ASUS V 9999GT/TD
Fra : Rene Lauritsen

Dato : 24-08-05 14:31

Hvilken anden køler løsning kan anbefales til ASUS V 9999GT/TD, da den der
er på larmer meget ?

På forhånd tak.

Fra : Esben

Dato : 24-08-05 14:53

"Rene Lauritsen" <rlauritsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken anden køler løsning kan anbefales til ASUS V 9999GT/TD, da den der
> er på larmer meget ?

Ja, den larmer som et ondt år. Har du prøvet at sætte hastigheden ned? Jeg
har sat min til at køre ca 1500 rpm, og det er ikke galt.

--
Esben

Fra : Rene Lauritsen

Dato : 24-08-05 15:21

> Ja, den larmer som et ondt år. Har du prøvet at sætte hastigheden ned? Jeg
> har sat min til at køre ca 1500 rpm, og det er ikke galt.

Jeg fandt lige ud af det med smart cooling med fan control. det er godt nok
smart. nu har jeg sat den til 50, 60, 70 og 80 grader i steder for det den
var sat til, så kører den ok og er kun ca. 50 grader.

Fra : Esben

Dato : 25-08-05 17:50

> Jeg fandt lige ud af det med smart cooling med fan control. det er godt
> nok smart. nu har jeg sat den til 50, 60, 70 og 80 grader i steder for det
> den var sat til, så kører den ok og er kun ca. 50 grader.

Ok, jeg har sat mit til 70, 72, 74 og 76. Lidt i overkanten vil nogen måske
mene, men det kører fint også ved oc (400/900). Blæseren spinner kort op en
gang i mellem efter lang tids belastning, så max temp er vel omkring 72. Ved
2D ligger det omkring 53.

--
Esben

Fra : Rene Lauritsen

Dato : 26-08-05 02:42

> [...]
> kort op en gang i mellem efter lang tids belastning, så max temp er vel
> omkring 72. Ved 2D ligger det omkring 53.

Jeg har lige OC min til 400/800 med smartdoctor. Den kører uden problemer
3dmark03 og 05. Det giver endda 1000 point mere i 03. Vildt nok. Nu får jeg
10222 med AMD 2500+, 1 GB ram og 6800GT.

Hvordan OC du til 900 ? 800 er max. i smartdoc. Bruger du et andet program ?

Fra : Esben

Dato : 26-08-05 09:36

> [...]
> 3dmark03 og 05. Det giver endda 1000 point mere i 03. Vildt nok. Nu får
> jeg 10222 med AMD 2500+, 1 GB ram og 6800GT.

Jeg havde helt overset at det er et GT du har, mit er kun et 6800. Jeg får
9829 i 03 med en P4 2,6 og 512MB RAM.

> Hvordan OC du til 900 ? 800 er max. i smartdoc. Bruger du et andet program
> ?

Med Coolbits. Det er en .reg fil du installerer, og så dukker der nogen
flere options op under driverindstillingerne, herunder OC.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815

--
Esben