Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
grafik kort til shuttle xpc sn25p amd base~
Fra : basil1996

Dato : 02-09-05 07:52

hej NG,
jeg påtænker at samle denne lille barebone til min datter.
Jeg er ikke helt sikker på hvilket grafikkort jeg kan bruge.
Det er IKKE en gamer PC - den skal bruges som multimediecenter / stereoanlæg
og til billedbehandling.

oplysninger om bundkortet i maskinen:

Det må helst ikke koste en hel bondegård, men skal selvfølgelig være lidt up
to date og have 128 mb ram....
Jeg har været inde på shuttles side og læse om kompatible grafikkort, men
kan ikke finde de eksakte modeller på f.x.
edbpriser - med undtagelse af leadtek og det kostede ca 3000 kr. Jeg har kun
tænkt mig at ofre 1000 - 1500 kr. på det.
Disse fra Gigabyte kan jeg ikke finde som PCX 5xxx, hedder de noget andet?
Gigabyte Gigabyte PCX5900 128MB
Gigabyte Gigabyte PCX5300 128MB

Er der nogen forslag fra eksperterne her?

Tak og venlig hilsen,

Ingeborg

Fra : Esben

Dato : 03-09-05 23:52

"basil1996" <oskars@post.FJERNDETTEcybercity.dk> skrev i en meddelelse
> edbpriser - med undtagelse af leadtek og det kostede ca 3000 kr. Jeg har
> kun tænkt mig at ofre 1000 - 1500 kr. på det.

Der er ingen grund til at bruge 1000-1500 på et grafikkort, når det ikke er
til spil. For 500-800 kan du få et grafikkort med passiv køling. Resten af
pengene kan så bruge til ekstra RAM.

--
Esben

Fra : basil1996

Dato : 05-09-05 12:42

> til spil. For 500-800 kan du få et grafikkort med passiv køling. Resten af
> pengene kan så bruge til ekstra RAM.

tak for svaret -
jeg tror jeg har fundet et kort, der kan forliges med shuttles sff kube. Det
koster 600,- og er fra MSI.
Msi PCX5750-TD128 128MB

Venlig hilsen,
ingeborg

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-09-05 12:53

"basil1996" <oskars@post.FJERNDETTEcybercity.dk> wrote in

> Det er IKKE en gamer PC - den skal bruges som multimediecenter /
> stereoanlæg og til billedbehandling.

Så kan alle grafikkort jo nærmest bruges. Hvilket giver dig frit valg på
alle hylder :) Det skal selvfølgelig være PCI-E, men derudover så kan du
nærmest vælge og vrage.

Jeg tror faktisk at det billigste X300 til PCI-express fint vil dække dine
behov.

Men jeg har haft et Shuttle system i 2 år nu og mit eneste kritikpunkt er
støjniveauet. Så hvis man kan spare en blæser noget sted i systemet så er
det med at gøre det :) Jeg ville derfor gå efter et kort der er passivt
kølet. Med passiv køling mener jeg at det ikke har nogen blæser.

Dette kort fra Asus er baseret på NVidias 6600 chip og leveres med en
passiv køler og koster samtidig kun 850kr - det ville nok være mit valg
hvis det var mig der skulle vælge et nyt grafikkort til min Shuttle og det
ikke måtte støje.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'