Grafikkort virker kun ved AGP3.0
Fra : Brian A.

Dato : 24-08-05 21:39

Hej,

Jeg har et meget underligt problem. Har du hørt om noget lign. så kom gerne
med nogle fakta.
For knap 4måneder siden hjalp jeg en kammerat med at opgradere sin pc. Jeg
købte bl.a. et Asus Radeon 9550 Gamers Edition for ham og smed det i
maskinen. Det kørte så 2uger, hvorefter der var sort skærm og 8 "bip" ved
boot. Jeg tog kortet i min egen maskine og samme fejl her. 8 "bip". 8" bip"
betyder at der er fejl ved grafikkortet. Sender kortet til forhandler og får
et ny tilbage 2dage senere. (Forhandleren tester ikke kortet, men bytter
bare).
Det nye kort kører så i 3måneder og så opstår problemet igen :( Kortet
virker ikke kammerats pc og heller ikke min. 8 "bip" fra begge maskiner. Jeg
sender kortet ind igen, men ser til stor forundring at kortet har fungeret
fint i deres "testbench". Så jeg modtager kortet med en regning for 1/4times
arbejdsløn :( Jeg smider kortet i igen, men samme fejlmelding i begge
maskiner.
Jeg undres nu rigtigt meget! Jeg tester så i et tredje bundkort, og her
booter skidte pludseligt! Mystisk!
Jeg ræser over til en ven og smider kortet i hans maskine, her booter det
skam også! Jeg smider også kortet i hans fars maskine, men her booter
maskinen underligt nok ikke, også 8 "bip".

Her kommer så konklusionen:

Bundkort, hvor kortet ikke virker:

ECS K7S5A Ver.3.1 SIS735 Chipset Understøtter op til AGP 2.0 4xAGP
MSI KT3 ARU ULTRA KT333 Chipset Understøtter op til AGP 2.0 4xAGP
Soltek SL75-KAV KT133A Chipset Understøtter op til AGP 2.0 4xAGP

Bundkort, hvor det virker:

ABIT KV8 MAX3 K8T800 Chipset Understøtter op til AGP 3.0 8xAGP
MSI KM4M-V KT400 Chipset Understøtter op til AGP 3.0 8xAGP

Kan nogen se en sammenhæng?

Kortet virker altså pludseligt kun ved AGP3.0 (0.8V) og ikke længere ved
AGP2.0(1.5V).

Nu håber jeg bare at forhandleren tester kortet ordenligt denne gang, og
finder at kortet virkeligt er defekt. Håber dermed også at de refunderer den
første regning!

Mvh
Brian Axelgaard