Hvor er Gurudriverne?
Fra : Lyrik

Dato : 21-08-05 16:34

Angående alternative drivere til ATI Radeon (x700):

Jeg må bruge en ældre version af grafikkortdriver til mit AGP X700. Nemlig
catalyst version 5.3.

Den er rimelig stabil men ikke 100% stabil desværre, i modsætning til de
NVIDIA-kort jeg plejer at købe.
Jeg har prøvet 4 alternative drivere som bare var endnu værre. De fik kortet
til at fejle.

Jeg prøvede en anden driver for lidt siden til et andet atikort 9250, som
hed GURU! Guru fjernede al det ati-lir som var og installerede sig selv
elegant og stabilt.

Problemet er:Jeg kan ikke finde Gurudriveren. Skriver jeg "guru" kommer jeg
ind på en side med guru3.com,- eller noget lignende med alternative
drivere,-blot ikke Guru-driveren.

Hvor er Gurudriveren? ved nogen det?
Eller ved nogen hvilken driver som er den bedste til dette X700
Sapphirekort?

Hilsen
Jens

Fra : Esben

Dato : 22-08-05 09:34

Er det www.guru3d.com du tænker på?

--
Esben

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-05 13:49

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Er det www.guru3d.com du tænker på?
+++++++++++++++++
Ja, men der er ingen gurudrivere der.

Hilsen
Jens

Fra : Søren Lund

Dato : 22-08-05 13:27

> Angående alternative drivere til ATI Radeon (x700):
>
> Jeg må bruge en ældre version af grafikkortdriver til mit AGP X700.
> Nemlig catalyst version 5.3.

Hvorfor virker 5.8 ikke til dit kort? Det er da så vidt jeg et temmeligt
nyt chipsæt, der sidder derop.

---
Med venlig hilsen,
Søren Lund
www.publicvoid.dk

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-05 13:53

"Søren Lund" <public@publicvoid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor virker 5.8 ikke til dit kort? Det er da så vidt jeg et temmeligt
> nyt chipsæt, der sidder derop.
+++++++++++++++++++++++
Jeg må blive dig svar skyldig. jeg aner ikke hvorfor de ikke virker.
Men skærmen crasher.
5.3 virker rimelig stabil. jeg har kun et enkelt crash om dagen
Det kan skyldes 100 ting. Måske konflikt med bundkortet, måske en defekt et
eller andet sted. jeg aner det ikke.
Men jeg kunne se tydelig forskel på de forskellige drivere jeg prøvede.
Ingen af de alternative drivere på guru3.com(var det sådan det hed?) duede
til mit kort.
Så gik det ned lige med det samme.
Bedste driver indtil nu er 5.3. Men jeg håbede på at finde den gurudriver.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-08-05 14:35

On Sun, 21 Aug 2005 17:33:31 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>NVIDIA-kort jeg plejer at købe.
>Jeg har prøvet 4 alternative drivere som bare var endnu værre. De fik kortet

Husk at følge dette hvis du skal installere drivere til ATI kort (og
faktisk er det en god ide generelt):

-Fjern den gamle driver fra 'Tilføj/Fjern Programmer'
-Start op i fejlsikret tilstand og kør Driver Cleaner
(http://www.drivercleaner.net/). Vælg ATI og clean 2x for at være
sikker på det hele er væk.
-Genstart maskinen normalt og installer de nye drivere.

Jeg kører catalyst 5.8 på X800XL uden problemer.

>Hvor er Gurudriveren? ved nogen det?
>Eller ved nogen hvilken driver som er den bedste til dette X700
>Sapphirekort?

Jeg kender ikke Guru-driverne men der findes et kendt site kaldet
http://www.guru3d.com/ det kan måske have noget med dem at gøre?

Der er også mange der er glade for Omega Driverne:
http://www.omegadrivers.net/

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-08-05 14:45

On Mon, 22 Aug 2005 14:34:55 +0100, Thomas Jespersen
<thomas@lucky-music.dk> wrote:

>Jeg kører catalyst 5.8 på X800XL uden problemer.

Og forøvrigt glemte jeg at nævne at hvis du henter udgaven med
'Control Center' skal du have installeret .NET (følg linket på ATIs
side). Jeg har dog haft meget bøvl med Control Center så jeg bruger de
'normale' drivere.

Fra : Dan

Dato : 22-08-05 14:30

Hvad er der galt med Omega-driverne?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-08-05 15:38

On Mon, 22 Aug 2005 15:29:42 +0200, "Dan" <no@spam.thankyou.com>
wrote:

>Hvad er der galt med Omega-driverne?

Det er ikke Omega der er noget galt med, men jeg synes der er noget
galt med Catalyst driveren med Control Center :)

Fra : Hans

Dato : 22-08-05 15:04

Thomas Jespersen wrote:

> Det er ikke Omega der er noget galt med, men jeg synes der er noget
> galt med Catalyst driveren med Control Center :)

Der har stort set altid været bøvl med driverne med Catalyst kontrolpanelet.
Drop dem, de er spild af tid.

Hans

Fra : Søren Lund

Dato : 23-08-05 05:59

> Der har stort set altid været bøvl med driverne med Catalyst
> kontrolpanelet. Drop dem, de er spild af tid.

Jeg har længe været af samme mening, men for et par dage siden opdagede jeg
en feature i CC, som faktisk er nyttig. På min Media Center PC kan man i
CC vælge en opløsning på 758x5xx, som giver et bedre billede på skærmen end
f.eks. 800x600 eller 1024x768.

Det er godt nok kun en meget specifik situation, at CC er anvendelig, men
den er dog anvendelig :)

---
Med venlig hilsen,
Søren Lund
www.publicvoid.dk

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-05 11:08

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke Omega der er noget galt med, men jeg synes der er noget
> galt med Catalyst driveren med Control Center :)
Det hjalp da jeg fjernede det. Tak for det. Nu har jeg installeret kun
driveren.
Ingen crash indtil nu. Bank under bordet.

Hilsen og tak fra
Jens