Boot med MSI GeForce4 Ti4200 128MB DDR AGP~
Fra : Pegasus

Dato : 12-08-05 18:46

Jeg har købt et brugt MSI GeForce4 Ti4200 128MB DDR AGPx8 og sat det i min
P2 350 MHz 320 MBram Win98 1st ed.

Kunne kun starte setup i BIOS. Den tjekkede drev, men læste ikke
startfilerne. Gentagen aktivering af knap fik dog Windows igang.

Nogen fiduser?

--
/Pegasus

Follow this link for a complete description of how to give a Pure Evoke 2
DAB receiver inboard recharge capability:
http://home20.inet.tele.dk/alfine/evoke_2/

Fra : Pegasus

Dato : 13-08-05 07:24

Den kan startes med gentagne tryk på on/off eller gentagne ctrl/alt/del.

Herefter fungerer computer og grafikkort normalt.

Pegasus spake unto us:

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 13-08-05 08:22

"Pegasus" <troemoedelme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Follow this link for a complete description of how to give a Pure Evoke 2
> DAB receiver inboard recharge capability:

Hvilket bundkort?

Fra : Pegasus

Dato : 13-08-05 13:23

Karl Erik Nielsen spake unto us:

> Hvilket bundkort?

MS-6119 ATX BX2

Fra : Hans

Dato : 13-08-05 18:59

Pegasus wrote:
> Karl Erik Nielsen spake unto us:

> MS-6119 ATX BX2

Det kører med 3.3V interface og kun op til AGPx2, ikke specielt sund kost
for grafikkortet.

Hans

Fra : Pegasus

Dato : 13-08-05 21:48

Hans spake unto us:

> Det kører med 3.3V interface og kun op til AGPx2, ikke specielt sund
> kost for grafikkortet.

Mener du for lav spænding?

Er der noget, der kan ændres ved opsætning af grafikkort eller bios, som
afhjælper problemet?

Nogen idé om jeg skal sætte "AGP Aperture Size" til f.eks. 128 MB?

Det fungerer nu på den måde, at grafikkortet først skal varmes lidt op,
derefter have et par stød med on/off før det vågner op til dåd. Fungerer
herefter upåklageligt.

Tak for interessen.

Fra : Hans

Dato : 13-08-05 22:15

Pegasus wrote:
> Hans spake unto us:

> Mener du for lav spænding?

Nej, for høj spænding. AGPx4 og x8 bruger 1.5V.

> Er der noget, der kan ændres ved opsætning af grafikkort eller bios,
> som afhjælper problemet?

Nej, det er hardwareafhængigt.

> Det fungerer nu på den måde, at grafikkortet først skal varmes lidt
> op, derefter have et par stød med on/off før det vågner op til dåd.
> Fungerer herefter upåklageligt.

Det futter nok af på ét eller andet tidspunkt, men så har du haft glæde af
det sålænge.

Hans

Fra : Villy Jensen

Dato : 14-08-05 10:01

> Nej, for høj spænding. AGPx4 og x8 bruger 1.5V.
>>

> Det futter nok af på ét eller andet tidspunkt, men så har du haft glæde af
> det sålænge.

Oversat:
Hvis du lader dit GF44200 AGPx8 køre i et AGPx2 bundkort, kan det måske
funke nogen gange, i et stykket tid, indtil du brænder skærmkortet (eller
måske bundkortet) af.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Pegasus

Dato : 14-08-05 19:35

Villy Jensen spake unto us:

> Oversat:
> Hvis du lader dit GF44200 AGPx8 køre i et AGPx2 bundkort, kan det
> måske funke nogen gange, i et stykket tid, indtil du brænder
> skærmkortet (eller måske bundkortet) af.

Ja, det er spændende. Jeg har haft det kørende hele natten uden problemer.
Men hvis I har ret, kan jeg {omsider} overtale min kone til en ny pc.

Ved i noget om, hvorvidt jeg har glæde af kortets 'kræfter' i denne
konfiguration?

More to follow; stay tuned.

Fra : Lyrik

Dato : 20-08-05 08:40

> Villy Jensen spake unto us:

> Ja, det er spændende. Jeg har haft det kørende hele natten uden problemer.
> Men hvis I har ret, kan jeg {omsider} overtale min kone til en ny pc.
+++++++++++++++++++++++++
Hvis du ikke kan overtale hende til at indsé at en 350 megahertz Pentium er
forældet og trænger til udskiftning, så er det ikke PC-en, men konen der
trænger til udskiftning!

Hilsen
Jens

Fra : Pegasus

Dato : 20-08-05 16:30

Lyrik spake unto us:

> men konen der trænger til udskiftning!

Hun kan heldigvis ikke tænde computeren nu (og læse dette). Det kræver den
store maskinmestereksamen

Sønneke kan heller ikke. Takes logon security to a new level.

Fra : Lyrik

Dato : 20-08-05 23:27

> [...]
> store maskinmestereksamen
>
> Sønneke kan heller ikke. Takes logon security to a new level.
++++++++++++++++++++++++++++
Oh-Kay you underdog-husbond!
Lige for mine fødder ligger en Pentium 3! Med 900 Mghz.
256 mg-RAM (sd-ram) på et Asus bundkort. En rigtig "hurtig" maskine.
Netkort skal du selv sætte i og dit nye grafikkort.
Der er lyd og USB i den-2 på fronten og to bagi.
Det sidder i et miniAtx kabinet. Alt i Virum 2830 DK.-
Du må få det! Kan du hente det? Hvis du har lyst så skriv en
mail.lyrik@heaven.dk
Jeg har også et dvddrev du kan få med.

Hilsen
Jens

Fra : Brian A.

Dato : 24-08-05 21:46

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Du må få det! Kan du hente det? Hvis du har lyst så skriv en
> mail.lyrik@heaven.dk
> Jeg har også et dvddrev du kan få med.

Det var dog en utrolig gestus! Meget flot af dig :)

Fra : Pegasus

Dato : 25-08-05 21:19

Lyrik spake unto us:
> Du må få det! Kan du hente det? Hvis du har lyst så skriv en
> mail.lyrik@heaven.dk
> Jeg har også et dvddrev du kan få med.
>
> Hilsen
> Jens

Det var storslået. Gavmildheden findes stadig! Jeg tænker lige over det. Jeg
bor i Jylland.

Fra : FedeDorit

Dato : 13-08-05 11:35

> [...]
>
> Follow this link for a complete description of how to give a Pure Evoke 2
> DAB receiver inboard recharge capability:

Kan være bundkort kun køre Max 2x AGP og GF4TI4200 kører minimun x4 AGP
mener jeg...