brændeproblemer
Fra : Karl Antz

Dato : 07-08-05 15:25

Min NEC 2500 opfører sig pludselig meget mærkelig:

Hvergang jeg forsøger at brænde en dvd skriver den Lead-In på disken og
så kommer flg. melding:

The drive reported an error:
Sense Key = MEDIUM ERROR
Sense Code = 0x0C
WRITE ERROR

Det besynderlige er at den indtil igår problemløst har skrevet diske. PT
bruger jeg TDK-DVD-R-diske og har ingen anden type jeg kan prøve med.

Any solutions? Eller er brænderen død?

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-08-05 21:23

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:
> [...]

> Det besynderlige er at den indtil igår problemløst har skrevet diske. PT
> bruger jeg TDK-DVD-R-diske og har ingen anden type jeg kan prøve med.

den kan ikke hitte ud af hvilken hastighed den skal brænde med, eller
hvilket medie du føder den med.

Prøv et andet medie (jeg har et ligende problem med udvalgte RW
medier, uanset om det er CD eller DVD)

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Karl Antz

Dato : 07-08-05 22:16

> den kan ikke hitte ud af hvilken hastighed den skal brænde med, eller
> hvilket medie du føder den med.
>
> Prøv et andet medie (jeg har et ligende problem med udvalgte RW
> medier, uanset om det er CD eller DVD)

takker - da jeg satte brændehastigheden ned funkede det

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 11:37

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> takker - da jeg satte brændehastigheden ned funkede det

Er du rigtig (u)heldig kræver det genstart før brænderen kan tilgås
fejlfrit igen.

Fra : Karl Antz

Dato : 08-08-05 11:54

> Er du rigtig (u)heldig kræver det genstart før brænderen kan tilgås
> fejlfrit igen.

.... havde jeg prøvet - det var derfor jeg blev nervøs

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 12:16

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... havde jeg prøvet - det var derfor jeg blev nervøs

1. generation af 8x brænderne er desværre ret kritiske hvad angår
medier og hvor hugtigt man kan brænde på dem. 16x med duallayer får
man efterhånden kastet i nakken.

Fra : Karl Antz

Dato : 08-08-05 12:37

> 1. generation af 8x brænderne er desværre ret kritiske hvad angår
> medier og hvor hugtigt man kan brænde på dem. 16x med duallayer får
> man efterhånden kastet i nakken.

vaffernen vil du anbefale?
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 13:05

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> vaffernen vil du anbefale?

Den billigste. Pioneer og NEC går du ikke galt i byen med. For NEC
gælder det stadig at deres fejlretningskredsløb end ikke ville kunne
anvendes i en Nordkoreansk misilsilo.

Jeg har ikke umidelbart styr på hvordan Apples i-apps forholder sig
til fremmede brændere. (jeg synes de ændrer politik ved hver
opdatering)

LKarl, lad nu være med at gå ud og købe noget med det samme! (har du
stadig skærmene?)

Fra : Karl Antz

Dato : 08-08-05 13:20

> LKarl, lad nu være med at gå ud og købe noget med det samme! (har du
> stadig skærmene?)

foreløbig nøjs jeg med at brænde langsomt - jeg er jo et _meget_
tålmodigt menneske ved du nok

skærmene har jeg solgt, og de nye ejere er begge to lykkelige for dem.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 22:58

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> foreløbig nøjs jeg med at brænde langsomt - jeg er jo et _meget_
> tålmodigt menneske ved du nok

I forhold til mig: bestemt

> skærmene har jeg solgt, og de nye ejere er begge to lykkelige for dem.

De glæder mig - altså at de belv solgt.

Fra : Erik Richard

Dato : 08-08-05 13:57

Hej Karl

Jeg tror ikke, du skal regne med, at dit drev holder ret længe. Jeg har
også prøvet det trick med at sætte brændehasighed ned. - Det hjalp kun i
en kort periode. Derfor skiftede jeg drevet ud...
mvh. Erik Richard

Karl Antz wrote:

> ... havde jeg prøvet - det var derfor jeg blev nervøs

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Erik Richard

Dato : 07-08-05 22:10

Hej Karl

Jeg er bange for, det er drevet. - Jeg har lige skiftet en Pioneer
DVR-103D, der meldte samme fejl. Efter udskiftning ingen problemer med
at brænde hverken Mercury RW, Merlin/LeadData -R diske...
mvh. Erik Richard