Den ene skærm er pludselig blevet grøn-gul~
Fra : cogco

Dato : 31-08-05 00:27

Hej Gruppe

Har to CTR skærme tilsluttet mit grafikkort.
Det har fungeret upåklageligt indtil nu at køre dem som dual screens.
Prøvede så igår at se film via computeren over på mit fjernsyn.(gennem DVI
stikket)
Det virkede fint.

Men da jeg så skulle tilbage til min "2xCTR skærme"-tilstand er den ene
pludselig gået hen og viser alting gennem et nærmest grøn-gult filter.

Prøvede at bytte om på skærmene nede på grafikkortet, og nu var det den
anden skærm, der viste farverne forkert.

Kan det være f.eks. den blå farve der pludselig ikke længere virker.

Claus

Fra : Coach [4130]

Dato : 31-08-05 16:02

"cogco" <cogco@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden skærm, der viste farverne forkert.
>
> Kan det være f.eks. den blå farve der pludselig ikke længere virker.

Hvis du flytter om på skærmene og problemet flytter med, er det skærmen der
er færdig.
Det er en af farvekanonerne der ikke længere kan levere farven og derfor får
du ikke RGB signalet længere.
Det er sansynligt at det er den blå der mangler

mvh
Bri@n

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 31-08-05 19:20

cogco wrote:

> Har to CTR skærme tilsluttet mit grafikkort.

CRT (Cathode Ray Tube).

> [...]
> anden skærm, der viste farverne forkert.
> Kan det være f.eks. den blå farve der pludselig ikke længere virker.

Har du fjernet/tilsluttet skærme med PC'en og skærmene/tv'et tændt? -
så har du nok futtet den blå farveudgang af på grafikkortets ene output.

Hvis der ikke er jord-leder i dine stikkontakter, kunne det også være
grunden (men det ændrer ikke på, at noget er futtet af).

Fra : cogco

Dato : 31-08-05 22:14

I har begge to desværre nok ret i at der er futtet noget af.
Håbede blot på at jeg tog fejl og at det var en eller anden indstilling der
skulle til.

Nåh, men det er alligevel også snart på tide at skifte grafikkort.

Tak for hjælpen

Claus

Fra : Jens U. K.

Dato : 01-09-05 15:51

Kan det ikke være stikket der har fået "bukket" det ben der bære den blå
farve?!

Fra : Brian Lund

Dato : 03-09-05 19:54

> Kan det ikke være stikket der har fået "bukket" det ben der bære den blå
> farve?!

Eller en ledning i kablet der er knækket?

Det har jeg oplevet flere gange, hvorimod jeg endnu _aldrig_ har oplevet at
en farvekanon eller grafikkortet fejler!

Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-09-05 05:22

Brian Lund wrote:
> [...]

Så skal det være stikket på selve grafikkortet.

> Eller en ledning i kablet der er knækket?

Umuligt. læs det oprindelige indlæg igen!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 04-09-05 13:06

> Så skal det være stikket på selve grafikkortet.

> Umuligt. læs det oprindelige indlæg igen!

Det var Coachs svar der forvirrede mig...

Det kan altså kun være på/i grafikkortet den er gal!

Brian

Fra : Jens U. K.

Dato : 05-09-05 09:15

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> Så skal det være stikket på selve grafikkortet.

Eller et dvi -> vga konverterstik?! Jeg kan ikke læse ud af det
oprindelige indlæg, hvilke stik der er på kortet - og jeg nægter at tro at
der er to vga-stik plus et dvi-stik!

/Jens Ulrik