ATI Radeon x700 vs GeForce Go 6600
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 16-08-05 21:48

Hej Ng

Jeg står og skal købe min første bærbare comp. De to grafikkort jeg konstant
får tilbudt er disse to. Har I nogen anbefalinger, og hvorfor? (begge med
128 mb ram (ikke delt!))

Jeg er typen der mest har interesse i hardware, når jeg skal købe noget, og
da mit sidste køb var et GF TI-4200XP, er min viden ikke helt up to date :)

På forhånd tak
Lars

Fra : N´far \(8600\)

Dato : 16-08-05 22:11
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 16-08-05 23:44

"N´far (8600)" <diiiiiNOSPAMjhjhh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/

Tak. Jeg sidder og kigger på det nu. Jeg kigger primært på Acer og Zepto
maskiner. Zepto'en har et GeForce Go 6600 m 128 - jeg går ud fra det svarer
til den GeForce 6600 i testen (selvom navnet ikke er 100% ens). ATI Radeon
x700 (med 128) er en anelse hurtigere i de fleste test - desværre er det
bare kun med 64 jeg har set i de bærbare - denne er ikke inkluderet i testen
fra Tom's hardware.

Mvh.
Lars

Fra : Bruno

Dato : 17-08-05 16:08

Lars Lauridsen wrote:
> [...]
> bare kun med 64 jeg har set i de bærbare - denne er ikke inkluderet i testen

Jeg ville være ret forsigtig med at bruge tallene fra testen. Der kan
sagtens være en del forskel på grafikkort til en stationær og så det man
bygger ind i en bærbar, eksempelvis ville jeg se på skrift at ram
hastighederne var de samme.

Faktisk er jeg selv på jagt efter en sammenligning af grafik systemerne
på de bærbare, men indtil nu uden held.

mvh

Bruno

PS. 64 MB på et grafikkort, må vist betegnes som værende for lidt til
rigtig mange ting uanset processoren.

Fra : N´far \(8600\)

Dato : 17-08-05 17:32

Lært noget, beklager...

Der er ikke kun lidt forskel..

http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectsearch

Jeg loggede mig ind her og begge kort var der. Men, se evt. selv efter og
konkludér.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 17-08-05 23:53

> [...]
>
> http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectsearch
>
> Jeg loggede mig ind her og begge kort var der. Men, se evt. selv efter og

Så du ser x700 som meget bedre?

Mvh.
Lars

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 18-08-05 21:03

"Lars Lauridsen" <WillNever@Tell.com> skrev i en meddelelse

> Så du ser x700 som meget bedre?

Min comp er nemlig så dårlig, at jeg begynder at græde hver gang jeg kører
benchmark (næsten da)...

Mvh.
Lars

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-08-05 11:27

"Lars Lauridsen" <WillNever@Tell.com> wrote in message
> [...]
> konstant
> får tilbudt er disse to. Har I nogen anbefalinger, og hvorfor? (begge med

X700 er en nyere generation en GF6600 og har en bedre måde at behandle
infoene på der kommer til graffikchippen. Selv gik valget i forhold til X700
PRO og GF6600 GT og der blev det X700 PRO da jeg opgraderede sidste gang.

Og det har jeg bestemt ikke fotrudt.

Mvh
Simon