Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort køler
Fra : Henrik Villadsen

Dato : 25-08-05 18:41

Jeg har et Geforce ti4200 hvor køleren ikke lyder alt for godt

Er der nogen firmaer som sælger erstatningskølere / blæsere?

Jeg tænker ikke på komplette kølere til flere hundrede kroner.
--
Henrik

Fra : Bruno

Dato : 26-08-05 11:45

Henrik Villadsen wrote:

> Jeg har et Geforce ti4200 hvor køleren ikke lyder alt for godt

Prøv at rense og smøre blæseren inden du gør andet.

> Er der nogen firmaer som sælger erstatningskølere / blæsere?

Masser. Prøv og google på blæser og grafikkort.

> Jeg tænker ikke på komplette kølere til flere hundrede kroner.

En billig løsning kan være at montere en større blæser, eksempelvis en
blæser fra en gamel strømforsyning som du så skruer fast i kortets
køleplade med en selvskærende skrue. Det lyder måske voldsomt, men det
fungerer fint og en stor, langsommere roterende blæser larmer mindre end
en lille og hurtig.

Mvh

Bruno

Fra : "Brian

Dato : 31-08-05 09:58

Hi
jeg er træt af min blæser på gfx kort Asus 6800 pci/e non pro 256 mb, derfor
skal det skiftes ud.
det jeg er træt af er støjen.
er der nogen derude der kan sige noget pro/contra om
NV Silencer 5 (Rev. 2) og en tilsvarende model fra Zalman.
og husk jeg skal ikke bruge det til OC !!

--
Udskift ikkegyldig i adressen med dk

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 18:15

Brian <5500> wrote:
> [...]
> NV Silencer 5 (Rev. 2) og en tilsvarende model fra Zalman.
> og husk jeg skal ikke bruge det til OC !!

Helt klart Zalman VF700-CU. Den køler mit Radeon X850XT PE uden problemer og
er yderst støjsvag.

Jeg har tidligere prøvet en Silencer og var meget lidt imponeret. Fejlen med
tikkende blæser skulle være rettet med rev.2, men der er stadigvæk problemer
med visse PWM-styrede blæserudgange på grafikkort.

Hans