Problemer med IBM TP R50/ATI Mobility Rade~
Fra : Jens Bruun

Dato : 02-09-05 11:46

Jeg har en IBM R50 med ATI Mobility Radeon 9000, jeg ikke kan få til fungere
korrekt med en NEC MultiSync LCD 1280UX+. Monitoren har en opløsning på
1600x1200, men Windows XP vil kun vise 1280x1024 på skærmen, hvor resten af
af skærmbilledet scrolles, når musen rammer kanterne.

Ifølge IBM, kan det slet ikke lade sig gøre at køre 1600x1200 på den måde.
Det er noget vrøvl, for det fungerer upåklageligt med en forældet
ATI-driver, jeg desværre ikke kan finde nogen steder længere (jeg har en
identisk maskine, hvor det fungerer, og hvor driveren er en tidligere
version).

Maskinen sidder i en port replicator, og skærmen er tilsluttet via DVI-D.

Nogen, der har oplevet noget tilsvarende og måske endda har et fif til,
hvordan det kan fås til at virke med de aktuelle, nyeste drivere?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Esben

Dato : 02-09-05 21:53

> Nogen, der har oplevet noget tilsvarende og måske endda har et fif til,
> hvordan det kan fås til at virke med de aktuelle, nyeste drivere?

Er der nogen settings i kontrolpanelet, hvor du kan definere den højeste
opløsning skærmen kan klare? Det var der i de tidligere ATI ctrl paneler, og
jeg har ofte set den detected forkert ifm projektorer.

--
Esben

Fra : Brian A.

Dato : 02-09-05 22:42

> [...]
> Nogen, der har oplevet noget tilsvarende og måske endda har et fif til,
> hvordan det kan fås til at virke med de aktuelle, nyeste drivere?

Prøv evt. Omegadrivers.net

Den har indtil videre sparet mig for at få 23313 spam-mails.