Radeon til Video-Arbejde (LE)
Fra : Henrik Mahler

Dato : 31-08-05 15:40

Til Video-Editering,.. IKKE SPIL,...

Pinnacle´s Liquid Edition 6.1 er grundet
tæt ATIsamarbejde optimeret Radeon model
9600 og højere,.. med udnyttelse også af
DirX 9.0 og OpenGL 2.0, fra div LE-forum
er Jeg blevet meget forvirret over mange
modstridende oplevelser/meninger omkring
værdien af Radeons i den dyre ende,. når
der kun tals videoeditering VEL og MÆRKE.

(Enkelte finder ikke X800 bedre end 9600)

Hvad vil EVENTUELT "hjælpe" mest:

1. Rendering pipelines mere end 4 ?
2. Paralelle engines mere end 2 ?
4. Forøget GPU speed ?
5. Forøget ram-speed ?

Liquid Edition bruger grafikkortet ti at
arbejde i en form for "preview-mode" når
der editeres, alt imens rigtig rendering
køer i baggrunden samtidig,....

Pinnacle selv er rimeligt tilknappet med
kommentarer til den reelle forskel,. dog
anbefales 256 MB hvis der arbejdes i "HD"

Tak for enhver hjælp

Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 03-09-05 19:50

> [...]
> værdien af Radeons i den dyre ende,. når
> der kun tals videoeditering VEL og MÆRKE.
>
> (Enkelte finder ikke X800 bedre end 9600)

Hverken det ene eller det andet, men hvor blev pkt. 3 af?

> [...]
>
> Pinnacle selv er rimeligt tilknappet med
> kommentarer til den reelle forskel,. dog
> anbefales 256 MB hvis der arbejdes i "HD"

Hvis der skal være nogen fordel ved grafikkortet skal det da være fordi den
har hardware MPEG/divx/wmv de/encoder indbygget i kortet, ellers kan jeg
ikke se hvad grafikkortet skulle gøre af forskel!

Brian

Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-09-05 12:34

Hej nummer 3 smuttede, undskyld,.....

Anyways, er nået frem til det samme, mpeg/div encoding er dog ikke
aktuel, faktisk kan der ved brug af LE6.1 være fordele ved engines
og flere rendering-pibelines, selv i preview-mode under arbejdet,
problemet er bare at det er meget lidt, og meget sjældent, og under
all omstændigheder kun når der laves noget animations-agtigt som
evt minder lidt om 3D rendering, holder mig til et 9600 pro dog med
256MB ram, det ku tænkes at spille ind ved dual-head 2 x 19" som
jeg kører i 1600 x 1200,....

Fra : Brian Lund

Dato : 04-09-05 13:03

> [...]
> evt minder lidt om 3D rendering, holder mig til et 9600 pro dog med
> 256MB ram, det ku tænkes at spille ind ved dual-head 2 x 19" som

Jeg tror jeg ville have valgt det samme ;)

Brian