Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
frames på fladskærm ?
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 28-08-05 17:55

hej jeg har købt et 6800gt kort og det kører perfekt men nu har jeg
hørt noget om at fladskærme kun kan vise 50 eller 60 ? framen pr
sekund ? jeg har pcen tilsluttet min 30tommers lg skærm i stuen, men
hvor går grænsen

Fra : Bruno

Dato : 28-08-05 18:24

Ninja Ninjasen wrote:
> [...]
> hørt noget om at fladskærme kun kan vise 50 eller 60 ? framen pr
> sekund ? jeg har pcen tilsluttet min 30tommers lg skærm i stuen, men

Du bør nok spørge i gruppen for skærme i stedet, da det jo ikke handler
om dit grafikkort.

Men det kan da nævnes at alle skærme, uanset type, har en
opdateringsfrekvens som angives i Hz, tilsvarende har vores øjne også en
begrænsning.

mvh

Bruno

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-08-05 18:31

"Ninja Ninjasen" <mailen@durikke.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hørt noget om at fladskærme kun kan vise 50 eller 60 ? framen pr
> sekund ? jeg har pcen tilsluttet min 30tommers lg skærm i stuen, men

Alle fladskærme opdaterer med 60 Hz, altså 60 billeder pr. sekund.

Mvh
Benjamin

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 28-08-05 19:11

On Sun, 28 Aug 2005 19:30:51 +0200, "Laziter [9440]"
<laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

>"Ninja Ninjasen" <mailen@durikke.com> skrev i en meddelelse
>
>Alle fladskærme opdaterer med 60 Hz, altså 60 billeder pr. sekund.
>
>Mvh
>Benjamin

tak for svaret så er der noget tid endnu før grafikkortet er
skærmen overlegen, for den dukker jo trods alt en del under 60 i
aquamarktesten stadig

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-08-05 21:40

> tak for svaret så er der noget tid endnu før grafikkortet er
> skærmen overlegen, for den dukker jo trods alt en del under 60 i
> aquamarktesten stadig

Det skulle heller ikke gerne være skærmen der sætter begrænsningen
Men som Bruno skriver, så hører indlægget egentligt til i skærm gruppen, så
hvis du har yderligere spørgsmål omkring skærme, så skriv venligst der

Mvh
Benjamin

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 29-08-05 16:05

On Sun, 28 Aug 2005 22:39:32 +0200, "Laziter [9440]"
> [...]

>hvis du har yderligere spørgsmål omkring skærme, så skriv venligst der

det hører vel både til i skærmgruppen og grafikkortgruppen måske de
også bliver sure over et indlæg der handler lidt om grafik i
skærmgruppen, hvor mange % af mit indlæg handler om grafikkort og
hvor mange % handler om skærm det er snart svært

nå men tak for svarene begge to

Fra : Brian Lund

Dato : 29-08-05 03:00

> tak for svaret så er der noget tid endnu før grafikkortet er
> skærmen overlegen, for den dukker jo trods alt en del under 60 i
> aquamarktesten stadig

Du kan sagtens spille med over 60, 100 eller 300 fps hvis det skulle være
det!
Du risikerer bare at få interferrens striber, fordi du kan have mere end "et
billede per billede"...
Du kan altså have 2-3 billeder hakket i stykker og sat sammen til ét, hver
gang skærmen opdaterer.
Det er derfor de har lavet en "V-sync" funktion til grafikkortene.

Hsk næste gang: skærmgruppen

Brian