CRAP! Nvidia snyder måske på vægten i
Fra : Bruno

Dato : 30-08-05 17:08

Jeg var ellers ved at overveje at smide kr. i deres retning, men nu
bliver jeg lige nødt til at se hvordan det her udvikler sig:

http://www.theinquirer.net/?article=25807

Hvad mener i andre?

Mvh

Bruno

Fra : Hans

Dato : 30-08-05 19:13

Bruno wrote:
> Jeg var ellers ved at overveje at smide kr. i deres retning, men nu
> bliver jeg lige nødt til at se hvordan det her udvikler sig:
>
> http://www.theinquirer.net/?article=25807
>
> Hvad mener i andre?

Det passer nu meget godt med den oplevelse jeg havde hos en ven, som har et
7800GTX. Hastigheden var imponerende, men jeg var skuffet over renderingen i
de spil vi så på. Jeg skulle dog ikke have noget klinket, da vi tit er
uenige om valg af grafikkort, så jeg valgte at holde min mund.

Hans

Fra : Sven

Dato : 04-09-05 02:18

> [...]
> vi tit er uenige om valg af grafikkort, så jeg valgte at holde min mund.

Hmmm, ja sådan er vi så forskellige. jeg gik fra et ATI 9800Pro til et
7800GTX, og jeg synes nu, at billedrenderingen er blevet væsentligt bedre!
(Hastigheden ligeså)

Sven

Fra : Hans

Dato : 04-09-05 03:51

Sven wrote:

> Hmmm, ja sådan er vi så forskellige. jeg gik fra et ATI 9800Pro til et
> 7800GTX, og jeg synes nu, at billedrenderingen er blevet væsentligt
> bedre! (Hastigheden ligeså)

Det er også to meget forskellige grafikkort at sammenligne, især pris og
ikke mindst hastighedsmæssigt.

Jeg har et Radeon X850XT PE og der stiller sagen sig lidt anderledes. Jeg
kunne sagtens have købt et 7800GTX, men blev lidt skuffet da jeg så de samme
spil som jeg selv har, så derfor blev valget endnu et ATI-Baseret kort, men
sådan er vi så forskellige, og så er den faktisk ikke længere for nu ikke at
starte en Radeon vs. GeForce krig.

Hans

Fra : Sven

Dato : 04-09-05 11:40

> [...]
> kort, men sådan er vi så forskellige, og så er den faktisk ikke længere
> for nu ikke at starte en Radeon vs. GeForce krig.

Det var nu heller ikke for at starte en ATI <> Nvidia disskution , men
mere for at påpege, at vi ikke alle er enige om at ATI "har bedre
billedkalitet". Det havde ATI rent faktisk dengang jeg gik fra Geforce 4 til
9800Pro, ikke i spil, men deres 2D (f.eks. Windows desktop) var klart bedre
hos ATI dengang. I dag kan jeg ikke der se forskel på ATI og Nvidia.
Jeg bør måske lige tilføje, at jeg HAR set de nye ATI kort i funktion, og
jeg holder mig stadig til mit 7800GTX, specielt i opløsninger fra 1600x1200
og opefter kan jeg bedst lide Nvidia's måde at rendere på.
Du er glad for dit kort, og jeg er glad for mit, så er der vel ikke så meget
mere at sige om det?

Sven