6600 - laaangsom videorendering
Fra : Zeki

Dato : 01-09-05 05:37

Har lige udskiftet mit gamle Radeon 9700 med et nyt Geforce 6600 m 256 mb
RAM på en 3,2 Ghz maskine.

Det kører da fint, lige indtil jeg afspiller wmv filer enten i 720p eller
1080i. Så hakker den helt vildt i samtlige softwareafspiller programmer jeg
bruger . Underligt siden mit gamle kort afspillede disse filer helt uden
problemer.

Jeg har nørklet med settings, installeret purevideo (og fjernet det igen),
installeret de nyeste drivere osv, uden held.

Jeg nægter simpelthen at tro på at et to år gammelt Radoen grafikkort i den
grad kan outperforme et kort som netop praler af at være god til wmvhd
afspilning.

Mvh
Zeki

Fra : Jakob M

Dato : 01-09-05 08:12

> Jeg nægter simpelthen at tro på at et to år gammelt Radoen grafikkort i
> den grad kan outperforme et kort som netop praler af at være god til wmvhd
> afspilning.

Det må være et driverproblem, for 6600 praler netop af WMVHD
hardwareaccelaration, mens det med 9700 er CPUen der trækker hele læsset.
Prøv at kigge på Jobliste->Ydeevne for at se forskellen.
Er der mulighed for at deaktivere hardwareaccelaration ?. Ellers kan jeg
ikke komme på andet end at prøve gamle drivere måske.

Mvh
Jakob

Fra : Brian A.

Dato : 01-09-05 12:49

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg nægter simpelthen at tro på at et to år gammelt Radoen grafikkort i
> den grad kan outperforme et kort som netop praler af at være god til

Prøv at se lidt her:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/vga-charts-pcie-02.html#
3d_mark_2005
9700 er ikke direkte nævnt, men du har næppe fået et særligt bedre kort -
om
det så er bedre til WMVHD end din CPU (som vel tog sig af det før), ja det
aner jeg ikke

Den har indtil videre sparet mig for at få 23214 spam-mails.

Fra : Zeki

Dato : 02-09-05 12:08

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> wrote in message

> Prøv at se lidt her:
> http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/vga-charts-pcie-02.html#

Argh....jeg tænkte det sgu nok. Har længe svoret til ATI. Nu fik Nvidia
chancen...og dumpede!

Mvh
Zeki

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 02-09-05 13:07

> Argh....jeg tænkte det sgu nok. Har længe svoret til ATI. Nu fik Nvidia
> chancen...og dumpede!

Er det ikke bare dig der har købt for billigt/dårligt, et 6600 kort følger
jo nærmest med i havregrynspakker, tror sgu godt vi kan finde et nvidia kort
der kan banke dit gamle 9700.
mvh tp

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-09-05 14:11

Også skrev Vollert
> [...]
> følger jo nærmest med i havregrynspakker, tror sgu godt vi kan finde
> et nvidia kort der kan banke dit gamle 9700.

Ja hvis han nu F.eks havde købt et 6600GT istedet for et 6600.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-09-05 18:57

Martin Vollert wrote:
> Ja hvis han nu F.eks havde købt et 6600GT istedet for et 6600.

Et 6600 vanilla kort er mere end rigeligt til det her formål. Det er ikke 3d
ydelse, men derimod film afspilning det drejer sig om. Selv et 6200TC er
rigeligt.

Jeg ville prøve med nvidias egen afspiller.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Zeki

Dato : 03-09-05 05:39

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message

> Jeg ville prøve med nvidias egen afspiller.

Hvad hedder den?

Mvh
Zeki