Fejl i nyt grafikkort?
Fra : Mogens

Dato : 12-08-05 18:25

Her lige købt et nvidia 5500 agp grafikkort, men når jeg sætter det i pc'en,
så kommer der sådan et fejl-bip-signal, og der kommer ikke noget billede på
skærmen.
Jeg har prøvet med 2 andre grafikkort (bl.a. et Nvidia 4200) og de virker
begge.
Jeg har opgraderet bios og prøvet både default "failsafe"-opsætning og
default "highperformance"opsætning. Uden resultat. Kan det virkelig være
rigtigt, at der er fejl i grafikkortet, eller er der noget, jeg har overset?
(Det nemmeste ville jo være bare at returnere kortet, men det vil jeg lige
vente med, for sælgeren tager 3-400 kr. hvis de konkluderer, at der ikke er
noget i vejen med kortet.)
mvh
Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-05 23:17

Hej!

Mogens wrote:

> Her lige købt et nvidia 5500 agp grafikkort, men når jeg sætter det i pc'en,
> så kommer der sådan et fejl-bip-signal, og der kommer ikke noget billede på
> skærmen.

Har du husket at tilslutte strømforsyningen _direkte_ til grafikkortet? Der
medfølger sikkert et ekstra kabel så det kan lade sig gøre...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Mogens

Dato : 13-08-05 13:37

> [...]

Der
> medfølger sikkert et ekstra kabel så det kan lade sig gøre...

Desvæære
Der skal ikke tilsluttes ekstra strøm. Forresten glemte jeg at skrive, at
grafikkortets ventilator kører ok.
Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-08-05 20:11

Hej!

Mogens wrote:
> Der skal ikke tilsluttes ekstra strøm. Forresten glemte jeg at skrive, at
> grafikkortets ventilator kører ok.

Hmm, ok. Prøv det i en anden maskine og levér det tilbage hvis det heller ikke
virker der. Det er nok det bedste råd jeg kan give dig.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Coach [4130]

Dato : 16-08-05 13:03

"Mogens" <msk_FJERN@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vente med, for sælgeren tager 3-400 kr. hvis de konkluderer, at der ikke

Kan det tænkes at dit bundkort leverer 3,3v til APG porten?
Jeg kan ikke huske om ti4200 kortene kan begge dele (3,3v og 1,5v)

Det er helt sikkert at dit nye kort kører 1,5v.

Kan dit bundkort køre 8x AGP?

Jeg var ude for noget lign. og der var en sikring på bundkortet der
"cuttede" forbindelsen til AGPporten for ikke at skade kortet.

Hvilket bundkort drejer det sig om?

mvh
Bri@n