Asus smartdoctor vs nidia drivere ?
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 14-08-05 14:21

hej jeg har lige købt et asus geforce 6800gt "128mb" som fungerer
perfekt men driverene som asus havde med har jeg slettet da
smartdoctor ikke virkede perfekt der kom et advarselsvindue op når jeg
bootede op, så jeg bruger nu nvidias drivere istedet for

men hvordan får jeg lov til at se tempereturen igennem nvidias
software ? det var bla det som smartdoctor kunne ??

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-08-05 14:42

Hej!

Ninja Ninjasen wrote:

> men hvordan får jeg lov til at se tempereturen igennem nvidias
> software ? det var bla det som smartdoctor kunne ??

"Der hvor du sætter opløsningen" -> Advanced -> Geforce fx... -> Temperature
Settings -> aflæs

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 14-08-05 15:30

On Sun, 14 Aug 2005 15:41:40 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Hej!

>"Der hvor du sætter opløsningen" -> Advanced -> Geforce fx... -> Temperature
>Settings -> aflæs

jeg højreklikker på skrivebordet og i min menu vælger jeg nvidia og
her kommer menuen op med alle settings ude til venstre og da jeg havde
mit 5900xt var der en der hed temperetursettings men det er der ikke
nu hvor jeg har mit 6800gt ?

Fra : Esben

Dato : 14-08-05 17:37

"Ninja Ninjasen" <mailen@durikke.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> men hvordan får jeg lov til at se tempereturen igennem nvidias
> software ? det var bla det som smartdoctor kunne ??

Prøv at installere nvidia 71.89, derefter Asus enhanced driver 1.18 og til
sidst Asus smartdoc 4.75. I smartdoc kan du også regulere fanspeed, hvilket
kan være rart.

--
Esben

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 15-08-05 15:49

On Sun, 14 Aug 2005 18:36:47 +0200, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:

> [...]
>sidst Asus smartdoc 4.75. I smartdoc kan du også regulere fanspeed, hvilket

jeg har sat en zalmankøler på så jeg kan ikke regulere i noget mere,
jeg syntes at asuss egen køler lød lidt som en jetjager , så den blev
skiftet ud. hmm har du selv et 6800gt med 128mb ? jeg orker næsten
ikke at instalere en gammel driver (71.89) så kan jeg jo ikke få det
bedste ud af kortet der er jo lige kommet ny nvidiadriver igen i
forgårs , så kan jeg jo ikke opdatere nvidiadrivere nogensinde mere
eller hvordan ?

jeg ville bare ønske at jeg igen kunne se temperaturen på grafikkortet
kan man kun det med asusdoctoren ?

Fra : Esben

Dato : 15-08-05 16:41

> jeg har sat en zalmankøler på så jeg kan ikke regulere i noget mere,
> jeg syntes at asuss egen køler lød lidt som en jetjager , så den blev
> skiftet ud.

Ok, jeg har sat originalblæseren til at køre 1500rpm i stedet for de 3000+.
Indtil videre er det til at holde ud.

> [...]
> bedste ud af kortet der er jo lige kommet ny nvidiadriver igen i
> forgårs , så kan jeg jo ikke opdatere nvidiadrivere nogensinde mere

Det er et alm. 6800 jeg har. Jeg kører nu med 77.77 driveren, Asus Enhanced
1.18 driver og Smartdoc 4.75 og det virker fint med at se temp og alt det
der.

> jeg ville bare ønske at jeg igen kunne se temperaturen på grafikkortet
> kan man kun det med asusdoctoren ?

Jeg har tidligere haft et Aopen 6600gt, og der kunne jeg se temp i driveren,
men det understøtter Asus umiddelbart ikke. Med Asus-kortet kan jeg til
gengæld se temp i Speedfan 4.25, men af en eller anden grund står Speedfan
af (låser og bruger 100% cpu), så jeg nedgraderede den til 4.21 som dog ikke
kan vise temp for grafikkortet. Måske har du mere held med Speedfan 4.25 end
mig?

--
Esben

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 15-08-05 17:11

On Mon, 15 Aug 2005 17:40:43 +0200, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:

> [...]
>1.18 driver og Smartdoc 4.75 og det virker fint med at se temp og alt det

jeg sidder og kigger på min asuscd og der står :

microsoft direkt x 9.0c

WDM capture driver 2.11

asus smartdoctor 4.68

er de drivere du har ældre ? måske de virker bedre, kan man så
downloade gamle drivere hos asus eller hvordan ?

Fra : Esben

Dato : 15-08-05 17:37

> [...]
>
> er de drivere du har ældre ? måske de virker bedre, kan man så
> downloade gamle drivere hos asus eller hvordan ?

Nej, dem jeg bruger er nyere. Det ser heller ikke ud til at Asus enhanced
driver er med på din CD.

Nye og gamle drivere finder du her:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

--
Esben

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 15-08-05 20:48

On Mon, 15 Aug 2005 18:36:49 +0200, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:

>"Ninja Ninjasen" <mailen@durikke.com> skrev i en meddelelse

>Nej, dem jeg bruger er nyere. Det ser heller ikke ud til at Asus enhanced
> [...]

ja ud over dem jeg har nævnt er der en manual cd med og på denne her
cd med de nævnte programmer er der asus video securiti online

asus gameface live

til at overvåge med webcam og det andet til at chatte online tror jeg,
nå jeg vil prøve at kigge på asussiden i morgen når jeg er frisk igen
, er lidt smadret efter at have spillet Doom3 resurrection of evil i
en time skønt med et hurtigt grafikkort "håber ikke at det
bliver for varmt "krydser fingre men det gjorde det ikke da asus
smartdoc var sat til så det gør det nok heller ikke nu men det ville
bare være meget rart at tjekke det

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 16-08-05 18:28

> [...]

>1.18 driver og Smartdoc 4.75 og det virker fint med at se temp og alt det

perfekt nu virker det hele igen ) jeg har instaleret de 3 drivere,
jeg havde også fået problemer med mit tvkort der ændrede farve når jeg
åbnede nvidiamenuen, men det er slut nu

kan du forklare mig hvad hyperdrive er for noget ?

monitor polling time interval ? den er sat til 5sekunder hvad betyder
det ?

hvad har du dine alarmsettings sat til ? mine er default 100 grader på
gpu er det ikke lidt voldsomt hvis den først alarmerer der ?

Fra : Esben

Dato : 17-08-05 01:17

> [...]
> åbnede nvidiamenuen, men det er slut nu
>
> kan du forklare mig hvad hyperdrive er for noget ?

Det står bekrevet her:
http://pt.asus.com/products/vga/hyperdrive.htm

> monitor polling time interval ? den er sat til 5sekunder hvad betyder
> det ?

Det betyder at temp, fanspeed og spændinger aflæses hvert 5. sek.

> hvad har du dine alarmsettings sat til ? mine er default 100 grader på
> gpu er det ikke lidt voldsomt hvis den først alarmerer der ?

Det har jeg slået helt fra, og håber det er nok at der er hak i "Enable
overheat protection"

--
Esben

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-08-05 17:06

Ninja Ninjasen wrote:

> jeg ville bare ønske at jeg igen kunne se temperaturen på grafikkortet
> kan man kun det med asusdoctoren ?

Det kan være det hjælper at hente Coolbits 2.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Esben

Dato : 15-08-05 17:38

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være det hjælper at hente Coolbits 2.

Det virkede ikke for mig.

--
Esben

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 15-08-05 20:43

On Mon, 15 Aug 2005 18:05:32 +0200, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

>Det kan være det hjælper at hente Coolbits 2.
>
>-Sune

det har jeg prøvet det hjalp ikke, ellers tak

Fra : J. Andersen

Dato : 14-08-05 18:42

Gad vide om det er samme problem jeg har med mit ASUS 6800 GE.
BF2 virker når den driver, der kom med kortet (Asus driver fra 2004) er
installeret, men spillet siger jeg bør opdatere min grafikdriver, hvis man
skal have fuldt udbytte af grafikken. Men hvis jeg lægger en af de nye
NVIDEA eller ASUS drivere ind - ja så forsvinder den fejlmelding virker
grafikken ikke i 3D spil. Den bliver sort/hvid og ulæselig.

Wulff

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 16-08-05 21:38

update : jeg kunne ikke spille doom3 med de nye drivere så dem måtte
jeg slette igen og instalere nvidia 77.77 så kører det igen så jeg
undværer temperaturen på kortet