.Mac familiekonto
Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-05 17:57

Jeg vil gerne lave mit .Mac-abonnement om til et familieabonnemet. Det
lader til, at man skal vente på, at ens .Mac-abonnement udløber.
Derefter skal man købe en boks med en .Mac familiekonto og oprette den,
idet man aktiverer sit nu udløbne brugernavn. Får man en fysisk boks,
eller er det blot et udtryk, de bruger? Man skal jo bruge et serienummer
fra boksen, og det kunne man jo lige så godt få pr. e-mail.
Uddrag fra FAQ:

Q: If I am a current .Mac member, can I purchase the .Mac Family Pack?

Not immediately. However, when your current .Mac membership comes up for
renewal you will be able to convert to the .Mac Family Pack by
purchasing the .Mac Family Pack box in a retail location or at the
online Apple store. Then go to http://www.mac.com/activate at renewal
time and enter the activation key from your .Mac Family Pack box. After
you complete that renewal process, you will be able to set up your new
..Mac Family Pack sub-accounts by logging into Account at
http://www.mac.com and clicking the Manage Accounts button. Your new
..Mac Family Pack settings will take effect the first day of your new
subscription year.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-08-05 18:51

> [...]
> Derefter skal man købe en boks med en .Mac familiekonto og oprette den,
> idet man aktiverer sit nu udløbne brugernavn. Får man en fysisk boks,

At dømme efter foto og beskrivelse på AppleStore er det tydeligvis en
fysisk kasse.
Amatøragtigt, at de ikke kan styre en konvertering fra enkeltbruger til
familiepakke inden udløb.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-05 20:23

> At dømme efter foto og beskrivelse på AppleStore er det tydeligvis en
> fysisk kasse.

Det kan være gas. Gør de ikke noget lignende med Quicktime Pro? Der får
man jo bare et kodenummer. Det ville nu være meget lettere, hvis man
kunne betale direkte på nettet. Det gør man jo, hvis man fornyer sit
abonnement.

> Amatøragtigt, at de ikke kan styre en konvertering fra enkeltbruger til
> familiepakke inden udløb.

Faktisk er systemet lidt stift. Det ser slet ikke ud til, at man kan
afbestille noget. De reklamerer med, hvordan man kan købe ekstra plads
etc., men man kan ikke afbestille det igen. Jeg har en "ren
e-mail"-konto, som jeg har købt under min egen .Mac-konto. Den betaler
jeg troligt til, fordi jeg ikke kan finde ud af at afbestille den igen.
Jeg bruger den ikke til noget. Nu har jeg besluttet mig for, at jeg
lader konens og min konto udløbe, og så køber jeg en familiekonto. Så
kan børnene også få en konto der. Jeg skal bare helst kunne oprette
familiekontoen samme dag, som den anden udløber, så jeg ikke skal være
uden e-mail så længe. Det er ikke min eneste konto, men den er da
vigtig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 17-08-05 04:46

>Så kan børnene også få en konto der.

Øh - du har da 5 alias´er på din egen .Mac-konto, Henrik - mine tøser
har da en en @mac.com-adresse hver, der er viderestillet......
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-05 18:46

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Øh - du har da 5 alias´er på din egen .Mac-konto, Henrik - mine tøser
> har da en en @mac.com-adresse hver, der er viderestillet......

Læg mærke til de sidste tre ord, du skriver. Så skal man jo have et
posthotel et sted. Jeg forsøger netop at gøre det hele lidt mere
simpelt. Nu er det med børnene også kun lidt af en bi-effekt. Først og
fremmest kan jeg spare penge, da min kone og jeg lige nu har hver vores
..Mac-abonnement. Vi udgiver så vores kalendere og abonnerer på dem, og
så kan vi chatte sammen. Jeg er siden kommet i tvivl, om det overhovedet
er nødvendigt at have hver sit abonnement.
Oprindeligt lavede jeg bare en ren e-mailkonto til min kone
under mit .Mac-abonnement, men så kunne jeg ikke rigtig få det med
kalenderne til at virke. Derfor fik hun sit eget abonnement. Nu kan jeg
ikke slette den rene e-mailkonto, så den betaler jeg til uden at bruge
den. Som jeg har skrevet før, kan man sagtens tilkøbe ydelser til .Mac,
men det er åbenbart umuligt at sige dem op igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 19-08-05 14:34

> [...]
> familiekontoen samme dag, som den anden udløber, så jeg ikke skal være
> uden e-mail så længe. Det er ikke min eneste konto, men den er da

Jeg har også mailet med dem, hvis man ikke vil vente til ens konto
udløber kan man blot købe familiepakken, bede dem stoppe den gamle før
tid, så godtgøre de pengene.
jeg skal blot havde taget mig sammen til at gøre det :)
--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Lind

Dato : 17-08-05 04:03

> [...]
> http://www.mac.com and clicking the Manage Accounts button. Your new
> .Mac Family Pack settings will take effect the first day of your new

Jeg læser det, som du får en fysisk kasse......"in a retail location or
at....."(?)
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-05 18:46

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Jeg læser det, som du får en fysisk kasse......"in a retail location or
> at....."(?)

Det gør jeg også, men det vil da være helt tåbeligt at bruge penge og
energi på at sende en kasse ud, når man blot skal bruge et nummer til at
aktivere kontoen på nettet. Samtidig skriver de, at forsendelsen er
gratis. Det kunne tyde på, at der slet ikke skal sendes noget. Men jeg
kan jo være ligeglad. Jeg køber den blot en uges tid før, min .Mac-konto
udløber.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-08-05 13:33

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> gratis. Det kunne tyde på, at der slet ikke skal sendes noget. Men jeg
> kan jo være ligeglad. Jeg køber den blot en uges tid før, min .Mac-konto

Vil du gerne have noget gmail-invitationer? Den snakker dansk og
tillader pop3?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-08-05 18:31

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Vil du gerne have noget gmail-invitationer? Den snakker dansk og
> tillader pop3?

Nej tak. Det er pænt af dig, men det er sådan set ikke postkasser, jeg
mangler. Det er mere de andre servicer, der følger med .Mac, jeg er
interesseret i. Og så er .Mac dejligt nemt at integrere med en Mac. Når
vi bruger IMAP til e-mail, er det ikke så svært, hvis børnene skal
overtage en anden gammel computer, eller de skal oprettes som bruger på
en anden Mac i huset. Og muligheden for at give børnene en konto følger
jo gratis med, når vi voksne alligevel skal have en familiekonto.
--
Henrik Münster
Esbjerg