Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Kan ikke starte med DVI tilsluttet !?
Fra : Christian F

Dato : 30-08-05 12:35

Hej
Jeg har et problem:
Har et asus bundkort, Gforce 6800 gfx med dvi og vga tilslutning.

Problemet er at jeg ikke kan starte computeren med kun DVI kablet tilsluttet
pc'en !

PC booter fint op med bios startup, men standser herefter når windows skal
starte og skærmen mister signal.
Windows blivver altså ikke indlæst.

Hvad kan det skyldes ?

Tilslutter jeg VGA kablet og genstarter, virker det fint.
Jeg kan herefter frakoble vga kablet og sætte dvi kablet i - så er der fint
billede ?!!?

Lidt besværligt at skulle skifte kabel hver gang pc'en har været slukket

Jeg kører nyeste nvidia drivers

Pft Christian

Fra : Henning Larsen

Dato : 30-08-05 18:17

"Christian F" <mailFJERN@DETTEfals.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fint
> billede ?!!?
>
> Lidt besværligt at skulle skifte kabel hver gang pc'en har været slukket

Jeg har et GF 6800GT og en Viewsonic 171s med både dvi og vga. Jeg benytter
dvi-indgangen, og jeg har aldrig haft det problem du beskriver. På min
skærms opsætning kan man vælge "input priority", dvs om dvi eller vga skal
have første prioritet. Den står på dvi. Måske din skærm også har dette punkt
i opsætningen.

Henning

Fra : Christian F

Dato : 01-09-05 21:35

"Henning Larsen" <NOGOOD@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skærms opsætning kan man vælge "input priority", dvs om dvi eller vga skal
> have første prioritet. Den står på dvi. Måske din skærm også har dette

Hej Henning
Tak for svar
Problemet er bare at computeren slet ikke kan starter op, med dvi kablet
tilsluttet.
Dvs den når aldrig at boote windows op.

Det er sgu mystisk.
Ligenu booter jeg med alm vga og når windows så er klar, , tilslutter jeg
dvi kablet og slår derefter over på dvi port i indstillinger.
Den er sat til single display, ikke noget med clone osv.

Meningen er at jeg slet ikke vil have VGA kablet tilsluttet overhovedet

Christian