Reperation af powerbook
Fra : Allan

Dato : 14-08-05 12:06

Hej gruppe

Jeg sidder med et problem. Jeg har fået en brugt powerbook fra USA, og
den har haft nogle problemer med karroseriet så at sige. Batteriet kan
ikke side helt fast, og låget har lidt problemer med at lukke(man skal
holde den godt nede).
Så tabte jeg den på gulvet (den var godt nok i sit second skin) og nu
er det blevet lidt værre, samt at det er kommet en bule ved
oplukningsknappen.

Jeg vil gerne sende den til reperation, men jeg ved ikke om det kan
fixes? Og hvor? og hvor meget kommer det til at koste monstro? Er der
nogle der har erfaringer på området?

mvh
allan

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-08-05 13:36

In article <1124017551.084548.198370@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
"Allan" <minkonto@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil gerne sende den til reperation, men jeg ved ikke om det kan
> fixes? Og hvor? og hvor meget kommer det til at koste monstro? Er der

Desværre kun dårlige. Det koster alt for meget at tager tre måneder.
Hvis du bor nær en forhandler, der er reparatør, så tal med ham og
forelæg dit problem. Måske kan han overtales til at rette det for en
rimelig pris. Skal Apple selv lave det, skifter de sikkert bare hele
skærmen. Det koster en iBook.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 14-08-05 19:18

Allan wrote:
> [...]
> Så tabte jeg den på gulvet (den var godt nok i sit second skin) og nu
> er det blevet lidt værre, samt at det er kommet en bule ved

Det var ikke så godt. - Jeg havde selv en lignende oplevelse med en
Pismo 500mhz, jeg købte sidste år, men her var det PostDanmark, der
havde ødelagt den under forsendelse. - Det tog lang tid, før jeg fik
PostDanmark til at betale for det. - Det endte med, at Trafikstyrelsen
pålagte PD at betale '...fuldt ud for forvoldt skade..l.'.

> Jeg vil gerne sende den til reperation, men jeg ved ikke om det kan
> fixes? Og hvor? og hvor meget kommer det til at koste monstro? Er der
> nogle der har erfaringer på området?

Hvis du fx. indleverr den til OfficeLine, kan de give dig et tilbud.
Hvis du ikke tager mod tilbuddet koster det svjh. 500kr., og tager du
mod tilbuddet indregnes det i prisen.

I mit tilfælde blev kabinettet delvist udskiftet, nyt batteri, nyt
elektronik ved batterimontage, nyt topdække, ny skuffe til DVD drevet,
m.m. - inkl. montering og opjustering kostede det hele inkl. moms
4.155,25Dkr., som PostDanmark selvfølgelig så betalte.

Jeg valgte at få den repareret, da jeg har brug for, at den kan køre i
ren OS 9.x og OS X. så hvis det er en PB, der også kan starte i OS 9.x,
og du har brug for det, er det da værd at overveje, - især hvis den også
er godt bestykket med RAM og større HD.

- Fra det tidspunkt, jeg indleverede til vurdering, gik der 3 dage, så
havde jeg tilbuddet. Fra det tidspunkt, hvor jeg sagde 'ja tak' til jeg
fik maskinen igen, gik der 7 arbejdsdage, så det var egentlig meget
hurtig... Og selvom jeg ikke bruger den så meget, så er jeg glad for,
jeg lod den reparere. Jeg bruger den mest, når jeg er ude hos kunder.

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>