Grafikkortkøb ...eller?
Fra : zillyink

Dato : 18-08-05 17:39

Min knægt kører i øjeblikket på et Nvidia FX 5200 og er helt
opslugt på at få et andet.

Han spiller en del H2 og lign. og mener at han bliver meget
lykkeligere hvis han får et andet.

Hvilket kort kunne være et (bedre) alternativ end det nuværende,
både med hensyn til ydelse og som kan ses som værende rimeligt
fremtidssikret?!

Som jeg ser det er han rimelig kørende og mener at han bør vente
til der kommer spil der afgørende tvinger hans nuværende kort i
knæ!

U say?:
--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Vega

Dato : 18-08-05 18:52

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse
> Min knægt kører i øjeblikket på et Nvidia FX 5200 og er helt
> opslugt på at få et andet.
>
> Han spiller en del H2 og lign. og mener at han bliver meget
> lykkeligere hvis han får et andet.

Er det Half Life 2?

> [...]
>
> Som jeg ser det er han rimelig kørende og mener at han bør vente
> til der kommer spil der afgørende tvinger hans nuværende kort i

Hvis det er Half Life 2, vil jeg bestemt mene at det kort han har nu er
tvunget i knæ!
Hvad er budgettet til et nyt?

Mvh. Vega.

Fra : zillyink

Dato : 18-08-05 19:08

Vega wrote:
> Hvis det er Half Life 2, vil jeg bestemt mene at det kort han
> har
> nu er tvunget i knæ!

det er Half life 2

> Hvad er budgettet til et nyt?

1500 plus/minus

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-08-05 11:09

> Hvis det er Half Life 2, vil jeg bestemt mene at det kort han har nu er
> tvunget i knæ!

Det mener jeg nu ikke, jeg gernnemførte HL2 på et GefORCE 3 TI500 uden
problemer. Så jeg mener bestemt ikke det kort er tvunget i knæ endnu. Men
ikke desto mindre et spil som BF2 kan det absolut betale sig med et nyt.

Jeg købte nyt for ikke så lang tid siden og det blev et Radeon X700 Pro 256
MB AGP til ca. 1500 og det er deromkring de gode kort ligger. Du kan
selvfølgelig også få kort til 5000 men det er overkill hvis ikke man bruger
det hele tiden og de falder desuden også ret hurtigt i pris.

Mvh
Simon

Fra : Vega

Dato : 19-08-05 12:00

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg nu ikke, jeg gernnemførte HL2 på et GefORCE 3 TI500 uden
> problemer. Så jeg mener bestemt ikke det kort er tvunget i knæ endnu. Men
> ikke desto mindre et spil som BF2 kan det absolut betale sig med et nyt.

Det er sikkert rigtig nok, men det komme selvfølgelig an på hvor detaljeret
man vil have det.

> [...]
> selvfølgelig også få kort til 5000 men det er overkill hvis ikke man
> bruger det hele tiden og de falder desuden også ret hurtigt i pris.

Jeg købte selv nyt for få måneder siden, og det blev til Radeon X850XT
PCi-E. Men selvfølgelig behøver Zillyink's søn ikke sådan et. Jeg vil også
mene at et kort til 1500kr. vil være fint.

Mvh. Vega.

Fra : Jakob

Dato : 19-08-05 13:08

In article <4305afce$0$68389$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
newz@siho.dk says...

> Det mener jeg nu ikke, jeg gernnemførte HL2 på et GefORCE 3 TI500 uden
> problemer. Så jeg mener bestemt ikke det kort er tvunget i knæ endnu.

Det hænger nok sammen med at HL2 er genialt konstrueret til at fungerer
på flere niveauer og til en vis grad tilpasse sig den hardware der er
tilstede. Med et andet grafikkort vil oplevelsen af spillet
sandsynligvis blive meget bedre

> ikke desto mindre et spil som BF2 kan det absolut betale sig med et nyt.

Det kan ikke betale sig, det er nødvendigt :0)

> Jeg købte nyt for ikke så lang tid siden og det blev et Radeon X700 Pro 256

Det virker som et fornuftigt råd, men som jeg ser det er det som
allerede nævnt geforce 6800 hvor man får langt mest for pengene nu. Men
uden minimum 512 mb ram mere kan det være ligegyldigt så heller et 1200
kr grafikkort og 512 mb ram ekstra end et 1500 kr kort. Den førstnævnte
kombi vil give langt mere ydelsesmæssigt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 22-08-05 09:08

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg nu ikke, jeg gernnemførte HL2 på et GefORCE 3 TI500 uden
> problemer. Så jeg mener bestemt ikke det kort er tvunget i knæ endnu.

Det kan jo so også skyldes at GF3 Ti500 per de facto er hurtigere end
GF-FX5200 selvom det er et DX8.1 kort ! Mit gamle GF3Ti200 som jeg
overclockede til 215/485Mhz trak nemt mit FX5200 kort rundt i manegen.
Et FX5200 er i dag allerede stærk underdimensioneret til alle nyere spil ude
i 1024x768 opløsning og med bare medium detaljegrad.

Men køb dette kort ja http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587 den er
100 gange hurtigere end det FX5200 og din søn vil kunne køre alle spil i høj
opløsning og med massere af detaljer.
MVH
Niels

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 18-08-05 19:04

> [...]
> Hvilket kort kunne være et (bedre) alternativ end det nuværende,
> både med hensyn til ydelse og som kan ses som værende rimeligt

Hmm svært spørgsmål, kommer jo en del an på hvad computeren ellers består
af, hvilken opløsning og detalje grad man ønsker, jeg synes personligt at
det bedste agp kort til prisen i øjeblikket er dette:
koster lige under 1200.

intet edb grej kan betegnes som fremtids sikret, hvis vi taler om mere end
en måned

et 6600gt kort er også ok, men det jeg selv havde, var lige en anelse
langsommere end det 6800, jeg har nu.

mvh Tonny

Fra : zillyink

Dato : 18-08-05 20:07

Tonny Poulsen wrote:

> Hmm svært spørgsmål, kommer jo en del an på hvad computeren
> ellers
> består af

En P4 2.4 Ghz
512 DDRam
19" Adi trinitron skærm
--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Allan Riise

Dato : 18-08-05 20:12

> En P4 2.4 Ghz
> 512 DDRam
> 19" Adi trinitron skærm

Det grafikkort Tonny linkede til er glimrende i den konfiguration der her er
opstillet, men Jeg ville overveje om der ikke også skulle 512 Mb DDR Ram
mere i maskinen.

--
Allan Riise

Fra : Esben

Dato : 18-08-05 20:47

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det grafikkort Tonny linkede til er glimrende i den konfiguration der her
> er opstillet, men Jeg ville overveje om der ikke også skulle 512 Mb DDR
> Ram mere i maskinen.

Ja - jeg har en P4 2,6 og 512MB RAM og opgraderede for nyligt fra ATI 9000
til det Asus-kort der er nævnt her. Det virker som om et spil som HL2 kræver
mere RAM end tidligere, nu hvor jeg kan spille det i højere opløsning og
detaljegrad.

--
Esben