboard, da jeg i øvrigt er godt tilfreds med det.

Forskjellen på Konfabulator og Dashboard er vel egentlig at Dashboard er
mer fleksibel. Konfabulator er en JavaScript-tolker, mens Dashboard
bruker WebKit og Widgets kan derfor lages i HTML, JavaScript, Java,
Flash etc,etc...
Funksjonaliteten i de widgets som lages er jo opp til utvikleren, men
det er ingen grunn til at en Konfabulator-widget skulle kunne gjøre mer
enn en Dashboard-widget - heller omvendt...

Terje

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 16-08-05 21:05

Henrik Münster skrev:
> [...]
> det nogle ulemper, hvad ydelse angår? Jeg vil sådan set gerne fortsætte
> med at bruge Dashboard, da jeg i øvrigt er godt tilfreds med det.
Hej Henrik

Jeg bruger både Dashboard og Konfabulator.

Dashboard til de ting, som jeg vil have i baggrunden; Kalender, This Day
in history og TV oversigten, da jeg kun vil have disse informationer
en gang i mellem.

Jeg bruger Konfabulator til de ting, som jeg hele tiden vil holde øje
med; CPU, RAM osv. på den måde ved jeg om min makine er overbelastet.

Så jeg kan kun anbefale, at bruge begge, da de har vær deres
indsatsområde; Dashboard i baggrunden og Konfabulator i forgrunden og de
supplere hinanden ganske godt.

Jeg har ikke kunne mærke nogen ulemper, hvad angår ydelse, men jeg er jo
også "kun" vantil en G3 B&W.

Med venlig hilsen.

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.